Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- Nakupovalna vrečka za - 15%
-
Marketing02.01.2008
Nakupovalna vrečka za - 15%
Tole sem poslikal pred dvema letoma v ZDA. Vrečka je bila priložena časopisu. Namesto da bi v časopisu objavili oglas, so raje priložili vrečko.
Veliko papirnato vrečko. Če prideš nakupovat s to vrečko, dobiš 15% popust na vse, kar spraviš vanjo.
Zanimiva akcija.
Ker izstopa, ker na drugačen način pokaže, da gre za popust.
Ker oglaševalec z lahkoto sledi učinkovitosti oglasa. Samo prešteje število kupcev, ki so se pojavili s to vrečko …
Ker so priložili vrečko dobre kakovosti, jo recimo jaz nisem vrgel stran, pač pa uporabil. Večino oglasov spregledamo, ta oglas smo mnogi kar obdržali.
Ker gre za časovno omejeno ponudbo, takšne, vedno delujejo bolje.
Ker so navodila za kupce jasna – prinesite vrečko in nakupujte.
Ker navidezno izgleda, da velja ponudba samo za manjše artikle, ker izgleda, da je teh 15% tako ugodnih, da …Naredite kaj takšnega tudi vi. In mi povejte, kako se je obneslo. Zapomnite si, v marketingu, v oglaševanju ne gre za to, ali je nekaj kreativno ali je nekaj novega. Pomembno je, da deluje! Posnemanje uspešnih akcij ni nič slabega, pametni to počnemo znova in znova.
- Bodite uporniki!
-
Dnevnik guruja27.12.2007
Bodite uporniki!
V letu 2008 vam želim vse najboljše. Poleg normalnih želja (zdravje, sreča, itd.), pa imam za vas še eno željo, oziroma predlog.
Bodite uporniki!
Prekršite kakšno pravilo, napisano ali nenapisano. V poslu zares uspejo tisti, ki kršijo pravila, uspejo tisti, ki si upajo. Če boste v letu 2008, delali podobne stvari, kot jih dela vaša konkurenca, boste povprečno uspešni. To pa ni tisto, kar si želite.
Podobno velja za osebno življenje. Kdo pravi, da se morate obnašati, tako kot se obnašajo vsi ostali? Naredite nekaj drugačnega, presenetite svojega partnerja, moža, ženo, otroke. Če vsi kupujejo, to ne pomeni, da morate tudi vi. Če vsi ostali nimajo časa, to ne pomeni, da tudi vi ne smete imeti časa, za svoje bližnje. Bodite otročji (vsaj kdaj), pokažite veselje, čustva!
Lep, simpatičen primer kršenja pravil, je tale plakat.
Kdo pravi, da se ne da, kdo pravi, da ni možno?
Kdo pravi, da je nemogoče?
Vse je mogoče, samo malo kreativnosti in poguma je potrebno imeti.Odvetniki so v 22. člen svojega statuta zapisali: »Odvetniki tekmujejo med seboj le s kakovostjo svojega dela.« Oglaševati ne bi smeli … Katere odvetnike poznate? Tiste, ki oglašujejo, tiste, ki se pojavljajo na televiziji, ali tiste, ki se držijo pravil?
- Kaj naj naredim?
-
Marketing22.12.2007
Kaj naj naredim?
Včasih so oglaševalci potencialnim strankam povedali, kaj morajo narediti.
Danes tisti, ki oglase delajo, stavijo na kreativnost. In pozabljajo na to, da je glavni namen oglasa PRODATI.
Kateri fant bo prej prišel do dekleta, tisti, ki bo samo prijazno gledal, ali tisti, ki bo še kaj pametnega povedal? Vedno bo zmagal tisti, ki bo kaj pametnega povedal! Če ne verjamete, si oglejte dvoboj dveh fantov. Lep visokorasel dečko, proti majhnemu, ne preveč lepemu ... ki ima na glavi pripet umetni penis. Oba gresta v akcijo ... tisti, s pripetim umetnim :), ve, kaj mora dekletom povedati. Ker je prebral knjigo, o kateri sem že pisal (The Game). Besede prodajajo.
Današnji nauk? Povejte strankam, kaj morajo narediti.
Če prodajate pijačo, jim povejte, da morajo piti, kar prodajate, če prodajate hrano za dojenčke, povejte staršem, naj dajo to hrano otrokom. Vem, zelo enostavno, zelo neizvirno. Ampak deluje.
- NOVO!
-
Dnevnik guruja17.12.2007
NOVO!
Ste opazili 3 novosti na Dnevniku marketinškega guruja?
1. NOVO: Rubrika "Nove objave na vaš mail". Če v to rubriko vpišete vaš elektronski naslov, boste sproti na vaš elektronski naslov prejemali moje zapise. Jaz nekaj novega napišem, vi prejmete sporočilo s tem zapisom. Enostavno in priročno. Če vam je ta rubrika všeč, vpišite svoj mail.
2. NOVO: RSS komentarji. Tisti, ki ste za RSS že slišali, veste za kaj gre. Ostali pa se ne pustite motiti.
3. NOVO: Zgoraj desno je rubrika: "Zadnji komentarji na objave". Kliknite na to rubriko in prikazali se vam bodo zadnji komentarji. Najbolj svež komentar, je vedno na vrhu. Priročno. Tole rubriko smo dodali, ker ste vi tako želeli.
Marketinška lekcija? Beseda NOVO ima magični učinek. Ampak to že itak veste. Če prodajate kaj, kar je novost, tega ne pozabite strankam povedati! To je pa drugi marketinški nauk tega zapisa. Ni dovolj, da nekaj dobrega in NOVEGA naredite, to morate strankam tudi povedati.
- Dobra kava
-
Obujamo spomine15.12.2007
Dobra kava
Tokrat v rubriki obujamo spomine, predstavljam Dobro kavo. Še v prejšnjem stoletju sem v Slovenijo uvažal kavo v pločevinkah. Izbral sem dva okusa, se dogovoril za praženje v Italiji, izbral ime in embalažo.
Pločevinke takrat niso bile ravno običajna embalaža, sploh ne v Sloveniji. Veliko časa sem porabil za to, da sem zadevo legalno uvozil, razne inšpekcije in dovoljenja … Na koncu je smo prejeli okoli 7000 pločevink.
Predstavljal sem si, da bom kavo prodajal po sistemu mrežnega marketinga, oziroma kataloške prodaje. Ustanovil sem klub ljubiteljev dobre kave … V bistvu vse niti ni bilo slabo zamišljeno. Naročiš se na mesečni paket kave. Sliši se privlačno, mar ne?
Če bi uspel navdušiti dovolj naročnikov, bi bil projekt donosen. Vendar pa ni šlo. Po tem, ko smo kavo s težavo v dveh letih prodali, bolje rečeno večino smo sami popili, smo zadevo opustili.
Guru seveda ne postaneš samo tako, da veliko bereš. Žal moraš narediti tudi veliko napak. Učenje na lastnih napakah je izjemno učinkovito. Žal tudi drago in zamudno. Moja Dobra kava je bila res dobra, okus je bil čudovit. Šlo je za res kakovosten izdelek.
Kaj mislite kje sem ga polomil? Katera je bila največja napaka, ki sem jo pri tem projektu naredil? Ugibajte, potem bom pa še jaz dodal svojo verzijo.
- Cash Only
-
Dnevnik guruja12.12.2007
Cash Only
Danes zvečer bom prespal v hotelu na Češkem. Za rezervacijo sem se odločil, čeprav poslujejo samo na "solarno energijo". Prijatelji z juga bi rekli, poslujejo po sistemu "pare na sunce". Takole pravijo v mailu, ki sem ga pravkar prejel:
Hello again,
payment: cash only.
please if something changes, call us.
with many thanks
Zámeček pod hradem - HOTEL
Starý Jičín 111
74231
tel.: +420 556 752 262
fax.:+420 556 752 261
http://www.zamecek-hotel.cz/Se bom moral pač ustaviti na kakšnem bankomatu. Hotel s štirimi zvezdicami + restavracija in edini način plačila "cash only". Zanimivo, mar ne?
Jaz njihov način podpiram, čeprav se morda komu zdi, da ni preveč prijazen do strank. Marketinški nauk?
- Električni avtomobili
-
Obujamo spomine12.12.2007
Električni avtomobili
V rubriki »obujamo spomine« si tokrat oglejte sliko guruja ob električnem avtomobilu. Slika je nastala 12. decembra 1996 v Kopenhagnu. Ker na Danskem nisem bil že nekaj časa, ne vem, če imajo takšne avtomobile tam še vedno. No, pred natančno 12 leti so jih imeli. Za električne avtomobile so imeli posebej za te avtomobile prirejena parkirišča z vtičnicami.
Marketinška lekcija? Seveda.
Preden poskušate uresničiti kakšno na videz res dobro idejo, si vedno postavite (tudi) tole vprašanje: »Je sedaj za tole pravi čas? Ni morda prezgodaj ali prepozno?«
Biti v pravem trenutku na pravem mestu je pomembno. Tile električni avtomobili so bili verjetno pred časom. Ženin prius je pa že nekaj drugega …
- Zdravniki, zdravniki ...
-
Dnevnik guruja10.12.2007
Zdravniki, zdravniki ...
V prejšnjem zapisu sem pisal o zobozdravnikih. Sedaj pa še ena kratka zdravniška. Vaš guru je naredil znanstveno raziskavo. V raziskavi sem ugotavljal, v katerih panogah zaposleni vsak dan prepešačijo največ.
Zlato medaljo so si po pričakovanju prislužili (prihodili) poštarji. Bravo poštarji! Sicer zadnje čase tudi veliko kolesarijo, vendar poklic poštarja vseeno zahteva več hoje kot kateri koli drug poklic.
Na drugem mestu so se našle medicinske sestre, tesno za njimi pa so se uvrstili njihovi stanovski kolegi zdravniki. Srebrna medalja torej za medicinske sestre in bronasta za zdravnike. - Zobozdravniki in marketing
-
Dnevnik guruja10.12.2007
Zobozdravniki in marketing
O zobozdravnikih se zadnje čase veliko govori. In tudi o njihovih kolegih zdravnikih. V glavnem iz napačnih razlogov. Ker je tema aktualna, se je bom tokrat lotil še jaz. Seveda s povsem drugega zornega kota kot vsi ostali. Kot se za guruja spodobi …
Za začetek vam bom povedal kratko zgodbico. O mojem sinu in njegovi zobozdravnici. Petletnega sina - Naslednji korak
-
Marketing02.12.2007
Naslednji korak
Šahisti se vedno vprašamo, kakšna bo naslednja poteza. In potem naslednja in naslednja in naslednja. Več potez uspe šahist predvideti, "izračunati", boljši je. Podobno seveda velja v marketingu in prodaji. Ni dovolj, da izdelek prodamo. Takoj po prodaji se moramo vprašati:
"Kaj pa sedaj, kaj je naš naslednji korak? Kako bomo stranko obdržali, kaj ji bomo prodali v naslednjem koraku? Kako bomo preprečili, da odide h konkurenci? Kako bomo dosegli, da se bo vsaj še enkrat vrnila k nam?"
V četrtek sem bil v Trstu. Kupil sem nekaj malenkosti. Blagajničarka je k računu pripela bon za 20% popust, ki velja ob naslednjem nakupu. V tej trgovini so razmišljali o naslednjem koraku. Odločili so se, da me z 20% popustom poskušajo pripraviti k ponovnemu obisku. Nič posebnega, boste rekli. In strinjam se, nič posebnega. Je pa tudi res, da večina trgovcev o naslednji potezi ne razmišlja. Samo upajo in čakajo - to pa ni najbolj dobičkonosna taktika.
- "Neverjetni spodbujevalec sreče in denarja"
-
Dnevnik guruja02.12.2007
"Neverjetni spodbujevalec sreče in denarja"
Zopet mi je pisala gospa Marie Casal. Gre za gospo, ki mi pogosto piše. Vedno mi pove kaj novega in seveda mi vedno poskuša kaj prodati.
Tokrat pravi:
"Dragi Aleš, da bi se vam nasmehnila sreča ... morate hitro prebrati to pismo ... Vsebuje, verjemite mi, rešitev, s katero boste pregnali zlo usodo, ki vas vztrajno napada."
"Včeraj sem za vas razgrnila karte in pri tem uporabila posebno tehniko, kombinacijo astrologije in vedeževanja iz kart ..."
"Prihajajoče leto bo za vas katastrofalno, če ne boste TAKOJ ukrepali! Zakaj bi še čakali? Na to morate misliti in poizkusiti z mojo pomočjo doseči srečo!" ... "Odločila sem se, da vam TAKOJ pošljem, z vašim privoljenjem seveda, križ treh sreč. Gre za zelo močan mitičen amulet, resničen spodbujevalec sreče in denarja, ki bo dobrodejno deloval na vas.
In tako naprej na dveh in pol gosto tipkanih straneh ... Na koncu pa ponudba za nakup KRIŽA TREH SREČ. Cena? Skromnih 24,99 evrov.
Zakaj zopet pišem o gospe vedeževalki? Ker se iz njenih pisem vsi, ki vas zanima direktni marketing, lahko veliko naučite. Pismo je vredno preučevanja. V bistvu bi lahko naredil 2-urno predavanje, kjer bi samo pojasneval vsak odstavek pisma, vsak poudarek ... Morda pa to kdaj naredim, morda celo tukaj na blogu marketinškega guruja (če boste tako zahtevali ... čakam komentarje :)).
Škoda, da snovalci teh pisem ne delajo na kakšnem etično in moralno manj spornem projektu ...
- Dragi starši ...
-
Dnevnik guruja29.11.2007
Dragi starši ...
Žena je včeraj naročila 10 otroških knjig. "Padla" je na spodnjo ponudbo. Obešeno na oglasni deski v vrtcu.
Dober marketing. Nekdo v založbi, ki na ta način prodaja knjige, ni razmišljal samo o tem kako knjigo narediti, pač pa tudi kako jo prodati. Za razliko od mnogih podjetnikov, ki razmišljajo o izdelku, za razmislek o tem, kako ga prodati, pa jim zmanjka časa.
Zakaj je žena kupila knjige? Takole je rekla:
"Itak potrebujem darila za otroke, pa še dobrodelno je. In še vse je zelo enostavno. Učiteljici dam naročilnico in učiteljica mi bo potem dala knjige. Vse je zelo enostavno, knjige dobim kar v vrtcu. In od vsega skupaj ima tudi vrtec korist. Dobrodelna zadeva in vse je zelo enostavno, priročno."
Založba je na svojo stran pridobila vzgojiteljice. Namesto, da bi plačevali provizijo knjigarnam, raje s knjigami nagradijo vrtec (posredno vzgojiteljice). Starši se dobro počutijo, ker z nakupom pomagajo vrtcu, vse pa je tudi zelo enostavno in priročno. Založba se je tudi postavila na pravo mesto. Otroške knjige kupujejo starši. Starši pa vsak dan pridejo po svoje otroke v vrtec ... Spretno in učinkovito. :)
- Osebne poštne znamke - drugič
-
Dnevnik guruja27.11.2007
Osebne poštne znamke - drugič
Se spomnite zapisa o tem, kako smo se morali potruditi, da smo prišli do osebne poštne znamke? Nataša se je morala pošteno potruditi. In na koncu nam je uspelo. Kupili smo osebno poštno znamko. Premagali smo poštni oddelek za preprečevanje prodaje.
Vendar pa nismo edini. V letu dni se je več kot 130 srečnežev prebilo skozi zakompliciran postopek. Seznam osebnih poštnih znamk, si lahko ogledate na tem naslovu: http://www.osebneznamke.org/. Glasujete lahko za znamko, ki vam je najbolj všeč. Naša znamka ima zaporedno številko 131. :) Koliko bi šele bilo osebnih poštnih znamk, če bi se jih dalo malo bolj enostavno kupiti ...
- Dober oglas
-
Marketing25.11.2007
Dober oglas
Eden od glavnih kriterijih po katerih ločujem oglase na dobre in slabe, je kriterij »ali imajo kaj novega, kaj pametnega za povedati«. Mnogi oglasi namreč ne povedo prav nič. Podjetja oglašujejo, ker si želijo povečati prodajo. Ampak želja ni dovolj. V oglasu moraš tudi kaj povedati. Dobri oglasi vsebujejo novico. Dobri oglasi imajo jasno sporočilo, ki kupce zanima.
Ta oglas je dober. Ker vsebuje novico.
Novica, da sedaj lahko dobimo barvne kopije po ceni črno belih, je dobra novica. In je novica, kajti do sedaj, so bile črno bele kopije cenejše.
Sporočilo je jasno. In kupce cenejše barvne kopije zanimajo. Ponudba je zelo nedvoumna. Barvne kopije za ceno črno belih. Če imaš tako jasno ponudbo, potem tudi kreativci nimajo težkega dela … Verjetno bi se dalo vse povedati tudi brez šahovskih figur … No, saj je vseeno.
Poudarjam še enkrat. Oglas je dober. Ker vsebuje novico in ker vsebuje dobro ponudbo. Večina oglasov, ki jih boste videli v različnih medijih danes, ne vsebuje niti novice, niti dobre ponudbe. - Nemogoče?
-
Obujamo spomine25.11.2007
Nemogoče?
Ena stara slika. Še iz mojih ameriških študentskih časov.
Da, prav vidite. Za mano je "DRIVE-IN CHRISTIAN CHURCH"!
Kako v tej cerkvi opravite spoved?
Še iz avta vam ni potrebno stopiti. Enostavno odprete okno, poveste grehe, na parkirišču zmolite, par molitvic in to je to. Če ima lahko McDonald's "drive in" okence, ga ima lahko tudi še kakšen drug biznis, mar ne? Recimo cerkev.
To sliko pokažem, tistim nejevernim podjetnikom, ki pravijo, da je njihova panoga specifična in da ideje o katerih govorim, v njihovem podjetju niso uresničljive. Vse je mogoče dragi moji. In zapomnite si: "VAŠA PANOGA, VAŠE PODJETJE, NI NIČ POSEBNEGA". Ne, niste specifični.
Lisac je predaval praktično že vsem. Od pogrebnikov, do zdravilcev, od odvetnikov, do bančnikov ... Specifične panoge ni. Marketinške principi, veljajo v vseh panogah. Le malenkost je potrebno stvari prilagoditi. Slovenska najbolje prodajana marketinška delavnica vseh časov, se imenuje "Nemogoče" ravno zato, ker že od leta 1996 razbijam mite. Podjetnikom kažem (tudi s sliko zgoraj), da JE mogoče.
- Dražja Elektrika
-
Dnevnik guruja22.11.2007
Dražja Elektrika
Elektrika bo spet dražja. Sedaj, ko je 13.6% gospodinjstev dobilo brezplačno varčno žarnico (ostalih 72.4% gospodinjstev ni našlo dovolj volje in energije, da bi kakšnega člana gospodinjstva poslalo po brezplačno žarnico ...), je čas za podražitev elektrike.
Prodajalci elektrike vedo, da je v vsakem poslu možno zaslužiti samo na 3 načine:
1. pridobiš več strank - to opcijo so v glavnem že izčrpali, vsi smo že priključeni
2. stranko pripraviš do tega, da pri tebi kupuje pogosteje - tudi ta opcija je v glavnem izčrpana, kupujemo ves čas ...
3. stranki prodaš več, tistega, kar prodajaš - in tudi ta opcija je v glavnem izčrpana, čeprav se bi dalo še kaj narediti
Dvig cen, je lepo nadomestilo za točko 2 in 3. Za isto reč pač zaračunaš več. In zaslužiš več. Dolžnost vsakega podjetja je, da tisto kar prodaja prodaja čim dražje. S čim višjim dobičkom. Seveda morajo biti cene takšne, da dolgoročno (preveč) ne odganjajo strank.
Problem nastane, če ni konkurence. Tam, kjer konkurenčen trg deluje, ponudniki elektrike pridobivajo stranke tudi z NIŽJIMI CENAMI. Če ne verjamete, si oglejte spodnji oglas, ki sem ga pred tednom dni iztrgal iz ameriške revije.
"very attractive electric rates"
Torej dragi moji, če vam cene elektrike pri nas niso všeč, veste kam morate preseliti svojo tovarno. :) Konkurenca je res lepa in zdrava stvar. V bistvu elektrika sploh ni draga. Ne ni. Če bi bila predraga, bi se vi lepo odpravili po brezplačne varčne žarnice. Tako se pa niste, ker vam je vseeno.
In dokler se kupci ne upirajo, do takrat je potrebno dražiti. Nasvet za tiste, ki imate v vaših podjetjih vpliv na cene. Če se vaše stranke ne pritožujejo nad vašimi cenami, potem ste prepoceni. Preprosto, mar ne? Če se ne upirajo, če ne odhajajo drugam, ste prepoceni. Amen.
- Davki, davki, davki ...
-
Obujamo spomine22.11.2007
Davki, davki, davki ...
Verjeli ali ne, ampak že nekajkrat se mi je zgodilo, da so me ljudje čisto resno vprašali, ali sem si svoj priimek sam izmislili. Če sem se pisal drugače in si potem priimek spremenil v Lisac … Ne, ne dragi moji. Od vedno sem Lisac.
S pomočjo dr. Stanislava Južniča smo malo pobrskali po zgodovini mojih prednikov. Zaenkrat smo prišli do 1608 leta. Ja, kar dolgo smo že tukaj. :)
Veste, kaj ostane za ljudmi po toliko časa? Praktično edini zapisi, ki jih je o mojih prednikih možno najti, so zapisi o davkih, ki so jih plačali.
Kot vidite (ja vem, pisava ni ravno sodobna, jezik tudi ni ravno ta, ki ste ga vajeni), so moji predniki leta 1786 plačevali desetino cerkvi, graščaku so dali tretjino žita, desetino čebel (verjetno medu :), desetino ovac, 2 kupljenka prosa in 10 cehulj prediva.
Danes za davke dajemo veliko več, kot smo včasih. Je pa tudi res, da so ceste malo boljše, kot so bile, pa danes smo vsi pismeni, takrat pa so bili pismeni samo graščak, njegov pisar in župnik, pa zdravstvo je tudi v malo boljšem stanju.
- Whisky (dvojni)
-
Dnevnik guruja21.11.2007
Whisky (dvojni)
Kaj je sedaj to ... Obisk na dnevniku marketinškega guruja raste, komentirate pa ne. Vas bom moral spet podkupiti, ali kaj? :)
Bom za začetek raje poizkusil z dvema oglasoma za whisky. Sprašujem vas kateri od teh dveh oglasov vam je bolj všeč. Pa prosim pojasnite svoj glas.
Še ena zanimivost. Oglas, ki ga gledate, je bil v reviji Playboy malce spremenjen. Pisalo je YOUR DAD WASN'T YOUR MOM'S FIRST. Opazite razliko? He, he, he ...
Z leti stari postajajo boljše, mar ne? :) No kateri od teh dveh oglasov vam je bolj všeč? Predvsem pa me zanima, kaj si mislite o prvem oglasu.
- Cene niso pomembne, kakovost tudi ne!
-
Dnevnik guruja20.11.2007
Cene niso pomembne, kakovost tudi ne!
Cene pri nakupni odločitvi za večino izdelkov in storitev nimajo pomembne vloge. Pa tudi kakovost ni tako pomembna, kot bi si kdo mislil. Kupci smo v glavnem lena, predvidljiva bitja. Običajno kupimo tisto, kar je dovolj dobro, ne pa tistega, kar je najboljše. Ne potrudimo se, da bi poiskali tisti izdelek, ki za postavljeno ceno nudi največ. Ustavimo se pri izdelku in storitvi, s katerim smo zadovoljni.
Posebej velika pa je elastičnost cen pri storitvah. Ker gre pri storitvah v glavnem za subjektiven občutek. Na letalu, ki se vrača iz turističnega potovanja po Egiptu, je lahko 91% zelo zadovoljnih potnikov, 3% pa bo zelo nezadovoljnih. Čeprav so vsi dobili, izkusili natančno isto storitev.
Poglejmo sedaj, kako na zadovoljstvo tistih, ki jedo v newyorških restavracijah, vpliva vrsta hrane in lokacija restavracije.
V ugledni poslovni reviji (Harvard Business review) ugotavljajo, da na zadovoljstvo strank vrsta hrane, ki jo strežejo vpliva s 3,5%, lokacija pa prispeva le 2,5%. Najpomembnejša je celostna izkušnja stranke (73%), na to izkušnjo pa vplivajo dekoracija, okus in storitev osebja.
Da, »celostna izkušnja« je najpomembnejša. Prav zato, ni vseeno ali ti v hotelu podarijo komplet šivank z vtaknjenim sukancem, ali ne. Na »celostno izkušnjo« stranke v vsakem poslu vpliva marsikaj. Vplivajo - Ponavljanje deluje
-
Marketing20.11.2007
Ponavljanje deluje
Ponavljanje v marketingu deluje. V oglaševanju še posebej. Večkrat, ko nekaj vidimo in slišimo, večja je verjetnost, da si sporočilo zapomnimo. Calvo (lahko bi napisal tudi Amen, ampak Calvo bo tudi primerno, mar ne?).
Mestne oblasti v glavnem mestu Švedske so se odločile na zanimiv način poudariti, da je vožnja po ulici prepovedana. Ob kateri uri se po tej ulici ne smete peljati?
Ljudje smo različni. Isto sporočilo bodo nekateri razumeli, drugi pa ne. Zato pametni prodajalci isto stvar povedo na več načinov. In isto stvar povedo večkrat. Čim večkrat. Fotka je iz knjige, ki sem jo omenil v enem od zadnjih zapisov.
- Zimske gume
-
Obujamo spomine19.11.2007
Zimske gume
Zopet obujam avtomobilistične spomine. Verjetno vam je bil wartburg 353W, ki sem ga opisal zadnjič, všeč. Kaj pa pravite na tole zastavo 1300?
Posnetek je nastal nekje v Španiji, pred davnimi leti … Prava »machina sportiva«, mar ne? Avto je bil opremljen z zimskimi gumami. Za letne ni bilo denarja.
A kako smo se lahko zagozdili sredi plaže? Eh, jaz sem mislil, da se da z zimskimi gumami voziti po mivki. Pa ni šlo. No, od takrat naprej vem.
Sicer pa je bila zastava 1300 zelo napreden avto. Disk zavore so bile recimo na vseh štirih kolesih. Tako napredna ni recimo niti laguna letnik 2001, ki jo imamo v našem podjetju. Laguna ima na zadnjih kolesih namreč bobne.
Z zastavo smo se trije prijatelji odpravili v Maroko. Prišli smo do Gibraltarja, v Maroko pa nas na našo srečo niso spustili. Avto nas je brez večjih težav pripeljal nazaj v Ljubljano. V Andori smo sicer popravljali sklopko, v Avstriji menjali gumo, v Italiji pa so nam odpovedale luči in delno nam je odpadel izpuh. Sicer pa brez problemov. Povprečna poraba: 10 litrov bencina na 100 kilometrov. Emisija C02? Kdo bi vedel …
Odličen avto, ne glede na to, kaj si mislite. - Inflacija napisov
-
Dnevnik guruja19.11.2007
Inflacija napisov
Američani so mojstri napisov. Prav na vsak izdelek, na vsak aparat, na vsak predmet, ki ima prostor za napis, nekaj napišejo. Nam Evropejcem se to zdi pretirano. Moramo res na vsako avtomobilsko ogledalo napisati, da ogledalo navidezno približa vse, kar vidimo v njem? Mora res biti okno v taksiju tako popisano, da se komaj vidi skozi?
Krivi za to množico napisov so verjetno odvetniki … Seveda pa Američani vedo, da besede prodajajo. Zato je mnogo napisov takšnih, da nekaj povedo ali da kaj prodajajo. Sedaj sem že znan po tem, da skoraj v vsakem javnem stranišču kaj poslikam. Tale napis sem našel na sušilcu za roke. Če želite rešiti kakšno drevo, si roke raje sušite, kot da bi si jih brisali s papirnatimi brisačami!
Nauk? Vsaka površina je lahko tudi površina za sporočanje, površina za oglaševanje. Ampak tako kot velja pri hrani in povsod drugje, naj prevlada zmernost. Malo zmernosti, prosim.
- Pisava je pomembna
-
Dobre knjige16.11.2007
Pisava je pomembna
Oblika pisave - font je zelo pomemben. V prejšnjem zapisu sem pisal o tem, da so teksti pomembni. Pomembno pa je tudi kako tekst "oblečemo". Pisava mora biti berljiva, to je zelo pomembno. Ker, če se določeni fonti slabo berejo, potem sporočilo enostavno ne bo prišlo do bralca. Pomembno pa je tudi, kako pisava izgleda. Vsaka pisava nam sporoča nekaj svojega. Za določeno vrsto izdelkov so primerne določene pisave, za drugo vrsto izdelkov pa spet druge.
Poizkušajte uganiti kateri napisi, sodijo h katerim čevljem. Skratka kateri napis bi za vsak par od spodnjih čevljev izbrali vi?
Kliknite na sliko in jo tako povečajte!
Sedaj pa si na naslednji strani še oglejte rešitev.
- Hummer H3 ali Cadillac Escalade za marketinškega guruja
-
Dnevnik guruja16.11.2007
Hummer H3 ali Cadillac Escalade za marketinškega guruja
Diners Club Slovenija je ponosnim lastnikom črne kartice poslal tale dopis:
3 kratke marketinške lekcije:
1. Izbira ciljne skupine je zelo pomembna. Takšne ponudbe ne bi bilo pametno poslati komur koli. Odziv bi seveda bil precej dober - marsikdo bi se rad cel vikend zastonj vozil s Hummerjem ali Cadillacom (plus dodatne motorne sani, ali štirikolesnik na vpetem priklopniku), ampak, če ponujaš izdelek nekomu, ki si ga ne more privoščiti, nisi veliko naredil. Imetniki črne Diners kartice, naj bi imeli denar. In verjetno ga imajo, vsaj večina.
2. Sodelovanje se izplača. Poiščite partnerja, ki ima bazo kupcev, ki vas zanima in se dogovorite za sodelovanje. To je lep primer sodelovanja, kjer je podjetje SKI&SEA d.o.o. iz Celja na legalen in etičen način prišlo v stik z imetniki črne Diners kartice.
3. Seveda je pomembno, da kupcu damo kakšen dober razlog za nakup. Včasih pa je še pomembneje, da naredimo IZSTOP čim bolj neatraktiven. Letna članarina za Diners kartico je visoka. Pozabil sem točno koliko je, ampak mislim, da je bila prvo leto čez 100.000 SIT! Vsakega člana mora Diners tako razvajati, da si ob prihodu letne položnice za članarino, član sam pri sebi reče: "Splača se ravno ne, ampak če se izpišem, če članarine ne obnovim, bom izgubil toliko lepih privilegijev. Bom še raje nekaj časa ostal član." Čeprav ta isti član ni utegnil priti na sprejem z Naomi in tudi s Hummerjem se ni šel vozit, ker ni utegnil ... Ne razumete o čem govorim? Potem pa vas vprašam zakaj ste še vedno naročeni na Delo? Zato, ker vsak dan preberete 218 člankov objavljenih v tem časopisu, ali morda zato, da vam ne prenehajo pošiljati dodatne revije (Ona, Polet, FT, Vikend ...) vsak dan v tednu? Vse jasno, mar ne? Diners razvaja svoje črne člane, s tem povečuje zvestobo članov. Članom otežuje (psihološko) izstop. Najbolje pri vsem tem pa je, da mu partnerska podjetja, to razvajanje celo plačajo. Nice. :)
Če boste prenehali brati dnevnik marketinškega guruja, boste ostali brez veliko uporabnih in dobičkonosnih idej. Kakor koli pogledate na stvar,
- Marketingsuccess.tv
-
Marketing15.11.2007
Marketingsuccess.tv
Vas zanima Corporate Blogging, Search Engine Optimisation, Social Media, Podcasting, Loyalty Programs, Broadband TV, Direct Marketing, Advertising, Exhibiting and Brand Management?
Znate gledati in poslušati v angleščini? :)
Potem nujno kliknite na www.marketingsuccess.tv. Gre za marketinški TV kanal! Marketinški guruji za vas brezplačno. Samo registrirati se morate. Bi imel kar slabo vest, če bi vam pozabil tole povedati. Uživajte.
- Jay Leno je utihnil
-
Dnevnik guruja15.11.2007
Jay Leno je utihnil
Obožujem komedijante. Enega lepega dne bom tudi sam poizkusil izvesti kakšen "stand up comedy show". Nasmejati ljudi je zelo težko. Če pa jih moraš (standard panoge v kateri si denar služi Jay Leno) nasmejati vsakih 10 sekund, potem je naloga res težka.
Jay Leno in ostali zvedzniški komedijanti, tekste ne pišejo sami. Tekste za šale, ki jih vsak dan stresa Jay Leno, pišejo profesionalci. Tekstopisce pa očitno plačujejo slabo. Ameriški tekstopisci so se namreč odločili za stavko. Želijo večji kos pogače. In po mojem imajo prav. Celo Jay Leno se strinja, da brez tekstopiscev ni smešen: "Without [the writers] I'm not funny. I'm a dead man without them. There are a lot of misconceptions about how much these people make. Most of them are not highly paid. Some are, but the average make about 30 grand a year. I'm out here to support the writers. I'm on the writers' side."
Na fotografiji je Jay Leno, ko je bil še malo mlajši. Ko sem izvedel za novico o stavki tekstopiscev, sem še enkrat preletel knjigo, ki je že dolgo na moji polici. Itak zelo rad berem in kupujem :) biografije znanih osebnosti. Priporočam. Marketinški nauk te novice? Berite dalje ----->
- Malenkosti
-
Dnevnik guruja15.11.2007
Malenkosti
V boljših hotelih so gostom na voljo lični kompletki šivank, sponk in sukancev. Pozorno do gostov, mar ne? Nikoli ne veš, kdaj ti lahko odpade kakšen gumb s srajce ali suknjiča.
Veste kaj me je pri tem kompletu, ki sem ga dobil v Ceasars Palace v Las Vegasu, še posebej navdušilo?
Sukanec je že vtaknjen skozi šivankino uho! Kako pozorno. Tisti, ki je ta komplet sestavil, natančno ve, da mnogi ljudje slabše vidimo. In da je luknjico v šivanki težko zadeti.
Če se boste postavili v kožo kupca, ne boste nikoli naredili napake. Hotelski gost, ki mu odpade gumb, si ne želi šivanke, niti sukanca. Želi imeti prišit gumb. Šivanka, v kateri je sukanec že potegnjen skozi luknjico, je najboljša možna bližnjica k zašitemu gumbu. Naslednja možnost, ki seveda tudi obstaja, pa je hotelski krojač.
Sukanec potegnjen skozi šivankino uho. Pozornost, ki je izvabila nasmeh na mojih ustnicah. :) - Kisik
-
Dnevnik guruja15.11.2007
Kisik
V Las Vegasu prodajajo tudi kisik. Tisti, ki izgubljajo na stotine in tisoče dolarjev, si seveda lahko privoščijo še nekaj deset minut vdihavanja kisika z okusom. Pa da ne boste mislili, da to zadevo prvič vidim. S prodajo kisika je pred leti poskusil tudi eden od bralcev mojih marketinških nasvetov.
Skupaj sva potem ugotovila, da zadeva pri nas pač ne bo dobičkonosna. V Las Vegasu pa je zgodba drugačna. Če se mimo tvoje stojnice, kjer prodajaš kisik, sprehodi 32 milijonov ljudi letno, je verjetnost, da se bo vse skupaj izplačalo večja, mar ne? Nauk? Preden se lotite katerega koli projekta, si postavite naslednja vprašanja:
1. Koliko želim s projektom zaslužiti?
2. Koliko moram prodati, da bom prišel do zaslužka?
3. Je sploh dovolj kupcev z denarjem?
4. Bom lahko do kupcev prišel dovolj poceni, da se bo vse skupaj izplačalo?
Potem pa globoko vdihnite in če ste dvakrat odgovorili natančno, dvakrat pa pritrdilno, ste na pravi poti.
- Hooters
-
Dnevnik guruja15.11.2007
Hooters
Seks prodaja. Brez dvoma. Moški pa tudi ženske v Hooterse radi zahajamo. Pa ne samo zato, ker tako dobre hrane nimajo niti v Parizu. J
Pokojni lastnik verige Hooters je študiral na isti univerzi kot jaz. Na univerzi Clemson v Južni Karolini. Razpoznavna barva restavracij Hooters je oranžna. Barva Clemson University (GO Tigers!) je tudi oranžna. Čisto po naključju je oranžna tudi lisička v znaku Lisac&Lisac.
Zakaj pišem o tem? Ker želim poudariti, da imajo uspešni podjetniki pogum in vztrajnost, da svoje ideje tudi uresničijo. Prav gotovo so študentje v večini ameriških univerz sanjali o tem, da bi jih stregle seksi oblečene natakarice. Vsi so se v svojih debatah ob pivu strinjali, da je to genialna ideja. Kot smo ugotovili že večkrat, idej je veliko. Tisti, ki znajo, si upajo in imajo dovolj potrpljenja idejo uresničiti, so pa redki. Go Hooters! - Si upate priznati napako?
-
Dnevnik guruja04.11.2007
Si upate priznati napako?
Verjetno ste opazili, da sem trenutno v ZDA. Včeraj sem v USA Today videl spodnji oglas. Oglas za gume Michelin.
Dobro poglejte oglas. Naslov (headline) pravi: »We hate losing, but we love competition. Just wait for 2008, 2009.«
V oglasu Michelin odkrito prizna, da letos niso zmagali! Celo zapišejo, da jih je premagal Bridgestone! In seveda napovedujejo, da bo leta 2008 in 2009 drugače. Objavili so oglas v katerem na veliko priznavajo, da jih je konkurenca letos premagala!