Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Nogometni stadion se imenuje Lisac&Lisac!
Obujamo spomine
16.01.2011

Nogometni stadion se imenuje Lisac&Lisac!

Leta 2006 sem na tem mestu zapisal: "Sanjal sem, da se novi ljubljanski stadion imenuje »Nogometna arena Lisac&Lisac«. Za takšno poimenovanje sem plačal 20 milijonov tolarjev ..."

Celoten zapis si lahko ogledate tukaj. Ne, ni potrebno biti kakšen hud prerok, da vidiš v prihodnost, samo opazovati moraš kaj se dodaja okoli tebe.

Usodna napoved
Obujamo spomine
24.11.2010

Usodna napoved

»V prvem desetletju delovanja ŠD Kočevje je veljal za najboljšega šahista Matija Lisac. Poleg precejšnje mere šahovskega znanja je imel tudi velik smisel za psihoanalitično ocenjevanje svojih nasprotnikov. Natančno je vedel, kdo je po značaju labilen, naiven, zasanjan, boječ, in kdo stvaren, korekten, preračunljiv, samozavesten … Za vsakega nasprotnika je imel pripravljen ustrezen slog igre, kar je pomenilo, da jih je lažje obvladal in se včasih z njimi celo poigral.

Bilo je na prvenstvu Dolenjske v hotelu Pugled leta 1958. Lisac je igral s takratnim političnim funkcionarjem, ki je bil na najbolj odgovornem družbeno-političnem položaju. Bil je sicer soliden igralec, vendar brez večjih šahovskih izkušenj. Lisac se je odločil, da bo z njim opravil na poseben način in po hitrem postopku. Igra se je nagibala v končnico. Stopil je do najbližjega igralca Mirka Škofa in mu polglasno šepnil:

»Matiral ga bom; v četrti potezi bo dobil mat.«

Povedano je bilo sicer šepetaje, vendar toliko glasno, da je Liščevo napoved visoki funkcionar slišal in jo razumel. Najprej ga je objela panika, potem se je poglobil v igro. Iskal je štiripotezno matno kombinacijo. Ker je ni našel (saj je tudi ni bilo!), je postajal vse bolj vznemirjen. Pozabil je na uro, pozabil na poteze, pozabil na tekočo igro. Le kje so skrite štiri napovedane poteze z učinkovitim in neubranljivim matom? Med odkrivanjem štiripotezne kombinacije, mu je padla zastavica. Lisac se je »tovarišu z vrha« hudomušno nasmehnil in mu tako dal vedeti, da je tu on gospodar.«

fotrsah

Pravkar ste prebrali odlomek iz knjige »60 let ŠD Kočevje«, ki jo je napisal Ive Stanič. Ja, tale Lisac, ki nastopa v zgornjem odlomku, je moj oče. Srce mi je zaigralo, ko sem videl tale zapis. Žal mojega očeta ni več, da bi tole prebral. No, ampak saj je bil glavni igralec v tej anekdoti. Ruski pregovor pravi, da ljudi spoznate, ko z njimi igrate šah.

Marketinška lekcija tega zapisa? Moj oče je bil po poklicu trgovec. Pri prodaji pa je tako kot pri šahu pomembno, da poznaš stranko. Če stranko dobro prodaš in ustrezno prilagodiš prodajni nagovor, boš tudi prodal. Moj oče je imel, kot ste prebrali zgoraj, »za vsakega nasprotnika pripravljen ustrezen slog igre«.
 

Kaj pa vi, pred vsako prodajo, pred vsakim sestankom, pred pogajanjem, naredite domačo nalogo? Se pripravite na »nasprotnika« na drugi strani mize? V času interneta, googla, najdi.si ni izgovorov. Pripraviti se morate!
 

»Če denar ne bi bil vprašanje, bi se odpravili za teden dni v tople kraje?«
Obujamo spomine
24.11.2010

»Če denar ne bi bil vprašanje, bi se odpravili za teden dni v tople kraje?«


»Če denar ne bi bil vprašanje, bi se odpravili za teden dni v tople kraje?«

Draga ljubiteljica, ljubitelj toplih krajev, počitka …

Problem poletja in poletnega dopusta je, da prehitro mineta. Ena, dva, tri in že drgnemo led z avtomobilskih stekel.

Kaj ne bi bilo lepo enkrat izven sezone skočiti nekam, kjer boste lahko teden dni bosi? Vroča mivka bi se vašim nogam prav gotovo prilegla, toplo in čisto koralno morje pa tudi. Preverjeno!

Vas že vidim: ležite pod senčnikom na ležalniku, hladna pijača pri roki, v zraku vonj po plaži in tisti zvok, saj veste, ki ga lahko slišimo le na plaži (veter, morje, pogovor ljudi, krik skakalca v vodo …).

Medtem pa vaši kolegi garajo v službi, vstajajo, ko je še noč, in se v mrazu vračajo domov, da pogledajo dnevnik na televiziji. Vas dnevne novice seveda ne zanimajo.

V toplih krajih vse izgleda drugače.

No, sedaj mi pa povejte, zakaj si res ne bi privoščili tedna toplih krajev?

Nimate časa?

Dajte no, namesto da pravite, da nimate časa, raje priznajte: »Nočem si vzeti teh nekaj prostih dni.«

Se vam še vedno zdi, da nimate časa?

Ne veste, kam z otroki? Lahko jih vzamete s sabo, ali pa poskrbite za varstvo. Tudi to lahko storite, če želite.

Nimate denarja?

Saj sem vam rekel, da denar ni problem. Jasno, da vam ne morem obljubiti (razen,  ...
pismo se nadaljuje ...

globtourtopli

Dragi prijatelji – tole je pismo, ki sem ga pred leti napisal za turistično agencijo Globtour. Globtourja ni več, je pa od mrtvih vstalo moje pismo. Kaj pravite na tole?

Kot veste, sam zagovarjam to, da vidiš neko idejo in jo prirejeno uporabiš v svojem poslu. Nikoli pa nisem rekel, da lahko uporabimo isto reč. No, nisem nič hud, prej ponosen, da kakšen moj odličen tekst živi še danes. Kaj pa mislite vi? Še eno zanimivost si oglejte – cene namreč. Obroki so se v zadnjih časih (evro …), malce podražili.
 

Restavracija za 300.000 dolarjev!
Obujamo spomine
08.10.2009

Restavracija za 300.000 dolarjev!

Mastermind na privatnem otoku na Floridi. Nekega večer smo se opravili na sosednji otok. Ker smo slišali, da je tam odlična restavracija. Ne samo, da je bila hrana odlična, vsi smo bili še bolj navdušeni nad »tapetami«.

dolarji

V tej restavraciji je pametni lastnik uvedel zanimiv ritual. Spodobi se, da vsak gost v lokalu pusti en dolar. Nekam na steno pripnete en dolar, pred tem pa se na ta dolar podpišete. In v nekaj letih se je tako (po naši grobi oceni) na stenah nabralo več kot 300.000 dolarjev.

Bi kaj takšnega delovalo tudi pri nas?
Koliko je takšen lokal vreden? Vsaj 300.000 dolarjev več, kot bi bil, če se lastnik ne bi spomnil tega zanimivega rituala. Dolarje, tudi če so popisani, lastnik lahko, če se »tapet« naveliča, vedno odnese na banko.

Dobra ideja, mar ne?

Večkrat sem že opazil projekte, kjer so kreativni podjetniki zaslužili več s kakšno »neumnostjo« kot pa s svojo osnovno dejavnostjo. Seveda pri vsaki neumnosti obstaja milijon razlogov, zakaj se nekaj ne da, ali pa ne sme … Ne vem, kaj bi na takšne tapete rekli na davčni upravi, ali kaj bi na pisanje po bankovcih rekli tisti, ki jih tiskajo, ali kakšno je mnenje požarne inšpekcije, ali »kdo bo pa preprečil gostom, da bankovce odnašajo domov«, ali …

Če želite biti v poslu nadpovprečno uspešni, morate biti kreativni. In morate prekršiti tudi kašno napisano ali nenapisano pravilo.

Simpl - ni tako enostavno biti Simpl
Obujamo spomine
21.09.2009

Simpl - ni tako enostavno biti Simpl

Pred 9 leti je bila simpl VEGA, sedaj je simpl Simobil. Ko smo se domislili, da bomo na Vegi simpl, sem mislil resno. Ugotovili smo, da ljudje tarif in cenikov mobilnih operaterjev ne razumejo. In smo se odločili poudariti, da je Vega enostavna, da je simpl. Ljudje si želimo preglednih računov, enostavno razumljivih ponudb, preglednih tarif itn. Pri večini mobilnih operaterjev je vse nekako zamegljeno, zelo težko je ugotoviti, kaj in zakaj sploh plačujemo. Mi smo želeli biti enostavni. Seveda pa je zelo simpl izjaviti, da si simpl. Niti približno enostavno pa ni poenostaviti poslovanja tako, da si potem res simpl. Ker, če si simpl, moraš imeti enostaven priklop, enostavne tarife, račune, ki jih stranke razumejo itn.

vega

Žal je lastnikom zmanjkalo denarja, preden bi lahko v dejanja spravili Vegin slogan o preprostosti.

Sedaj je Simpl Simobil. No, pri Simobilu je simpl samo ena od tarif. Vse ostalo je zakomplicirano tako kot pri vseh operaterjih. Kako Simpl je ta Simobilova tarifa, lahko presodite sami s klikom na njihovo spletno stran.

Marketinški nauk? Ko izbirate prodajno prednost, slogan, upoštevajte, ali ste res sposobni obljubo uresničiti. Vega ni nikoli postala zelo simpl, v glavnem je na koncu poudarjala le ceno.

Pogosto se dogaja, da marketinški oddelki izumijo nekaj, realnost pa ne sledi njihovim idejam. Če banka v oglasih recimo trdi, da so njihovi uslužbenci prijazni, mora res poskrbeti, da je tako tudi v resnici. Neskladje med realnim stanjem in obljubami podjetij je pogosto veliko.

Vem, da je ta nasvet precej simpl, ampak v praksi je ravno najboj simpl ideje najtežje uresničiti.

Nepremičniski agenti bodo izumrli
Obujamo spomine
26.05.2009

Nepremičniski agenti bodo izumrli

Pred nekaj leti sem napisal članek, ki ga lahko preberete v nadaljevanju. Govoril sem o nepremičninskih agentih. Govoril sem o tem, kako grdo - predvsem pa nedobičkonosno delajo s strankami. Nad člankom so bili nekateri tako ogorčeni, da so mi grozili z nekim častnim razsodiščem ... Jaz pa sem jim samo želel dobro ... če bi me takrat poslušali, bi imeli danes več možnosti za preživetje ...

Ker pa se z marketingom niso ukvarali, ker jim je bilo prelepo, ker so samo pobirali DAVEK (oni so temu rekli provizija), bodo sedaj izumrli, kot so izumrli dinozavri. Preberite nadaljevanje zapisa in komentirajte.

Mrežni marketing, direktna prodaja in Bill Clinton
Obujamo spomine
23.01.2009

Mrežni marketing, direktna prodaja in Bill Clinton

Poglejte video v katerem predsednik Bill Clinton hvali mrežni marketing.

Nekaj literature s področja mrežnega marketinga, pa boste našli tule.

007 turbo idej - video
Obujamo spomine
05.01.2009

007 turbo idej - video

Tole je bilo posneto pred dvema letoma v Mariboru.

Letos bom predaval v Mariboru 12. februarja, v Ljubljani pa 10. februarja. Še kakšno prosto mesto se bo našlo, če boste pohiteli. Tema predvanja bo letos času in medijski propagandni vojni primerno: "Recesijsko odporen marketing"

Veste kaj me zanima? Bi radi na tem mestu pogledali še kakšen kratek video? Bi vam bilo všeč, če bi se vam javljal tudi v obliki res kratkih (okoli minuto dolgih) videov? Recimo, da vidim kakšno marketinško zanimivo zadevo v trgovini in kar tam posnamem video komentar?

Rolls-Royce
Obujamo spomine
16.11.2008

Rolls-Royce

Pogled iz sobe mojega hotela v St. Louisu prejšnji teden. Na sliki je (seveda) odlično ohranjen rolls-royce.

rolls1

Za izjemno uspešno prodajo tega modela je poskrbel David Ogilvy. Poglejte si njegov legendarni oglas.

Skrivnost uspeha oglasa je (tudi) v naslovu: »At 60 miles an hour the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the electric clock.«

rolls2

Razlog, zakaj si ta naslov zapomnimo, je v PRESENEČENJU. Ta naslov nas preseneti, nam da misliti. Kako električna ura, se električno uro sploh da slišati? Hm … potem mora biti pa avto res tih … Naslovi, ki naše možgane malo presenetijo, naslovi, ki možgane prisilijo v razmislek, znajo zelo dobro delovati.

Kraljeva poroka, kraljica ...
Obujamo spomine
22.10.2008

Kraljeva poroka, kraljica ...

Že kar nekaj časa je minilo, odkar sem posnel to sliko. Sem bil ob pravem času na pravem mestu. :)

diana

Čas res hitro teče. Diane ni več, je pa danes v Ljubljani kraljica.

kraljica

Ker smo ravno danes organizirali seminar v hotelu Union, so imeli naši udeleženci ekskluziven pogled na odhod kraljice iz hotela. Odpeljala se je z Land Roverjem, ki ima slovensko registrsko tablico, volan pa na desni strani. Zanimivo mar ne? :)
 

Kabrioleti
Obujamo spomine
25.06.2008

Kabrioleti

Obstajata samo dva razloga zakaj ljudje kupimo, tisto kar kupimo;

kabrio

1. razlog, ki se dobro sliši - neka racionalna razgala s katero sebe in druge prepričujemo zakaj smo se odločili za nakup.

2. pravi razlog ... :)

Verjetno veste, da sem ljubitelj topless avtomobilov. Trenutno imam dva takšna s platneno streho ... Glede na zgoraj napisano, da obstajata samo dva razloga za nakup, mi prosim pomagate ugotoviti zakaj nekdo (v resnici - pravi razlog) kupi avto brez strehe.

Mercedes na sliki žal ni eden od dveh kabriov iz moje garaže. Se ga pa ne bi branil ... Kdo pravi, da sta dva kabria dovolj?

Denar, veliko denarja!
Obujamo spomine
23.06.2008

Denar, veliko denarja!

Eden starih trikov v direktnem marketingu je uporaba bankovcev in kovancev v direktni pošti. Eden prvih, ki je zadevo množično uporabljal, je bil pokojni Gary Halbert. Če niste prebrali vsaj dvajset njegovih pisem (starejša so najboljša), ste veliko zamudili. No, še je čas, samo kliknite sem.

denar1

Jaz sem v svojih akcijah bankovce uporabil velikokrat. Kaj mislite, kako so me gledali na carini, ko sem prevzel ogromen paket denarja? Bankovce iz različnih držav … Ja, bilo je zabavno. Če vas zanima, kje lahko kupite bankovce in kovance (neveljavne seveda) mnogih držav, potem kliknite na tale link.

Trenutno imam kar veliko zalogo mozambiških in perujskih bankovcev. Jih bom uporabil v kratkem. Seveda pa je največje zanimanje in odziv doživela akcija, ko sem uporabljal stare iraške bankovce, na katerih je upodobljen Sadam Husein. V pismu sem govoril o tem, da je ubogi Sadam naredil samo eno veliko marketinško napako. Govoril je resnico, orožja za množično uničevanje res ni imel, vendar pa svojih trditev ni znal dokazati.

Vas zanima, kateri bankovci so najdražji? Jugoslovanski seveda. Več ničel, večja je cena …
 

Mrežni marketing v Skopju
Obujamo spomine
16.06.2008

Mrežni marketing v Skopju

Tokrat v rubriki Obujamo spomine utrinek s predavanja v Skopju leta 1994. Takrat smo v Skopju prodajali čistila. S pomočjo mrežnega marketinga. V enem letu smo prišli z nič zastopnikov na več kot tisoč. Uganete, kdo je na sliki poleg mene?

randyskopje

Gospod z brado je Randy Gage. To je tisti, ki je napisal knjigo »Why you're DUMB, SICK & BROKE…«

Marketinška lekcija? Svet je majhen. :) Poleg tega pa ukvarjanje z mrežnim marketingom svetujem prav vsem. Če ne drugega, se boste veliko naučili. Morda boste tudi kaj zaslužili.
 

Romunija 1994
Obujamo spomine
02.05.2008

Romunija 1994

Tale skuter je bil pred dnevi parkiran pod našim blokom. Mario Cales, srečno pot do Pekinga. Verjetno bo pred prečkanjem kitajske meje s skuterja izginil napis »Free Tibet«. :)

skuter

Prilagam še eno svojo fotografijo za v rubriko »obujanje spominonv«. Fotografija je nastala na službeni poti po Romuniji.

romunija

Verjeli ali ne, ampak vsaj leta 1994 v Romuniji niso imeli vinjet, pa tudi cestnine niso pobirali. In tudi radarskih zased ni bilo ... Avto, ki ga vidite na sliki, se nikoli  ni vrnil v Slovenijo. Verjeli ali ne ... ukradli so nam ga v Bolgariji. :)

Marketinški, managerski nauk tega zapisa? Na daljavo se uspešnega posla ne da voditi. Če odpiraš podjetje v tujini, moraš biti tam osebno prisoten. Vsaj nekaj časa. In izbrati moraš zanesljive partnerje. Pot do uspeha je včasih težka, včasih tudi blatna :)

Za konec smučarske sezone
Obujamo spomine
06.04.2008

Za konec smučarske sezone

Takole sem se pred četrt stoletja odpravil na prvomajsko smučanje na Kanin. S prijateljem. Tudi on je šel z mopedom. Priznajte, da nama domišljije ni manjkalo. :)

smucar

Marketinška lekcija? Večina odločitev, ki jih ljudje (kupci) v življenju sprejmemo, ni racionalnih, pač pa čustvenih. Vsekakor odditi na smučanje z mopedom, ni racionalna odločitev. Je bilo pa fino in nepozabno. Čustva prodajajo! Še tako neumno (nakupno) odločitev si seveda lahko tudi racionalno razložimo. No, ja skoraj vsako. Tale moj podvig se verjetno ne da racionalno nikakor opravičiti. Da o tem, kako so naju gledali cariniki in policaji, ko sva skočila še v Gorico po nakupih, ne govorim ... In kako je bila moja mama vesela teh mojih podvigov ... :)

Direktna pošta letnik 1995
Obujamo spomine
19.03.2008

Direktna pošta letnik 1995

Poglejte kaj je vaš guru napisal leta 1995. Zadeva je neverjetno dobro delovala. In bi po mojem tudi danes. Priznajte, da sem res dobro napisal. :) Prva in zadnja stran pisma, ki je prodajalo kot noro, v nadaljevanju novice.

Big brother 1984
Obujamo spomine
19.03.2008

Big brother 1984

Sam sem, neprostovoljno sicer, že nastopal v Big brotherju. Vse skupaj je trajalo polnih 12 mesecev. V »hiši« nas je bilo okoli 30, spali smo na pogradih. Big brother nas je prisilil, da smo vsako jutro že ob petih začeli s polurno rekreacijo. Goli do pasu na tek, ne glede na zunanjo temperaturo, šele nato zajtrk.

Big brother mi je določil zanimive naloge, recimo učiti sem se moral bolgarščino in radiotelegrafijo, upravljanje radiogoniometra. Enkrat v 12 mesecih smo se učili streljati z najbolje prodajano avtomatsko puško na svetu.

Tudi vožnja s helikopterjem je spadala med naloge, ki mi jih je določil big brother. Sporazumevati smo se morali v jeziku, ki ni bil moj materin jezik, domov pa sem šel lahko v 12 mesecih dvakrat za en teden. Med tednom izhodi iz hiše niso bili dovoljeni, v mesto smo šli lahko največ dvakrat na mesec.

Nekateri prebivalci »hiše« so se med svojim edinim mesečnih izhodom zadrževali v prepovedanih lokalih in počeli razne neumnosti. Enkrat me je big brother določil, da sem moral še z dvema sostanovalcema loviti takšne, ki so ali pobegnili preko hišne ograje ali pa se ga napili v prepovedanih lokalih.

trojka

Sistem naše trojke je bil preprost. Če smo koga zalotili, smo mu dali na voljo dve možnosti: Lahko smo ga odpeljali v posebej neprijeten del hiše, ki se je imenoval zapor, lahko pa je dal za eno rundo in smo ga samo opomnili. Vsi so izbrali drugo možnost, big brother pa je potem na hladno poslal nas tri. Slikali smo se še dokaj trezni, ob prihodu v hišo, ko sem moral poročati big brotherju, pa ni bilo ravno tako.

Bivanje v hiši je bilo nekaterim, recimo meni, zabavno. Samo predolgo je trajalo. Drugim pa tako neznosno, da so poskušali celo s samomorom, se metali skozi okna, bežali domov, jokali …

Marketinška lekcija tegale zapisa?

Hm … morda pa današnji mladini res manjka kakšno leto služenja vojaškega roka v JLA. Recimo Niš v Srbiji je bil krasna lokacija za služenje vojaškega roka.

Ker tega ni več, je big brother kar zanimiva in tudi poučna reč. Recimo vidimo lahko, kako se v nenavadnih razmerah med seboj ujamejo ljudje, ki se prvič vidijo. Sicer imajo vsi skupaj nekaj skupnega, recimo dovolj so utrgani, da so se prijavili na big brotherja. Ampak pogledati in preučevati s psihološkega vidika je pa zanimivo.

Prva marketinška lekcija je tale: Stvari se spreminjajo. Kar je delovalo včasih, danes ne deluje več, ali pa sploh več ne obstaja. Pred nekaj desetletji si moral v vojsko, danes ti za 92 dni zafrkancije plačajo 93.000 evrov … Skratka, v poslu se moramo hitro prilagajati spremembam, danes svet ni enak, kot je bil včeraj.

Drugič, celebrity status je čedalje več vreden in čedalje lažje ga je unovčiti. Če si medijska oseba, potem kapne tudi kakšen dodaten evro.

Ideje prinašajo denar. Danes se da z najbolj odštekano idejo, ki se je na primer domislita dva po petih pivih, zaslužiti. Problem je le v tem, da je idej na pretek, ljudi, ki bi jih znali spraviti v denar, pa manjka.

Ljudje ne prenesemo tistih, ki izstopajo iz povprečja. Zato so v prvi rundi praktično vsi nominirali Marka. Ja, če si drugačen, ne pričakuj, da boš večini všeč.

Dobra kava
Obujamo spomine
15.12.2007

Dobra kava

Tokrat v rubriki obujamo spomine, predstavljam Dobro kavo. Še v prejšnjem stoletju sem v Slovenijo uvažal kavo v pločevinkah. Izbral sem dva okusa, se dogovoril za praženje v Italiji, izbral ime in embalažo.

dobrakava

Pločevinke takrat niso bile ravno običajna embalaža, sploh ne v Sloveniji. Veliko časa sem porabil za to, da sem zadevo legalno uvozil, razne inšpekcije in dovoljenja … Na koncu je smo prejeli okoli 7000 pločevink.

Predstavljal sem si, da bom kavo prodajal po sistemu mrežnega marketinga, oziroma kataloške prodaje. Ustanovil sem klub ljubiteljev dobre kave … V bistvu vse niti ni bilo slabo zamišljeno. Naročiš se na mesečni paket kave. Sliši se privlačno, mar ne?

Če bi uspel navdušiti dovolj naročnikov, bi bil projekt donosen. Vendar pa ni šlo. Po tem, ko smo kavo s težavo v dveh letih prodali, bolje rečeno večino smo sami popili, smo zadevo opustili.

Guru seveda ne postaneš samo tako, da veliko bereš. Žal moraš narediti tudi veliko napak. Učenje na lastnih napakah je izjemno učinkovito. Žal tudi drago in zamudno. Moja Dobra kava je bila res dobra, okus je bil čudovit. Šlo je za res kakovosten izdelek.
Kaj mislite kje sem ga polomil? Katera je bila največja napaka, ki sem jo pri tem projektu naredil? Ugibajte, potem bom pa še jaz dodal svojo verzijo.

Električni avtomobili
Obujamo spomine
12.12.2007

Električni avtomobili

V rubriki »obujamo spomine« si tokrat oglejte sliko guruja ob električnem avtomobilu. Slika je nastala 12. decembra 1996 v Kopenhagnu. Ker na Danskem nisem bil že nekaj časa, ne vem, če imajo takšne avtomobile tam še vedno. No, pred natančno 12 leti so jih imeli. Za električne avtomobile so imeli posebej za te avtomobile prirejena parkirišča z vtičnicami.

elektroavto

Marketinška lekcija? Seveda.

Preden poskušate uresničiti kakšno na videz res dobro idejo, si vedno postavite (tudi) tole vprašanje: »Je sedaj za tole pravi čas? Ni morda prezgodaj ali prepozno?«

Biti v pravem trenutku na pravem mestu je pomembno. Tile električni avtomobili so bili verjetno pred časom. Ženin prius je pa že nekaj drugega …

Nemogoče?
Obujamo spomine
25.11.2007

Nemogoče?

Ena stara slika. Še iz mojih ameriških študentskih časov.

drive_in_church

Da, prav vidite. Za mano je "DRIVE-IN CHRISTIAN CHURCH"!

Kako v tej cerkvi opravite spoved?

Še iz avta vam ni potrebno stopiti. Enostavno odprete okno, poveste grehe, na parkirišču zmolite, par molitvic in to je to. Če ima lahko McDonald's "drive in" okence, ga ima lahko tudi še kakšen drug biznis, mar ne? Recimo cerkev.

To sliko pokažem, tistim nejevernim podjetnikom, ki pravijo, da je njihova panoga specifična in da ideje o katerih govorim, v njihovem podjetju niso uresničljive. Vse je mogoče dragi moji. In zapomnite si: "VAŠA PANOGA, VAŠE PODJETJE, NI NIČ POSEBNEGA". Ne, niste specifični.

Lisac je predaval praktično že vsem. Od pogrebnikov, do zdravilcev, od odvetnikov, do bančnikov ... Specifične panoge ni. Marketinške principi, veljajo v vseh panogah. Le malenkost je potrebno stvari prilagoditi. Slovenska najbolje prodajana marketinška delavnica vseh časov, se imenuje "Nemogoče" ravno zato, ker že od leta 1996 razbijam mite. Podjetnikom kažem (tudi s sliko zgoraj), da JE mogoče.

Davki, davki, davki ...
Obujamo spomine
22.11.2007

Davki, davki, davki ...

Verjeli ali ne, ampak že nekajkrat se mi je zgodilo, da so me ljudje čisto resno vprašali, ali sem si svoj priimek sam izmislili. Če sem se pisal drugače in si potem priimek spremenil v Lisac … Ne, ne dragi moji. Od vedno sem Lisac.

S pomočjo dr. Stanislava Južniča smo malo pobrskali po zgodovini mojih prednikov. Zaenkrat smo prišli do 1608 leta. Ja, kar dolgo smo že tukaj. :)

Veste, kaj ostane za ljudmi po toliko časa? Praktično edini zapisi, ki jih je o mojih prednikih možno najti, so zapisi o davkih, ki so jih plačali.

davki

Kot vidite (ja vem, pisava ni ravno sodobna, jezik tudi ni ravno ta, ki ste ga vajeni), so moji predniki leta 1786 plačevali desetino cerkvi, graščaku so dali tretjino žita, desetino čebel (verjetno medu :), desetino ovac, 2 kupljenka prosa in 10 cehulj prediva.

Danes za davke dajemo veliko več, kot smo včasih. Je pa tudi res, da so ceste malo boljše, kot so bile, pa danes smo vsi pismeni, takrat pa so bili pismeni samo graščak, njegov pisar in župnik, pa zdravstvo je tudi v malo boljšem stanju.
Zimske gume
Obujamo spomine
19.11.2007

Zimske gume

Zopet obujam avtomobilistične spomine. Verjetno vam je bil wartburg 353W, ki sem ga opisal zadnjič, všeč. Kaj pa pravite na tole zastavo 1300?

zastava1300

Posnetek je nastal nekje v Španiji, pred davnimi leti … Prava »machina sportiva«, mar ne? Avto je bil opremljen z zimskimi gumami. Za letne ni bilo denarja.

A kako smo se lahko zagozdili sredi plaže? Eh, jaz sem mislil, da se da z zimskimi gumami voziti po mivki. Pa ni šlo. No, od takrat naprej vem.

Sicer pa je bila zastava 1300 zelo napreden avto. Disk zavore so bile recimo na vseh štirih kolesih. Tako napredna ni recimo niti laguna letnik 2001, ki jo imamo v našem podjetju. Laguna ima na zadnjih kolesih namreč bobne.

Z zastavo smo se trije prijatelji odpravili v Maroko. Prišli smo do Gibraltarja, v Maroko pa nas na našo srečo niso spustili. Avto nas je brez večjih težav pripeljal nazaj v Ljubljano. V Andori smo sicer popravljali sklopko, v Avstriji menjali gumo, v Italiji pa so nam odpovedale luči in delno nam je odpadel izpuh. Sicer pa brez problemov. Povprečna poraba: 10 litrov bencina na 100 kilometrov. Emisija C02? Kdo bi vedel …

Odličen avto, ne glede na to, kaj si mislite.

Wartburg tourist 353W
Obujamo spomine
22.10.2007

Wartburg tourist 353W

Samo spomine obujam. Ta prispevek ne vsebuje marketinškega nasveta.


wartburg

Fotografija prvega gurujevega avtomobila. Wartburg tourist 353W, letnik 1978. Slika je nastala v glavnem mestu Bolgarije. Avto je imel dvotaktni motor, tri cilindre in okoli 50 konjev. Kuril je takrat ekološko neoporečno mešanico olja in bencina. Avto ni imel servo volana, ni imel servo zavor, nobenih električnih oken in podobnih nepotrebnih dodatkov. Prestavna ročica ob volanu. Navzdol se je prestavljalo brez sklopke. Po dolgih klancih navzdol sem preprosto ugasnil motor in varčeval z gorivom. Ne poskušajte tega narediti pri današnjih avtomobilih (volan ne bo deloval, zavore tudi ne …). Kljub vsemu je bila poraba okoli 9,5 litrov na 100 kilometrov. Klimatsko napravo je avto imel – v vročih poletnih dneh, je bila klima v avtu tropska. :)

Avtoradia v tem avtu nisem imel nikoli. Avto je prvič zaribal pri 160.000 prevoženih kilometrih. Na koncu sem ga drago prodal zidarju, ki je z njim opravil nekaj deset hudo obteženih voženj na Krk, potem pa se je potožil moji mami, da je avto nepričakovano razpadel. Pritožbe niso bile resno mišljene, s svojim nakupom je bil kar zadovoljen.

Vseeno majhna marketinška lekcija? Tega avta sem bil verjetno bolj vesel kot vseh naslednjih skupaj. Še sedaj se živo spominjam, pravzaprav v rokah čutim plastiko volana, slišim zvok motorja, čutim ergonomijo voznikovega sedeža … Še nepolnoletni mulc si seveda najbolj želi avta. Sploh pa je ta želja velika, če je do avta težko priti.

V prodaji je – bolj kot kar koli drugega – pomembno ugotoviti, kaj si stranke želijo. Potem pa jim to tudi ponudite. Vzhodnoevropski avtomobili so bili seveda zanič (ne tako zanič, kot je trdil gospod Martin Česenj v Avtomagazinu.
Ampak, ker do avta ni mogel priti vsak (pomanjkanje vedno dvigne ceno), smo si te redke dobrine zelo želeli.

Prodajajte, kar si ljudje goreče želijo. Dvignite vrednost tistemu, kar prodajate, tako da (umetno) zmanjšate ponudbo.

007 turbo idej - video
Obujamo spomine
30.11.-1

007 turbo idej - video

Tole je bilo posneto pred dvema letoma v Mariboru.

[007turbo]

Letos bom predaval v Mariboru 12. februarja, v Ljubljani pa 10. februarja. Še kakšno prosto mesto se bo našlo, če boste pohiteli. Tema predvanja bo letos času in medijski propagandni vojni primerno: "Recesijsko odporen marketing"

Veste kaj me zanima, bi radi na tem mestu pogledali še kakšen kratek video? Bi vam bilo všeč, če bi se vam javljal tudi v obliki res kratkih (okoli minuto dolgih) videov? Recimo, da vidim kakšno marketinško zanimivo zadevo v trgovini in kar tam posnamem video komentar?

na vrh