Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Harry Potter
-
Dnevnik gurujaKomentarji: 7 21.07.2007
Zakaj so ljudje sredi noči, praktično po celem svetu, čakali na zadnjo, sedmo izdajo Harrya Potterja?
• Ker so kupili že 6 knjig in zbirka brez zadnje – sedme – ne bi bila popolna. Ljudje radi zbiramo vse živo, nedokončana zbirka boli …
• Ker se želijo pohvaliti pred prijatelji, da knjigo že imajo, in da vedo, kaj se je zgodilo z glavnim junakom. Skratka, tisti, ki v svoji družbi prvi pride do pomembne informacije, je večji frajer kot drugi.
• Ker, kdor trikrat kupi Renault, tisti ga bo zelo verjetno kupil tudi četrtič. Gre za konsistenco. Sedmega Harryja Potterja torej kupiš, ker pač kupuješ Harryje …
• Ker želijo med prvimi odkriti skrivnost. Vedeti nekaj, kar drugi ne vedo, pokukati skozi ključavnico – to je vedno zanimivo.
• Ker želijo pokazati, da so del posebne družbe, da pripadajo klanu bralcev, posebni skupini ljudi – združbi, ki ljubi Harryja Potterja. Ljudi, ki so čakali sredi noči v vrsti za knjigo, druži nekaj skupnega – pripadajo istemu plemenu in na to so ponosni.
• Ker sta za histerijo poskrbela odlična PR in marketinška mašinerija …Novica o vrstah pred knjigarnami je obšla svet. O tem so poročale vse TV postaje. Si predstavljate, koliko denarja bi šlo za oglaševanje, če bi ga založniki plačali? Ljudje, ki vodijo PR in marketing projekta Harry Potter, so mojstri. Nobenega oglaševanja do izida – dajmo medijem novico o gneči in oglaševanje ne bo potrebno. No, oglaševanje pride na vrsto po tem, ko mediji o 7 in zadnji knjigi ne bodo več pisali …
Verjetno bi se našel še kakšen razlog, da se sedma in zadnja knjiga dobro prodaja, ampak večino jih sem naštel zgoraj.
Zakaj pa so ljudje pokupili prvo knjigo? To je pa že težje vprašanje. Seveda je bila prva knjiga dobra. No, prebral sem jo tudi sam, vendar me ni navdušila dovolj, da bi nadaljeval z drugo, tretjo … Je pa zato navdušila dovolj drugih …
Izdelek je vsekakor dober, bralcem je všeč. Vendar to še ne pojasni uspeha knjige. Dobrih knjig je še veliko, pa jih nikoli ne bo prebralo toliko ljudi.
Verjetno je šlo za pravi izdelek ob pravem času. Knjiga je bila nekaj posebnega, neki nov žanr. In prebralo jo je dovolj mnenjskih voditeljev. Jaz mislim, da je avtorica vsebino že od vsega začetka marketinško zastavila. Vprašala se je, kaj bi ljudje brali, kaj imajo radi, pa še ni na trgu. In je napisala, kar je napisala. Napisala je nekaj posebnega, nekaj drugačnega. S to drugačnostjo je veliko tvegala. In zadela glavni dobitek! V pravem trenutku je bila na pravem mestu. Kot tisti gospod z Madžarske, kako se je že pisal? Aja, Rubik. :)
No ja, moja prva osnovnošolska leta je zaznamovala zbirka 5 prijateljev, še prej, za prejšnje generacije, je bilo obvezno branje Karl May, pa še kaka zbirka se najde, ki je "zasvojila bralce"...to je dejstvo.
V današnjem času, ko je pač marketing močnejše zastavljen, se je razbohotil še v knjižnem svetu in iz knjižne uspešnice ustvaril mega uspešnico, ki sega preko knjižnega sveta.
Sama sicer teh knjig nisem prebrala, a pohvalim to, da je zaradi dobrega marketinga to knjigo prebral tudi kakšen otrok, ki drugače ni maral brati - da se je lahko postavil sicer, a vseeno...prebral je knjige...in branje je vedno pozitivno :)
Pred leti sem prebral prvo knjigo v slovenščini, bila mi je všeč, kljub temu da ne spadam med otroške bralce. Zelo sem bil navdušen tudi nad enkratnim delom, ki ga je opravil prevajalec (J. Kenda). Čez nekaj časa pa sem isto knjigo začel brati še v italijanščini - dolgčas. Kljub temu je bil Harry Potter uspešnica tudi v Italiji ...
Kdor misli, da tu ne gre za zelo premišljen marketing, ki ga je zasnovala že sama pisateljica, je navaden bunkelj ...