Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
Ste vedeli, da je Janez Vajkard Valvasor poslal letak na več kot 300 različnih naslovov, dobil pa je le 9 pozitivnih odgovorov? Preberite, kaj je ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Poiščite napako!
Dnevnik guruja
26.05.2007

Poiščite napako!

Očitno nisem edini, ki se po trgovinah sprehajam s fotoaparatom in slikam ... Tole mi je poslal Super Tine.

bik

Vi pa uganite, kaj s to embalažo ni tako, kot bi moralo biti. Vprašanje je seveda zelo težko in zahteva dobro poznavanje marketinške, oblikovalske in še kakšne stroke. Tisti, ki prvi ugane, dobi knjigo iz naše založbe zastonj.

Skrivnost!
Dobre knjige
26.05.2007

Skrivnost!

Jaz vedno najdem parkirni prostor, tudi če grem v petek zvečer na pivo v center Ljubljane. In običajno prostor najdem že v prvem poskusu. Ali se kdo tik pred mano odpelje in sprosti kakšno mesto ali pa me že čaka lepa praznina.

Kaj pa vi? Ste podobni meni, ali je vedno vse zasedeno?

skrivnost

Če boste prebrali knjigo "The Secret" ali pogledali film, vam bo vse jasno. Čisto na kratko je povzetek "Skrivnosti" naslednji.

Vse v vašem življenju je odvisno od tega, kakšne misli mislite. Če ste
prepričani, da vam bo uspelo, vam bo uspelo. Če pa mislite, da vam je
usojeno, da ne boste uspeli, vam ne bo uspelo. Na dan ima človek okoli 60.000 misli. Če nam uspe le del tega, kar mislimo spremeniti, tako da začnemo razmišljati pozitivno, da vizualiziramo prijetne dogodke v prihodnosti, bomo bolj uspešni in bolj srečni.

Ko se lotite pisanje prodajnega pisma, si morate najprej predstavljati, kako lepo bo bilo, ko bo to pismo povzročilo pravi naval strank. In če boste verjeli, če boste res verjeli, se bo to zgodilo.

Lažje pa boste verjeli, če boste pred tem preštudirali vse o marketingu in če boste veliko vadili. Najenostavnejši način, kako spremeniti svoje razmišljanje? S pomočjo čustev. Poskrbite, da se boste dobro počutili, da boste dobre volje. Nihče, ki je dobre volje, ne producira slabih misli, in tisti, ki so slabe volje, težko pozitivno razmišljajo.

Sedaj pa na sprehod, na kavico s prijateljico, ali pa vsaj pokličite
kakšnega prijatelja, ki je vedno dobre volje, v naročje vzemite svojega
dveletnega sinčka .

Še en ne-marketinški nasvet iz ust mojega prijatelja Toma Velikega Ala Schreiterja: "Vsi dogodki so nevtralni! Vse, kar se vam zgodi, je nevtralen dogodek. Kako boste reagirali na dogodek, je vaša odločitev. Vi na večino dogodkov ne morete vplivati, vedno pa lahko vplivate, se odločite, kako boste na dogodek reagirali!"

Nekaj primerov, ki mi najprej padejo na pamet:

1. Stranka ne kupi - nevtralen dogodek. Možna reakcija? Slaba volja,
obup, ali nič hudega, bo pa naslednja stranka kupila še več.

2. Mož zamudi na večerjo - nevtralen dogodek. Možna reakcija? Žena kuha mulo, ali pa prijazno pozdravi moža , ga vpraša, kako je preživel dan in načne pogovor o obljubljenih počitnicah v Toskani.

3. Oglas v reviji ni prinesel niti ene nove stranke - nevtralen
dogodek. Možna reakcija? Obup, marketing ne deluje, naši izdelki so zanič ali pa ... hm, pa smo odkrili še en način, kako ne smemo prodajati, spet smo se nekaj naučili.

4. Lisac piše neumnosti v svoj spletni dnevnik - nevtralen dogodek.
Možna reakcija? Se razburim, napišem komentar. Ne naredim nič, sem vesel naprej, bo pa drugič napisal kaj pametnejšega.

Pa se še enkrat vrnimo k skrivnosti. Skrivnost uspeha filma "The Secret" je seveda v tem, da se skrivnosti od vedno dobro prodajajo.

Preberite, kaj sem o Skrivnosti pisal 4. oktobra 2004:

http://www.lisac-lisac.si/elektronskimesecnik23.php

Škoda, da nisem svoje pisanje vzel boj zares in sam posnel filma "The Secret". No, dejstvo, da so me prehiteli, je seveda nevtralen dogodek, si bom pa jaz izmislil kaj boljšega.

Povezava do SKRIVNOSTI: http://www.thesecret.tv/ 

Francoz na Nemcu
Dnevnik guruja
24.05.2007

Francoz na Nemcu

Posneto včeraj na ljubljanski obvoznici.

kombi

Evo en zapis kar tako. Kombinacija mi je bila všeč. Zavorne luči na Katrci delujejo!

Strite strankin upor!
Lisac Marketing Ekspres
22.05.2007

Strite strankin upor!

Tokrat imam za vas, ki želite še bolje prodajati, uporaben nasvet.

Morda si boste vzeli 9 minut časa, zgodbo prebrali do konca in ustrezno ukrepali, morda ne. Vse je odvisno od vas. 

Če ste pripravljeni, lahko začneva:

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste ponudili svoj izdelek stranki, a se ni odločila za nakup?

Verjetno že večkrat, mar ne?

In potem ste poskusili z dodatnim popustom, v »košaro dobrot« ste dodali še nekaj »sladkarij«.

Aspirin in pralni prašek
Dnevnik guruja
20.05.2007

Aspirin in pralni prašek

Aspirin in pralni prašek

Tole sem poslikal včeraj. V Tescovi trgovini praktično skupaj na isti polici prodajajo pralni prašek in Aspirin.

aspirin

Čistila in zdravila skupaj v samopostrežni trgovini, ki je odprta tudi ponoči. Kako je to možno?

Slika seveda ni nastala v ZDA, ampak mnogo bližje. Na Poljskem. Tudi v Sloveniji se bo prej ali slej zgodilo nekaj podobnega. In krivi so seveda lekarnarji. Zakaj?

Upravljanje s pričakovanji strank
Marketing
15.05.2007

Upravljanje s pričakovanji strank

Ljudje ne maramo negotovosti. Ko čakamo v čakalnici na urgenci, nas najbolj moti to, da ne vemo, kako dolgo bomo morali čakati.

Vozniki smo nestrpni, če ne vemo, kako dolgo bomo morali trpeti v koloni, ki je nastala zaradi dela na cesti. Pametni cestarji so dobro rešili ta problem.

cesta1


Podjetja velikokrat naredimo isto napako. Stranke pustimo v negotovosti. Recimo nekdo februarja pri

Knjige v Londonu
Dobre knjige
14.05.2007

Knjige v Londonu

Veliki trgi imajo svoje prednosti. Ker je London velik in ker ga obišče veliko ljudi, je tudi dovolj prostora za veliko knjigarn. Zato je tudi izbira zelo velika. Seveda je boj za vsako stranko hud. Kako do več strank? Pomaga velika izbira, specializacija, podpisani izvodi knjig, pomagajo udobni kavči, ponudba kavice in sladic, pomaga, če poleg knjig prodajaš še seks ali kaj drugega, pomaga, če redno komuniciraš s kupci.

london-knjige

ulica v Londonu, kjer boste našli veliko knjigarn

Recimo v eni od knjigarn so me vprašali, če jim pustim svoj elektronski naslov. Obljubili so mi 15% popust pri naslednjem nakupu, samo če jim dam svoj e-mail. Pametno, zelo pametno!

Sicer pa sem tokrat za knjige zapravil manj, kot sem plačal za tunel in trajekt, da sem prišel do Londona. Tunel 200 funtov, trajekt 90 funtov. V eno stran sem šel pod morjem, v drugo pa po morju … Sem pač moral v London z avtom. Je bilo preveč prtljage, da bi šel z letalom.

Satelitska navigacija
Dnevnik guruja
13.05.2007

Satelitska navigacija

Krasna zadevica, tale Garmin. Brez njega bi bil na Poljskem precej izgubljen. Če imaš na dan tri sestanke v mestu, ki ga ne poznaš, je satelitska navigacija super zadeva. Ali pa moj prvomajski obisk Londona z avtomobilom. Brez navigacije bi bila vožnja v center in iz centra Londona malo daljša …

Vsi seveda vemo, da sem si tole napravo v bistvu kupil zato, ker imam

Pivovarna Laško in Delo
Lisac Marketing Ekspres
13.05.2007

Pivovarna Laško in Delo

V brezplačniku Dobro Jutro so objavili članek z naslovom: "Za koga so kupili Delo?". Podnaslov članka: "Nekdo je te dni duhovito pripomnil: "Ne vem, ali boš sedaj ob nakujpu pločevinke piva dobil brezplačni izvod Dela ali ob nakupu Dela brezplačno pločevinko piva?" To zagotovo najbolj slikovito ponazarja vlogo Pivovarne Laško kot lastnice medija."

Jaz se v politiko lastniških deležev podjetij v časopisnih hiš ne bom spuščal. Marketinško bom le pripomnil, da ta ideja Laško + Delo ni nič novega. Nekaj podobnega so že pred dvemi leti, prav z omenjeno pivovarno naredili v reviji FHM. V Sloveniji seveda. Kupcem je potrebno servirati več razlogov za nakup, en sam razlog pogosto ni dovolj.

V nadaljevanju preberite moj nasvet, ki sem ga objavil 25. maja 2005. Naslov?

100 najbolj seksi deklet v letu 2005 in brezplačno pivo! Si upate ne klikniti za nadaljevanje zgodbe? :)

Trajekt ali Tunel
Marketing
13.05.2007

Trajekt ali Tunel

V London sem moral z avtom. Sem imel preveč prtljage (oprema stojnice za sejem direktnega marketinga v Londonu). V eno stran sva se z bratom peljala pod morjem, nazaj po morju. Tunel je dvakrat dražji kot trajekt (200 proti 90 funtov). In tudi skoraj uro hitrejši. Vendar se na trajektu bolj spočiješ, poješ kosilo ali večerjo, kupiš kaj v brezcarinski prodajalni …

 

Marketinški zmagovalec dvoboja je seveda trajekt. Trajekti prinašajo lastnikom dobiček. Na trajektu je možno strankam vzeti še kakšen dodaten evro (hrana, pijača, trgovine). Tunel pa je dokaz, kaj človek res zmore. Tunel je dokaz, da se da z državnim denarjem narediti marsikaj koristnega. Ekonomske logike sicer ni, ker tunel prinaša izgubo, ampak jaz vseeno mislim, da ni nič hudega, da tunel imamo. Je bil pač davkoplačevalski denar porabljen za nekaj nedonosnega, ampak vsaj za nekaj, kar vsi vidimo. Problem je, ko davkoplačevalski denar izgine, ne da bi nam ostala vsaj kakšna luknja.

 

Kriza prihaja
Marketing
12.05.2007

Kriza prihaja

V Angliji vsakih 15 sekund prodajo en plazma TV. 98% rast prodaje v primerjavi s prejšnjim letom. Kmalu bo tudi v glavah povprečnega slovenskega potrošnika nastopila kriza.

Povprečnemu potrošniku se bo začel v glavah prikazovati plazma TV. Lep, tanek televizor bo opazil v vsaki izložbi. Čez nekaj časa bo plazma TV opazil tudi pri sosedu v bloku. In kriza bo vse hujša. Na koncu bo pritisk tako močan, da bo potrošnik podlegel. Odpravil se bo v trgovino, potegnil iz žepa kreditno kartico in KRIZA bo mimo.

Nakup televizorja, ki je seveda čisto čustvena odločitev, bo potrošnik upravičil z gospodarnejšo izrabo kvadrature svojega stanovanja – saj z nakupom takšnega televizorja praktično prihraniš dva kvadratna metra prostora. To pa je pri današnji ceni kvadratnega metra stanovanja že zelo veliko. Vsekakor trikrat več, kot je cena televizorja …

Potem pa bo v glavi tega istega potrošnika nastopila nova KRIZA. Opazil bo, da se vse več ljudi vozi s terenskimi vozili. Moderno se tem vozilom, ki porabijo več goriva, ki imajo slabšo lego na cesti, ki slabše pospešujejo, ki slabše zavirajo, ki jih je težje parkirati, ki so bolj neudobna … reče tudi SUV. Na začetku se bo sicer upiral, potem pa bo pritisk postal nevzdržen … Dovolj bo že majhna okvara na starem avtu, ali kaj podobnega. Kriza bo premočna in na koncu bo na še enem slovenskem dvorišču parkiran še en brezvezen, neuporaben kup pločevine.

Dobri prodajalci znajo v glavah potrošnikov ustvariti KRIZO. Ko kriza enkrat nastopi, je namreč vsako upiranje zaman, potrošnik prej ali slej podleže.

Da vi niste takšni? Premislite malo, kaj ste govorili o prvih slovenskih direktorjih in šminkerjih, ki so si kupili mobilne telefone za 10.000 nemških mark. Čez nekaj let ste si sami privoščili isto stvar. Za nekaj manj denarja sicer, ampak imate ga pa vendarle, mar ne? Ja, ja vem, rekli boste, da brez mobilnega telefona ne gre več. Morda res ne, ampak kupili ste ga takrat, ko je bila v vaši glavi KRIZA tako močna, da se več niste mogli in želeli upirati.

Pravi prodajalci znajo ustvariti KRIZO v glavah potrošnika!
Igračke …
Marketing
12.05.2007

Igračke …

Igračke …
seabob

Zanimiva igrača tale Seabob. Vožnja na in pod vodo na električni pogon. Videl sem ga v Harrodsu. Cena? Malenkost, tam okoli 10.000 evrov .... Več "gizmo" naprav in več o seabobu na http://www.gizmag.com/go/7148/

Sem pa tudi preveril, koliko stane lepa replika ameriškega hummerja, ki bi ga z veseljem kupil za moja sinova. Ja čisto pravi pomanjšani hummer na bencinski motor! Dve prestavi. Krasna igračka. Če bi bil David Beckham, ne bi razmišljal, naročil bi dva. Cena? 14.990 angleških funtov. Ja, res je, za toliko denarja dobite pravi avto. Čisto novo lado nivo, in še nekaj denarja vam ostane. Ampak tudi za takšne stvari se najdejo kupci.

Zakaj bi recimo kupil takšno igračo? Ker sem si jo sam, ko sem bil majhen fant, vedno želel. Bi moja sinova zadevo cenila? Verjetno ne. Še ena igrača pač. Da imam zadeva res učinek, si moraš nekaj zelo želeti. Dolgo časa želeti. Potem je užitek toliko večji. Če nekaj dobiš takoj in brez truda, ni toliko vredno. Žal …

Revije in časopisi izumirajo
Marketing
10.05.2007

Revije in časopisi izumirajo

Podatki so neizprosni. Naklade časopisov in revij padajo. V ZDA so lani prodali za 1,5 milijonov časopisov dnevno manj kot leto pred tem. Podobno je z revijami. FHM so na primer v ZDA prenehali prodajati, ker ni bilo dovolj kupcev.


revije

Tudi prodaja oglasnega prostora v revijah in časopisih večinoma pada. Kam se selimo bralci? Na internet seveda. In založniki se bodo morali temu prilagoditi. Večina dnevnikov sicer ima tudi spletne izdaje, problem pa je v tem, da praktično še nihče ni res ugotovil, kako s spletnimi izdajami zaslužiti toliko kot s tiskanimi.

Ampak zadeva se bo spremenila in to zelo kmalu. Tudi oglaševalci bodo ugotovili, da ljudje vse manj gledamo televizijo in da vse več časa preživimo za računalniki. Velika priložnost za založnike, ki se bodo znali prilagoditi.

Poigravam se z idejo, da bi naredil spletno revijo ali časopis. Kaj pravite, bi imel kakšen »Lisac Neodvisni« spletni dnevnik dovolj bralcev? Pisanje bi bilo čisto neodvisno, članki takšni, kot jih drugje ni, skratka nekaj posebnega, drugačnega. Nekaj za ljudi z zdravo pametjo. Mislite, da bi šlo?

Vem, vem spraševati ljudi (pa čeprav so tako pametni, da berejo dnevnik marketinškega guruja) o tem, ali bi kaj počeli v prihodnosti, ali bi kaj kupovali, je popolnoma brez veze.

Lisac, naredi, pa boš videl, ali je ideja dobra ali ne …

"Odpustite 10% luzerjev!"
Seminarji
09.05.2007

"Odpustite 10% luzerjev!"

Jack Welch prihaja v Zagreb. Še eden od odličnih direktorjev, ki ve, da je potrebno na svoji promociji delati ves čas. Če o svojem uspehu ne boš govoril sam, tudi drugi ne bodo. V Zagrebu boste za nekaj ur z Jackom plačali med 500 in 1000 evri. Odvisno od tega, kam se boste usedli. Se splača? Hej, včasih lahko dobiš idejo, vzpodbudo, ki ti prinese milijone, še prej kot v uri in pol. Primerno za direktorje, predvsem večjih podjetij, kjer se takšna investicija res ne bo poznala. http://www.welchuzagrebu.com/sl/naslovna.aspx

jack

Njegove knjige so že dolgo na moji polici. Najbolj se mi je vtisnilo v spomin eno od Jackovih navodil. Jack Welch pravi, da se zaposleni delijo v tri skupine: "top 20", "vital 70" in "bottom 10".

Navodilo za vse managerje: Najslabših 10% morate vsako leto odpustiti in zamenjati z novimi.

Ja, vsako leto!

Se vam zdi, da je to kruto? Jaz mislim, da ni kruto, mislim, da je koristno za podjetje in tudi za tiste, ki morajo odditi. Povem pa vam, iz lastne prakse, da je to zelo, zelo težko narediti. Imeti moraš veliko poguma (pomagajo tudi dobri odvetniki ...), ker na papirju je zadeva enostavna, v resničnem življenju pa delamo z ljudmi, ki so nam morda všeč, ki imajo družine ...

Jack Welch pravi: "Some think it's cruel or brutal to remove the bottom 10 percent of our people. It isn't. It is just the opposite. What I think is brutal and "false kindness" is keeping people around who aren't going to grow and prosper. "

Kaj pa mislite vi?

Winston Churchil
Dobre knjige
09.05.2007

Winston Churchil

Na poti iz Londona sva z bratom poslušala zbirko najboljših govorov Winstona Churchila. Izjemno zanimivo. Winston je za razliko od večine naših politikov uporabljal razumljiv jezik. Govoril je neposredno poslušalcu. Ko poslušaš njegove govore, še danes misliš, da govori tebi. Winston je vedel, kaj želi povedati, bil je jasen in odkrit. Iskreno, brez olepševanja je poslušalcu razložil, kakšen je položaj. Povedal je celo zgodbo, priznal napake. Preden je postal premier, je moral, ko je napadal Hitlerja, uporabljati prispodobe. British Broadcasting Corporation (BBC) je bila namreč v rokah tistih (večine), ki je Hitlerju popuščala in bi neposreden napad na voditelja sosednje države cenzurirala.

Marketinški nauk? Ko govorite s strankami, uporabljajte jasen in razumljiv jezik. Bodite iskreni. Priznajte tudi kakšno napako. Pa vam bo šlo dobro. Če pa boste neiskreni, če boste uporabljali nerazumljiv jezik, če boste stranke podcenjevali, če ne boste govorili neposredno njim, če jim ne boste zaupali cele zgodbe, vas bodo na koncu interpelirale …
Smiljan Mori
Dnevnik guruja
09.05.2007

Smiljan Mori

Zakaj Zoran Janković vedno poseka vse tekmece?
Stavim z vami: Ne zato, ker bi bil najboljši! V čem pa je potem njegova skrivnost?
Osebno od: Smiljan Mori

(preberite v nadaljevanju celo pismo, ki sem ga danes dobil na svoj elektronski naslov)
Intervju s Polono v Financah
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
09.05.2007

Intervju s Polono v Financah

Lep celostranski intervju z državno prvakinjo v direktnem marketingu v današnjih Financah. Preberite: http://www.finance.si/181282

Ta povezava deluje danes, nisem prepričan, da bo delovala tudi jutri. Oziroma jutri in v prihodnosti bo delovala samo za naročnike Financ.

polona

CO2 marketing
Dnevnik guruja
07.05.2007

CO2 marketing

CO2 je očitno postal tudi marketinški trend. Na sejmu direktnega marketinga je računalniško podjetje vsem obiskovalcem delilo sobne rastline. Ker vsak PC na leto proizvede čez 1.094 tone CO2. Rastline pa, to verjetno veste, CO2 »uničujejo«.


co2

Hm, če nimaš nobene druge konkurenčne prednosti, je tudi to, da tvoji serverji porabijo manj CO2, prednost. Ljudje smo čedalje bolj naklonjeni varovanju okolja. Kupujemo avtomobile, ki porabijo manj CO2, sadimo drevesa, ugašamo luči … Pametni trgovci na vsakem trendu nekaj zaslužijo.

Kaj bo naslednji trend? Upam, da se bo nekdo spravil nad preveliko porabo embalaže. Plastičnih vrečk je res preveč.

Sicer pa smo Slovenci v zadnjih petdesetih letih za zmanjšanje CO2 naredili zelo veliko. Ste vedeli, da je bila Slovenija pred drugo svetovno vojno 30% poraščena z gozdom? Sedaj je gozda že približno 60%. Skratka, veliko, veliko več dreves, kot jih je bilo včasih. Res je tudi, da smo imeli včasih več kot 60.000 jablan, danes pa le še okoli 22.000. Skratka več dreves, ampak žal takšnih brez sadežev …

Blogerji
Dnevnik guruja
06.05.2007

Blogerji

Francoski bloger

Blogi so trend. V Londonu sem poslušal predavanje enega od najbolj znanih francoskih blogerjev. Loic de Meur (loiclemeur.com) je imel zanimivo in prisrčno predavanje. Francoz ugotavlja, da so blogi super zadeva, ker ima sedaj vsak priložnost, da pove svoje mnenje.

Francozi radi svoje mnenje povedo zelo glasno, recimo na množičnih demonstracijah, ki so običajno začinjene s pretepom s policijo, molotovkami in podobnim rekviziti. Sedaj, ko imamo bloge, je potreb po nasilnem komuniciranju na ulicah manj.

Loic prizna, da je eden glavnih razlogov, da ljudje pišemo blog, EGO. Ja, blogerji smo egoisti, to si moramo priznati. Blogerji imamo tudi čedalje večji vpliv na tradicionalne medije. Loic je pokazal celo vrsto primerov, ko so tradicionalni mediji lagali, namerno retuširali slike, skratka potvarjali informacije.

libanon

Blogerji so jih takoj dobili. Recimo Reuters je objavil sliko iz Libanona. Poročali so o tamkajšnjih nemirih. Da bi zadeva izgledala »bolje«, so na sliko dodali veliko več dima, kot ga je bilo v resnici. Blogerji so
5 kilogramov manj v petih dneh ...
Dnevnik guruja
05.05.2007

5 kilogramov manj v petih dneh ...

Eden najboljših copywriterjev v ZDA …

Spet ena na temo, če se ne hvališ sam, te tudi drugi ne bodo. Pogovarjal sem se Stevom Wrexlerjem, ki trdi, da je eden od najboljših ameriških tekstopiscev. No, Steve, se na svoj posel spozna. Če ste se kdaj spraševali, kdo piše tekste za »dvomljive« izdelke, potem enega od teh vidite na sliki.

steve

Če recimo prodajate shujševalne izdelke, izdelke za oblikovanje postave, preparate proti plešavosti, mazila proti celulitu, tablete proti staranju, lepšo travo za vaš vrt, seksi ustnice, hujšanje, vedeževanje, afrodiziake in podobno, potem je Steve pravi za vas.

Saj ne rečem, da Steve ni mojster, ampak specializiral se je za izdelke, ki hm … jih je v resnici zelo težko prodajati. Še link, če vas slučajno zamika: http://www.wexdirect.com/

Čisti čevlji
Dnevnik guruja
05.05.2007

Čisti čevlji

Shue shine champ!

Biti najboljši v tistem, kar delaš ... To bi moral biti cilj vsakega zaposlenega. Vsak poklic je nekaj posebnega in biti najboljši v svojem poklicu, to je velika čast. V Londonu mi je čevlje očistil britanski državni prvak v čiščenju čevljev!


cevlji1

Premagati 32 drugih čistilcev čevljev ni mačji kašelj. Kot vidite, britanski »shue shine« prvak svoj pokal za

London - DMC
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
04.05.2007

London - DMC

Aleš Lisac je predaval v Londonu. O državnem prvenstvu v direktnem marketingu. Dvorana po pravici povedano ni bila nabito polna. Ampak v treh dneh sva z bratom zadevo korektno predstavila potencialnim partnerjem. Veliko dela nas seveda še čaka. V življenju in poslu je treba imeti cilj. Drugi pomemben korak pa je, da moraš biti za uresničitev cilja tudi pripravljen kaj narediti.

wdmc

Kje so knjige??
Dobre knjige
01.05.2007

Kje so knjige??

Na Poljskem iščem partnerja, marketinško agencijo, ki bo poslušala naročnika (mene), ki obvlada svoj posel, ki razmišlja podobno kot jaz. Zaenkrat slabo kaže. Eno od vprašanj, ki jih postavim agencijam, h katerim grem na obisk, je tudi, kje se izobražujejo, katere knjige, revije berejo.

Običajno me po takšnem vprašanju samo zabodeno gledajo. Vse to se sicer dogaja na Poljskem in verjetno samo še nisem prišel do pravih … ampak vseeno. Tudi ti, ki sem jih spoznal, imajo dobre reference, delajo za ugledna podjetja.

Samo berejo pa ne in tudi na izobraževanja ne hodijo. Kreativnosti, znanja ni brez učenja. Učenja brez knjig si jaz ne znam predstavljati. Kako je človek lahko kreativen, če ne bere, če se ne spozna na vse živo? Marketinški strokovnjak mora biti razgledan, načitan, poznati mora vso literaturo iz svoje stroke, vedeti pa mora tudi veliko več.

Marketinškim agencijam, ki v svojih pisarnah nimajo knjig, priporočam, da si kupijo vsaj eno. Recimo »The End of Advertising As We Know It« Sergia Zymana bi znala biti dobra knjiga za začetek.

zyman

Bivši direktor marketinga Coca Cole pojasnjuje to, kar vi bralci dnevnika marketinškega guruja seveda veste. V oglaševanju velja samo eno pravilo: Oglas mora prodajati. Oglaševanje ni umetnost, pač pa znanost.

Zelo dobra knjiga, prav gotovo med prvimi desetimi na moji večni listi. Segio je vedno verjel v tisto, kar je delal. Ko je nekoč direktor Coca Cole pripomnil, da mu njegov novi oglas ni všeč (tisti oglas s polarnimi medvedi, ki pijejo Coca Colo), je Sergio odgovoril: »Ti si sicer moj šef, ampak glede na to, da nisi ti tisti, ki bo kupil milijone litrov naše pijače, ti o oglasu ne boš odločal. Ne zanima me, ali je oglas všeč tebi. Bistveno je, da bo všeč našim strankam in še bolj bistveno je, da bo prodajal.« Ne glede na šefovo mnenje je vztrajal pri svojem. Tudi zato je letel iz Coca Cole, pa so ga potem čez leta spet poklicali na pomoč, da bi potem spet odletel … Knjiga vsekakor sodi na polico vsake marketinške agencije.

Al Gore o Jou Sugarmanu
Dobre knjige
30.04.2007

Al Gore o Jou Sugarmanu

Al Gore in Joe Sugarman

Albert Gore, nekdanji podpredsednik ZDA, je izjavil: »Sugarman has a real talent for promotion and writing advertisment«.

sugarman

Danes vam predstavljam in priporočam najnovejšo knjigo Joeja Sugarmana. Hudo dobra knjiga. Jaz sem jo pogoltnil v enem večeru. In ta teden jo bom prebral še enkrat in čez nekaj časa še enkrat in še enkrat.

Kaj je o tej knjigi izjavil Joe Vitale: »Sugarman is a living legend and by-God genius at writing copy that sells. This book is his masterpiece. It reveals all of his hard-earned secrets. The writing is riveting and the wisdom is worth gold. This is the best book on copywriting in the entire history of marketing.«

Al Gore
Dobre knjige
29.04.2007

Al Gore

Al Gorovo knjigo sem kupil včeraj. Zanimiva knjiga. Ob branju sem imel mešane občutke. Al Gore si za ta projekt zasluži vse pohvale. Morda je le škoda, da za okolje ni naredil več, ko je bil podpredsednik države, ki za okolje lahko v resnici naredi največ.

Prius


Če bi recimo svojemu nekdanjemu šefu predsedniku Billu Clintonu v podpis podtaknil Kyotski sporazum, ali kaj podobnega … Vseeno je dobro, da je knjigo napisal Al Gore. Ker jo je zato prebralo več ljudi, ker imajo njegove besede večjo težo kot besede kakšnega znanstvenika (večjo težo pri novinarjih, večjo možnost objave itd.). Lepo bi bilo, da bi vsak posameznik iz bogatejših držav (kjer se nam recimo ni treba ukvarjati z lakoto) naredil tudi nekaj za okolje. Vsaka malenkost šteje. Morda celo vožnja z avtom, ki v okolje izpušča manj ogljikovega dioksida …

Pa še prodajna zanimivost. Ob nakupu te knjige so mi v Tušu v Kočevju podarili dežnik. Na plakatu je pisalo, da mi bo prav prišel ob muhastem aprilskem vremenu. Če ljudje nočejo knjige, jih bo pa morda brezplačen dežnik prepričal

Andy Bonuds - nova knjiga, hudo ugodno!
Dobre knjige
27.04.2007

Andy Bonuds - nova knjiga, hudo ugodno!

V nadaljevanju preberite Andyevo ponudbo. Andya sem v Slovenijo pripeljal že trikrat in še pride. O knjigi, ki jo predstavlja v nadaljevanju sva večkat govorila. Prepričan sem, da gre za odlično zadevo, čeprav je še nisem videl.

Knjigo bom naročil na amazonu 1. maja. Zakaj ravno prvega maja? Preberite celo zgodbo ...

Direkt 2007
Dnevnik guruja
24.04.2007

Direkt 2007

10. in 11. maja bo v Portorožu 4. srednjeevropski kongres direktnega marketinga - Direkt 2007. V petek 11. maja predavam tudi jaz. Predstavil bom državno prvenstvo v direktnem marketingu. V dveh dneh bomo lahko slišali celo vrsto zanimivih predavanj. Vse v angleščini in vse na temo direktnega marketinga, večje prodaje.

Če nimate kakšne druge zelo nujne obveznosti, udeležbo priporočam. Ker berete moj blog, lahko na tisti dan, ko predavam jaz, prihranite 50%. Če pa boste plačali kotizacijo za oba dneva, boste, ker me poznate, prihranili 25%. Več o kongresu: http://www.zdms.org/direkt. Ko se boste prijavljali, samo povejte, da me poznate ...

Finalno poročilo z državnega prvenstva
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
24.04.2007

Finalno poročilo z državnega prvenstva

Poročilo s podelitve in poročilo o zadnji nalogi, ki sta jo reševali Mojca in Polona.

Prezentacija.

Še enkrat čestitke Poloni Kisovec, prvi državni prvakinji v direktnem marketingu.

Polona Kisovec - prva državna prvakinja v direktnem marketingu
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
19.04.2007

Polona Kisovec - prva državna prvakinja v direktnem marketingu

Polona je premagala vse in se odpeljala z mazdo MX5. Podrobnosti, slike, komentarji itd. v kratkem.

polona_joe

Polona Kisovec in marketinška legenda Joe Sugarman.

Marketinški lažnivci!?
Dnevnik guruja
16.04.2007

Marketinški lažnivci!?

Smrtno nevarna špinača! V ZDA je špinača dokazano ubila eno osebo, šestnajstim so odpovedale ledvice, več sto pa jih je zbolelo. Nič posebnega, se dogaja, boste rekli. No, posebnost je v tem, da je ameriška FDA ukazala, da morajo s polic umakniti 30 blagovnih znamk špinače: Natural Selection Foods, Pride of San Juan, Earthbound Farm, Bellissima, Dole, Rave Spinach, Emeril, Sysco, O Organic, Fresh Point, River Ranch, Superior, Nature’s Basket, Pro-Mark, Compliments, Trader Joe’s, Ready Pac, Jansal Valley, Cheney Brothers, D’Arrigo Brothers, Green Harvest, Mann, Mills Family Farm, Premium Fresh, Snoboy, The Farmer’s Market, Tanimura & Antle, President’s Choice, Cross Valley, and Riverside Farms
Zakaj so morali prenehati prodajati kar 30 vrst špinače?

Ker vse zgoraj navedene blagovne znamke delajo v eni sami kalifornijski tovarni v San Juan Bautisti.

Nastradali so tudi psi. Z ameriških polic so morali umakniti 53 blagovnih znamk pasje hrane. Tudi nekaj znamk, ki jih poznamo pri nas. Za Eukanubo so me na enem izmed seminarjev prepričevali, da je res najboljša za pse, ker jo priporočajo veterinarji …

Celoten seznam zastrupljenih znamk pasje hrane, ki je povzročila smrt na stotine psov si lahko ogledate na tem linku. Ja, vseh 53 blagovnih znamk proizvajajo v isti tovarni …

Ko sem s partnerji 1989 leta v Milanu pri BP-ju kupoval čistila, se mi je zdelo cool, da naše čistilo delajo na isti liniji kot ostala bolj znana čistila. Zdelo se mi je zelo cool, da »farbamo« kupce in jim prodajamo isto čistilo v drugi embalaži, malo drugače obarvano in z drugim parfumom, dražje. Ampak to so bila vsaj čistila. Pri hrani pa res ni lepo, etično in moralno, da isto zmes prodajaš pod 30 različnimi etiketami in po 30 različnih cenah.

Ni prav, ni pošteno, ni moralno – in kot vidite, vse pride enkrat na dan. Ko pa enkrat izgubiš zaupanje kupcev, traja celo večnost, da ga dobiš nazaj. Deny Hatch (avtor knjige Million Dollars Mailings) se v komentarju na takšne dogodke sprašuje, ali je outsorcing ugleda res dobra ideja.

na vrh