Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Kid Nation
Dnevnik guruja
19.09.2007

Kid Nation

V ZDA bodo danes začeli predvajati nov resničnostni šou. Nastopa 40 otrok, ki jih kamere spremljajo 40 dni. Starost otrok? Od 8 do 15 let. Odraslih ni zraven. Otroci morajo preživeti sami.
Marketing samskih moških (in žensk)
Marketing
18.09.2007

Marketing samskih moških (in žensk)

Kaj naredi samski fant, če si za vikend zaželi malo ženske družbe?

Vzame v roke mobilni telefon, se malo "sprehodi" po imeniku in pokliče prvo "žrtev" za katero je skoraj prepričan, da bo za.

Saj je še vedno tako, mar ne? Vsaj v mojih samskih časih je bilo ... :)

Sedaj mi pa povejte, zakaj večina podjetnikov, ki nujno potrebuje kakšen dodaten evro, v glavnem dela na pridobivanju novih strak? Tistih, najbolj vročih strank, tistih, s katerimi so že kaj imeli, pa se niti spomnijo ne!

Konkreten primer:

Komu postavljamo spomenike?
Dnevnik guruja
18.09.2007

Komu postavljamo spomenike?

konjenik

Tegale konjenika sem sicer poslikal v Budimpešti, imajo pa podobnega praktično v vsakem mestu. V svetu je zelo veliko spomenikov. Do spomenika pridejo veliki voditelji. In sem pa tja kakšen pesnik.

Ste se kdaj vprašali zakaj ne postavljamo spomenikov raznim komisijam, žirijam, takšnim ali drugačnim ekipam? Zakaj je vedno en konj in en jahač in skoraj nikoli cela četa jahačev?

Razlog je preprost. Ker se brez pravega vodje ne zgodi nič. Velja za šport, politiko, posel, skratka za vse. Za vsakim podvigom, za vsakim napredkom, stoji človek. Nikoli ekipa. Seveda pa vodje znajo motivirati in organizirati ekipe. Zato so vodje. Da vodijo, da pokažejo pot, da motivirajo, da iz posameznikov naredijo močno ekipo.

Tudi v marketingu in prodaji je podobno. En sam človek mora voditi celotno zadevo. En sam mora biti odgovoren za projekt. Povsod, kjer se s sprejemanjem odločitev ukvarja množica, je na koncu odločitev sprejeta prepozno in še napačna je.

Vizitke
Dnevnik guruja
15.09.2007

Vizitke

Selim se v novo pisarno. Zanimiv projekt. Našel sem veliko koristnih reči, knjig, slik itd. Seveda sem tudi napolnil kontejner za star papir. Ob ogromnem kupu vizitk, pa sem se zamislil.

Ponovno sem odkril staro resnico. Slika pove približno toliko kot 985 besed. Imena in priimki na večini vizitk mi ne povedo dosti. Pozabil. Seveda imam vse v računalniku ... ampak tri osebe z vizitk sem vseeno prepoznal takoj.

V celem kupu pa sem našel tri vizitke s fotografijami. Jasno, da sem se takoj spomnil za koga gre.

vizitke

Naročite si vizitke s svojo sliko. Jaz bom to prav gotovo naredil.

Marlboro direktni marketing
Marketing
14.09.2007

Marlboro direktni marketing

Direktni marketing je v marketingu isto kot je lev med živalmi. Kralj pač. Ker prinaša najvišje donose. Škoda, da se nekatera podjetja direktnega marketigna oprimejo šele takrat, kot nimajo druge možnosti.

Tobačna industrija bo kmalu s kupci lahko komunicirala le telepatsko. Vse druge načine jim bomo prepovedali. V ZDA že nekaj let, sedaj pa tudi v recimo na Poljskem, Marlboro s svojimi kupci komunicira direktno. V vsakem zavojčku cigaret je vprašalnik. Včlanite se lahko v njihov kljub. Če znate poljsko in če imate številko poljske osebne izkaznice, lahko preverite http://www.przygoda2007.pl

marlboro

Ta način zbiranja podatkov in komuniciranja s strankami, bi lahko uporabilo še marsikatero podjetje. Tudi tista, ki prodajajo malo bolj zdrave izdelke. Vsekakor z vprašalnikom, ki ga vložiš v embalažo izdelka, komuniciraš s pravo ciljno skupino, mar ne?

Lisac, Clooney, Stone, Pitt, Pfeiffer en mesec zastonj
Lisac Marketing Ekspres
13.09.2007

Lisac, Clooney, Stone, Pitt, Pfeiffer en mesec zastonj

Imate DVD predvajalnik, pogledate kakšen film na DVD-ju?

Potem berite naprej.

Ker boste izvedeli, kako si lahko zastonj ogledate tri DVD-je s posnetki mojih predavanj.

Sicer je cena treh DVD-jev 97 evrov, vi pa si lahko vsebino ogledate, ne da bi plačali en sam evro. In še DVD-je vam bodo brezplačno prinesli na dom!

V čem je trik?

Ga ni.
Pisanje ala Hemingway
Dnevnik guruja
13.09.2007

Pisanje ala Hemingway

Dobri tekstopisci znajo z malo besedami povedati veliko. Ko so Ernesta Hemingwaya izzvali, da naj s čim manj besedami pove celo zgodbo, je napisal tole:

For sale: baby shoes, never used.

Sedaj pa nagradni natečaj za vas, dragi moji. Povejte svojo zgodbo v sedmih (7) besedah. Na voljo imate torej besedo več, kot Ernest Hemingway.

Bo šlo? Najboljši si bo izbral knjige iz naše založbe v vrednosti 100 evrov. Ali pa recimo najboljši trije. Kako bomo določili najboljše? Bomo glasovali, odločil bom pa potem jaz. :)

Slovenija, dežela ...?
Marketing
11.09.2007

Slovenija, dežela ...?

Na registrskih tablicah ameriških zveznih držav, z enim stavkom napišejo po čem je država najbolj znana, na kaj so najbolj ponosni.

land_of_lincoln

Kaj bi vi napisali pod slovensko registrsko tablico. En kratek stavek prosim. Vem, da je težko, ampak vseeno poizkusite.

1000 kron za 40 minut?
Dnevnik guruja
11.09.2007

1000 kron za 40 minut?

Bi plačali 1000 kron (40 evrov) za 40 minutno ogledovanje Prage z avtomobilom?

Odvisno od tipa avtomobila, je pravilni odgovor. Kaj pravite na škodo kabriolet, letnik 1934? Ročni nesinhroniziran menjalnik, 3 prestave.

skoda1

Jasno, da se takšni vožnji nisem mogel upreti. Zakaj spada zapis o tej Škodi med marketinške zapise?

Ker so tisti, ki so se spomnili prevažati turiste po Pragi s starimi škodami in tatrami znali iz nič ustvariti vrednost.

Za počasno in hrupno vožnjo v avtu brez strehe zaračunajo desetkrat več kot običajni taksisti. Boste rekli, da to ni dober marketing? Ista zadeva bi delovala tudi v Ljubljani. Že gledam na internetu, če kdo prodaja kakšno staro škodo.

Lisac se je ujel na radar!
Dnevnik guruja
11.09.2007

Lisac se je ujel na radar!

In to na avstrijski. Na koncu daljše avstrijske vasi se mi je iz grmovja naenkrat naslikal policist z radarjem. Skočil je pred moj avto kot kakšna veverica. Potem pa začel govoriti, da sem vozil prehitro. 80 km/h v naselju. Uporabil sem vse svoje pogajalske spretnosti in sva se na koncu zmenila za 35 evrov. Če tole bere moj brat, ki je pred kratkim za 70km/h v Novih Selih plačal 125 evričev …

radarracun

OK, brat je bil vsaj kriv, jaz seveda ne.:) Res je, da sem bil v naselju, ampak zaradi neke vaške veselice je bila v tej vasi omejitev samo 30km/h. Po koncu veselice so postavili znak »konec vseh omejitev«. Jaz sem to vzel dobesedno in pritisnil na plin. Potem pa se mi naslika policist iz grmovja in mi pravi: »Sorry, I am just doing my job«.

Kuverte by Andy Owen
Seminarji
09.09.2007

Kuverte by Andy Owen

»Koliko napitnine boste dali natakarju, če mislite ukrasti pepelnik?«

Andy Owen bo predaval v Ljubljani 24. oktobra letos. Dan pozneje pa še v Zagrebu. Andy se na direktni marketing spozna. Andyja dobro poznam, v Slovenijo sem ga pripeljal že dvakrat. Obakrat smo napolnili Smeltovo dvorano. Sedaj prihaja z novo vsebino, z več kot 100 primeri akcij direktnega marketinga.

24. oktobra se bodo tudi prvič zbrali tekmovalci Državnega prvenstva v direktnem marketingu 2008. Združili bomo Andyjevo predavanje in prvi zbor prvakov drugega državnega prvenstva v direktnem marketingu.

Če želite, lahko preberete Andyjev zadnji članek, v katerem govori o kuvertah. O tem, kako izbrati pravo kuverto, kaj nanjo napisati itd. Članek je v angleščini, za vas brezplačno.

Andy članek začenja s temle stavkom: »Koliko napitnine boste dali natakarju, če mislite ukrasti pepelnik?« Preberite članek, ne bo vam žal. V članku boste našli primer 5 kuvert, Andy vam bo zaupal 9 točk, na katere morate paziti, ko sprejemate odločitve glede kuverte. Skratka kliknite! http://www.andyowen.co.uk/pdfs/HowToUseTheEnvelope.pdf
SPAM filter? Ne hvala!
Dnevnik guruja
07.09.2007

SPAM filter? Ne hvala!

Včeraj mi je kolega po pomoti poslal (v bistvu je to naredil program avtomatsko) tale mail;

I use a good spam filter, and you probably do the same.
I have whitelisted you and that means that I will receive all the emails you send to me.
I would appreciate it if you would whitelist my email address in your spam filter.
If you don't have a spam filter, I can recommend SPAMfighter. It is a highly effective free spam filter for Outlook and Outlook Express.
You can get the free SPAMfighter here:
http://www.spamfighter.com/Pro
I hope that you will whitelist me, so we can continue to communicate safely via email in the future.
Best regards
Podpis


Če se vsaj ljubiteljsko ukvarjate z marketingom in prodajo, potem SPAM filtra ne smete imeti! SPAM je

Na kolo za bolno telo!
Marketing
05.09.2007

Na kolo za bolno telo!

Kolesarstvo je škodljiv šport. Sploh kolesarjenje navkreber. Če vsaj malo skrbite za svoje zdravje, predvsem za srce, boste kolesarili manj, ali pa sploh ne. Sploh pa se boste izogibali kolesarjenju navkreber. Ker ni zdravo za vaše srce.

Namesto s kolesom se vozite raje z mopedom.

Hitreje boste prispeli na cilj pa še svojemu organizmu boste naredili uslugo.

Malce čudno se sliši, kar sem napisal zgoraj, mar ne?
Mičo Mrkaić – guru direktnega marketinga?
Dnevnik guruja
04.09.2007

Mičo Mrkaić – guru direktnega marketinga?

Študirajte kolumne Miča Mrkaića. Pa ne zato, ker je dober ekonomist. Študirajte jih zato, ker zna pisati. Mičo Mrkaić piše besedila, ki jih ljudje berejo. Če želite kar koli prodati, morate najprej doseči, da vaše potencialne stranke tisto, kar napišete, tudi preberejo.

Nekaj marketinških lekcij, ki jih lahko opazimo med prebiranjem kolumn Miča Mrkaića:
Edinstvena prodajna prednost
Marketing
03.09.2007

Edinstvena prodajna prednost

Termin USP (unique selling proposition) ali po slovensko EPP (edinstvena prodajna prednost) je prvi uporabil Rosser Reeves v petdesetih letih prejšnjega stoletja. Tisti, ki znajo povedati, zakaj naj kupec kupi ravno pri njih in ne pri konkurenci, prodajo več.

Edinstvena prodajna prednost naj bi bila res edinstvena. Če vsa konkurenca trdi, da je pri njih vse najcenejše, potem seveda vaša trditev, da ste vi pa res najcenejši, ni edinstvena prodajna prednost. Kaj že trdi večina slovenskih trgovcev?

Poiskati morate nekaj, kar vi strankam nudite, konkurenca pa ne.

Poiskati morate nekaj, kar kupci cenijo in vi to imate, konkurenca pa ne.

papaband

Evo, en ulični primer iz Krakova. Konkurenca uličnih umetnikov vseh vrst je huda. In vsi se borijo za kovance mimoidočih. Samo tale glasbeni parček pa se pohvali, da je igral papežu. Kar seveda dokaže tudi s fotografijo. Edinstvena prodajna prednost, ki je konkurenca vsekakor nima.

Večina slovenskih podjetnikov bi si lahko vzela teden dni dopusta in razmislila, kaj je tisto, kar jih res loči od konkurence. In tak teden dni dopusta bi se jim še kako izplačal. V nadaljevanju pa si oglejte še nekaj utrinkov iz Krakova.

Odhod iz hotela
Dnevnik guruja
30.08.2007

Odhod iz hotela

Včeraj po večerji smo z družino odšli iz portoroškega hotela Marita. Pojedli smo večerjo, skopal sem sinova, ju kar v pižamicah posedel v avto in čez dobro uro smo bili v Ljubljani. Sinova sem iz avta prestavil v posteljo, niti zbudila se nista.

Malce nenavadna ura za »check out« iz hotela, mar ne?
Dormeo
Lisac Marketing Ekspres
29.08.2007

Dormeo

Kolikokrat ste se vprašali, ali se TV izdelki tipa »dormeo« prodajajo?

Kako to, da TV prodaja deluje in kako dobro sploh deluje? In predvsem, kaj se lahko vsi skupaj na tem primeru naučimo …

Kdor želi biti uspešen v marketingu in prodaji, mora študirati. Učiti se moramo iz knjig, splača se obiskovati seminarje, splača pa se tudi proučevati uspešne primere.

Oglejmo si danes Studio Moderno in njihova ležišča Dormeo. Odličen primer, iz katerega se lahko vsi veliko naučimo.
Villa Cipriani
Dnevnik guruja
29.08.2007

Villa Cipriani

Pred kratkim sem imel služben opravek v Asolu, kjer sem se srečal s starim prijateljem Alom Riglebom (http://www.cimba.it) in sošolko Cristino. Naslednji dan pa sestanek z Draytonom Birdom v Veroni. Drayton je ravno takrat praznoval svoj rojstni dan.

Kje prespati?

Cristina je predlagala več hotelov, omenila pa je tudi Villo Cipriani. »Aleš, ta hotel je bil izbran za najboljšega v Italiji in enega od treh najboljših hotelov v Evropi. Glede na to, da prideta z ženo, to ne bi bila slaba izbira.« Sam sem potem našel zapis, po katerem se je Villa Cipriani uvrstila na 4 mesto v Evropi in 29 na svetu - glasovi bralcev ameriške revije Travel and Leisure.

Ej, če ima človek možnost porabiti 50 evrov več – za identično storitev … Zakaj pa ne?. :) 

Je Villa Cipriani res najboljši italijanski hotel? Ne morem soditi, nisem spal v vseh.

V tem hotelu sem prespal, ker sem bil radoveden, ker me je res zanimalo, kaj prinaša najboljši. Gre za majhen hotel, s samo 31 sobami. Stara zgradba v središču mesta, čudovit razgled iz sobe, lep vrt, odlična hrana. Cena sploh ni bila pretirano visoka, sploh glede na titulo najboljšega.

In sem se odločil. Drugo leto peljem sem za tri dni 20 izbrancev. Marketinška delavnica v prijetnem okolju. V odmorih pa kava v Caffé Centrale (tu je kavo pil jasno že Hemingway). Hrana pa v Italiji nikoli ni bila problem. Se že veselim. Predavanja bodo v prostorih Cimbe.

Pred kratkim sem preizkusil tudi madžarske terme, ki se hvalijo z nazivom »najboljše terme Maržarske 2006«. Podobna zgodba. Vse ok, naziv sam pa je dodal tisto piko na i, da sem teden preživel ravno pri njih.
Skratka, izplača se potruditi za kakšen naziv najboljšega. Lahko vam namreč prinese kakšno novo stranko. Ljudi, ki bodo pripravljeni plačati več, za izdelke in storitve, ki so najboljše, bo vsak dan več! Če boste sposobni izpolniti njihova pričakovanja, bodo ostali pri vas.

Aja, pa še nekaj, kar je zelo pomembno. Več kot nekdo plača za določeno storitev ali izdelek, večja je verjetnost, da bo sam sebe prepričeval in prepričal, da je dobro kupil …

Mimogrede, Villa Cipriani je naprodaj. Vas zanima?
Z blogom služi 0% slovenskih blogerjev!
Dnevnik guruja
24.08.2007

Z blogom služi 0% slovenskih blogerjev!

Tako malo za šalo, malo za res, sem dal v našem klicnem centru narediti kratko anketo. Poklicali smo 281 oseb. Z nami se je želelo pogovarjati 190 oseb. Vse osebe so bile naključno izbrane iz telefonskega imenika. Rezultati ankete pa so naslednji:
Mičo Mrkaić - njegova zadnja kolumna?
Lisac Marketing Ekspres
24.08.2007

Mičo Mrkaić - njegova zadnja kolumna?

Mičo Mrkaić je znan. Mičo Mrkaić je blagovna znamka. Znan je postal, ker zna pisati. Znan je postal, ker o vsaki zadevi zavzame stališče. Stvari so po njegovem črne ali bele, sivine praktično ni.

Če želite tudi vi priti do statusa eksperta na katerem koli področju, morate zavzeti določena stališča. Beseda »odvisno« vas ne bo pripeljala daleč. Odločiti se morate, ali je nekaj črno ali belo, in potem svoje stališče zagovarjati. In Mičo Mrkaić se tega pravila zelo dobro drži. Mojster.

Sedaj pa vprašanje za razmislek:

Bi bil Mičo Mrkaić uspešen kolumnist tudi, če bi se rodil pred dvesto, tristo leti? Bi ga njegovo ostro pero pripeljalo do takšne slave, kot jo ima v Sloveniji danes?
Al Gore in mrežni marketing
Dnevnik guruja
23.08.2007

Al Gore in mrežni marketing

Tisti, ki me poznate malo bolje, veste, da sem napisal tri knjige o mrežnem marketingu. Seveda nobena od mojih treh knjig ni tako dobra, kot je legendarna knjiga mojega dobrega prijatelja Toma Velikega Ala Schreiterja. Knjigo Veliki Al pove vse bi moral znati na pamet vsak, ki se ukvarja z mrežnim marketingom. Vsi ostali pa bi jo morali prebrati, ker je zabavna, poučna in ker vsebuje modrosti praktika, ki so uporabne za vse, ki prodajate. Kar koli že.

Sedaj se je z mrežnim marketingom začel ukvarjati tudi Al Gore! Kot veste, Al Gore iz tolažbe, ker ni postal predsednik, sedaj po ZDA in svetu širi vedenje o globalnem segrevanju in posledicah le tega. Napisal je knjigo, posnel je film. Na roko mu gredo mediji, ki o njem veliko pišejo. Ampak vse to še ni dovolj. Al Gore se je vprašal, kako bi se zadeve lotili v mrežnem marketingu. Vprašal se je morda tudi, kako bi se zadeve lotila kakšna cerkev ali politična stranka.

Rešitev? Al Gore je izšolal 1000 prostovoljcev, opremil jih je s power point prezentacijo, jim podelil naziv »certificiranega predavatelja« in jih poslal v akcijo. 1000 prostovoljcev je v nekaj mesecih prezentacijo predstavilo več kot 250.000 poslušalcem. Šolajo pa nove certificirane prezentatorje.

Premeteno in učinkovito, ni kaj. Nauk? Prenašajte znanja in metode iz drugih panog in jih uporabite v vaši panogi. Več v članku iz US Today

Z blogi služi 8% blogerjev ...
Dnevnik guruja
22.08.2007

Z blogi služi 8% blogerjev ...

Mar res? Danes bomo govorili o raziskavah. Preden komentiram zapis v Financah (http://www.finance.si/189031), kjer povzemajo rezultate raziskave (http://www.iprom.si/press.html?id=126), v kateri je sodelovalo kar 5883 anketirancev, še rezultati neke druge raziskave.

Kako zmanjšati branost?
Marketing
22.08.2007

Kako zmanjšati branost?

Izbira pisave je pomembna. Če želite prodati več, potem seveda ni vseeno, ali tisto, kar napišete, bralci preberejo ali ne. Revije v člankih ne prodajajo, vendar je vseeno v interesu revije, da čim več bralcev prebere večino člankov. Revije naj bi prodajale vsebino in če bralci člankov ne preberejo, potem dolgoročno ne bodo zadovoljni.

reverse

Če članek postavite tako, kot je postavljen tale na sliki, boste garantirano zmanjšali branost. Isti članek bi, če bi bile črne črke na beli podlagi, prebralo dvakrat več ljudi. Dokazano in v direktnem marketingu neštetokrat preverjeno. Že David Ogilvy je v svoji knjigi Ogilvy on Advertising! na strani 21 zapisal:

»I recently counted 49 advertisements set in reverse (white type on black background) in one issue of a magazine, long years after research demonstrated reverse is difficult to read«. Enako trdi Drayton Bird, enako trdijo vsi, ki se na direktni marketing spoznajo …

Saj veste, da o direktnem marketingu kar nekaj vem tudi sam, prebral sem kar nekaj knjig in člankov na to temo. In samo lani opravil več kot 150 različnih testov s področja direktnega marketinga. Na največjem svetovnem založniškem dogodku Folio: Show (http://www.folioshow.com kjer se vsako leto zberejo vsi svetovni založniki revij, sem poslušal vrsto predavanj, v katerih je bila omenjena ista reč. Reverse zmanjšuje branost. In pika. Brez izjeme. Mimogrede, na Folio bi se moral prijaviti vsak, ki se ukvarja z izdajanjem revije, vsaj enkrat na 5 let.

Vsi se strinjamo – reverse zmanjšuje branje. Ta oblika poudarka je dobra za krajše odstavke, morda za naslov, nikakor pa ne za celotno besedilo. Vi, ki berete dnevnik marketinškega guruja, veste več. In če boste imeli kdaj priložnost odločati o postavitvi teksta, si zapomnite ta zapis. Tega, kar sem vam povedal sedaj, oblikovalcev v šolah očitno ne učijo. Učijo pa to marketinški guruji, takšno znanje se da dobiti na dragih seminarjih in v veliko cenejših knjigah. Samo malo se je potrebno potruditi.

Aja, zakaj se takšne zadeve vseeno dogajajo. Ker tisti, ki oblikujejo, ne berejo, ker ne hodijo na seminarje, ker posnemajo kolege, ki tudi ne berejo, ker improvizirajo, ker založniki revij vseeno niso tako odvisni od branosti, kot so recimo tisti, ki prodajajo kataloško. Če odprete Neckermanov katalog, takšne postavitve ne boste našli. Ker jim pri Neckermanu ni vseeno, koliko prodajo. Ker vedo, da če bralcu otežiš delo – in svetle črke ne temni podlagi so težko berljive – bralec zadeve ne bo prebral in ne bo kupil izdelka. V končni fazi pa manjša prodaja pomeni manj dobička in dolgoročno lačne otroke.

Kajenje prepovedano!
Dobre knjige
19.08.2007

Kajenje prepovedano!

V originalni, tiskani verziji knjige »How to Win Friends & Influence People« avtor na strani 211 opisuje, kako je Charles Schwab naletel na skupino delavcev, ki so v njegovem podjetju kadili točno pod tablo z napisom: »Kajenje prepovedano!« Opisano je tudi, kako je Charles Schwab brez groženj in prepira prepričal delavce, da so kadili zunaj.

Veste, kaj so iz tega primera naredili v zvočni verziji knjige? Zadevo so priredili tako, da Charles Schwab ne prepričuje delavcev, naj kadijo zunaj, pač pa jim dopoveduje, naj nosijo varnostne čelade – v železarni naj bi jih zalotil, kako delajo brez varnostnih čelad.

Jaz sem ogorčen. Kakšne varnostne čelade – pred 100 leti! Ali bomo tako potvarjali zgodovino? Dejstvo je, da se je včasih povsod kadilo. Še leta 1997 se je kadilo na Adriinih letih v Skopje. Da ne govorimo o tem, da so mi v letih od 1993 do 1998 na večini poslovnih sestankov v Makedoniji ponudili kavo in cigareto. »Dečko, da se napijemo kafe? Pušiš? Ajde zapali jednu!« Leta 1992 se je še kadilo na rednih letalskih linijah med Evropo in ZDA.

Takšno spreminjanje tekstov v knjigah je čista bedarija. Jasno, da se bo mojemu sinu zdelo čudno, da njegov očka ni nikoli kolesaril s čelado na glavi, jasno, da se mu bo zdelo čudno, da so včasih na bankah zaposleni kadili, medtem ko so stregli stranke, jasno, da se mu bo zdelo čudno, da sem vozil svojega hrošča neprivezan (ker varnostnih pasov ni imel), jasno, da se mu bo še marsikaj zdelo čudno. Ampak, ali mu bom skrival resnico? To pa ne!

Saj nismo v komunizmu. Ko sem bil še na faksu, sem šel v kino Vič gledat Botra. In v tistem delu filma, kjer eden od mafijcev prepričuje druge, da se nima smisla prepirati z besedami: »After all we are not comunists …«, so seveda prevajalci ali pa cenzorji ta stavek pustili nepreveden. Podnapisa ni bilo. Seveda se je pol dvorane vseeno smejalo …

O knjigi »How to Win Friends & Influence People« sem že pisal in je ena najboljših knjig, ki bi jo moral prebrati vsak. Ampak tale neumnost na zvočni izdaji, me je pa pogrela …

Napad na konkurenco
Dnevnik guruja
17.08.2007

Napad na konkurenco

Predstavljajte si, da ste direktor marketinga mobilnega operaterja. Jaz si to z lahkoto predstavljam, ker sem to slast že izkusil … In recimo, da morate pridobiti čim več novih strank. Ker mobilni telefon seveda že vsi imajo, je edini način, da pridobite novo stranko, ta, da jo ukradete konkurenci.

play1

Kako se je zadeve lotil moj poljski kolega, ki dela v mobilnem operaterju Play? Najel je lepa dekleta, jih posadil na ležalnike pred trgovine konkurenčnih operaterjev in jim naročil, naj mimoidočim delijo letake.

Etika mladega biomedicinca
Dnevnik guruja
16.08.2007

Etika mladega biomedicinca

Mladi raziskovalec biomedicine se pogovarja s profesorjem. Profesor mu predlaga sodelovanje v raziskovalnem projektu. Priučitev nove tehnike oziroma nekaj podobnega. Prva tehnika je blod – določanje velikosti proteinov. Ker gre za neko staro tehniko, mladenič ni preveč navdušen. Vpraša, ali je na izbiro še kaj drugega.
In profesor mu ponudi izolacijo protiteles. Mladenič je v dvomih, ker gre za invazivno raziskovalno metodo. V bistvu je potrebno zajčkom vbrizgati nek tujek. Zajček začne tvoriti protitelesa. Ta protitelesa je potrebno izolirati. Raziskava potem poteka tako, da se zajčku pušča kri, dokler ubogi zajček ne izkrvavi. Mladeniču metoda ni preveč pri srcu, ker mu ne diši pobijanje zajčkov.

Vseeno vpraša, kje projekt poteka. »Kolega, za par mesecev boste morali na Novo Zelandijo, pa štipendija za ta projekt je res lepa.«

In mladenič odgovori: »Aja, oh super, ta metoda me pa res zanima. Kdaj potujem?«
Napisi
Dnevnik guruja
15.08.2007

Napisi

zoo
Stanovalci v tem stanovanju imajo to smolo, da živijo v neposredni bližini hotela, ki ima povrhu vsega slabo označene sobe. In mnogi gostje hotela ali drugi mimoidoči nehote pogledajo, kaj je za temi vrati. In takšnim nebodigatreba firbcem, je namenjen tale napis.

Marketinška lekcija? Hm, povsem običajen napis v stilu »to ni hotelska soba« bi verjetno deloval, ampak tale je gotovo učinkovitejši in več ljudi si ga za vedno vtisne v spomin.
Poker
Dobre knjige
13.08.2007

Poker

Blefira ali ne blefira?

Sem pa tja odigram kakšno partijo pokra. Na internetu pa tudi v živo. Ko sem se nad pokrom navdušil, sem si seveda kupil kup knjig. Knjige so dobra bližnjica in v primeru pokra se ti investicija v kakšno knjigo hitro izplača.

caro

Knjiga, ki je zabavna in poučna – ne samo za igralce pokra, pač pa za vse, ki nas zanima psihologija – je CARO'S BOOK OF POKER TELLS. Knjiga govori o psihologiji, o govorici telesa v pokru. Na kratko povedano, so v knjigi navodila, s pomočjo katerih lahko odkrijete, ali ima nekdo dobre ali slabe karte, ali bo igral agresivno ali ne, ali blefira ali ne …

Poker je igra razpoznavanja pravih informacij. Soigralci ti hote ali nehote izdajajo svoje karte in svoje namere. Če poznaš signale – »tells«, povečaš verjetnost, da domov odkorakaš z več denarja v denarnici, kot si ga prinesel za igralno mizo.

Knjiga mi je všeč, ker so primeri prikazani s fotografijami igralcev. Na koncu je tudi foto kviz, kjer lahko ugibate, kako bo kdo igral, kdo blefira in kdo ne …

Nekaj Carovih modrosti:

• Tisti, ki imajo žetone lepo poravnane, igrajo konzervativno. Igralci z razmetanimi žetoni več tvegajo.
• Če nekdo, medtem ko stavi, karte pokaže recimo prijatelju iz občinstva, običajno ne blefira in ima dobre karte.
• Prisrčen nasmeh pomeni dobre karte, ponarejen nasmeh pa slabe.
• Bolj prijazen je tisti, ki stavi, večja je verjetnost, da blefira.
• Igralci, ki strmijo v vas, so manj nevarni, kot tisti, ki gledajo stran.
• Če se nekomu, medtem ko stavi, zelo tresejo roke, NE blefira!

Zabavna in poučna knjiga, iz katere se lahko veliko naučimo tudi prodajalci, pogajalci, vsi, ki imamo veliko opravka z ljudmi.

Marketinško plonkanje
Dnevnik guruja
13.08.2007

Marketinško plonkanje

V Večeru so danes objavili mojo kolumno z naslovom Marketinško plonkanje. Problema z mojimi fotografijami še nismo rešili - tako, da fotke ne glejte prosim.
T shirt
Marketing
12.08.2007

T shirt

majica
Na majicah vidimo res vsakovrstne napise. Ampak, da bi kdo imel na majici natisnjen cenik … Tole sem posnel na vaški veselici blizu Berlina. Če slučajno ne veš, po koliko so palačinke, pogledaš osebje, ki palačinke peče in prodaja. Ideja mi je všeč. Koristno, pa še povečuje prodajo.

na vrh