Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- Bližinska dieta
-
Dnevnik guruja10.08.2007
Bližinska dieta
Končno sem naletel na dieto, ki ima po mojem mnenju nek smisel. Večina diet je sicer brezveznih. Tisti, ki želijo shujšati, bi po mojem (hudo nestrokovnem) mnenju morali manj jesti.
Ker pa večina tistih, ki želi shujšati, v resnici to noče, si izmišljajo nove in nove diete. Vse samo zato, da lahko na koncu rečejo, da še ena metoda ni uspela. - Berlin in Charlie Check Point
-
Dnevnik guruja09.08.2007
Berlin in Charlie Check Point
Kaj je bilo ljudem, ki so dali postaviti berlinski zid? Človeška neumnost res nima meja. Trenutno živimo v obdobju, ko zdrava pamet prevladuje. Vsaj v naših krajih. Upam, da bo še dolgo tako. Si predstavljate, kako bi bilo, če bi po Dunajski v Ljubljani postavili zid in preprečili vsak prehod za več desetletij? Na eni strani zidu bi bilo vse kar v redu, na drugi pa nič svobode in zelo malo južnega sadja … in nobenega krofa …
Človeška neumnost res nima meja. Hm, morda pa ne gre za neumnost. Med sprehodom po Berlinu sem se spraševal, zakaj se ljudje niso takšni neumnosti uprli. Zakaj se tudi Slovenci nismo komunizmu, samoupravljanju in podobnim neumnostim uprli že prej?
- Dinozavri so se izvalili!
-
Dnevnik guruja09.08.2007
Dinozavri so se izvalili!
Naši dinozavri so se izvalili. Sinova sta proces z zanimanjem opazovala. Radovednost je huda reč ... V prodaji se na radovednost splača igrati. Čisto navadna gumijasta igračka, je zato, ker so jo zapakirali v jajce, postala nekaj posebnega. Nekaj kar se bo otrokom vtisnilo v spomin, nekaj kar so lahko zaračunali dražje. Slikice na naslednji strani.
- Dinozavri
-
Dnevnik guruja08.08.2007
Dinozavri
Da imamo doma domače mravlje, že veste, saj ste prebrali zapis Aleš Mirmekolog. Sedaj bomo kmalu imeli še dva mlada dinozavra. Sinovoma sem na vaškem sejmu kupil dve jajci. Ampak ne gre za navadni jajci. Gre za jajci, iz katerih se bosta v dveh dneh izvalila dinozavra. V navodilih je pisalo, da je jajce treba položiti kozarec z vodo in počakati dva dni. Bomo videli, kaj se bo izvalilo iz jajc – moja sinova že nestrpno čakata. Tudi vi boste izvedeli – v novem zapisu čez dva dni.
Kaj se bo izvalilo iz teh dveh jajc?
- Kisle kumarice
-
Dnevnik guruja07.08.2007
Kisle kumarice
Menda je sedaj obdobje kislih kumaric. Jaz sem si kumarice privoščil v nemški vasici, približno 70 kilometrov jugovzhodno od Berlina. Prijetna vaška veselica. Jedli smo hrano, ki jo jedo domačini. Prava dieta v stilu http://100milediet.org/home/.
In seveda piješ pivo pivovarne s tradicijo. Menda ga delajo že od leta 1788. Kumarice so bile okusne, prekajene ribe še kar, pivo je bilo pa odlično.
- Drugi svet
-
Dnevnik guruja07.08.2007
Drugi svet
Ustvarjalci spletnega časopisa Drugi svet, ki je namenjen blogerjem, so me zaprosili za komentar oziroma recenzijo. Čisto na kratko. Jasno je bilo, da se bo prej ali slej kaj takšnega pojavilo. Povsod, kjer se pojavi neka malo večja skupina ljudi s skupnim hobijem ali interesi, se bo prej ali slej pojavilo tudi vse, kar te ljudi podpira. - Dnevnik ali Finance?
-
Dnevnik guruja02.08.2007
Dnevnik ali Finance?
Kolikokrat ste se vprašali, kako nastajajo dnevne novice, o katerih pišejo dnevniki, poročajo televizije? V vsakem časopisu je veliko člankov. Ko sem nazadnje štel članke v enem od slovenskih dnevnikov, sem jih naštel okoli 200. Kdo napiše vse te članke, kako preverijo vse, kar napišejo, koliko ljudi vse to dela?
Resnica je zelo kruta. Velika večina napisanega je prepis poročanja agencij. Vse, kar v časopisih naredijo, je, da premečejo nekaj stavkov in dodajo bolj ali manj udaren naslov. Potem je tu še velik del člankov, ki jih v medije spravijo podjetja oziroma njihove PR agencije. Potem pa so tu še oglasi. - A Passion for Winning
-
Dobre knjige02.08.2007
A Passion for Winning
Aaron D. Cushman piše o 50 letih promoviranja znanih ljudi in izdelkov. Zgodba o mladeniču, ki je med drugo svetovno vojno pilotiral bombnike, potem pa ustvaril eno večjih ameriških PR agencij. Knjigo priporočam. Edini minus knjige, za tiste, ki niste bili nikoli v ZDA, so ameriški primeri. Avtor je seveda živel in delal v ZDA, zato za razumevanje knjige pomaga, če poznate ameriški način življenja, razmišljanja.
- Limona
-
Dobre knjige30.07.2007
Limona
Pri branju naslednjega odstavka uporabite vso svojo domišljijo:
Predstavljajte si, da stojite v kuhinji in v rokah držite limono, ki ste jo pravkar vzeli iz hladilnika. Občutite, kako je hladna. Oglejte si njeno zunanjost, njeno rumeno lupino. To je mehko rumena barva, na obeh koncih lupina postaja malo zelenkasta. Limono nekoliko stisnite in občutite njeno čvrstost in težo.
Sedaj pa jo približajte svojemu nosu in jo povohajte. Prav nič na svetu ne diši tako kot limona, kajne? Sedaj jo prerežite na pol in jo povohajte. Vonj je še močnejši. Nalahno zagrizite v limono in občutite, kako se vam njen sok razliva po ustih. Nič tudi nima takšnega okusa kot limona, kajne?
Če ste res dobro uporabili svojo domišljijo, so sedaj vaša usta že polna sline …
Besede – samo besede – so vplivale na vaše žleze slinavke. In besede - Aleš Lisac Mirmekolog
-
Dnevnik guruja29.07.2007
Aleš Lisac Mirmekolog
Za 43. rojstni dan sem se moral začeti zanimati za mirmekologijo, saj so mi prijatelji in sodelavci na Poljskem podarili formikar. Seveda ne prazen, naselili so ga s 43 mravljami – živimi seveda.
Mirmekologija je proučevanje mravelj (isti izraz se uporablja tako za - Brezplačno predavanje in brezplačna knjiga
-
Lisac Marketing Ekspres27.07.2007
Brezplačno predavanje in brezplačna knjiga
Dragi prijatelji!
Ja, spet imam rojstni dan. In, kot je sedaj že v navadi, spet častim. Vse, ki me tako ali drugače berete in poznate.
Ampak letos bo zadeva še boljša, kot do sedaj!
Za vas imam dve darili:
brezplačno predavanje in
brezplačno knjigo!Predavanje bo tokrat eno samo, zgodilo se bo novembra. O podrobnostih boste obveščeni dovolj zgodaj. Zelo verjetno tokrat ne
- Aleš, vse najboljše ti želimo!
-
Dnevnik guruja27.07.2007
Aleš, vse najboljše ti želimo!
Aleš, si presenečen, kaj? No ja, to je bil tudi naš namen! :) Ne le, da ti tatovi kradejo dele avtomobila, mi smo si za tvoje presenečenje celo dovolili "vdreti" v tvoj blog sistem. :-)
Aleš, vedno si ti tisti, ki poskrbi za razna presenečenja: organiziraš predavanja, podarjaš knjige, učiš druge, delaš usluge, raziskuješ namesto nas ... Skratka, veliko daješ.
Tokrat je čas, da te presenetimo tvoji zaposleni in bralci bloga …
Vsi mi ti želimo:
- čimveč prebranih knjig, iz katerih boš načrpal še več marketinških idej;
- čimmanj težav pri zapravljanju milijona evrov in seveda čimveč njih :-);
- ostro oko pri opazovanju domislic drugih;
- še več navdušenih udeležencev tvojih predavanjih;
- čimveč zabitih golov in čimmanj poškodb;
- še naprej tako prijazne, uslužne in pridne sodelavke in sodelavce :-)));
- še več zvestih privržencev bloga in ogrooomnoooo komentarjev;
- in še več elana za navduševanje svoje publike nad inovativnimi marketinškimi prijemi!
Vse Lisičke in Lisjaki ter blogovci ti želimo en velik vseeeeeeee najbooooljšeeeeeee!P.S. Ker si trenutno na Poljskem, ti pošiljamo virtualno torto, tisto pravo pa častiš, ko se vrneš! :-)
P.P.S. Da, dragi blogovci, to ni šala, Alešu se o tem zapisu niti ne sanja, tako da … tokrat mi čakamo na njegov komentar. :-) - Zapravi milijon evrov
-
Dnevnik guruja25.07.2007
Zapravi milijon evrov
Če želite čim prej zapraviti milijon evrov, kliknite na http://www.loterija.si/zapravimilijon/index.html . Poučna vaja!
Sicer pa milijon evrov niti ni tako težko zaslužiti :)
Na voljo je nekaj enostavnih metod:
a) pustite se posvojiti 98 let staremu milijonarju
b) poročite se z milijonarjem
c) zadanite na loteriji
Če vam ne uspe na zgornje tri načine, lahko poizkusite tudi kaj prodati. Kaj mislite, je lažje:
a) najti 100 strank in vsaki zaračunati 10.000 evrov
b) najti 10.000 strank in vsaki zaračunati 100 evrov
c) najti milijon strank in vsaki vzeti en evro
?
Gre za čisto resno vprašanje in čisto resen problem.
Kako postaviti cene, prodajati dražje ali ceneje ... Jaz raje prodajam dražje kot zelo poceni. Se mi zdi, da je lažje, da ima človek na razpolago več opcij za povečevanje prodaje ...
- Podrobnosti
-
Dnevnik guruja23.07.2007
Podrobnosti
Natančne, podrobne informacije povečujejo prodajo. Znak ob cesti nekje na Poljskem. Znak nam pove, da je tu črna točka, da se je na tem mestu do sedaj ubilo 11 ljudi, 69 pa je bilo ranjenih.
Je takšen natančen podatek potreben? Seveda, ker naredi močnejši vtis, kot samo znak črna točka. Ker si takšno zadevo bolj zapomnimo. Nekaj podobnega se mi je zgodilo kakšne dva tedna nazaj, ko me je pred Velikimi Laščami znak opozoril, da vozim prehitro, izpisalo pa se je tudi, da bi bil ob tri kazenske točke, če bi me pri tej hitrosti dobili policisti. Veliko bolj učinkovito kot samo utripajoč radar, ki ti pove koliko voziš. Specifične, podrobne informacije prodajajo. Upoštevajte to dejstvo, ko prodajate. Fotografija je slaba, ker sem jo posnel s telefonom med vožnjo, ni bilo časa za zoom.
- Harry Potter
-
Dnevnik guruja21.07.2007
Harry Potter
Zakaj so ljudje sredi noči, praktično po celem svetu, čakali na zadnjo, sedmo izdajo Harrya Potterja?
• Ker so kupili že 6 knjig in zbirka brez zadnje – sedme – ne bi bila popolna. Ljudje radi zbiramo vse živo, nedokončana zbirka boli …
• Ker se želijo pohvaliti pred prijatelji, da knjigo že imajo, in da vedo, kaj se je zgodilo z glavnim junakom. Skratka, tisti, ki v svoji družbi prvi pride do pomembne informacije, je večji frajer kot drugi.
• Ker, kdor trikrat kupi Renault, tisti ga bo zelo verjetno kupil tudi četrtič. Gre za konsistenco. Sedmega Harryja Potterja torej kupiš, ker pač kupuješ Harryje …
• Ker želijo med prvimi odkriti skrivnost. Vedeti nekaj, kar drugi ne vedo, pokukati skozi ključavnico – to je vedno zanimivo.
• Ker želijo pokazati, da so del posebne družbe, da pripadajo klanu bralcev, posebni skupini ljudi – združbi, ki ljubi Harryja Potterja. Ljudi, ki so čakali sredi noči v vrsti za knjigo, druži nekaj skupnega – pripadajo istemu plemenu in na to so ponosni.
• Ker sta za histerijo poskrbela odlična PR in marketinška mašinerija …Novica o vrstah pred knjigarnami je obšla svet. O tem so poročale vse TV postaje. Si predstavljate, koliko denarja bi šlo za oglaševanje, če bi ga založniki plačali? Ljudje, ki vodijo PR in marketing projekta Harry Potter, so mojstri. Nobenega oglaševanja do izida – dajmo medijem novico o gneči in oglaševanje ne bo potrebno. No, oglaševanje pride na vrsto po tem, ko mediji o 7 in zadnji knjigi ne bodo več pisali …
Verjetno bi se našel še kakšen razlog, da se sedma in zadnja knjiga dobro prodaja, ampak večino jih sem naštel zgoraj.
Zakaj pa so ljudje pokupili prvo knjigo? To je pa že težje vprašanje. Seveda je bila prva knjiga dobra. No, prebral sem jo tudi sam, vendar me ni navdušila dovolj, da bi nadaljeval z drugo, tretjo … Je pa zato navdušila dovolj drugih …
Izdelek je vsekakor dober, bralcem je všeč. Vendar to še ne pojasni uspeha knjige. Dobrih knjig je še veliko, pa jih nikoli ne bo prebralo toliko ljudi.
Verjetno je šlo za pravi izdelek ob pravem času. Knjiga je bila nekaj posebnega, neki nov žanr. In prebralo jo je dovolj mnenjskih voditeljev. Jaz mislim, da je avtorica vsebino že od vsega začetka marketinško zastavila. Vprašala se je, kaj bi ljudje brali, kaj imajo radi, pa še ni na trgu. In je napisala, kar je napisala. Napisala je nekaj posebnega, nekaj drugačnega. S to drugačnostjo je veliko tvegala. In zadela glavni dobitek! V pravem trenutku je bila na pravem mestu. Kot tisti gospod z Madžarske, kako se je že pisal? Aja, Rubik. :) - Blink
-
Dobre knjige20.07.2007
Blink
The Power of Thinking without Thinking
Malcolm Gladwell
Knjiga s precej neotipljivo temo situacij, ko nekaj preprosto »vemo«, ne da bi znali tudi pojasniti, zakaj to vemo.
M. Gladwell raziskuje pojav, ki mu reče blink, in se trudi dokazati, kako je včasih lahko hitra presoja veliko učinkovitejša od dolgega in premišljenega odločanja. Knjigo začenja z zgodbico o umetnini, za katero je kalifornijski muzej po številnih predhodnih analizah avtentičnosti umetnine plačal kar 10 milijonov dolarjev – ko pa jo je videl umetnosti poznavalec, je v trenutku zaslutil, da gre za ponaredek (čeprav tega ni znal razumsko pojasniti) in na koncu se je res tako izkazalo.
Če vas zanima, ali boste s svojim partnerjem oziroma zakoncem ostali skupaj, vam psiholog John Gottman to lahko pove že po nekaj minutah. Prav ima kar v 95% primerov! Včasih je dovolj že en sam pogled … pa - Sosed
-
Marketing19.07.2007
Sosed
Ko v bloku prvi stanovalec zamenja vrata ali okna, se usuje plaz ... V nekaj letih okna in vrata zamenjajo praktično vsi.
Dobro poglejte zgornjo sliko. Videli boste, da ima praktično vsaka hiša v vasi na strehi sončne kolektorje. Le kako je praktično vsem v vasi prišlo na misel, da bi se bilo pametno greti na sončno energijo?
Premeteni prodajalci vedo, da ljudje radi posnemamo druge ljudi. Če ima sosed, bomo imeli tudi mi, pa naj stane kolikor hoče. Jaz samo poročam o dejstvih dragi moji, pametni trgovci pa te zadeve obrnejo sebi v prid. Marketing in prodaja je zabavna reč, odlični primeri so povsod. Današnja slika je seveda slovenska, gre za eno vasico na Gorenjskem.
- Naj konkurenca dela za vas
-
Marketing19.07.2007
Naj konkurenca dela za vas
Recimo, da Rutar pošlje na vsa gospodinjstva v Sloveniji kupone za 40% popust. Ali pa kupone na katerih piše €50 ob nakupu večjem od €100. Kaj mora v takšnem primeru narediti Lesnina?
Objaviti mora, da pri njih veljajo tudi Rutarjevi kuponi!
Kaj mislite, bomo kmalu pri nas videli kaj podobnega? Bomo, bomo, počakajte še malo.
- Državna prvakinja rodila hčerko!
-
Državno prvenstvo v direktnem marketingu19.07.2007
Državna prvakinja rodila hčerko!
Pravkar sem izvedel, da je prva državna prvakinja v direktnem marketingu, Polona Kisovec, rodila hčerko Ines. Čestitam!
Prirprave na novo prvenstvo so seveda v teku. Več boste seveda izvedeli kmalu.
- Debele riti
-
Dnevnik guruja18.07.2007
Debele riti
Evropejci smo, vsaj kar se tiče debelosti, tam kjer so bili Američani okoli leta 1992. To pomeni, da smo se že kar precej zredili. Jaz sem ravno v tistem času študiral v Južni Karolini in sem imel občutek, da je bil že takrat zelo velik delež Američanov in Američank občutno predebel ... No, sedaj smo pa mi tam, kjer so bili oni pred dobrim desetletjem ...
Če bodo porcije v restavracijah še naprej pridobivale na velikosti in če bomo ljudje vse več jedli v restavracijah, bomo v desetletju dohiteli Američane. In kaj imajo debele riti skupnega z marketingom, se verjetno sprašujete ...
Zadeva je zelo preprosta. Pravkar sem vam odkril enega od trendov prihodnosti. Tisti, ki se bodo trendu debelih riti znali prilagoditi, bodo veliko zaslužili. Recimo, če proizvajate stole, poskrbite za širše modele in predvsem za modele brez stranskih opor. Pomislite ali lahko tudi vi kaj zaslužite na trendu debelih riti! To je današnji marketinški nasvet vašega guruja. In razmislite še o ostalih trendih, ki so prav tako očitni, kot trend debelih riti.
Pa še en nemarketinški nasvet glede trenda debelih riti. Kot to velja tudi za večino trendov, SODELOVANJE NI OBVEZNO. Jaz sem se recimo odločil, da v tem trendu ne sodelujem in danes tehtam natančno toliko, kot sem tehtal leta 1992.
Še enkrat poudarjam, sodelovanje v trendih ni obvezno, zna pa biti dobičkonosno.
- Ad People
-
Marketing18.07.2007
Ad People
Oglaševalci imamo vsak dan več možnosti, kam investirati marketinške evre. Poglejte si tole idejo poljskega podjetja:
Študentje se sprehajajo z ekratni na hrbtu. Če je ta metoda bolj učinkovita, kot recimo, če študentje delijo vzorčke, ali letake, ne vem. Bi bilo potrebno testirati. Sicer je pa s to poplavo novih medijev takole. Vsi delujejo ... vendar ne vedno in ne za vsako ciljno skupino. Zaradi pojava novih medijev, stari ne bodo propadli. Je pa čedalje težje izbrati. Le kje so tisti "dobri stari časi", ko si plačal za oglas na uri pred TV dnevnikom in te je zagotovo videla cela Slovenija?
Prvi pogoj, da izberete pravi oglasni medij za vaše izdelke, ali storitve je, da dobro poznate značaj vaših strank in značaj izdelka. Če veste kaj prodajate in komu in če veste kaj si ta oseba želi, potem boste tudi zlahka ugotovili ali so tile "ad people", prava stvar za vas.
- Miss Natura 1987
-
Dnevnik guruja17.07.2007
Miss Natura 1987
Kaj dela Aleš na Poljskem se sprašujete, mar ne?
Pripravljam vse potrebno za otvoritev največjega vodnega parka na Poljskem. Danes je tak vroč dan, da mi je res žal, da nismo že odprli ... No, saj bomo kmalu. Takrat bo za meščane Lodza velik dan. Spet se bodo lahko zabavali v vodi. Poljaki, se do morja vozijo najmanj 7 ur ...
Slovenci nimamo enega samega razloga za jamranje. Živimo v najlepši državi na svetu in vsak dan nam gre bolje!
Evo ene slikice, tako malo za hec. Da vidite, kako je bilo na izboru za "Miss Natura 1987" v mestu Lodz na Poljskem. Na naslednji strani seveda ... če ste stari več kot 18 let ... :)
- All inclusive
-
Dnevnik guruja13.07.2007
All inclusive
V Portoružu sem v nekaj minutah, v otroško zabavo investiral 30 evrov. Vsak žeton je 5 evrov, imam dva sinova ... Priznajte, da sem jo še dobro odnesel.
V trgovskem centru na Poljskem, plačaš 20 zlotov za eno uro igranja. In skoraj vsa igrala so v to vključena. Fino, mar ne? 5 evrov za oba sina, za eno uro. In jasno, da bomo še velikokrat prišli. Portoroški pasti, pa se raje izognem. Oblikovanju cen, kot so ga izbrali lastniki igral v Porotorožu se strokovno reče "hostage price setting". Veš, da stranke tam so, veš da, ko otroci igrala zagledajo, poti nazaj ni in več. Veš, da se turisti morda vrnejo naslednje leto. Skratka navij cene.
Če imaš takšna igrala v trgovskem centru in če računaš na domačine, se bolj izplača prijaznejša cenovna politika. V ceno 20 zlotov je všeta garderoba, pa kar nekaj varušk, ki skrbijo za varnost ... Ampak stranke se vračajo in vračajo in vračajo ...
- Kava ali Prius?
-
Dnevnik guruja12.07.2007
Kava ali Prius?
Prejšnji teden so si neznanci z ženinega Priusa, sposodili ogledali. Na servisu so imeli ogledali na zalogi. Med ponujenim pa sem izbral kavo.
Če bi se mi to zgodilo na mojem avtu, bi na rezervne dele čakal vsaj tri tedne. Je pa tudi res, da Saabov nihče ne krade. Le zakaj? :)
Bil je deževen dan na Poljskem ... Na policijo nisem šel. Imam pa račun in fotke in tale zapis. Mislite, da mi bo zavarovalnica tole priznala?
- James Bond!
-
Dnevnik guruja12.07.2007
James Bond!
Tale je pa dobra. Šele doma sem pogledal račun za večerjo v prijetni gostilni na Češkem. In ugotovil, da me je stregel James Bond. Šaljivci tile Čehi.
Bom naslednjič rekel, da slovenski davčni inšpektorji ne verjamejo v takšne račune. No, saj itak tega računa nisem dal med stroške ... Sicer pa restavracijo priporočam. Vizitko sem pripel na naslednjo stran.
- Nova Coca Cola?
-
Marketing12.07.2007
Nova Coca Cola?
Coca Cola je z uvedbo nove formule v osemdesetih letih prejšnjega stoletja dokazala, da marketinškim raziskavam ni za zaupati.
Raziskave so dokazovale, da imajo ljudje nov okus raje in da bodo nov okus kupovali v še večjih količinah. Ko so novo formulo začeli prodajati, se je zgodilo, kar se je zgodilo. Polom. O tem lahko več preberemo v praktično vsakem (Ameriškem) marketinškem učbeniku.
Zadnjič, pa sem v enem lokalu v Ljubljani na mizi poslikal tole. A kdo kaj ve o novi, NOVI formuli?
Danajšnji marketinški nauk? Nikoli ne sprašujte ljudi o prihodnosti, ne sprašujte jih o tem, kaj oni bodo, ali kaj bi počeli. Rezultati bodo zelo nezanesljivi. Ker včasih ljudje lažemo, ker se včasih delamo pametne, predvsem pa, ker si prihodnosti ne znamo predstavljati.
Leto 1989. Vprašanje anketarja: "Gospod Novak, bi vi pili in kupovali vodo iz plastičnih steklenic?"
Odgovor vprašanega: "Ni govora. Brez veze, kaj mi bo voda v plastičnih steklenicah."
- Lokacija, lokacija, mačke
-
Dnevnik guruja10.07.2007
Lokacija, lokacija, mačke
Evo ena hitra in ne preveč resna. Še, ko sem že vžal avto, se mačka ni niti zbudila niti pokazala volje za umik.
Potem, ko sem speljal, se je le odločila za umik.
Marketinški nauk?
Hm ... ta bo pa težka. No recimo, postavite se tja, kjer so stranke. Mačka je tudi poiskala najbolj topel del avta - lepo segret motorni pokrov.
- Dale Carnegie
-
Dobre knjige08.07.2007
Dale Carnegie
Po dolgem času sem spet poslušal in prebral “How to Win Friends & Influence People”. Knjigo, ki jo je leta 1936 napisal Dale Carnegie, priporočam vsem. Gre za knjigo, ki je polna nasvetov o življenju. Če se človek drži načel, opisanih v tej knjigi, mu ne bo šlo nikoli slabo. Ja, tako dobra je.
Seveda na tem mestu ne morem napisati povzetka 276 drobno tiskanih strani. Ampak nekaj poudarkov vseeno. Eden od principov, ki se ga velja držati, je, da se ne izplača kritizirati, grajati drugih. Kritike so kot poštni golobi, vedno se vrnejo nazaj.
Druge ljudi moramo čim večkrat iskreno pohvaliti. Če naredijo kaj pohvale vrednega, jim to tudi povejmo.
Zanimivo je avtorjevo razlaganje, da je ena od temeljnih človeških potreb, potreba po pomembnosti. Vsak od nas si želi biti pomemben. In to neustavljivo željo po pomembnosti vsak uresničuje po svoje.
Nekateri seveda ne na pravi način. Tako avtor opisuje »teženje« soproge predsednika ZDA ga. McKinley, ki je svojo željo po »biti pomembna« uresničevala tako, da je moža silila, da jo drži za roko, ko je bila pri zobozdravniku in še nekaj podobnih fint. Skratka, počutila se je pomembno, če je mož zaradi nje opuščal državniške dolžnosti.
Ja žene, ki non stop klicarijo može v službo, ki jih silijo, da jim nosijo dojenčka na dojenje sredi noči in podobno … bi lahko svojo željo po pomembnosti izživljale tudi na kak drug način. Recimo tako, da bi dobro kuhale in mož bi to tudi iskreno pohvalil.
Neverjetno česa vsega se ljudje spomnijo, samo da bi bili pomembni. Celo navidezno zbolijo, izmislijo si alergijo, postanejo vegetarijanci … Evo, sedaj pa že kršim princip o kritiziranju. Ne kritizirajte, se ne izplača. Tudi če imate prav!
Avtor pravi, da itak v prepiru nikoli ne morete zmagati. Če dokažete, da ste imeli prav, bo nasprotna stran užaljena, če pa ne dokažete, pa tudi niste nič naredili. Skratka, raje se ne prepirajte.
Še nekaj principov, nasvetov iz knjige. Vedno pokažite iskreno zanimanje za sočloveka, veliko se smejte, zapomnite si imena ljudi, bodite dober poslušalec, poskrbite, da se bo druga oseba v vaši prisotnosti počutila pomembno itd. Odlična knjiga. Verjetno res najboljša knjiga te vrste, prodali pa so jih že več kot 15 milijonov.
Vaš guru pa še naprej izpolnjuje svojo notranjo željo po pomembnosti, tudi tako, da piše svoj spletni dnevnik … - Merkur 2007
-
Dnevnik guruja07.07.2007
Merkur 2007
Danes sem zopet po dolgem času kupoval v Merkurju. Verjetno me niso videli približno dve leti ...
Na blagajni me je prijazna prodajalka vprašala, če imam Merkur kartico. Rekel sem, da jo verjetno imam, ampak ne s sabo. Potem pa prodajalka pravi:
"Gospod povejte mi vaše ime in bova vse takoj uredila, tudi brez kartice."
Bravo Merkur! Očitno so ukinili "oddelek za preprečevanje prodaje" o katerem sem pisal 20. junija 2005.
Pred dvema letoma so trdili, da kaj takšnega ne bodo naredili in da je nemogoče ... Dve leti pozneje, je očitno prevladala zdrava pamet. Direktorja "oddelka za preprečevanje prodaje" pa na marketinške kolegije ne vabijo več, morda so ga pa celo odpustili.
Sedaj čakam, da enako naredijo še na Pošti Slovenije. Ampak to bo težji oreh. Če ste pozabili o čem govorim, preberite tale zapis.
- Jelinčič ali Pahor?
-
Lisac Marketing Ekspres06.07.2007
Jelinčič ali Pahor?
Kdo bi bili raje? Jelinčič, Pahor, Janša ali morda Katarina Kresal?
To je marketinški dnevnik, zato seveda ne bo govora o politiki. Vsaj ne na tak način, da bi se jaz opredeljeval do katere koli strani …
Torej, Jelinčič ali Pahor? V čem je glavna razlika med njima?
Jelinčič nagovarja manjšo skupino ljudi. Jelinčič s svojo ciljno skupino komunicira drugače kot Pahor s svojo. Ker si to tudi lahko privošči. Jelinčičev namen je 100% prepričati, recimo 5% volivcev. Pahor bi rad prepričal veliko večji odstotek državljanov. Ampak če prepričuješ zelo veliko ljudi, jih nikoli ne boš vseh 100% prepričal.
Tisti, ki prepričujejo vse ljudi, težko prepričajo večino. Ker so njihove obljube preveč splošne, ker so njihove obljube medle, ker se ne smejo zameriti nikomur. V marketingu je prepričevanje VSEH najtežja naloga. Zato sem – marketinško gledano – jaz veliko raje Jelinčič.
Bolje je 100% prepričati 5% strank kot pa 40% prepričati 60% strank. V drugem primeru se vam lahko zgodi, da kar naenkrat ostanete brez strank. V prvem primeru pa imate lojalno bazo strank, od katere lahko udobno živite.
Še en povsem marketinški primer, čisto nič povezan s politiko: Donat! Donat pomaga, no, saj veste zakaj … Odpira. S svojo obljubo so 100% prepričali tiste, ki želijo biti odprti, ki imajo težave s prebavo. Na ta način so se verjetno odrekli kakšnemu pivcu vode, ki ni zaprt. Ampak kot rečeno, bolje je trdno prepričati manjšo skupino ljudi, kot pa nagovarjati vse in biti zato manj prepričljiv.
Glede na to, da je 90% vseh podjetij na svetu majhnih, je moj nasvet za veliko večino tistih, ki to berete, 100% zanesljiv. Bodite Donati, bodite Jelinčiči. S svojimi obljubami 100% prepričajte manjšo skupino kupcev. Ker je lažje, ker se splača.