Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Pogovor s prodajalcem rekorderjem
Včeraj sem se pogovarjal s prodajalcem, ki je v svoji panogi v Sloveniji prodal največ. Osebno je v 9 mesecih obiskal in prodal 760 strankam! Kako mu je to ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Kdo je vaša ciljna skupina?
Marketing
Komentarji:   555 21.09.2015

Kdo je vaša ciljna skupina?

Kdo so vaši potencialni kupci?

Kje se nahajajo?

Kakšne želje imajo?

Kaj jih muči?

 

 

Lopovi in lopovi ...
Marketing
Komentarji:   0 09.04.2013

Lopovi in lopovi ...

V vsakem poklicu, v vsakem poslu obstajata dve skupini ljudi. V eni so tisti pametni, ki vedo, kaj delajo in znajo razmišljati, v drugi pa tisti, ki jim posel ne gre najbolje … Dokažimo to na primeru lopovov, kriminalcev. Ja, tudi kriminal je posel, samo izbrati je treba panogo, kjer se da z najmanj dela in tveganja zaslužiti največ. V tej panogi obstajajo kriminalci, ki ropajo zlatarne, bencinske črpalke, pošte. Spadajo med takšne, ki zelo malo razmišljajo. V zlatarnah, na poštah in na bencinskih črpalkah imajo kamere, pogosto so v bližini varnostniki, pogosto je v poslovalnici ali v okolici veliko ljudi. Skratka, nevaren posel, ki niti ni zelo dobičkonosen. Plen, ki ga roparji odnesejo s pošt, bencinskih črpalk in zlatarn, zna biti boren.

lopovi

V drugi skupini tatov so na primer takšni, ki si za svoj cilj izberejo velike prazne hiše. Tam ljudi ni, varovanje je običajno slabo, plen pa zna biti, kot vidite tudi na posnetku članka, ki sem ga bral prejšnji teden, kar precejšen. In še nekaj je pomembno … če te že dobijo, je kazen za brskanje po tujih hišah precej nižja kot na primer za oborožen rop. Kako to, da nekateri še vedno ropajo pošte in zlatarne? Ne razmišljajo kaj dosti. So v poslu, ukvarjajo se z njim, ampak nikoli si niso vzeli časa, da bi res razmislili, kaj se splača in kaj ne. »Seminarji« na Dobu pa tudi ne pomagajo, ker se tam dobivajo v glavnem tisti, ki jim posel ne gre …

Seveda so še pametnejši kriminalci, recimo takšni, ki se ukvarjajo z gospodarskim kriminalom, nekaj jih je tudi v politiki … Do nedavnega se je ta vrsta kriminala najbolj izplačala, verjetnost, da te dobijo ali da greš celo sedet, je bila v naši državi skoraj ničelna.

Kako je vse to povezano z vami in vašim poslom?


Tudi v podjetništvu se podjetniki delijo na dve skupini. Eni delajo veliko in zaslužijo malo, drugi pa malo več razmišljajo in zaslužijo več. Če vas zanima, kako v vašem poslu doseči, da boste prodali več, po višjih cenah in da vas bodo stranke prosile, ali lahko kupijo pri vas in samo pri vas, se vam splača prebrati 8 strani besedila, ki sem ga pripravil za vas.

 
Ko ste brali tole o tatovih, ste se najbrž vprašali: »Res, zakaj gre nekdo ropat pošto, če lahko več ukrade iz hiše, kjer ni nikogar doma?« Ne glede na to, v katerem poslu ste, razmišljati je treba in poiskati boljši način. Če boste delali samo malo bolje in hitreje kot lani, to ne bo dovolj. Bolj se splača poiskati pravi nasvet in nekaj spremeniti.

 

Malenkosti so pomembne!
Marketing
02.11.2012

Malenkosti so pomembne!

Ne zgodi se zelo pogosto, da lahko z eno mini spremembo dramatično povečamo dobičkonosnost posla, projekta. Se pa dogaja. Najprej poglejte video, ki je bil posnet kot del moje oddaje na TV Vaš kanal. Video smo posneli v zobozdravniški ordinaciji.
 


 

Kot ste videli, se zobozdravniki delijo v dve veliki skupini. Prva skupina ve, da z eno procesno malenkostjo lahko privabimo v zobozdravniško ordinacijo več strank. Dosežemo lahko, da pridejo pogosteje. Če bi bili vsi zobozdravniki izpostavljeni tržnim zakonitostim, bi bila prva skupina dobro preskrbljena, posel bi cvetel, druga skupina pa bi imela lačne otroke.
Danes govorimo o izboljšavah procesa. Delo s strankami lahko primerjamo s proizvodnjo ali pa na primer s pripravo hrane. Tako kot pri pripravi hrane sploh ni vseeno, kdaj dodamo kakšno začimbo, ali postrežemo jed toplo ali hladno, v kakšni posodi jo postrežemo … tudi v poslu štejejo malenkosti!
 

Pred časom sem pomagal stranki z majhno spremembo dramatično povečati prodajo. Šlo je za prodajo medicinskega pripomočka. Stranka je pospeševala prodajo s kupončki za 20% popust, jaz pa sem ji svetoval, naj kupone s popustom zamenja za brezplačni izdelek. Zakaj? Ker prodaja potrošni izdelek in če stranka dobi stekleničko zastonj, po navadi takoj kupi še eno. Ali pa se vrne po nove, ko porabi prvo stekleničko. 20% popust je precej slabša spodbuda kot brezplačni izdelek. No, ta malenkost je petkratno povečala prodajo!
Še ena procesna razlika za razmislek. Kaj mislite, je bolje, da vas optik najprej pošlje k okulistu, ki vam bo predpisal pravo dioptrijo, ali je bolje, da najprej izberete očala in vas šele potem napoti k okulistu? (Seveda tu predpostavljamo, da okulist in optik nista ena in ista oseba.) Verjetno se boste strinjali, da je bolje najprej izbrati okvir. Če gre stranka najprej k okulistu, se lahko na poti od njega ustavi pri drugem optiku. Običajno se ne, lahko pa se zgodi.

V poslu JE pomembna vsaka malenkost.
 

Kam gredo sirote?
Marketing
Komentarji:   0 26.08.2012

Kam gredo sirote?

Kam gredo sirote?


V času »recesije« se v nekaterih panogah spremembe dogajajo hitreje kot sicer. Podjetja tudi propadajo. To samo po sebi ni nič slabega, tisto, kar ne deluje dovolj dobro, mora (tako kot je to v naravi) umreti. Zato da se rodi nekaj novega, hitrejšega, močnejšega, spretnejšega.


Ko propade katero koli podjetje, za sabo pusti »sirote«. Sirote so kupci, ki so kupovali pri tem podjetju, pa sedaj ne morejo več.
Jaz na primer vozim saab. Lastniki saabov s(m)o bili tradicionalno zelo zvesti blagovni znamki. Ampak podjetje je letos dokončno bankrotiralo in novega saaba ne morem kupiti, tudi če bi hotel.


Ključno vprašanje je, kdo bo poskrbel za vse »sirote«?


Podoben primer se je zgodil v ZDA, ko sta propadli veriga knjigarn Borders in veriga trgovin s tehničnim blagom Circuit City.
Seveda je podobno tudi pri nas. Velika gradbena podjetja so propadla, gradi pa se še vedno. Sicer manj kot pred leti, a vendarle. In osirotele stranke velikih gradbenih podjetij je nekdo dobil.


Ali na primer odhod Neckermana iz Slovenije. Pri tem podjetju so kupovala praktično vsa slovenska gospodinjstva! Mislite, da stranke, ki jih je imelo to veliko podjetje, sedaj ne kupujejo več, ne naročajo več iz katalogov? Seveda kupujejo. Nekaterim v kataloški prodaji gre sedaj bolje kot prej, morda tudi zato, ker so podedovali nekaj osirotelih strank Neckermana. Ali pa sirote kupujejo manj preko katalogov in so jih pridobila klasična trgovska podjetja.


Je v vaši panogi kdo propadel, zapustil stranke? Če je to tako ali če se kaj takšnega morda pripravlja, morate biti na to pripravljeni. Zadeve ne smete prepustiti naključju. Pripravite poseben program za sirote, ki bodo prišle od nekod drugje.


Zavedati se morate, da sirote običajno ne gredo vse na isto mesto, ampak se bolj ali manj enakomerno razkropijo med glavne igralce, ki so še ostali na trgu.

Vsekakor pa razmislite o posebnem programu za osirotele stranke!

Pes ali mačka?
Marketing
Komentarji:   3 10.04.2012

Pes ali mačka?

Hišni ljubljenčki in oglaševanje

Kaj uporabijo glaševalci v oglasih, če jim zmanjka idej ali če so (človeški) zvezdniki predragi?
Hišne ljubljenčke.

kuza1

kuza2

Kuža bo seveda pritegnil pozornost. Tistih, ki ga doma imajo, in tudi tistih, ki ga nimamo. Prva črka v marketinški formuli AIDA (Atttention, Interest, Desire, Action) je torej »odkljukana«. Seveda pa prva črka še ne zadostuje. Oglasa sta všečna, ampak podjetniki, ki smo odvisni od rezultatov svojih oglasov, se moramo bolj potruditi.
 

Kaj ni zanimivo, da se kužki pojavljajo v krdelih? Sedaj pričakujem še serijo mačjih oglasov.
 

Bistvo marketinga in prodaje!
Marketing
Komentarji:   2 30.11.2011

Bistvo marketinga in prodaje!

V tem kratkem videu razlagam bistvo marketinga in prodaje!

Sicer pa je video samo delček ene izmed mojih oddaj na TV Vaš kanal.

V njihovem arhivu si lahko ogledate vse moje dosedanje oddaje.

Večina gledalcev pravi, da so oddaje poučne, zabavne, zanimive.

Prej in potem
Marketing
Komentarji:   8 25.10.2011

Prej in potem

Poglejte obe fotografiji. Na obeh je isto dekle.

sara1

april 2011

sara22

september 2011

Prva je bila posneta letos aprila, druga pa letos septembra. Se strinjate, da je razlika očitna? Seveda se.
Slika je nastala kot del projekta »90-dnevna preobrazba« v organizaciji slovenskega podjetja THE Nutrition, ki je, priznam, tudi naša stranka. V podjetju, ki se ukvarja s prodajo prehrane za športnike in rekreativce, so pripravili izziv. Pod vodstvom trenerja Duška Madžaroviča je Sara Rutar od aprila do septembra s pravilno vadbo in prehrano spektakularno spremenila svoje telo. Sara je tako napredovala, da se bo letos udeležila svetovnega prvenstva v body buildingu, ki bo v Kopru.
Kar je naredila Sara, lahko naredi praktično vsako dekle. Tudi vsak fant ali moški lahko svoje telo oblikuje, kot želi.
Danes bomo govorili o več temah. Ena je marketinška. Pogovarjali se bomo o tem, ali takšne »prej in potem« fotografije delujejo. Če delujejo, zakaj delujejo, in v katerih primerih takšen pristop ne deluje. Druga tema pa je motivacija … Kako se prepričati, da narediš nekaj takšnega, kot je naredila Sara?
 

Stranke, kupci ali pacienti?
Marketing
Komentarji:   3 26.07.2011

Stranke, kupci ali pacienti?

Pred nekaj tedni sem bil na poslovnem obisku pri podjetju, ki ima v lasti 15 bolnišnic. Zaposlenih imajo več kot 1500 zdravnikov. Našo ekipo so gostitelji peljali na ogled ene izmed bolnišnic. Kaj smo videli?
Recepcija je bila podobna recepciji v najboljših hotelih. Vse, ki pridejo na obisk, takoj, brez čakanja sprejme prijazno osebje. Ker večina pride z avtomobilom, je poskrbljeno za parkiranje. Dostop do bolnišnice je iz treh smeri, bolnišnica ima lastno garažo.

Kaj se zgodi, če v bolnišnico pripeljete staro mamo, ki težko hodi? Pripeljete se neposredno pred vhod, ključe od avta pustite prijaznemu receptorju, ki vam avto parkira v garažno hišo in vam ga, ko se vračate, tudi pripelje do vhoda. Valet parking, skratka. In to v bolnišnici.

Kaj je bilo še drugače kot v bolnišnicah, ki smo jih vajeni pri nas? Vse poti zaposlenih (zdravnikov, medicinskih sester, tehnikov, snažilk …) so ločene od poti, ki jih uporabljajo pacienti. V naših bolnišnicah lahko opazujemo, kako se medicinsko osebje ves čas sprehaja, kako si podajajo kljuko in hodijo mimo bolnikov. Ne pa tudi v bolnišnicah tega podjetja, hodniki za osebje in za bolnike so namreč ločeni.
Kaj je bilo še drugače? Soba, kjer je ogromen aparat za postavljanje diagnoz – aparat, v katerega te strpajo in si potem kot zaprt v velikanski cevi, ima pogled na morje. Ker so ugotovili, da se nekateri bolniki slabo počutijo v tako utesnjenem prostoru. Zato imajo tam vsaj pogled na morje.

Še bi lahko našteval. Na kratko povedano, v tem podjetju, v tej bolnišnici je v ospredju stranka. Tisti, ki načrtujejo in potem upravljajo takšne bolnišnice, razmišljajo o tem, kaj je dobro za stranko, za pacienta. In ko enkrat uredijo vse tako, da je dobro za stranko, se zgodi še nekaj … V takšni bolnišnici radi delajo tudi vsi zaposleni.
In še nekaj. Pogovarjali smo se z vodilnimi podjetja. Med njimi ni bilo zdravnikov. Z vodenjem in organizacijo podjetja, ki upravlja 15 bolnišnic, se ne ukvarjajo zdravniki. Zdravniki raje delajo tisto, za kar so se izučili. Pomagajo pacientom. Z organizacijo poslovanja, s čiščenjem, z nabavo, z organizacijo parkiranja, s financami, s prodajo in z marketingom se zdravniki pri njih ne ukvarjajo.
Današnje sporočilo? Rad imam podjetja, ki dobro poskrbijo za stranke. Rad imam podjetja, kjer razmišljajo o tem, kako se njihove stranke počutijo. In prepričan sem, da so dolgoročno takšna podjetja uspešnejša in da je v takšnih podjetjih užitek delati.

Mimogrede … Tale zapis je nastal po poslovnem obisku v Turčiji. Ste si že ogledali mojo 5. oddajo na TV Vaš kanal. V 27. minuti govorim ravno o bolnicah ...
 

Oddelek za zmanjševanje prodaje spet zmaguje!
Marketing
Komentarji:   21 03.06.2011

Oddelek za zmanjševanje prodaje spet zmaguje!

V večini slovenskih podjetij imajo oddelek za zmanjševanje prodaje. Večinoma se v podjetjih ne zavedajo, da imajo posamezne osebe ali pa kar oddelek, ki sabotirajo delovanje celega podjetja.

Poglejte ta video in presodite sami!

Do nedavnega je obstajal hotel, ki se je lahko pohvalil z edinstveno prodajno prednostjo – imeli so brezplačno parkirišče za vse stranke in obiskovalce kongresnega centra.
Pred kratkim pa je na delo stopil hotelski oddelek za zmanjševanje prodaje in dobička. Ukinili so praktično edino konkurenčno prednost tega hotela. V tem hotelu niso bolj prijazni kot drugje, nimajo boljših predavalnic, niso cenejši … So pa bili edini v prestolnici, kjer je lahko veliko število obiskovalcev kongresov, seminarjev itn. parkiralo brezplačno.
Nič več.

Poglejmo si še nekaj konkretnih primerov delovanja oddelkov za preprečevanje prodaje v različnih podjetjih.
V petek sem želel rezervirati tenis za danes. Ni bilo mogoče … Ker sprejemajo rezervacije samo za tekoči dan. In sem poklical drugam, kjer so mojo rezervacijo z veseljem sprejeli. Oddelek za zmanjševanje prodaje v prvem teniškem centru je bil uspešen. Morda so izgubili stranko, ki bi v naslednjih 5 letih tam pustila nekaj tisoč evrov. Pred leti sem namreč redno igral tenis, vedno sem imel sezonske vstopnice za različna igrišča, sedaj razmišljam, da bi začel ponovno redno igrati.

Prejšnji teden sem se želel naročiti na enega od slovenskih dnevnih časopisov. Poklical sem na brezplačno številko naročniške službe. In so mi rekli, da želijo pisno naročilo, telefonski klic ni dovolj, oni bi imeli še naročilnico po faksu ali pošti. Oddelek za zmanjševanje prodaje je spet uspešno opravil delo. Če ne bi imel tajnice, bi z naročilom še malo (ali pa kar za vedno) počakal.
Namerno nisem napisal imen zgornjih podjetij. Ker ne želim kritizirati, opozarjam le, da imamo oddelke za preprečevanje prodaje skoraj v vseh podjetjih. Še posebno dobro ti oddelki delujejo v podjetjih, kjer imajo velik vpliv na odločitve finančniki, pravniki in podobni. Podjetniki moramo od časa do časa preveriti, ali naš oddelek za zmanjševanje prodaje ne deluje preveč uspešno.

Še nekaj primerov:
Tole se je dogajalo pred leti, ko so se v Merkurju še ukvarjali z menedžerskim odkupom … Žena me je poslala po likalnik. V trgovini sem hitro našel pravi aparat, saj mi je žena skromno naročila le, "naj prinesem likalnik, ki naj bo oranžne barve in ne predrag". Skupaj s prijazno prodajalko sva takoj našla primeren likalnik. Do tu vse tako, kot mora biti.
Potem pa se je zataknilo pri blagajni ... Blagajničarki sem rekel, naj nakup vpiše na kartico. Vsak nakup namreč šteje ... Ampak ni šlo! Kartice nisem imel pri sebi. Ker kartice nikoli ne nosim s sabo (kdo pa nosi vse možne kartice ugodnosti ves čas s sabo???), sem blagajničarko prijazno prosil, naj moje ime pač poišče v računalniku. In tega ni želela narediti … Oddelek za zmanjševanje prodaje, je spet dobro opravil svoje delo. Kako je potekal dialog:
Oddelek za zmanjševanje prodaje: "Šefi so naročili, da strank, ki kartice nimajo s sabo, ne smemo iskati v računalniku."
Aleš: "Saj vam bo to vzelo samo trenutek."
Oddelek za zmanjševanje prodaje: "Ne smem, ker so mi tako naročili."
Aleš: "Prosim!?"
Oddelek za zmanjševanje prodaje: "Ne smem, žal."
Aleš: "Dobro, pa nič. Pa mi vseeno povejte, kaj bi naredili, če bi na vhodu v trgovino namesto Merkur visel napis z vašim imenom? Naj vprašam še drugače, kaj bi naredili, če bi bila trgovina vaša?"
Oddelek za zmanjševanje prodaje: "V tem primeru bi vaše ime poiskala v računalniku. Ampak jaz tu le delam, in delam to, kar mi naročijo."
Aleš: "Nasvidenje."
Oddelek za zmanjševanje prodaje: "Nasvidenje."
Na (njihovo) srečo se danes v Merkuju obnašajo drugače.
Ste prepričani, da se tudi vam, v vašem podjetju ne dogaja kaj podobnega?
Ste prepričani, da vaših investicij v večjo prodajo in zadovoljnejše stranke ne spodkopava vaš interni "oddelek za preprečevanje nakupov"?
Pred leti sem pisal o predsedniku uprave hrvaškega Telekoma, ki po ukazu lastnikov podjetja vsak teden eno uro odgovarja na klice strank. Da slučajno ne bi izgubil stika z realnostjo in da bi takoj opazil morebitne ukrepe internega "oddelka za zmanjševanje prodaje". Vse se seveda začne na vrhu ...
POSLUŠAJTE SVOJE STRANKE!
Predvsem pa UKINITE in v kali zatrite vse poskuse "internega oddelka za zmanjševanje prodaje". Preveč trdo delate, da bi zaradi takšnih neumnosti izgubljali stranke!
 

Strankam moramo dati natančna navodila!
Marketing
Komentarji:   1 10.05.2011

Strankam moramo dati natančna navodila!

Staro marketinško pravilo pravi, da je potrebno strankam natančno povedati, kaj se od njih pričakuje.

hooters

Ljudje, smo kar dobri v upoštevanju navodil. Če so navodila jasna, jih običajno upoštevamo. Ne puščate stranke v negotovosti, povejte jim, kaj se od njih pričakuje.

Burger, da te kap!
Marketing
Komentarji:   5 30.01.2011

Burger, da te kap!

Če želiš, da te opazijo, moraš biti drugačen. Črn ali bel. Nikoli siv! V času, ko vsi govorijo o zdravi prehrani, odlično uspeva veriga restavracij z imenom, ki pove vse »HeartAttackGrill.com«.

Že dolgo trdim, da je ena od poti do uspeha v poslu tudi izbira obratne smeri: če vsi hitijo na levo, vi zavijte desno. Naredite nekaj drugače kot vsi drugi. V tej restavraciji so šli tako daleč, da pri njih vsi, ki tehtajo nad 350 funtov (158 kg), jedo zastonj. Hranjenje teh debeluhov je marketinško gledano minimalen strošek, prinaša pa dodatno brezplačno publiciteto.

Poglejte si njihov najnovejši video. In se zabavajte. Lekcija je vsekakor poučna. Če si upaš, imaš veliko možnosti za uspeh.

Koncept – filozofija, ki jo na nek način prodaja ta restavracija, je uporništvo. Če vsi pridigajo o zdravi hrani, mi delamo obratno. In koncept uporništva, vsaj pri manjši skupini ljudi, vedno naleti na plodna tla.

Pa ne obsojajte preveč te verige restavracij. Dokler država služi s prodajo cigaret, dokler država s subvencijami podpira kmete, ki na nekaj kvadratnih metrih »pridelajo« na tisoče piščancev letno … do takrat si lahko na svojo odgovornost privoščite tudi kakšen burger, da te kap.

Nastopajte v lastnih oglasih
Marketing
Komentarji:   2 27.12.2010

Nastopajte v lastnih oglasih

Če se na plakatih in v oglasnih kampanjah pojavljajo zaposleni ali celo lastnik, direktor podjetja, to akciji daje še večjo težo. V ZDA se je v časih, ko sem tam študiral, v oglasih za Burger King vedno pojavljal lastnik te verige restavracij s hitro prehrano. Lažje je narediti dobro zgodbo podjetja, v katerem so zaposleni pripravljeni sodelovati.

kuhar

Zgodbe prodajajo in v dobrih zgodbah imajo igralci opazno vlogo. Ljudje tudi veliko raje kupujemo od drugih ljudi kot pa od brezosebnih korporacij. Zgoraj lahko vidite, primer, kjer na jumbo plakatu nastopa kuhar.

Kako pa izgleda, če cel TV spot posnamete sami in če v njem nastopajo samo zaposleni v podjetju, lahko vidite tukaj. Tale video se vam splača pogledati, ker ima poučno marketinško vsebino!

Mehčalec za moške
Marketing
Komentarji:   5 21.12.2010

Mehčalec za moške

Izdelkov, ki so primerni za oba spola, vse starostne skupine, v resnici nihče ne kupuje. Poglejmo primer šampona za lase. Če na šamponu piše, da je primeren za vse vrste las, se nam zdi, da že ne more biti dober. Potem pa taisti šampon prepakirajo in na eno embalažo napišejo, da je za krhke lase, na drugo, da je za svetle lase in na tretjo, da deluje proti prhljaju. In šampon se prodaja za med …

Specializacija je pogosto ključ do večje prodaje!

zamoske

Kaj pa pravite na tale slovenski poskus specializacije? Mehčalec za moške! :) 

To je to. Ravno to moški potrebujemo, ravno o tem sanjamo! :)

O mehčalcu za moške ... Je pa res, da takšna reč vzbudi pozornost, da izstopa. Ne vem, ali se mehčalec dobro prodaja ali ne. Si pa nisem mogel kaj, da ga ne bi slikal za blog.
 

Ker
Marketing
Komentarji:   3 01.12.2010

Ker

Dobri prodajalci poznajo čarobne učinke besedice ker. Ko prodajamo, moramo povedati, pokazati, razložiti, zakaj se splača kupiti naš izdelek ali storitev.

Zakaj kupiti dražje 98- ali 100-oktansko gorivo?

Ker:

gorivo

Zakaj je pivo Budwiser boljše od drugih »običajnih« piv?

pivo

Ker je bolj sveže.

Dogaja se, da je razlog, ki ga navedemo za besedo KER, malo za lase privlečen … Ampak vseeno deluje. Redna uporaba besede KER povečuje prodajo.

 

Pomembno je, kako vprašate!
Marketing
Komentarji:   5 25.10.2010

Pomembno je, kako vprašate!

Zelo pomembno je, kaj svojim strankam rečete, kaj jim napišete. Malenkostna sprememba v besednjaku lahko pomeni veliko, zelo veliko dodatnih evrov. Dobro premislite, kako v resnici komunicirate s svojimi strankami. Premislite, kaj je cilj vašega komuniciranja, premislite, kaj želite s komuniciranjem doseči.

Predvsem pa premislite, ali bodo stranke razumele, kaj jim govorite, in ali je ENOSTAVNO narediti, kar od strank zahtevate.

Recimo, da zavarovalnica želi prepričati čim več svojih strank, da povečajo mesečni obrok, ki ga plačujejo za življenjsko zavarovanje. Recimo, da želijo vsaki stranki vzeti dva evra več na mesec. 24 evrov več na leto krat število strank … Hitro se nabere lepa vsota, mar ne?

Torej, če želite, da čim več strank vsak mesec vplača dodatna 2 evra, kako boste vprašali?

a) Če želite vsak mesec dodatno plačati 2 evra, prosimo pošljite to naročilnico na naš naslov.

b) Če ne želite vsak mesec dodatno plačati 2 evra, prosimo pošljite to naročilnico na naš naslov.

Beseda »ne« v tem primeru pomeni ogromno.

Na prvo ponudbo bi se verjetno odzvala okoli 2% strank.

Na drugo pa tudi.

Majoneza brez jajc
Marketing
Komentarji:   7 25.08.2010

Majoneza brez jajc

Joe Sugarman v svoji knjigi Sprožilci pravi, da je ena izmed pomembnih tehnik, ki jih je uporabljal v prodajnih pismih in oglasih, tehnika »povezovanje«. V osnovi gre za povezovanje potrošnikovega obstoječega znanja z razumevanjem izdelka ali storitve, ki ga ali jo podjetje prodaja.

majoneza

Ko sem včeraj v trgovini zagledal majonezo, ki ne vsebuje jajc, sem se spomnil na marketinško tehniko povezovanja. Majoneza, ki ni narejena iz jajc, seveda ni majoneza. Vsaj zame ne. Vendar kako pojasniti kupcem, za kakšno vrsto hrane gre, ne da uporabimo ime majoneza?

Saj gre za nekaj, kar izgleda podobno in se je na podoben način. In potem to pač poimenujete brezjajčna majoneza.

Še nekaj Joevih uspešnih prodaj s pomočjo tehnike povezovanja:

- daljinski upravljalec za vžig avtomobila je poimenoval »Mafijski avtomobilski izum«. Kupci so si predstavljali, kako takšen daljinec lahko reši življenje mafijskemu šefu, ki so mu pod avto podtaknili bombo, ki se sproži ob vžigu avtomobila

- v oglasu za detektor dima je uporabil besedo »nos«. Govoril je o nosu, ki mirno visi na sobnem stropu in vsakič, ko zavoha dim, seveda sproži alarm

- ko je prodajal dodatke za gorivo, je govoril o »vitaminih za vaš avto«.

Vam pride na misel kakšen slovenski primer uporabe tehnike povezovanja v oglaševanju?

Mi to nismo!
Marketing
Komentarji:   4 22.04.2010

Mi to nismo!

Ko boste prebrali ta zapis, boste opisano marketinško metodo večkrat opazili. Obstajajo podjetja, ki, namesto da govorijo, kaj njihovi izdelki lahko naredijo, govorijo raje o tem, kaj njihovi izdelki niso.

nismo

podjetja, ki ponujajo določeno zaposlitev, poudarjajo, da ne gre za mrežni marketing ali da ne gre za prodajo od vrat do vrat.

nismo2

Ali pa podjetja, ki na izdelke, namesto da bi napisala, kaj vsebujejo, raje napišejo, česa izdelki ne vsebujejo.

Pogosto se takšne poteze obnesejo, ker ljudje radi zelo hitro poiščemo razlog, zakaj česa ne bi naredili in zakaj česa ne bi kupili. Če podjetje ugotovi, kaj kupce odvrača od nakupa in potem na embalaži ali v prodajnih dokumentih poudari, da to ni to, temveč nekaj drugega, lahko prav s tem nazadnje povečajo prodajo.

Na blogu marketinškega guruja ne boste našli kuharskih receptov, boste pa našli recepte za povečanje prodaje in dobička. :)

Obama e-mail marketing
Marketing
Komentarji:   6 21.01.2010

Obama e-mail marketing

Predsednik Obama je na svojo listo od 5. maca 2008 do danes poslal 751 elektronskih sporočil. Svojim »navijačem« je torej poslal več kot 1 mail na dan (v povprečju 1,14 maila dnevno).*

obama

Barack H. Obama je zmagal na volitvah in je danes predsednik ZDA

Koliko mailov je torej pametno poslati svojim strankam in svojim potencialnim strankam?

Kako pogosto se splača komunicirati z vašimi strankami?

Želite enostaven, pošten in dobičkonosen odgovor vašega marketinškega guruja?

Komunicirajte čim pogosteje! Lahko tudi večkrat na dan.

Pod enim zelo pomembnim pogojem:

Glejte, da imate kaj pametnega povedati!

Če prepogosto komunicirate v stilu: »Še kaj kupite pri meni, čas je, da mi zopet prinesete nekaj evrov.«, se vas bodo stranke naveličale in vaših sporočil sčasoma ne bodo več opazile. Če pa so vaša sporočila zabavna, če imate kaj pametnega povedati, če imate za stranke kakšno darilo, potem lahko komunicirate zelo, zelo pogosto.

Kako pogosto komunicirate z najboljšimi prijatelji?

Premalo pogosto! Se strinjate, mar ne?

Kako lepo bi bilo, če bi se s prijatelji dobili večkrat na kakšni pijači, če bi se videli večkrat, če bi komunicirali še pogosteje … Ampak ne najdete časa, ne vzamete si dovolj časa. Vaše stranke so vaši PRIJATELJI, zato se z njimi tudi obnašajte tako!

Vam pišem zato, ker upam, da sva PRIJATELJA! Tudi v tem zapisu imam za vas darilo oziroma vabilo. Če želite, lahko pridete na največji slovenski marketinški seminar. Letos bosta poleg mene nastopala še dva predavatelja in ena predavateljica. Po zaslugi Toyote vstopnine ni. Vašo vstopnico je plačala Toyota! Vabljeni. 

*toliko mailov je dobil Denny Hatch, direktno marketinški guru, ki se ga splača brati

Lisac.mobi
Marketing
Komentarji:   7 19.01.2010

Lisac.mobi

Od konca 2009 testiramo mobilno spletno stran www.lisac.mobi. Stran je dosegljiva z vašega mobilnega aparata. Prepričan sem, da bo prej ali slej vsako podjetje moralo imeti spletno stran prirejeno za mobilne aparate. GSM aparat ima vsak, mnogi imate tudi dva ... :)

lisacmobi

Oglejte si našo stran www.lisac.mobi na vašem mobilcu in mi prosim povejte, kaj si mislite. Ste znali priti na to stran, pogosto dostopate do interneta s pomočjo mobilnega telefona?

Skriti nakupi
Marketing
Komentarji:   2 11.01.2010

Skriti nakupi

Trgovci bodo večinoma rekli, da znajo prodajati in da jim je vse jasno. Ker pa ste vi, ki to berete, tako kot jaz vsak dan v koži kupca, lahko mirne vesti rečeva, da večinoma trgovci sploh ne zanjo ali nočejo prodajati.

Kakovost storitev in prodajalske veščine bi bile lahko na višji ravni. Sam direktorjem že dolgo svetujem, naj redno kupujejo v svojem podjetju. Tako se bodo izognili mnogim napakam in zgodaj bodo odkrili, kaj gre, kaj ne gre v prodajo in tudi zakaj je tako, kot je.

skritinakupi1

Ker pa šefa večinoma prodajalci poznajo, mora od časa do časa najeti profesionalne skrite nakupovalce. To so izšolani kupci, ki si natančno zapišejo, kako so bili postreženi. Vse z namenom, da podjetje potem na podlagi rezultatov izboljša kakovost storitev in tudi, da proda več. Skrivnostni nakupi so torej orodje za povečanje prodaje, ne pa orodje za zastraševanje trgovcev. Čeprav so prodajalci, ko izvedo, da so se pri njih začeli skriti nakupi, prestrašeni.

skritinakupi2

Sam sem že večkrat uvedel skrite nakupe v podjetjih, kjer sem delal ali svetoval. In vedno smo s pomočjo tega orodja na koncu prodali več. Nikoli mi ni bilo treba zaradi (ponavljajočih) slabih rezultatov koga odpustiti. Skriti nakupovalci ne ocenjujejo samo osebja, temveč ocenjujejo celotno nakupno izkušnjo (osvetlitev, temperatura, glasba, se je bilo mogoče kam usesti, izbira, dostop …).
 

Marketinška lekcija botoks odvetnika
Marketing
Komentarji:   7 06.01.2010

Marketinška lekcija botoks odvetnika

Če želite biti uspešnejši kot kolegi v katerem koli poslu, v kateri koli panogi, velja tudi za šport, morate tako ali drugače kršiti napisana ali nenapisana pravila panoge.

Ker če boste delali vse isto, kot delajo vaši kolegi v panogi, boste v najboljšem primeru dosegli povprečne rezultate. Dražen Petrovič je kršil pravila v svoji panogi, tako da je po vsakem treningu še malo treniral. In ni čudno, da je zadeval pogosteje kot večina …

Odvetniki so se dogovorili, da je oglaševanje v njihovi panogi prepovedano.

Že, že … Ampak če malo pomislite, boste hitro ugotovili, da so najbolj znani slovenski odvetniki tisti, ki kršijo lastni statut o prepovedi oglaševanja. Če ste recimo pravkar ustrelili soseda in še dva naključna mimoidoča in če ste ta svoj projekt že nekaj časa načrtovali, GSM številko katerega odvetnika imate shranjeno v mobilnem telefonu? Ja, Čeferina seveda. Kaj pa, če ste tajkunček, če se ukvarjate s prevzemi, ali morda celo z gospodarskim kriminalom, koga imate v spominu svojega mobilnega aparata? Zdolška, Senico?

Kako to, da so nekateri odvetniki bolj znani in imajo posledično večje pisarne, več zaposlenih in več posla? Odgovor je očiten. Tisti, ki kršijo pravilo o neoglaševanju, postanejo bolj znani, imajo več strank, več prihodkov in več dobička. Ostali pa so povprečni.

botoks

Botoks odvetnik je krasen primer nekoga, ki krši pravila svoje stroke. In celo prizna, da pravila krši in pravi, da se bo poboljšal.

Da ne bo pomote, če bi bil jaz odvetnik, ne bi gradil kariere na diamantnem pilingu in botoksu. Ste pa lahko prepričani, da bi tudi jaz kršil pravilo o neoglaševanju. Bi že našel način, da bi stranke izvedele zame. Če ne drugega bi pisal blog in izdal kakšno knjigo. :)

Vtipkajte na gooogle ali najdi.si »odvetnik«. Verjeli ali ne, tisti, ki se pojavljajo na prvi strani med generičnimi rezultati iskanja, se tam ne pojavljajo po naključju. So samo spretnejši od več kot 1000 drugih odvetnikov, ki se ne pojavijo na prvi strani rezultatov.

Marketing je povsod, oglaševanje je povsod, pa če to želite ali ne. Ni dovolj, da ste dobri, ni dovolj, da imate najboljše izdelke ali storitve. Pogoj za uspeh v poslu? Dovolj dobri izdelki ali storitve in odličen marketing.

Staro za novo
Marketing
Komentarji:   0 06.01.2010

Staro za novo

Do sedaj najbolj inovativno uporabo sistema »staro za novo« sem opazil na križarjenju po Karibih. Tam imajo v dobrih prodajalnah diamantov zanimivo politiko. Na prstan z diamantom vam bodo dali doživljenjsko money back garancijo. Če se prstana naveličate, ga lahko vrnete kadar koli in za prstan vam bodo plačali natančno toliko, kolikor ste plačali vi.

Pod enim pogojem seveda … Drobni tisk: Za prstan boste dobili toliko, kolikor ste zanj plačali, pod pogojem, da kupite večji (dražji) prstan. Temu programu so dali tudi zanimivo ime: »Upgrade your diamond ring«. So face tile prodajalci diamantnih prstanov, mar ne? In zaradi te politike se ameriške gospe vračajo v njihove trgovine vsako leto in povečajo diamant na svojem prstanu.

gigapopust

Podoben poskus je tale giga popust. Vsi, ki imamo majhne otroke, vemo, da hitro prerastejo pancarje in smuči. Praktično vsako leto je treba zamenjati del ali kar celotno smučarsko opremo. Če so ponudbe povsod podobne in ti nekje ponudijo še 50% »upgrade« popust, to zna delovati. Zanimiv poskus, če deluje ali ne, pa vedo v Giga sportu.

V marketingu bomo težko izumili kaj novega. Lahko pa že tisočkrat uporabljeno metodo malo izboljšamo in tako pridemo do inovacije.

Marketinška raziskava - zdrava prehrana
Marketing
Komentarji:   5 16.12.2009

Marketinška raziskava - zdrava prehrana

Žena in njena prijateljica imata v zadnjem času veliko zamisli o zdravi prehrani. Ena izmed njih je bil tudi napad na kuharja v naši restavraciji, naj v dnevni meni vključi še krožnik z zdravo prehrano. Kuhar je bil v dvomih, mislil je namreč, da povpraševanja ne bo. Ampak se je le pustil prepričati in je meniju dodal en zdrav obrok.

Kaj se je danes dogajalo v naši restavraciji?

Praktično največ je bilo povpraševanja po zdravem obroku …

zdravaprehrana

Nauk te marketinške zgodbe?

Ko kupci glasujejo s svojimi denarnicami, nikoli ne lažejo. Če jih sprašujete, ali bi kupili ali ne, nikoli ne boste dobili pravega odgovora, na podlagi katerega lahko naredite dober posel. Če pa omogočite »glasovanje« z denarnicami, vam bo hitro vse jasno.

Bravo za kuharja, ki se ni zanesel na svoje mnenje, pač pa je omogočil glasovanje z denarnicami.

Kako iz nič ustvariti vrednost?
Marketing
Komentarji:   0 26.11.2009

Kako iz nič ustvariti vrednost?

Odličen primer kako iz nič ustvariti vrednost so letalske vozovnice za poslovni razred. Letiš na istem letalu kot »raja«, ki plača pol manj. Sedeži so enako neudobni, hrana je skoraj ista. Morda dobiš časopis, ki ga za »navadne smrtnike« v ekonomskem razredu zmanjka. Morda.

Je pa še ena bistvena razlika: zavesa med poslovnim razredom in ekonomskim razredom. Stevardese pri vzletu in pristanku ritualno odgrinjajo in zagrinjajo zavese.

Vse, kar sem napisal, velja za večino letov po Evropi. Pri poletih v ZDA in na medcelinskih poletih so vsaj sedeži v poslovnem razredu boljši. Vaše noge vam bodo hvaležne. Še malo bolje pa se človek pelje v poslovnem razredu.
Zadnjič sem se peljal v Bruselj. Slučajno sva se na letališču srečala s prijateljem, ki je tudi letel v Bruselj. Ampak on je imel vozovnico za poslovni razred. In je raje sedel v poslovnem razredu, kot da bi se mi pridružil. Vprašal sem ga, zakaj leti v poslovnem razredu, če je vendar zavesa edina razlika … Izgovoril se je na zbiranje milj, na politiko podjetja, v katerem dela itn.

Na kratko povedano, ker dela za državno podjetje in ker za letalske vozovnice ne plačuje sam, raje leti za zaveso, varno ločen od »navadne raje«.

Marketinški nauk?

Vedno obstajajo kupci, ki so za isto zadevo pripravljeni plačati več!

Samo na pravi gumb morate pritisniti in za isti izdelek ali storitev morate seveda imeti več različnih cen. Pa bodo vsi zadovoljni.

poslovni_razred

Aja, še tale slika iz Londona. Kot vidite, se cene poslovnega razreda nižajo. Včasih so bile razlike veliko višje. Spomnim se, da je pred leti Randy Gage v eni svojih kolumn razglabljal o tem, da ne razume, kako se nekomu da drenjati v ekonomskem razredu, ko pa lahko samo za 5.000 dolarjev več sediš kot človek … No, Randy je znan kot »mesija bogatašev« in že ve, zakaj tako piše in razmišlja. Morda pa ima prav …

Zakaj bi človek sedel stisnjen kot sardela, če lahko leti tudi na udobnih širokih sedežih in če mu lahko strežejo stevardese kot na tem nagrajenem oglasu? 

Mleko brez dodatkov
Marketing
Komentarji:   8 18.11.2009

Mleko brez dodatkov

Kako podražiti izdelek?

V enem od prejšnjih zapisov sem na škornjih pokazal, da je možno ceno izdelku dvigniti tudi tako, da mu nekaj odvzamemo. Tako so recimo nastale bikini kopalke, pa še marsikaj drugega. :)

Mleko v mlekomatu je dvakrat dražje od običajnega mleka, ki ga kupimo v trgovinah.

mlekomat

Kaj vse manjka mleku iz mlekomata?

  •  Ni homogenizirano,
  •  ni pasterizirano,
  •  nima dodanega kalcija,
  •  dobite ga brez embalaže (oziroma za embalažo plačate dodatno).

Genialno, mar ne? Kmetje vam dajo manj, zaračunajo pa dvakrat več!

In takšno mleko kupuje, pije in priporoča tudi vaš marketinški guru.

Vem, vem … O zadevah morda razmišljam malce drugače. Ampak če nisi drugačen, če ne kršiš napisanih ali nenapisanih pravil, si obsojen na povprečje.

Mlekomati so odlična ideja. Priporočam pa tudi obisk spletne tržnice z zdravo prehrano www.sveze.si, kjer boste našli tudi seznam mlekomatov.

Kaj boste vi odvzeli vašim izdelkom, ali storitvam, da boste povišali njihovo vrednost?
 

Najprej vzbudite pozornost
Marketing
Komentarji:   11 15.11.2009

Najprej vzbudite pozornost

Stara marketinška formula (AIDA – Attention, Interest, Desire, Action) pravi, da moramo, če želimo kaj prodati, najprej vzbuditi pozornost potencialne stranke. To pa je dandanes čedalje težje. Ker je količina informacij, do katerih imamo dostop v vsakem trenutku, vse večja in večja.

Nekje sem bral, da smo ljudje danes v enem dnevu izpostavljeni toliko informacijam, kot so jim bili pred 200 leti ljudje v enem letu.

Bodite torej inovativni v prvi črki AIDA formule. Poiščite način za pritegovanje pozornosti. Zadnjič sem pri blagajni v Mercatorju zagledal tole.

aida1

Nič posebnega, oglas za žvečilne gumije. Ampak mojo pozornost je vzbudila lučka na embalaži, ki je utripala. Elektronika je vse cenejša in očitno ena lučka na embalaži ne stane veliko. Vsekakor so pritegnili mojo pozornost. Izvlekel sem telefon in lučko na embalaži slikal.

Ne, kupil nisem. Za nakup moramo pravilno zadostiti tudi ostalim trem točkam formule AIDA.

Kaj pa ste vi naredili posebnega, da ste vzbudili pozornost pri svojih potencialnih strankah?

Zavedati se morate, da vaše potencialne stranke ne zanimate niti vi niti vaši izdelki.

Za pozornost strank moramo zadnje čase plačevati vse višjo in višjo ceno. Naj vam povem še po angleško – pay attention please! Poudarek je seveda na besedi PAY …

Hvala, ker ste prebrali ta zapis. Najlepša hvala.

Avtoriteta - odgovor
Marketing
Komentarji:   0 07.11.2009

Avtoriteta - odgovor

V prejšnjem zapisu sem vas spraševal kaj še bolj prepriča stranko, kot potrdilo inštitucije, avtoritete in je še močnejše kot pričanje zadovoljnih strank. Dva načina o katerih smo govorili sta:

1. Poiščite podjetje, inštitucijo ali znano osebnost, ki da roko v ogenj za vaš izdelek.
2. Objavite mnenja, pričanja čim več zadovoljnih strank, ki so podobne tistim strankam, ki jih želite prepričati v nakup vašega izdelka ali storitve.

Obstaja pa še tretji način, ki je od vseh načinov prepričevanja najmočnejši!

V veliki večini komentarjev ste stavili na garancijo. Strinam se, da mora prav vsak uspešen prodajalec nekaj garantirati. Garancija je močno prodajno orodje. Ker, če prodajalec nekaj garantira, potem prevzame več tveganja nase.

Ampak nisem mislil na garancijo, niti na kakovost izdelka, niti na poudarjanje koristi. Približno 4% komentarjev je zadelo točno to na kar sem mislil.

Bolj kot vse ostalo prepriča, če se stranka lahko SAMA prepriča. Če izdelek ali storitev preizkusimo in so rezultati boljši od pričakovanih, potem bomo izdelek kupili. Če imamo odličen izdelek ali storitev, moramo stranko nekako prisiliti, da ga preizkusi. In potem s prodajo ne bo težav.

 

Poglejte še kratek video, ki sem ga za vas danes poslel v Atlanti. Vreme tu je lepo sončno, okoli 23 stopinj. Kaj delam v Atlanti? Z bratom in Franjom Radikovičem investiramo vase, izobražujemo se. Več o tem in tudi nekaj besed o mojem srečanju z gospodom, ki je prodal več kot 100 milijonov žarov, pa boste na tem blogu izvedeli kmalu. Lep pozdrav iz ZDA.

Avtoriteta
Marketing
Komentarji:   177 06.11.2009

Avtoriteta

Če jaz izjavim, da ženske odločajo o 80% vseh nakupov na tem planetu, je to malo drugače, kot če taisto trditev preberete v Harward Business Review ali če slišite to izjavo od sodelavca na pogovoru ob kavi.

Če nam oseba v beli halji zatrdi, da je z nami vse v redu, je to čisto nekaj drugega, kot če nam to zatrjuje naš prijatelj. Bela zdravniška halja prinaša določeno avtoriteto in kredibilnost. Zdravnikovi izjavi bolj verjamemo. Saj gre vendar za zdravnika …

Prejšnji teden je žena v Hoferju kupila čevlje za najinega starejšega sina. Zakaj v Hoferju? Ja, dobro vprašanje … Tam je bil to edini model otroških čevljev, ki je bil na prodaj. Pa Hoferju res dovolj zaupamo, mu verjamemo, da prodaja dobre čevlje?

V Hoferju se verjetno zavedajo, da na področju prodaje čevljev niso kakšna posebna avtoriteta. Zato so na vsak par čevljev pripeli izjavo podjetja, ki je znano po objektivnem presojanju, ali je nekaj kakovostno ali ne.

veritas

Kot vidite, je na čevljih, ki so jih prodajali v Hoferju, še izjava podjetja Bureau Veritas.

Današnja marketinška lekcija? Če imate občutek, da vam kupci ne zaupajo dovolj, lahko njihovo zaupanje povečate na dva načina:

1. Poiščite podjetje, inštitucijo ali znano osebnost, ki da roko v ogenj za vaš izdelek.
2. Objavite mnenja, pričanja čim več zadovoljnih strank, ki so podobne tistim strankam, ki jih želite prepričati v nakup vašega izdelka ali storitve.

Obstaja pa še tretji način, ki je od vseh načinov prepričevanja najmočnejši!

Kaj je torej še močnejše kot potrdilo inštitucije, avtoritete in še močnejše od pričanja, priporočila zadovoljnih strank? Ugibajte. Tistemu, ki bo prvi najbližje odgovoru, ki ga imam v mislih jaz, bom podaril nagrado v vrednosti 169 evrov. Vsem, ki boste komentirali, poizkušali, pa bom podaril knjigo. Potrudite se in napišite kaj pametnega :)
 

Garfield in 4 zimske gume
Marketing
Komentarji:   14 06.11.2009

Garfield in 4 zimske gume

Ste že videli televizijski oglas za gume Goodyear, ki ga prikazujejo na naših TV programih? Če kupite štiri nove gume, dobite brezplačno plišastega Garfielda! Lepo, mar ne?

Mislite, da takšno oglaševanje deluje?

Podatkov o tem konkretnem oglasu ne poznam. Garfield je dobra ideja iz dveh razlogov.

Prvi razlog je ta, da znane osebnosti v oglasih (in Garfield je znana osebnost) pritegnejo pozornost. Ko zaslišimo ime znane osebnosti, zastrižemo z ušesi, če to želimo ali ne, znane osebnosti pritegnejo našo pozornost. Uporaba Garfielda je dobra ideja tudi zato, ker oglas seveda vidijo tudi otroci. In otroci imajo določen vpliv na nakupne odločitve staršev.

Garfield je dobra ideja morda tudi zato, ker gledalca preprosto preseneti. Navajeni smo na popuste pri nakupu pnevmatik, brezplačno montažo, trditve o super zmogljivostih … Ampak tale Garfield nas zna presenetiti in morda si zato zapomnimo tudi oglas.

Glavna napaka Garfielda? Ponudba ni logična, zaradi enega plišastega Garfielda pa res ne bomo kupili pnevmatik, ki jih sicer ne bi. Ali pač?

Odvzemite in podražite
Marketing
Komentarji:   0 28.10.2009

Odvzemite in podražite

Mnogi imajo težavo s kreativnostjo. Ne vedo, kako bi prišli do novih idej. Zadeva je v resnici zelo preprosta. Vsak je lahko kreativen. Samo če ima pripravljen pravi »plonk cegelc«. Na mojem zelo dolgem seznamu trikov za povečanje kreativnosti je tudi tale preprost trik:

Vprašajte se, kako lahko svojemu izdelku ali storitvi kaj odvzamete!

Recimo, da ste proizvajalec gumijastih škornjev. Kaj lahko škornjem odvzamete, da bodo še bolj zaželeni in da bodo kupci pripravljeni zanje plačati več?

skorenj

Rešitev je enostavna. Odvzemite nekaj materiala, iz katerega so gumijasti škornji narejeni. In dobite škornje z luknjo! Ki se izkaže tudi kot odlično pomagalo za obuvanje škornja! Potem pa dodajte še malo barve. In dobite modne preluknjane gumijaste škornje.

Cena takšnih škornjev je seveda višja kot cena običajnih gumijastih škornjev. Vidite, kako preprosto je biti kreativen, če imate na voljo prave pripomočke?
 

na vrh