Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Državna prvakinja v direktnem marketingu je:
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
27.05.2008

Državna prvakinja v direktnem marketingu je:

Barbara Kraševec!

barbara

Barbara Kraševec in Drayton Bird.

V finalu je Barbara tesno premagala Marjana Povšeta. Več o prvenstvu v kratkem!

prvaki

Na skupinski sliki: Aleš Lisac, Marjan Povše (2. mesto), Barbara Kraševec (prvakinja), Matej Merljak (3. mesto), Gregor Šikman (3. mesto), Drayton Bird.

Drayton Bird
Dnevnik guruja
26.05.2008

Drayton Bird

Jutri bo Drayton Bird nastopil v Ljubljani, v sredo pa v Zagrebu. V Slovenijo je prišel že v nedeljo. Jaz veliko sprašujem in poslušam. In tudi malo snemam ... da ne bi kaj pozabil.

birdpodpisuje

Današnji marketinški lekciji: Prvič, družite se z ljudmi, ki vedo več od vas.

In drugič ... kako recimo praktično brez nič povečati vrednost izdelka? Kot vidite Drayton podpisuje knjige. 50 knjig z njegovim podpisom, bom nekam varno spravil in jih ob pravi priložnosti ponudil kupcem. Se strinjate, da so knjige s podpisom avtorja vredne več?

Vse kar je težko dobiti, je več vredno. Zato se "limited editions" dobro prodajajo. Praktično vsako podjetje lahko ponudi kakšno omejeno serijo, mar ne?

Nogomet, nogomet, nogomet ...
Dnevnik guruja
21.05.2008

Nogomet, nogomet, nogomet ...

Sam sem strasten nogometaš. Ko sem bil majhen sem sicer sanjal da bom pilot, ampak leteti sem se naučil in želja je malo popustila. V finalu lige prvakov pa še nisem igral. Ampak sanjam pa velikokrat o tem …

No pravkar gledam tekmo United : Chelsea in trenutno je 1 : 1. Današnji večer je pri nas doma torej nogometni večer. Žena je naredila super večerjo, mož pojedel, otroka sta šla spat. In sedaj jaz v miru gledam nogomet, žena pa v banji telefonira. Skratka idealen družinski večer. :)

Članek ali oglas?
Dnevnik guruja
19.05.2008

Članek ali oglas?

Dokazano je, da tisti oglasi, ki so zelo podobni člankom, delujejo bolje kot običajni oglasi. Pri običajnih oglasih je bralcu takoj jasno, da gre za oglas. Bralci pa branje oglasov seveda radi izpuščamo. Tako kot TV gledalci, ko naletimo na oglasni blok, preprosto premaknemo na drugi kanal.

Če naredimo oglas podoben članku, povečamo branost oglasa.

To pa lahko vodi do boljšega odziva. Seveda je vprašanje, če je takšno oglaševanje etično. O tem naj

Brezplačen WC
Dnevnik guruja
18.05.2008

Brezplačen WC

Kako do več javnih stranišč?

freewc

Slika je z vhoda v eno boljših restavracij v poljskem mestu Lodz. Restavracija ima na vhodu ta napis, ker vse restavracije, ki svoja stranišča odprejo za mimoidoče, mestu plačajo nižji davek.

Pa naj še kdo reče, da davčna politika ni pomembna … Davki še kako vplivajo na poslovne odločitve.

Dober in slab napis na avtobusu
Dnevnik guruja
12.05.2008

Dober in slab napis na avtobusu

Včeraj sem ob cesti v Opatiji opazil parkiran avtobus. Na avtobusu sem poslikal dva napisa. En napis je primer odličnega komuniciranja koristi storitve za stranko, drug napis pa je primer slabega slogana.

Primažite ji klofuto!
Dobre knjige
09.05.2008

Primažite ji klofuto!

"Specifični položaj moškega v tej civilizaciji

Položaj moškega, ki se opredeli, da bo v pogojih (podivjanega) liberalnega kapitalizma in naraščajočega feminizma napravil kariero (ustvaril svoje poslanstvo) na nekem področju (podjetništvo, stroka, znanost …), je izredno težak. Kos mu je lahko zdrav moški (ki preveč ne pije, ki ne kadi in se redno ukvarja z aerobno vadbo: tek planinarjenje, intenzivno plavanje …), ki ima skrbno in razumevajočo ženo. Takšnih žensk pa skoraj ni, kajti:

Direktni marketing je znanstvena disciplina
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
07.05.2008

Direktni marketing je znanstvena disciplina

Kaj v direktnem marketingu res deluje? Pravi odgovor lahko dobimo le s pomočjo testiranja. Na uradni strani državnega prvenstva v direktnem marketingu, smo dobili polfinaliste. Poglejte kdo so najboljši štirje! Sicer pa smo praktično prav vsi, ki smo ugibali ... zgrešili. Tudi na Neckermannu pravijo, da so jih rezultati presenetili. Ampak vsi skupaj smo se spet nekaj naučili. Spremljate državno prvenstvo v direktnem marketingu še naprej in se učite.

Razumete tole?
Marketing
07.05.2008

Razumete tole?

»GENERALI Baby GaranT vam daje garancijo izplačila najvišje vrednosti enote premoženja na datum garancije.«

Med ameriškimi tekstopisci velja pravilo, da če vašega teksta ne razume oseba s petimi razredi osnovne šole, potem poskusite besedilo napisati ponovno. S tem pravilom se strinjam.

Tega, kar je spisal tekstopisec oglasa zavarovalnice Generali, ne razume niti doktor znanosti. Vsaj brez dodatnega pojasnila ne. Dobri pisci besedil se postavijo v kožo bralca. Povprečni bralec vsekakor ne študira borznega in zavarovalniškega izrazoslovja, zato mu je potrebno malo bolj po domače povedati, kaj v resnici tale Baby GarantT pomeni.

Razlage, da so stavek namerno tako nejasno napisali, pač ne sprejmem. Zato da bodo vsi, ki jim ni jasno, za kaj gre, skočili na www.generali.si ali poklicali njihovo brezplačno številko. Bla bla bla. Večina potencialnih strank je prelena, da bi naredila kaj takšnega. Klic ali klik zahtevata dodatni napor. Večini ljudi se ne ljubi poklicati, večina ne bo šla v brskalnik vpisati naslova spletne strani. In dobro zamišljen oglas gre mimo … Zaradi takšnega nejasnega stavka lahko izgubiš preveč strank.

Sicer je Generalijev oglas dober. Predvsem mi je všeč, ker so se odločili za sodelovanje s podjetjem, ki ima primerno in zelo veliko bazo potencialnih strank (Baby center). In ker so ponudbo tudi priredili tej ciljni skupini. Edino stavek iz uvoda je res zgrešen. Se strinjate?

No, če tega stavka tudi vi ne razumete, je tu še daljše pojasnilo:

»Posebnost teh produktov je predvsem v nudenju garancije. Skladi skupine GaranT na dan zapadlosti garancije sklada zagotavljajo izplačilo enot premoženja po najvišji vrednosti enote premoženja, doseženi na zadnje borzne dneve v obdobju delovanja sklada do datuma garancije.«

No, me vesli, da ste sedaj razumeli.

A, da vam še vedno ni nič jasno? :)

Knjižna nagrada »Direktni marketing po zdravi pameti« – vrednost 79 EUR, za tistega, ki najbolj jasno in kratko razloži tole Generalijevo garancijo.

No, da vas vidim. Vaša rešitev mora biti seveda v skladu s tem, kar res ponujajo na zavarovalnici. Svetujem klic na njihovo brezplačno številko, ogled njihove spletne strani. Če bo vaša rešitev res dobra, jo pošljem na zavarovalnico. Z računom vred. :)

Celebrity marketing
Dnevnik guruja
05.05.2008

Celebrity marketing

Uporaba »celebrities« v marketingu zna biti še kako dobra naložba. Recimo zobozdravniki, ki bodo popravili zobe brezdomcu Marku iz Big brotherja, so že dobro naredili. Odlična naložba.

Kaj pa lahko rečemo za farmacevtsko podjetje, ki je plačalo Ronaldu, da si je pustil rasti lase?

ronaldo

Ronaldo je bil dobra izbira. Prej je bil brez las, odkar ima pogodbo s farmacevtskim podjetjem so mu lasje lepo zrasli. Danes seveda vsi govorijo o Ronaldovem izletu v posteljo s tremi prostitutkami. Prostitutke so očitno uporabljale preveč rasnega hormona, pa jim je med nogami nekaj zraslo. :)

No, kar želim povedati, je to, da je uporaba znanih osebnosti v marketingu tudi tvegana. Nikoli ne veš, kakšno neumnost lahko tvoj »celebrity« naredi. Doping, seksualni škandali, bankrot, alkohol, mamila …

Ampak na koncu kocev je v večini primerov pomembno to, da te opazijo. Kaj pravite, dragi moji, katero bo prvo podjetje, ki bo za svoj »celebrity« izbralo Damjana Murka? Fant je veliko investiral v svojo medijsko prepoznavnost. Sedaj bi bil že čas za kakšno donosno pogodbo. :)

Zniža holesterol v treh tednih!
Marketing
04.05.2008

Zniža holesterol v treh tednih!

Najprej je bil Actimel. Actimel garantirano zvišuje odpornost organizma. Ali pa vam vrnejo denar. Saj se spomnite Actimelovih poskusnih tednov. Seveda priporočajo vsakodnevno uživanje; vsako jutro eno stekleničko. Zapomnite si, strankam je treba dati natančna navodila, kako uporabljati, uživati izdelek. Drugi prodajalci jogurtov kupcem niso natančno povedali, da morajo pojesti en jogurt na dan in zato prodajo manj.

danacol

Vsak pameten prodajalec, ko enkrat ugotovi, da nekaj deluje, isto metodo nemudoma ponovi. In zgodila se je Activia. Nova generacija jogurtov! 83% Slovenk potrjuje pozitiven učinek Activie. Že po dvotedenskem rednem uživanju (vsak dan en lonček), se vam prebava občutno izboljša.

Si Ronaldo vsak dribling izmisli sproti, ali uporablja ves čas isti nabor driblingov, ki jih ustrezno, glede na okoliščine, uporabi na svojih nasprotnikih? Jasno, da si fint ne izmišljuje sproti. Bilo bi neučinkovito, naporno.

V marketingu in prodaji je podobno. Če vidiš, da nekaj deluje, potem razvijaj idejo tako dolgo, dokler se je KUPCI ne naveličajo. V primerih Actimela, Activie in sedaj Danacola, so uporabili preverjen nabor marketinških "fint". Bilo bi neumeno, če sistema, ki deluje na Actimelu, ne bi uporabili vsaj še nekajkrat.

In tako je nastal  Danacol. Enaka embalaža kot Actimel, priporoča se seveda dnevno uživanje. Obljuba je zopet močna: "Zniža holesterol v treh tednih". Izdelka pri nas še ni, a se najbrž ni bati, da ga ne bi dočakali.

Primer Actimel, Activita, Danacol je res ena turbo marketinška lekcija. Če dobro preštudirate, kaj počne v teh primerih Danone, in del tega uporabite v svojem poslu, ne boste naredili napake.

Samo na kratko nekaj elementov, na katere bodite pozorni: jasna obljuba o koristih izdelka, garancija zadovoljstva, priporočeno dnevno uživanje, uporaba statistik za dokazovanje, mnenja zdravnikov - strokovnjakov, mnenja zadovoljnih strank, poskusni tedni, odlična spletna stran, investirajte v oglaševanje več kot konkurenca, proglasite vaš izdelek za nekaj drugega (ni običajen jogurt), pozicija na policah v trgovinah. Ste opazili, kako se počasi pomikajo iz splošnega izdelka (Actimel pomaga vsem), v bolj nišne izdelke?

Pri Activii bolj ciljajo na ženske in na vse, ki imajo prebavne težave (konkurenca Donatu :)). Danacol pa pokrije še eno nišo - vse, ki imajo težave s holesterolom. In seveda v njihovem stilu obljublja znižanje holesterola v treh tednih. Ljudje radi kupujemo jasno izražene obljube. 

Dragi moji, tile jogurti niso običajni jogurti. Gre za jogurte na odličnem "marketinškem dopingu". Vsaka čast. 

Romunija 1994
Obujamo spomine
02.05.2008

Romunija 1994

Tale skuter je bil pred dnevi parkiran pod našim blokom. Mario Cales, srečno pot do Pekinga. Verjetno bo pred prečkanjem kitajske meje s skuterja izginil napis »Free Tibet«. :)

skuter

Prilagam še eno svojo fotografijo za v rubriko »obujanje spominonv«. Fotografija je nastala na službeni poti po Romuniji.

romunija

Verjeli ali ne, ampak vsaj leta 1994 v Romuniji niso imeli vinjet, pa tudi cestnine niso pobirali. In tudi radarskih zased ni bilo ... Avto, ki ga vidite na sliki, se nikoli  ni vrnil v Slovenijo. Verjeli ali ne ... ukradli so nam ga v Bolgariji. :)

Marketinški, managerski nauk tega zapisa? Na daljavo se uspešnega posla ne da voditi. Če odpiraš podjetje v tujini, moraš biti tam osebno prisoten. Vsaj nekaj časa. In izbrati moraš zanesljive partnerje. Pot do uspeha je včasih težka, včasih tudi blatna :)

Direktni marketing – polfinale državnega prvenstva
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
01.05.2008

Direktni marketing – polfinale državnega prvenstva

V torek bomo izvedeli, kateri štirje tekmovalci na drugem državnem prvenstvu v direktnem marketingu se bodo uvrstili v polfinale.

Poglejmo, kdo so vaši favoriti (trenutno stanje pred nekaj minutami):

Mirko Lajkovič (117 glasov) vs. Matej Merljak (32 glasov)
Barbara Kraševec (41 glasov) vs. Jani Kolman (79 glasov)
Jernej Merkač (80 glasov) vs. Gregor Šikman (43 glasov)
Marjan Povše (55 glasov) vs. Eva Roškarič (73 glasov)

Vaši glasovi seveda ne štejejo prav nič. :)

Štejejo rezultati, ki jih bodo tekmovalci dosegli. Saj veste, državno prvenstvo v direktnem marketingu je edino marketinško tekmovanje na svetu, kjer o zmagovalcu ne odloča nobena žirija, niti glasovi oboževalcev …

Odločajo rezultati na trgu. Zmaga tisti, ki proda več!

Iz Neckermanna nam bodo predvidoma v torek sporočili, koliko je kateremu od tekmovalcev uspelo prodati. Test je zares reprezentativen, Neckermann je izdelke tekmovalcev v tiskani obliki poslal na več kot 120.000 naslovov.

Glasujte še vi, poskušajte ugotoviti, kateri oglas je deloval bolje.

Ugibate lahko tudi, kateri od osmih tekmovalcev bo prodal največ. Pregledujte, tekmujte in se učite! Redko se zgodi, da lahko pogledate v zakulisje marketinških akcij. Večinoma vidimo oglase, ne vemo pa, ali in kako dobro so delovali.

Namen državnega prvenstva v direktnem marketingu je dvigniti raven znanja o marketingu.

Evropska akademija direktnega in interaktivnega marketinga!
Marketing
01.05.2008

Evropska akademija direktnega in interaktivnega marketinga!

Če želite izpopolniti znanje o direktnem marketingu, če se želite učiti od najboljših, potem priporočam vpis na The European Academy Of Direct And Interactive Marketing.

Preberite tudi tale članek: dmclanek1

Članek je napisal Drayton Bird, naslov pa je v njegovem stilu: "If you think education is expensive, try ignorance." Postavitev oglasa je seveda klasična, slika osla pa primerna :)

Nadaljevanje članka na drugi strani ---->

Računalnik mi je poizkušal prodati toner!
Dnevnik guruja
01.05.2008

Računalnik mi je poizkušal prodati toner!

Pravkar sem pregledoval trenutne rezultate glasovanja oziroma glasovanje na www.prvak.si, ko mi je računalnik poskušal prodati toner za tiskalnik.

toner

Dober poskus. Res je, da odkar sem tiskalnik kupil – gre za majhen tiskalnik v moji pisarni – tonerja nisem zamenjal.
Kako hudiča računalnik ve, da je morda čas za zamenjavo? Morda kakšen program beleži število natisnjenih strani? Morda to sporočilo po določenemu številu dni pošljejo vsem kupcem?

Kaj vem … Vsekakor gre za dobro uporabo podatkov o kupcu. Biti v pravem času na pravem mestu je 80% uspeha v prodaji. Kupci kupujemo takrat, ko nam ustreza, in ne takrat, ko ustreza prodajalcu. Tale poskus računalnika je v pravi smeri, dalo bi se zadevo še izboljšati, ampak vseeno, dober poizkus ...

4 hands massage …
Dnevnik guruja
23.04.2008

4 hands massage …

Včeraj sem šel na masažo. Naročen sem bil na masažo z bambusom. Ampak šefica je imela zame presenečenje. Rekla je, da priporoča »four hands massage«. No, pa naj bo, sem rekel. Odločitve seveda nisem obžaloval. Štiri roke so vsaj dvakrat boljše kot dve. Priznam.

Marketinški nauk?

Šefica poljskega masažnega salona je odlično izrabila v tistem trenutku neizkoriščeno premoženje. Imela je maserko brez stranke. Namesto da bi prosta maserka pila čaj, jo je poslala v akcijo. Rezultat? Bolj zadovoljna stranka in 100% izkoriščeni maserki. Saj veste, če prodajaš storitve, je še kako pomembno, da čim bolje izkoristiš vse proste kapacitete. Vprašajte hotelirje – prazne sobe so nekaj, česar ne marajo.

Šefica je s svojo potezo povečala verjetnost, da stranka pride ponovno. Kreirala je nov izdelek, ki si ga bodo stranke, ki ga enkrat preizkusijo, prav gotovo ponovno naročile. Prodajalci lahko vedno ponudijo več tistega, kar prodajajo. Pa naj gre za 30% več zobne paste, 10% več mleka ali pa dve roki več pri masaži. Sploh pa je bolje ponuditi več, kot pa pospeševati prodajo s popustom. Mene popust in navadna masaža ne bi prepričala. Za dve roki več, pa bi sedaj, ko vem, kako zadeva poteka, rade volje plačal več.

Kot vidite, je možno čisto iz vsakega dogodka potegniti kakšno marketinško lekcijo. Bom šel na tole masažo vsaj še enkrat, morda se pa še česa domislim. Aja, čisto mimogrede … Ženo sem tudi povabil, pa se ji na masažo ni dalo iti. Ko bo tole prebrala …

Televizor za več kot 13 tisočakov?
Marketing
21.04.2008

Televizor za več kot 13 tisočakov?

Zakaj na vhodu v tehnično trgovino postavijo televizor, ki stane več kot 13.000 evrov in ga najverjetneje nihče ne bo kupil?

Ker tako dvignejo povprečno vrednost nakupa pri tistih, ki kupujejo televizor za »normalnih« 1.300 evrov. Potem ko vidiš televizor za 13.000 evrov, se ti zdi nakup televizorja za tisoč ali dva tisoč evrov čisto racionalna odločitev. Namesto da kupiš televizor za 790 evrov, kupiš malo dražjega za 1.490 evrov. »Saj je itak na 24 obrokov, pa še precej cenejši je od tistega pregrešno dragega televizorja, ki so ga nastavili na vhod …«

Vsak izlet v trgovino je marketinška lekcija. Trgovci veliko razmišljajo in testirajo. Police niso po naključju tam, kjer so. Tudi izdelki niso naključno tam, kjer so. No, drage moje, pa sem vam ponudil še en dober razlog za obhod po trgovinah.

Več kot rokavica
Dnevnik guruja
21.04.2008

Več kot rokavica

Moje poljske sodelavke so takole pomerjale današnji nakup pri Avonovi zastopnici. Ne, ne … to ni navadna rokavica. Na tej rokavici so označene točke, kamor morate pritisniti, če želite pozdraviti kakšen del telesa. Sicer v navodilih piše, da rokavica ni zdravstveni pripomoček, ampak nikoli se ne ve, morda pa pomaga …

rokavica

Včasih dvignete vrednost izdelku tako, da v sam izdelek vtisnete še nekaj znanja iz kakšne druge panoge. Tale rokavica ni nič drugega, kot bolj ali manj posrečena kombinacija izdelka (rokavica) in storitve (zdravljenje z akopresuro).

Podobna kombinacija dveh, na videz nezdružljivih stvari, je recimo v ZDA precej popularen wrestling. Gre za kombinacijo rokoborbe in filma. Rokoborci se ne tepejo čisto zares, vse je zrežirano, otroci in kakšen oči tudi, pa ob tem uživajo.

Še vi se spomnite kakšne čudne kombinacije, ki je prinesla dobre prodajne rezultate. Recimo avtodom je že ena takšna kombinacija. Ali pa rolerji, ali pa ... 
 

Korak pred konkurenco
Dobre knjige
21.04.2008

Korak pred konkurenco

Tole pismo sem dobil v nedeljo:

Gospodine Ales,

BRAVO za knjigu koju ste izdali za srpsko trziste pod naslovom KORAK ISPRED KONKURENCIJE.

I veliko hvala.

Procitala sam skoro svu validnu literaturu iz podrucja marketinga koja je objavljena na nasem trzistu. Vasa je najbolja. Koncizna, jasna, primenljiva, drzi paznju, cita se u jednom dahu.

Otvaram lanac kafeterija u Beogradu i svaka mi je ideja dobrodosla. A u vasoj knjizi ih ima pregrst. Mozda nekada budemo i poslovno saradjivali. Bila bi mi cast i zadovoljstvo.

Zelim vam napredak na svim poljima vaseg zivota i rada.

Direktor MOQUI, d.o.o
Svetlana Novak, dipl.ecc.
www.mogi.co.yu

Zakaj sem sedaj na svojem blogu s tem hvalim? Saj veste že Carnegie je napisal, da moramo druge čim večkrat iskreno pohvaliti. Tole pismo je iskrena pohvala, mar ne?
Dale Carnegie tudi razlaga, da je ena od temeljnih človeških potreb, potreba po pomembnosti. Vsak od nas si želi biti pomemben. In to neustavljivo željo po pomembnosti vsak uresničuje po svoje.

Jaz recimo pišem in predavam. In, če me kdo še pohvali, mi naredi dan. Pohvale in laskanje (če je iskreno), so tudi močno marketinško orodje, močno orodje za prepričevanje!

Je pa tale zapis tudi ne preveč prikrit oglas za Korak pred konkurenco. Na voljo tudi v 5 knjigah (prihaja 6 in 7) in tudi na CDju.
 

Verjamete v posmrtno življenje?
Lisac Marketing Ekspres
18.04.2008

Verjamete v posmrtno življenje?

Verjamete v posmrtno življenje?

Polovici naročnikov na Lisac marketing ekspres smo v naslov nasveta napisali:

»Verjamete v posmrtno življenje?«, drugi polovici pa:
»Pomembno vprašanje, ki ne more čakati ... in brezplačen nasvet«.

Kaj mislite, je večji odstotek prejemnikov odprlo mail s prvim naslovom, ali je bil uspešnejši drugi naslov?

Ta dva naslova je pred davnimi desetletji uporabil Drayton Bird, ko je napisal pismo, s katerim je zbiral donacije za dobrodelno organizacijo, ki je zbirala denar za otroke. Zgodba je zanimiva ... Pismo je bilo izjemno uspešno, vsakemu, ki je pismo prebral, je Drayton obljubil brezplačno knjižico z navodili, kako napisati oporoko. Hm, da ni bilo pismo namenjeno upokojencem?

No, da potolažim vašo radovednost. Uspešnejše je bilo _________________ .

Počakajte še malo, ne bodite tako nestrpni ... Povem vam takoj po oglasih ... Vabimo vas, da se 27. maja ob 9.00 pridružite številčno resno omejeni skupini podjetnikov, marketinških direktorjev in drugih, ki verjamejo v direktni marketing. Predaval ne bo nihče drug kot Drayton Bird! *Drayton Bird po mnenju marketinške legende Davida Ogilvija o direktnem marketingu ve več kot kdor koli drug na svetu.Pridružite se nam.

Ste uganili? Boljši odziv in več donacij je prinesel stavek: »Verjamete v posmrtno življenje?« Odziv je bil za 25% boljši kot na stavek: »Pomembno vprašanje, ki ne more čakati ... in brezplačen nasvet«. Vendar so uporabo tega stavka opustili. Če komuniciraš z upokojenci, je namreč zelo velika verjetnost, da prispe pismo na naslov prejemnika, ki je že mrtev. In takšno pismo seveda vznemiri svojce. Zato so ga, čeprav je prineslo več donacij, opustili.

Kako pa se je test obnesel v Sloveniji? Kot rečeno, je polovica naročnikov na Lisac marketing ekspres dobila verzijo s posmrtnim življenjem, polovica pa s pomembnim vprašanjem. Pri nas je posmrtno življenje zmagalo z 19% prednostjo. Zanimivo, mar ne? Druga država, drug medij, četrt stoletja pozneje, pa praktično isti rezultat.

Direct Marketing Fair 2008
Marketing
17.04.2008

Direct Marketing Fair 2008

Kam za prvega maja? Vas zanima direktni marketing? Predlagam izlet v London, na kopico brezplačnih predavanj! Mednarodni sejem direktnega marketinga je odična priložnost za kakšno novo idejo s področja direktnega marketinga. Predavanja so brezplačna! Jaz sem redni obiskovalec sejma, priporočam. Več na http://www.idmf.co.uk/.

555 žensk & moških.com v Hali Tivoli
Dnevnik guruja
14.04.2008

555 žensk & moških.com v Hali Tivoli

Kdo pravi, da gledališke predstave ne morete odigrati pred 4500 ljudmi v Hali Tivoli?

Bravo Špas teater. Evo, pa se je našel še nekdo (poleg standardnih koncertov in športnih dogodkov), ki si je upal in uspel. V poslu zmagujejo tisti, ki ne verjamejo v ustaljena panožna pravila in kdaj pa kdaj naredijo kakšno stvar, ki je pred njimi ni še nihče.

In kdo pravi, da gledališče ne sme zato, da se predstava bolje prodaja, za nagrado obljubiti golfa serije 5? Čestitam za polno dvorano, za pogum, za idejo, za itak razrodane predstave. Imam pa občutek, da bodo ostali "resni" gledališčniki vihali nos, se zmrdovali nad tem dosežkom ...

"Ne glede nato kako dobro plešete, nikoli vam ne bodo vsi ploskali." - Bill Cosby

Toyota ali pacient?
Dnevnik guruja
14.04.2008

Toyota ali pacient?

Kdo ima več možnosti, da pride živ iz »popravila«, toyota ali pacient v bolnišnici?

Pacient ima definitivno manj možnosti, da preživi!

Pravkar berem zanimivo medicinsko raziskavo.* V ZDA zaradi medicinske napake vsako leto v bolnicah umre med 44.000 in 98.000 ljudi. Medicinske napake so 8. najhujši morilec v ZDA.

Kako je s tem pri nas? Pri nas morda vsako leto zaradi medicinske napake umreta dva človeka. Za več kot dva namreč ne slišimo. Če pa ameriške številke preprosto prevedemo na slovenska dva milijona ljudi (Američanov je 300 milijonov), potem lahko sklepamo, da v bolnicah vsako leto pomorimo med 293 in 653 ljudi (pacientov).

Preden se naslednjič odpravite v bolnico, dvakrat premislite. Več možnosti imate, da vas ubijejo v bolnici, kot da umrete na cesti …

Zakaj pišem o vsem tem? Zadnjič me je grobo nahrulil eden od naših kupcev, ker ni dobil knjige pravočasno. Priznam, da smo naredili napako. Knjigo je dobil pozneje, pa še opravičilo in dodatno knjigo za nagrado. Ja, tudi v mojem podjetju delamo napake, veliko napak. Čeprav ga vodi marketinški guru …

Ker vseh napak nikoli ne bomo odpravili, je pomembno, kako se obnašamo potem, ko do napake pride. Stranke vedno odpustijo napako, če jo ustrezno popravimo. Hitro, z opravičilom, s kakšno drugo pozornostjo. In tako iz nezadovoljne stranke naredimo stranko, ki se vrača in vrača. V poslu ni toliko pomembno, da ne naredimo prve napake, pomembno je, da napake ne ponovimo in pomembno je, kako se obnašamo takrat, ko napako naredimo.

Zgoraj napisano seveda ne velja za bolnice. Bolnice, bi predvsem morale delati na tem, da bi bilo napak čim manj. Recimo v tovarnah, kjer izdelujejo toyote, je na vsakih milijon izdelanih delov 50 takšnih z napako. Pri ameriških izdelovalcih avtomobilov je na vsakih milijon delov 1000 takšnih z napako. Zato pa Japonci porabijo samo 3% proizvodnega proračuna za popravilo napak, Američani pa za odpravo napak porabijo od 6 do 24% vseh proizvodnih stroškov.

Ja, splača se delati čim manj napak … Imaš več zadovoljnih strank pa tudi manj stroškov z odpravljanjem napak.

Če si bolnica, potem napak recimo ne priznaš in tako prihraniš stroške za odpravo napak. Itak pa je v njihovem primeru za odpravljanje napak prepozno … Jutri peljem ženinega priusa na servis, na menjavo zimskih gum. Prepričan sem, da bo toyota poseg preživela. Morda bi bilo dobro, če bi država, namesto, da z višjimi kaznimi dviguje prometno varnost, kakše evro več vložila v zmanjševanje števila zdravniških napak.

Marketinški nauk vsega skupaj? Delajte čim manj napak. Vzpostavite sisteme, ki preprečujejo napake. Ko pa do napake pride, jo priznajte, pokesajte se, stranki povrnite vse stroške in še kaj dodajte iz vašega žepa. In poskrbite, da napake ne ponovite, vsaj ne na isti stranki. :)

Kje sem dobil vse te podatke? http://qshc.bmj.com/cgi/content/full/12/5/359

Če boste želeli prebrati celoten članek, se boste morali logirati (brez skrbi, je brezplačno).

*Institute of Medicine2 estimated in 1999 that between 44 000 and 98 000 people die in hospitals each year due to mistakes, and that medical mistakes are the 8th top killer in the nation. In the same report hospital errors alone have also been estimated to cost the nation $8.8 billion a year.

Večerovi najbolj brani članki tedna
Dnevnik guruja
10.04.2008

Večerovi najbolj brani članki tedna

Večerovi najbolj brani članki tedna, trenutni vrstni red:

1. Po nesreči je izginil

2. Spet smrt na cestah

3. Video: Orhideje iz Prekmurja

4. Lepotice ljubijo hokejiste, Werner na Maldivih, bojkot festivalov

5. Deklica z dvema obrazoma

6. Čez polno črto v tovornjak

7. Ženska ugriznila napadalnega pitbula

8. Eva je v dobri formi

9. Vinjete (avtor mag. Aleš Lisac)

14. Cruise ima težave z marihuano

Potrebuje zgornji zapis kakšen komentar? Zakaj že ljudje berejo časopise? :) To, da sem na devetem mestu, 5 mest pred težavami Toma Cruisa z marihuano, je že velik uspeh. Sploh glede na to, da so pred mano praktično same nesreče.

Tudi tole je direktni marketing ... Spremljajte lestvice branosti člankov v časopisih in revijah. Veliko se lahko naučimo o ljudeh, njihovih navadah, željah.

Neizkoriščeno premoženje
Dnevnik guruja
09.04.2008

Neizkoriščeno premoženje

Ste opazili, da so trenutno na mnogih zelenicah pred Petrolovimi bencinskimi servisi, parkirane honde z napisi 99 evrov mesečno? Že kar nekaj časa Petrol prodaja tudi prostor na zelenicah.

Dobičkonosno.

Preden so pred leti začeli s to prakso, so imeli prazne zelenice. Zelenice so bile strošek, trava pač raste ... Danes so te iste zelenice vir dodatnega zaslužka. Vsako podjetje ima neizkoriščeno zelenico, ki jo lahko spremeni v donosno naftno polje (včasih morajo samo najeti kakšnega guruja :)).

Dobro pomislite, kaj bi bila lahko vaša neizkoriščena zelenica. Jaz poznam eno zelenico, ki je v večini podjetij ne znajo izkoristiti. Sploh ne vedo kaj imajo ... Ta zelenica je seznam strank.

Vinjete drugič
Dnevnik guruja
09.04.2008

Vinjete drugič

V ponedeljek sem dobil tale mail: 

Pozdravljen Aleš,

sam sem začel letos uporabljati sistem vinjet na svojem delu in to pali nenormalno. Sicer na mesečne obroke, ampak zadeva je precej podobna. Car si.

S spoštovanjem vas lepo pozdravljam, Igor

Zakaj že pišem dnevnik marketinškega guruja? Ker vam želim pokazati čim več načinov, kako lahko tudi vi zaslužite kakšen evro več. Z idejami, ki jih preberete tukaj, je to še kako možno. Skratka o vinjetah nisem pisal, ker bi vam želel povedati kakšno je moje mnenje o cestnih vinjetah (mimogrede guru podpira nemški sistem vožnje po avtocestah, vključno z njihovimi omejitvami hitrosti :)), pač pa, ker sem vam pokazal poslovni model, s katerim lahko marsikdo zasluži. 

Sedaj čakam prvega frizerja, ki bo preizkusil mojo idejo o uvedbi vinjet. Pa da vidimo. Zanimanje vsekakor obstaja, do sedaj je za vinjete glasovalo približno 370 žensk, od vprašanih približno 500. Vprašanje sem zastavil na nekaj mojih zadnjih predavanjih. Vinjete pa so uporabne skoraj povsod, Igor se recimo ukvarja z izdelavo spletnih strani. 

Vinjete
Dnevnik guruja
07.04.2008

Vinjete

Današnjo kolumno v Večeru začenjam takole:

"Vprašanje za blondinke in ostale ženske: Bi raje, kot da plačujete za frizerja vsakič sproti, kupile "vinjeto" za neomejeno število obiskov pri svojem frizerju? Koliko bi bile pripravljene plačati za takšno vinjeto? 200 evrov, 300 evrov, 349 evrov? Več?"

Govorim o marketinških vinjetah. Preberite, komentirajte, ocenite članek. In seveda razmislite kje vse bi še lahko uvedlli vinjete! Povezava na kolumno v današnjem Večeru: http://www.vecer.si/clanek2008040705311759

Ninini "Nasveti za šoping"
Dnevnik guruja
06.04.2008

Ninini "Nasveti za šoping"

Odlično, Nina Osenar! Oziroma odlično za tekstopisce oddaje Big Brother. Čutite, kako velika je razlika med »… se vidimo po oglasih …« in »... nasveti za šoping …«?

Razlika je ogromna. Nina Osenar je iz nečesa, kar je negativno – kdo pa še rad gleda oglase? – zadevo predstavila v obliki koristi za gledalko. Nasveti za šoping so po mojem mnenju res lepa inovacija. Radijski in TV voditelji vsak dan z bolj ali manj enakimi besedami najavljajo oglase.

Večina uporablja obrabljeno »se vidimo/slišimo po oglasih«. Nekateri radijski voditelji se norčujejo iz poslušalcev in oglaševalcev in oglase najavijo v stilu: »No, sedaj moramo pa še malo zaslužiti, za naše plače poskrbeti …« Ampak to je slabo, ker predstavljajo oglase kot nekaj slabega za poslušalce, ker predstavljajo oglase kot nujno zlo.

Evo, Nini Osenar pa je uspelo. Ne vem, zakaj malo dvomim, da se je tega spomnila sama, ampak stavek izgovarja tako doživeto (čeprav verjamem, da se ženskam ni težko vživeti v šoping …), da sploh ni važno, kdo je avtor ideje. Bravo, Nina Osenar. Marketinška strokovnjakinja, ki ve, nekaj zelo pomembnega. Besede prodajajo! Zato ni vseeno, katere besede uporabimo.

Za konec pa še en nasvet za šoping. Kliknite na www.lisac-lisac.si in končno kaj kupite. :)
 

Za konec smučarske sezone
Obujamo spomine
06.04.2008

Za konec smučarske sezone

Takole sem se pred četrt stoletja odpravil na prvomajsko smučanje na Kanin. S prijateljem. Tudi on je šel z mopedom. Priznajte, da nama domišljije ni manjkalo. :)

smucar

Marketinška lekcija? Večina odločitev, ki jih ljudje (kupci) v življenju sprejmemo, ni racionalnih, pač pa čustvenih. Vsekakor odditi na smučanje z mopedom, ni racionalna odločitev. Je bilo pa fino in nepozabno. Čustva prodajajo! Še tako neumno (nakupno) odločitev si seveda lahko tudi racionalno razložimo. No, ja skoraj vsako. Tale moj podvig se verjetno ne da racionalno nikakor opravičiti. Da o tem, kako so naju gledali cariniki in policaji, ko sva skočila še v Gorico po nakupih, ne govorim ... In kako je bila moja mama vesela teh mojih podvigov ... :)

Ariel časti večerjo!
Dnevnik guruja
01.04.2008

Ariel časti večerjo!

Akcija je žal pravkar potekla. Me prav zanima, koliko kupcev praška, si je pustilo plačati polovico večerje.

ariel

Takšno akcijo bi lahko izvedel vsak slovenski podjetnik! In to zastonj!

Enostavno se dogovoriš z nekaj gostilnami. Rečeš jim takole: "Jaz vam pripeljem novo stranko, vi pa namesto, da mi plačate provizijo, stranki pri prvem obisku, znižate račun za polovico. Častite stranko in še nič vas vse skupaj ne stane.

Mislite, da so praškarji akcijo izvedli po mojem modelu, ali pa so celo kaj plačali gostincem za večerje. Morda so šli pa še korak dlje in so gostincem zaračunali sodelovanje v akciji!!??

Marketing je res zabavna reč, mar ne? :) 

na vrh