Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
Kdaj ste nazadnje v gostilni pili malinovec? Leta 1989 v Bolgariji, je moj odgovor. Natakar mi je v kozarcu prinesel mlačen malinovec. Takrat so imeli v ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Mleko brez dodatkov
Marketing
Komentarji:   7 18.11.2009

Mleko brez dodatkov

Kako podražiti izdelek?

V enem od prejšnjih zapisov sem na škornjih pokazal, da je možno ceno izdelku dvigniti tudi tako, da mu nekaj odvzamemo. Tako so recimo nastale bikini kopalke, pa še marsikaj drugega. :)

Mleko v mlekomatu je dvakrat dražje od običajnega mleka, ki ga kupimo v trgovinah.

mlekomat

Kaj vse manjka mleku iz mlekomata?

  •  Ni homogenizirano,
  •  ni pasterizirano,
  •  nima dodanega kalcija,
  •  dobite ga brez embalaže (oziroma za embalažo plačate dodatno).

Genialno, mar ne? Kmetje vam dajo manj, zaračunajo pa dvakrat več!

In takšno mleko kupuje, pije in priporoča tudi vaš marketinški guru.

Vem, vem … O zadevah morda razmišljam malce drugače. Ampak če nisi drugačen, če ne kršiš napisanih ali nenapisanih pravil, si obsojen na povprečje.

Mlekomati so odlična ideja. Priporočam pa tudi obisk spletne tržnice z zdravo prehrano www.sveze.si, kjer boste našli tudi seznam mlekomatov.

Kaj boste vi odvzeli vašim izdelkom, ali storitvam, da boste povišali njihovo vrednost?
 

Najprej vzbudite pozornost
Marketing
Komentarji:   11 15.11.2009

Najprej vzbudite pozornost

Stara marketinška formula (AIDA – Attention, Interest, Desire, Action) pravi, da moramo, če želimo kaj prodati, najprej vzbuditi pozornost potencialne stranke. To pa je dandanes čedalje težje. Ker je količina informacij, do katerih imamo dostop v vsakem trenutku, vse večja in večja.

Nekje sem bral, da smo ljudje danes v enem dnevu izpostavljeni toliko informacijam, kot so jim bili pred 200 leti ljudje v enem letu.

Bodite torej inovativni v prvi črki AIDA formule. Poiščite način za pritegovanje pozornosti. Zadnjič sem pri blagajni v Mercatorju zagledal tole.

aida1

Nič posebnega, oglas za žvečilne gumije. Ampak mojo pozornost je vzbudila lučka na embalaži, ki je utripala. Elektronika je vse cenejša in očitno ena lučka na embalaži ne stane veliko. Vsekakor so pritegnili mojo pozornost. Izvlekel sem telefon in lučko na embalaži slikal.

Ne, kupil nisem. Za nakup moramo pravilno zadostiti tudi ostalim trem točkam formule AIDA.

Kaj pa ste vi naredili posebnega, da ste vzbudili pozornost pri svojih potencialnih strankah?

Zavedati se morate, da vaše potencialne stranke ne zanimate niti vi niti vaši izdelki.

Za pozornost strank moramo zadnje čase plačevati vse višjo in višjo ceno. Naj vam povem še po angleško – pay attention please! Poudarek je seveda na besedi PAY …

Hvala, ker ste prebrali ta zapis. Najlepša hvala.

Direktni marketing - garantirano 15% višji odziv!
Direktni marketing
Komentarji:   3 08.11.2009

Direktni marketing - garantirano 15% višji odziv!

Dokazano je, da 3M oziroma pri nas Aero listki povečujejo odziv na direktno pošto. Robert Cialdini je dokazal, da je odziv, če uporabite takšen listek, vsaj 15% višji. Jaz to že dolgo vem in takšne listke uporabljam že vsaj 10 let.

aero1

Poglejte nekaj listkov, ki so jih za nas natisnili v Aeru. Včasih smo v nekaj mesecih porabili tudi več kot 30.000 takšnih listkov. Študentje so pridno lepili listke na našo množično direktno pošto.

Da, tudi jaz sem izmeril učinek in strinjam se, da je odziv višji. Tam med 10% in 30%.

Prejšnji teden pa sem od Aera dobil novo ponudbo. Tokrat za dezinfekcijske robčke.

aero2

Prava ponudba za čas prašičje gripe. Prepričan sem, da tudi dezinfekcijski robčki povečujejo odziv na direktno pošto.

Všeč mi je, da je Aero za povečanje prodaje svojih robčkov uporabil direktno pošto. Tako najbolje dokazujejo, da verjamejo v svoj izdelek. Nasprotno nas mobilni operaterji veliko raje, kot da bi nas nagovarjali po telefonu ali SMS-u (to so vendar njihove storitve), nagovarjajo tako, da plačujejo za oglasni prostor televiziji ali nam pošiljajo direktno pošto.

Ste se kdaj vprašali, zakaj vam Telekom pošlje opomin po pošti, namesto da bi vas kar poklicali? Ali zakaj vam podjetje, ki vam je prodalo prenosni računalnik, nikoli ne pošlje elektronske pošte s ponudbo novega prenosnega računalnika?

Ampak to so že druge teme. Današnji nasvet je zelo enostaven. Odziv na direktno pošto boste povečali z uporabo listkov ali z uporabo kakšnega »aktivatorja«, kot je recimo dezinfekcijski robček.

Več »neumnosti« nastavite v vašo direktno pošto, dlje se bo prejemnik z njo ukvarjal in večja je verjetnost za odziv.
 

Kako zakleniti stranko pred konkurenco?
Dnevnik guruja
Komentarji:   2 07.11.2009

Kako zakleniti stranko pred konkurenco?

Kako lahko preprečimo odhod strank h konkurenci? Obstajajo vsaj trije preverjeni načini s pomočjo katerih lahko stranke zadržimo..

V tem videu posnetem danes zjutraj v Atlanti, govorim o treh načinih za "zaklepanje" strank pred konkurenco. Pred časom sva z bratom na to temo "Kako zakleniti strane pred konkurenco?" posnela tudi webinar, ki si ga lahko še vedno ogledate na blogu marketinškega guruja.

Avtoriteta - odgovor
Marketing
Komentarji:   0 07.11.2009

Avtoriteta - odgovor

V prejšnjem zapisu sem vas spraševal kaj še bolj prepriča stranko, kot potrdilo inštitucije, avtoritete in je še močnejše kot pričanje zadovoljnih strank. Dva načina o katerih smo govorili sta:

1. Poiščite podjetje, inštitucijo ali znano osebnost, ki da roko v ogenj za vaš izdelek.
2. Objavite mnenja, pričanja čim več zadovoljnih strank, ki so podobne tistim strankam, ki jih želite prepričati v nakup vašega izdelka ali storitve.

Obstaja pa še tretji način, ki je od vseh načinov prepričevanja najmočnejši!

V veliki večini komentarjev ste stavili na garancijo. Strinam se, da mora prav vsak uspešen prodajalec nekaj garantirati. Garancija je močno prodajno orodje. Ker, če prodajalec nekaj garantira, potem prevzame več tveganja nase.

Ampak nisem mislil na garancijo, niti na kakovost izdelka, niti na poudarjanje koristi. Približno 4% komentarjev je zadelo točno to na kar sem mislil.

Bolj kot vse ostalo prepriča, če se stranka lahko SAMA prepriča. Če izdelek ali storitev preizkusimo in so rezultati boljši od pričakovanih, potem bomo izdelek kupili. Če imamo odličen izdelek ali storitev, moramo stranko nekako prisiliti, da ga preizkusi. In potem s prodajo ne bo težav.

 

Poglejte še kratek video, ki sem ga za vas danes poslel v Atlanti. Vreme tu je lepo sončno, okoli 23 stopinj. Kaj delam v Atlanti? Z bratom in Franjom Radikovičem investiramo vase, izobražujemo se. Več o tem in tudi nekaj besed o mojem srečanju z gospodom, ki je prodal več kot 100 milijonov žarov, pa boste na tem blogu izvedeli kmalu. Lep pozdrav iz ZDA.

Avtoriteta
Marketing
Komentarji:   175 06.11.2009

Avtoriteta

Če jaz izjavim, da ženske odločajo o 80% vseh nakupov na tem planetu, je to malo drugače, kot če taisto trditev preberete v Harward Business Review ali če slišite to izjavo od sodelavca na pogovoru ob kavi.

Če nam oseba v beli halji zatrdi, da je z nami vse v redu, je to čisto nekaj drugega, kot če nam to zatrjuje naš prijatelj. Bela zdravniška halja prinaša določeno avtoriteto in kredibilnost. Zdravnikovi izjavi bolj verjamemo. Saj gre vendar za zdravnika …

Prejšnji teden je žena v Hoferju kupila čevlje za najinega starejšega sina. Zakaj v Hoferju? Ja, dobro vprašanje … Tam je bil to edini model otroških čevljev, ki je bil na prodaj. Pa Hoferju res dovolj zaupamo, mu verjamemo, da prodaja dobre čevlje?

V Hoferju se verjetno zavedajo, da na področju prodaje čevljev niso kakšna posebna avtoriteta. Zato so na vsak par čevljev pripeli izjavo podjetja, ki je znano po objektivnem presojanju, ali je nekaj kakovostno ali ne.

veritas

Kot vidite, je na čevljih, ki so jih prodajali v Hoferju, še izjava podjetja Bureau Veritas.

Današnja marketinška lekcija? Če imate občutek, da vam kupci ne zaupajo dovolj, lahko njihovo zaupanje povečate na dva načina:

1. Poiščite podjetje, inštitucijo ali znano osebnost, ki da roko v ogenj za vaš izdelek.
2. Objavite mnenja, pričanja čim več zadovoljnih strank, ki so podobne tistim strankam, ki jih želite prepričati v nakup vašega izdelka ali storitve.

Obstaja pa še tretji način, ki je od vseh načinov prepričevanja najmočnejši!

Kaj je torej še močnejše kot potrdilo inštitucije, avtoritete in še močnejše od pričanja, priporočila zadovoljnih strank? Ugibajte. Tistemu, ki bo prvi najbližje odgovoru, ki ga imam v mislih jaz, bom podaril nagrado v vrednosti 169 evrov. Vsem, ki boste komentirali, poizkušali, pa bom podaril knjigo. Potrudite se in napišite kaj pametnega :)
 

Garfield in 4 zimske gume
Marketing
Komentarji:   13 06.11.2009

Garfield in 4 zimske gume

Ste že videli televizijski oglas za gume Goodyear, ki ga prikazujejo na naših TV programih? Če kupite štiri nove gume, dobite brezplačno plišastega Garfielda! Lepo, mar ne?

Mislite, da takšno oglaševanje deluje?

Podatkov o tem konkretnem oglasu ne poznam. Garfield je dobra ideja iz dveh razlogov.

Prvi razlog je ta, da znane osebnosti v oglasih (in Garfield je znana osebnost) pritegnejo pozornost. Ko zaslišimo ime znane osebnosti, zastrižemo z ušesi, če to želimo ali ne, znane osebnosti pritegnejo našo pozornost. Uporaba Garfielda je dobra ideja tudi zato, ker oglas seveda vidijo tudi otroci. In otroci imajo določen vpliv na nakupne odločitve staršev.

Garfield je dobra ideja morda tudi zato, ker gledalca preprosto preseneti. Navajeni smo na popuste pri nakupu pnevmatik, brezplačno montažo, trditve o super zmogljivostih … Ampak tale Garfield nas zna presenetiti in morda si zato zapomnimo tudi oglas.

Glavna napaka Garfielda? Ponudba ni logična, zaradi enega plišastega Garfielda pa res ne bomo kupili pnevmatik, ki jih sicer ne bi. Ali pač?

Kdo je glavni?
Retorika
Komentarji:   5 03.11.2009

Kdo je glavni?

Za vas sem v Skopju posnel tale kratek video. Konec oktobra je bil v Skopju prekrasen dan, ravno prav za ogled nogometne tekme. Sinova sta uživala, žena pa ni videla niti enega gola, čeprav je bil rezultat 4 proti nič za Rabotnički … Ampak o tem, zakaj ženski ne uspe videti niti enega gola, kdaj drugič. :)

Vsak malo pozornejši gledalec že med ogrevanjem opazi, kateri igralec je v moštvu »ta glavni«. Takoj se vidi, kdo je lokalni Zahovič, kdo je najbolje plačani igralec v ekipi. Čeprav so vsi v enakih dresih, čeprav se ogrevajo na enak način.

Ampak telesna govorica »ta glavnega«, alfa igralca je drugačna od drugih … Neverbalno komuniciranje je res zelo pomembno. Od kod prihaja samozavest šampijonov, kako to, da so že navidez tako samozavestni, prepričani vase? Morda poznate odgovor?
 

Direktni marketing – kviz za vas!
Direktni marketing
Komentarji:   1 02.11.2009

Direktni marketing – kviz za vas!

Direktni marketing – kviz za vas!

Direktni marketing je znanstvena disciplina. Ker je rezultate možno natančno izmeriti. Ni res, da moramo v marketingu 50% denarja vreči skozi okno. Če testiramo, lahko vedno investiramo z dobičkom.

V direktnem marketingu je zelo pomemben naslov (oglasa, prodajnega pisma, elektronskega pisma itn.). Boljši je naslov, višji bo odziv.

Vas zanima, kako dobra je vaša marketinška intuicija? Mislite, da znate uganiti, kateri naslovi so delovali bolje in kateri slabše?

V okviru tretjega državnega prvenstva v direktnem marketingu smo v četrfinalu testirali 8 različnih naslovov. Cilj vsakega naslova je bil na spletno stran brezplačnih slovarjev na najdi.si pripeljati čim več obiskovalcev.

Kliknite na tale KVIZ iz direktnega marketinga in ugibajte!

Že samo z reševanjem kviza se boste veliko naučili.

Ne pozabite – direktni marketing je znanstvena disciplina. Direktni marketing je dobičkonosna zadeva. Pod enim pogojem seveda. Če testirate!

Državno prvenstvo v direktnem marketingu je edino marketinško tekmovanje na svetu, kjer o rezultatih ne odloča žirija, temveč zmaga tisti, ki proda več! Vabljeni na ogled uradne strani državnega prvenstva v direktnem marketingu, kjer lahko brezplačno pogledate več sto različnih rezultatov testiranja
 

Odvzemite in podražite
Marketing
Komentarji:   0 28.10.2009

Odvzemite in podražite

Mnogi imajo težavo s kreativnostjo. Ne vedo, kako bi prišli do novih idej. Zadeva je v resnici zelo preprosta. Vsak je lahko kreativen. Samo če ima pripravljen pravi »plonk cegelc«. Na mojem zelo dolgem seznamu trikov za povečanje kreativnosti je tudi tale preprost trik:

Vprašajte se, kako lahko svojemu izdelku ali storitvi kaj odvzamete!

Recimo, da ste proizvajalec gumijastih škornjev. Kaj lahko škornjem odvzamete, da bodo še bolj zaželeni in da bodo kupci pripravljeni zanje plačati več?

skorenj

Rešitev je enostavna. Odvzemite nekaj materiala, iz katerega so gumijasti škornji narejeni. In dobite škornje z luknjo! Ki se izkaže tudi kot odlično pomagalo za obuvanje škornja! Potem pa dodajte še malo barve. In dobite modne preluknjane gumijaste škornje.

Cena takšnih škornjev je seveda višja kot cena običajnih gumijastih škornjev. Vidite, kako preprosto je biti kreativen, če imate na voljo prave pripomočke?
 

Ženske odločajo o 80% vseh nakupov!
Marketing
Komentarji:   3 25.10.2009

Ženske odločajo o 80% vseh nakupov!

O tem sem govoril že na seminarju pred 4000 ljudmi v Hali Tivoli. Spomnim se, da so se v Mladini malo nasmihali nad to mojo izjavo in mnogi so res mislili, da se šalim. Ampak se ne. V številnih panogah ženske res odločajo o praktično vseh nakupih.

V zadnjem Harvard Business Review lahko beremo: »Women make the decision in the purchase of 94% of home furnishing … 92% of vacations … 91% of homes … 60% of automobiles … 51% of consumer electronics …«

harward

Sedaj, ko to lahko preberemo tudi v tako ugledni reviji, pa že malo bolj drži, kajne?

Podjetniki, ki so pogosto v neposrednem stiku s svojimi strankami, natančno vedo, kdo in kakšen je njihov tipičen kupec, natančno vedo, kdo v resnici odloča o nakupih. Žal mnogi marketinški direktorji iz svojih pisarn ne vidijo strank, niti niso z njimi v neposrednem stiku, ker živijo v nekem drugem svetu …

Potem pa se čudijo, da prodaja ne gre in ne gre. Prodajalec pohištva, ki 30 let streže strankam v trgovini, natančno ve kaj narediti, če pride pohištvo kupovat moški, če pride nakupovat ženska, ali če prideta oba skupaj. Pa tudi scenarij za primer, če prideta moški in ženska, ki nista poročena in tudi ne »hodita«, ima pripravljen …

Splača se biti v rednem neposrednem stiku s strankami.

Splača se obiskati kakšen dober seminar (recimo kakšen tak, ki ga vodi ženska:)) in prebrati čim več knjig in revij. 
 

Publicity stunt
Dnevnik guruja
Komentarji:   9 23.10.2009

Publicity stunt

V nedeljo so pri poročilih na večini svetovnih televizij pokazali zasedanje maldivske vlade. Zakaj so o zasedanju vlade neke otoške državice poročali praktično vsi svetovni mediji?

Zato, ker je vlada Maldivov izvedla »publicity stunt«.

Kaj je publicity stunt? Gre za marketinško naravnano aktivnost, katere namen je brezplačna publiciteta, objava v medijih.

Maldivska vlada je bila zelo uspešna – o zasedanju vlade, ki je potekalo pod vodo – vsi so bili v potapljaških oblekah – so poročali praktično vsi mediji. Samo sporočilo akcije je bilo zelo zgovorno – če ne bomo ustavili globalnega segrevanja, bodo celotni Maldivi v kratkem pod vodo.

Kje je vlada dobila to idejo? Morda od prve podvodne restavracije, ki je seveda tudi na Maldivih.

Še nekaj primerov za publicity stunt: Ste vedeli, kako je nastal Tour de France? Henri Desgrange je organiziral prvo dirko, da bi povečal prodajo svojega časopisa. Prvi izbor za Miss Amerike so organizirali v Atlantic Cityu, da bi privabili več gostov v igralnico.

Še en slovenski primer. Podjetje Lectus, ki prodaja vodne postelje, je pred približno desetimi leti, ko je v Ljubljano prišel cirkus, izvedlo odličen publicity stunt. Dogovorili so se s cirkusom, da se bo njihov slon usedel na vodno posteljo Lectus. In se tudi je. O tem so pisali in poročali praktično vsi slovenski mediji. Postelja je ostala cela …

Upam, da se bo tudi slovenska vlada domislila kakšnega publicity stunta, da bodo o njej pisali vsi mediji. No, poskus v tej smeri je že nakazal premier Pahor. Če naši nogometaši zmagajo proti Rusom, jim bo čistil kopačke. Ko se bo to zgodilo (saj ne dvomite, da se bo, mar ne?), mora vladna služba poskrbeti, da bodo ta mega dogodek pokrivale vse televizije in da bomo posnetke hitro poslali po vsem svetu. Morda pa bo kakšna objava …

Vsako podjetje si lahko domisli kakšen publicity stunt. Če narediš kaj odmevnega, je to zelo poceni in učinkovita reklama. Samo pravo idejo je treba dobiti.
 

Direktni marketing - četrfinale državnega prvenstva
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
Komentarji:   0 22.10.2009

Direktni marketing - četrfinale državnega prvenstva

Poglejte kako se je četrtfinalnih nalog lotila najboljša osmerica tekmovalcev. Na uradni spletni strani Državnega prvenstva v direktnem marektingu lahko tudi ugibate in komentirate, kateri štirje tekmovalci se bodo uvrstili v polfinale. Z ugibanjem, razmišljanjem se boste veliko naučil. Zapomnite si - direktni marketing je znanstvena disciplina!

Red Orbit
Marketing
Komentarji:   6 22.10.2009

Red Orbit

Predvčerajšnjim sem na primeru čevljarja Mitje Hojaka govoril o tem, da moramo blagovno znamko graditi s pomočjo publicitete, in ne s pomočjo oglaševanja. Zakaj?
Ker je oglaševanje drago in manj kredibilno, kot če o nas govorijo, pišejo mediji.

Eno od slovenskih mladih podjetij, ki je v kratkem času izgradilo prepoznavno blagovno znamko, je podjetje Red Orbit Andraž Štalec s.p. V dveh letih so postali prepoznavni na svojem področju. Iz dveh glavnih razlogov. Prvič; znali so najti prazen prostor v glavah potrošnikov – s SEO optimizacijo so se in se ukvarjajo mnogi. Ampak Red Orbit se je pozicioniral kot specialist za optimizacijo. In bili so prvi, ali pa vsaj tako večina misli, ki so to res začeli naglas poudarjati.

Drugič, Red Orbitovci (87.660 evrov je bil njihov lanski promet, po besedah Andraža na TV Slovenija, pa imajo 10 zaposlenih) so zelo, zelo dobri pri svoji promociji. Vsaj tako dobri, kot so pri optimizaciji spletnih strani, so pri prodiranju v medije. Če po samo dveh letih obstoja dobiš nagrado za naj podjetniško idejo, če prideš na nacionalno televizijo itn., to pomeni, da izjemno dobro obvladaš komuniciranje z mediji.

Bravo Red Orbitovci, tako se dela! Morda bi lahko prodajali tudi znanje o tem, kako brezplačno do medijskih objav. Čisto resno mislim, to znanje bi se dalo zelo dobro prodati. 
 

Seminar, o katerem vam ne smem skoraj nič povedati …
Seminarji
Komentarji:   4 22.10.2009

Seminar, o katerem vam ne smem skoraj nič povedati …

Dragi prijatelji,

vem, da se vam bo tole zdelo malo čudno. Vabim vas na seminar, ki ga ne organiziram jaz in tudi nobenih finančnih interesov nimam pri tem. Ampak mislim, da se vam tole splača prebrati.

Vse se je začelo pred 3 leti. Priletel sem v Las Vegas. Taksistu sem pomolil listek in mu rekel, naj me pelje na naslov, ki je bil napisan na listku.

Taksist je pogledal listek in takoj rekel: »Ah, the best kept secret in town …« Naj njegove besede povzamem v slovenščini: »Na ta naslov sem peljal že več deset ljudi. Na ta naslov in potem še nazaj na letališče. Ampak nihče mi ni nikoli povedal, za kaj gre. Vsi govorijo samo o nekem seminarju, o neverjetni izkušnji, o tem, da gre za čustveno doživetje … In vsi rečejo, da kaj več ne smejo povedati.«

Taksist me je odložil pred pritlično zgradbo v mirnem delu Las Vegasa. Tam se nas je zbralo nekaj deset. Gledali smo se in ugibali, kaj se bo zgodilo,

Antirecesijski čevljar
Marketing
Komentarji:   3 20.10.2009

Antirecesijski čevljar

O moških oblekah za 1.200 evrov in več, ki jih lahko kupite pri Marcellu, sem že pisal. Seveda pa takšnih primerov nimajo samo Italijani. Mitja Hojak je lep slovenski primer. Izdeluje unikatne čevlje. Mitja je bil na nekaj mojih predavanjih, kjer sva se tudi spoznala.

Pred leti je tudi zame izdelal unikaten par čevljev.

cevlji_ales

Kaj pravite na tele gurujeve čevlje by Mitja Hojak?

Žena pravi, da morda niso čisto v mojem vsakdanjem stilu, drugih pripomb pa ni. Čevlji so odlično izdelani. Tudi sama izkušnja nakupa pri Mitji je unikatna. Pri njem sem bil dvakrat. Prvič mi je izmeril noge in potem je lahko izdelal kopita. Vprašal me je, kakšne čevlje želim, a sem izbiro prepustil njemu.

Po nekaj tednih me je Mitja poklical in slavnostno objavil, da so moji »čeveljčki« gotovi. Skratka, celoten postopek naročanja, izbiranja je nekaj posebnega. Pri Mitjii vidiš, kako čevelj nastaja, pokaže ti svojo delavnico. Že zaradi celotne izkušnje vam priporočam, da tudi sami kdaj poskusite kupiti unikatne čevlje po naročilu.

Na Mitjo se večkrat spomnim. Pravzaprav se nanj spomnim vsakič, ko obujem čevlje, ki mi jih je izdelal, ali o njem preberem kakšen članek. Mitja je v odnosih z mediji enako dober kot v izdelovanju čevljev. Koliko (brezplačnih) člankov mu je v zadnjih letih uspelo dobiti, Mitja najbolje ve sam. Prepričan sem, da več deset.

Sedaj pa pomembna marketinška lekcija: Samo s pomočjo oglaševanja nikoli ne bomo izgradili uspešne blagovne znamke. Oglaševanje v manjši meri pomaga pri gradnji in vzdrževanju blagovne znamke. Pravi in najboljši način izgradnje blagovne znamke pa je s pomočjo publicitete. Objave v medijih so tisto, kar dviguje kredibilnost blagovne znamke. Ljudje veliko bolj kot oglasom verjamemo člankom. Ker mislimo, da so novinarji objektivni, da so nepristranski.

Vedeti pa moramo (in čevljar Mitja to zelo dobro ve), da objave v medijih niso nekaj naključnega. Za vsako objavo moramo nekaj narediti. Če novinarji ne poiščejo nas, moramo mi poiskati njih. Če novinarji ne vedo, kaj bi o nas pisali in govorili, jim moramo pomagati sami s svojo zgodbico.

scani_miha

Kot vidite na Mitjinem primeru, prihodki podjetja niso toliko pomembni. Sam pravi, da letno zasluži okoli 30.000 evrov bruto. Ampak njegova blagovna znamka je že danes veliko vredna. Tudi poznajo ga mnogi. In cene njegovih čevljev niso nizke, saj gre za unikatne čevlje, ki jih za vas izdela umetnik, o katerem se piše in govori.

Tako se gradi ugledno blagovno znamko. S kakovostjo, s skrbjo za kupce, z inovativnostjo in s PUBLICITETO. Saj veste, v prodaji ni dovolj, da si dober, to je treba tudi dokazati. In če nihče ne ve zate, potem ne obstajaš. Še enkrat poudarjam današnjo marketinško lekcijo – blagovna znamka se ne gradi s pomočjo oglaševanja, temveč predvsem s pomočjo publicitete. In tudi z direktnim marketingom … a o tem kdaj drugič.

P.S. Tole pa je naključje ... prav sedaj, ko tole dajem na blog, sem na Facebooku videl, da je Mitja dobil prvo nagrado na izboru za najbolj inovativne slovenske usnjarske produkte. In seveda mi je potem po mailu tudi poslal datoteko s sporočilom za javnost (za takojšnjo objavo :). Več o tem kako je Mitja premagal tudi Kopitarno sevnica in Alpino, boste našli tukaj.

Zdravniki ne znajo šteti, ali zdravniški sex ...
Dnevnik guruja
Komentarji:   7 19.10.2009

Zdravniki ne znajo šteti, ali zdravniški sex ...

V intervjuju za Mag je gospod Samo Fakin povedal, da zdravniki namesto da bi pacientom predpisali 4 ali 5 škatlic zdravila, raje predpišejo 6 škatlic. Zakaj zdravniki predpišejo več zdravil, kot bi bilo potrebno?

Razlog je čisto preprost. V latinščini je precej lažje napisati 6 (sex), kot pa 4 (quattuor ) ali 5 (quinque).

Zdravniki enostavno ne znajo niti šteti v latinščini. Pozabili so, kako se napiše 4 ali 5, in zato predpisujejo napačne količine zdravil. Davkoplačevalce to zdravniško neznanje veliko stane.

Seveda se človek vpraša, zakaj jim ne dovolijo, da napišejo pet po slovensko, ali pa kar s številko, recimo 5. Tako bi se zdravniki lahko izognili sramoti, ker ne znajo šteti po latinsko, mi vsi pa bi za zdravstvo plačevali malo manj.

V čigavem interesu je štetje po latinsko? Verjetno samo v interesu prodajalcev zdravil. Ampak ne bomo razpravljali o tem. To je vendar marketinški blog.

Je v tem zapisu kakšna marketinška lekcija?

Seveda! Vsaj dve.

Prvič. Ne glede na to, kaj prodajate, poskrbite za to, da bo nakup pri vas ENOSTAVEN.

Zapomnite si, da zmedene stranke ne kupujejo, zmedene stranke nakup odložijo za kdaj drugič (ali morda za vedno). Stranke, ki nečesa ne vedo, stranke, ki jim je nerodno, stranke, ki ne poznajo vašega slenga itn., bodo kupile manj, ali pa sploh ne bodo kupile.

Dovolj je že malenkost (še posebej pri prodaji preko spleta), da stranka ne kupi. Vsaka beseda je pomembna, vsak korak v postopku nakupa je pomemben. Če ne pomislite na vse malenkosti, lahko izgubite stranke, izgubljate lahko pri velikosti naročila. Skratka, podrobnosti so pomembne.

Drugič. Verjamem, da je izjava gospoda Sama Fakina pravilna. Ker jo z lahkoto preverimo. Enostavno moramo preveriti, kolikokrat se na receptih pojavijo latinske besede za števila od ena do sedem. Potem pa rezultat primerjamo s številkami, ki bi se morale pojavljati, če bi zdravniki predpisovali toliko zavojčkov zdravila, kot je predpisano. V vsakem podjetju lahko veliko zaslužimo in odpravimo veliko napak že samo s pravilnim spremljanjem podatkov.

Ja, zdravnike imam res malo na piki, ampak očitno si to zaslužijo. Je pa res, da današnjega zapisa ne bi bilo, če jim ne bi bil tako zelo všeč latinski zapis številke sex. :)

Prvi seminar o internet marketingu na svetu!
Guruji
Komentarji:   4 12.10.2009

Prvi seminar o internet marketingu na svetu!

V soboto sem se vrnil iz Londona. Tudi letos sem predaval na EADIM (Evropska akademija direktnega in interaktivnega marketinga). Bolj kot v svojem predavanju sem užival v predavanjih drugih marketinških strokovnjakov.

Na EADIM so udeleženci lahko slišali človeka, ki je iz nič naredil podjetje vredno 900 milijonov funtov, poslušali so tekstopisca, ki je na marketinških tekmovanjih pobral več nagrad kot kdorkoli drug, poslušali so človeka, ki je organiziral prvi konferenci o internetu že davnega leta 1994 itn..

Priznam, da sem si kot običajno tudi tokrat prijedel veliko znanja. Kako prijedel? Ja, človek se še več kot na predavanjih lahko nauči na večerjah. Ena večerja recimo z Kenom McCarthijem, je vredna veliko. Neprecenljivo, bi rekli pri Mastercardu.

ken1

Zelo vesel sem bi tudi javne Kenove pohvale mojega predavanja, na moje besede se je večkrat skliceval celo v svojem predavanju.

ken2

Še ena slika s Kenom McCarthijem in legendo direktnega marketinga Draytonom Birdom. Če vas zanima, kaj je o internetu govoril Ken že leta 1994, si lahko ogledate tale 10-minutni posnetek. Ken je organiziral sploh prvi seminar o internet marketingu na svetu!

Če nimate časa, pa poglejte samo zadnjo minuto posnetka. Delam na tem, da Kena v kratkem pripeljem v Slovenijo.

»Social Proof«
Dnevnik guruja
Komentarji:   0 12.10.2009

»Social Proof«

Če vstopite v učilnico in tam vsi stojijo, boste stali tudi vi, če večina sedi, se boste usedli tudi vi. Če dva prijatelja vašega otroka kadita, se verjetnost, da bo kadil tudi vaš otrok, poveča za 1000% (berite knjge Roberta Cialdinija), če kadijo trije prijatelji vašega mladoletnega sina, se verjetnost, da bo kadil tudi on, poveča za 2000%. Če vsi pred vami v koloni vozijo 80 kilometrov na uro, omejitev pa je 60 km/h, boste vozili 80 tudi vi.

Ljudje radi delamo tisto, kar delajo drugi. Nekako si mislimo, da imamo dovoljenje delati tisto, kar itak vsi počnejo. V mnogih državah je podkupovanje nacionalni šport. Vsi vedo, da to ni prav, ampak vseeno sodelujejo, ker se pri njih pač tako dela.

Tudi v prodaji lahko izkoristimo to človeško lastnost.

Najbolj enostavno lahko ta princip uporabimo tako, da ljudem povemo, da se določen izdelek odlično prodaja.

kava_london

V petek sem v Londonu posnel tole. Če večina misli, da je ta kava najboljša, potem že mora biti dobra. In sem tudi sam zavil v ta lokal na kavo. Tudi vaš guru ni imun na takšne marketinške trike.

Seveda so to pravilo poznali tudi pred sto in več leti. Slovenski primer iz dvajsetih let prejšnjega stoletja.

milo

Takrat se je 75% vseh dam umivalo z Doeringovim milom …

Če se vaš izdelek ali storitev dobro prodaja, vsekakor svojim strankam to povejte.

Recimo … 13. novembra letos bomo ponovno izvedli delavnico Nemogoče. Gre za najbolje prodajano marketinško delavnico v Sloveniji. To bo 122. ponovitev, udeležencev je bilo do sedaj približno (morda sem kakšnega pozabil prišteti) 4752.

Prijavljenih za 13. novembra je že več kot 40! Zadeva se očitno – tudi v teh časih – še vedno odlično prodaja. Dragi prijatelji, bralci dnevnika marketinškega guruja, vabljeni!

Restavracija za 300.000 dolarjev!
Obujamo spomine
Komentarji:   1 08.10.2009

Restavracija za 300.000 dolarjev!

Mastermind na privatnem otoku na Floridi. Nekega večer smo se opravili na sosednji otok. Ker smo slišali, da je tam odlična restavracija. Ne samo, da je bila hrana odlična, vsi smo bili še bolj navdušeni nad »tapetami«.

dolarji

V tej restavraciji je pametni lastnik uvedel zanimiv ritual. Spodobi se, da vsak gost v lokalu pusti en dolar. Nekam na steno pripnete en dolar, pred tem pa se na ta dolar podpišete. In v nekaj letih se je tako (po naši grobi oceni) na stenah nabralo več kot 300.000 dolarjev.

Bi kaj takšnega delovalo tudi pri nas?
Koliko je takšen lokal vreden? Vsaj 300.000 dolarjev več, kot bi bil, če se lastnik ne bi spomnil tega zanimivega rituala. Dolarje, tudi če so popisani, lastnik lahko, če se »tapet« naveliča, vedno odnese na banko.

Dobra ideja, mar ne?

Večkrat sem že opazil projekte, kjer so kreativni podjetniki zaslužili več s kakšno »neumnostjo« kot pa s svojo osnovno dejavnostjo. Seveda pri vsaki neumnosti obstaja milijon razlogov, zakaj se nekaj ne da, ali pa ne sme … Ne vem, kaj bi na takšne tapete rekli na davčni upravi, ali kaj bi na pisanje po bankovcih rekli tisti, ki jih tiskajo, ali kakšno je mnenje požarne inšpekcije, ali »kdo bo pa preprečil gostom, da bankovce odnašajo domov«, ali …

Če želite biti v poslu nadpovprečno uspešni, morate biti kreativni. In morate prekršiti tudi kašno napisano ali nenapisano pravilo.

Antirecesijski toaletni papir
Marketing
Komentarji:   12 07.10.2009

Antirecesijski toaletni papir

V Mercatorju je moja žena odkrila lepo zapakiran toaletni papir, živo oranžne barve. Za tri rolice izvrstnega toaletnega papirja boste plačali samo 7 evrov.

Genialno!

toaletni

Meni pa se še vedno skoraj vsak teden oglasi kdo, ki trdi, da je pri prodaji najpomembnejša cena. Tisti, ki mislijo, da je cena zelo pomembna, se enostavno motijo. Ni res. Cena v glavnem ni pomembna!

Ta toaletni papir je lep dokaz za marketinško pravilo, ki deluje na Zemlji tako zanesljivo, kot na nas vse deluje gravitacija.

Ne glede na to, kaj prodajate, zavedati se morate, da vedno obstajajo stranke, ki so pripravljene plačati več!

In vedno se najde kdo, ki to pravilo pozna in zaračuna več.
 

Aleš Lisac predava in predava in predava ...
Seminarji
Komentarji:   0 07.10.2009

Aleš Lisac predava in predava in predava ...

V zadnjih 30 dneh sem predaval več kot 900 ljudem …

Na 9 različnih seminarjih. V oktobru bo predavanj manj, bom pa zato predaval v treh različnih državah. Danes odhajam v London. Predaval bom na EADIM, Evropski akademiji direktnega in interaktivnega marketinga).

Londona se veselim predvsem zato, ker bom več poslušal, kot predaval. Tam bom slabe štiri dni, predaval bom dobre 4 ure. Preostali čas pa bom jaz tisti, ki se bom učil od zares odličnih predavateljev, ki jih je ponovno spravil na kup prijatelj in marketinška legenda Drayton Bird.

kreativnost za podjetnike

Slika z včerajšnjega seminarja »Kreativnost za podjetnike«.

vizija poslovni klub

Tako pa je bilo na predavanju za Vizija poslovni klub, 30. septembra v Monsu.
 

Specializacija
Marketing
Komentarji:   0 29.09.2009

Specializacija

Če želite prodajati dražje, se morate specializirati. Zobozdravnik, ki je specializiran za paciente s sladkorno boleznijo, bo s svojo specializacijo dosegel dvoje. Prvič, k sebi bo privabil stranke (paciente), ki imajo sladkorno bolezen. Saj je vendar logično, da greš k tistemu zobozdravniku, ki se ukvarja ravno s posebnostmi tvoje bolezni. Torej, če imaš sladkorno bolezen, potem se, če je vse drugo enako, odločiš za specialista, za tistega, ki ima rešitev točno zate. In drugič, tudi cena bo lahko višja. Vedno smo pripravljeni plačati več za specialista, za nekoga, ki se bo posvetil samo nam, za nekoga, ki ima znanje, ki ga drugi nimajo. 
 

Bolj banalen in zato še bolj poučen primer so nogavice. Včeraj sem spet kupoval nogavice. Kupil sem posebne nogavice za tenis, posebne za kolesarjenje, posebne za sedenje v pisarni. Žal pa niso imeli tistih, ki sem jih res iskal – posebne nogavice za igranje nogometa.

Jasno, da smo za specializirane nogavice pripravljeni plačati več. Pa ne samo to! Odkar sem pred petimi, šestimi leti, kupil prve specializirane nogavice za nogomet, se vedno, kadar igram v »napačnih« nogavicah, počutim slabše. Bojim se, da si bom zvil gleženj in zdi se mi, da imam v športnih copatih slabši oprijem.

Marketinška lekcija – če se le da, ne nudite storitve, izdelka, ki je namenjen vsem. S specializacijo boste zlahka povečali ceno in bolj zaigrali na pravo noto pri tistih, ki jih vaš poseben izdelek ali storitev zanima. 
 

Ravno brskam po računalniku ... in sem naletel na tale scan, ki sem ga sicer prvič uporabil na predavanju leta 2006:

kokain

Oblika specializacije je tudi ta, da se specializiraš za določeno metodo zdravljenja. Zobozdravnik, ki bi paciente obdeloval s kokainom, bi imel še danes veliko dela. :) 

Slika je bolj slaba ... na dnu piše: "Živec se umori brez vseh bolečin s cocainom." Oglas je bil objavljen v Slovenskem narodu leta 1930.

Simpl - ni tako enostavno biti Simpl
Obujamo spomine
Komentarji:   4 21.09.2009

Simpl - ni tako enostavno biti Simpl

Pred 9 leti je bila simpl VEGA, sedaj je simpl Simobil. Ko smo se domislili, da bomo na Vegi simpl, sem mislil resno. Ugotovili smo, da ljudje tarif in cenikov mobilnih operaterjev ne razumejo. In smo se odločili poudariti, da je Vega enostavna, da je simpl. Ljudje si želimo preglednih računov, enostavno razumljivih ponudb, preglednih tarif itn. Pri večini mobilnih operaterjev je vse nekako zamegljeno, zelo težko je ugotoviti, kaj in zakaj sploh plačujemo. Mi smo želeli biti enostavni. Seveda pa je zelo simpl izjaviti, da si simpl. Niti približno enostavno pa ni poenostaviti poslovanja tako, da si potem res simpl. Ker, če si simpl, moraš imeti enostaven priklop, enostavne tarife, račune, ki jih stranke razumejo itn.

vega

Žal je lastnikom zmanjkalo denarja, preden bi lahko v dejanja spravili Vegin slogan o preprostosti.

Sedaj je Simpl Simobil. No, pri Simobilu je simpl samo ena od tarif. Vse ostalo je zakomplicirano tako kot pri vseh operaterjih. Kako Simpl je ta Simobilova tarifa, lahko presodite sami s klikom na njihovo spletno stran.

Marketinški nauk? Ko izbirate prodajno prednost, slogan, upoštevajte, ali ste res sposobni obljubo uresničiti. Vega ni nikoli postala zelo simpl, v glavnem je na koncu poudarjala le ceno.

Pogosto se dogaja, da marketinški oddelki izumijo nekaj, realnost pa ne sledi njihovim idejam. Če banka v oglasih recimo trdi, da so njihovi uslužbenci prijazni, mora res poskrbeti, da je tako tudi v resnici. Neskladje med realnim stanjem in obljubami podjetij je pogosto veliko.

Vem, da je ta nasvet precej simpl, ampak v praksi je ravno najboj simpl ideje najtežje uresničiti.

Taksi
Dnevnik guruja
Komentarji:   3 16.09.2009

Taksi

Skopski taksisti

Danes zjutraj ob 6.54 sem priletel iz Skopja v Ljubljano. Na letališče me je peljal taksist Valentin. Adria leti iz Skopja ob 5.30, zato sem si taksi naročil za ob 4.20. Glede na to da letališče ni daleč od mesta in ker ob pol petih zjutraj ni prometa, je 4.20 čisto primerna ura, mar ne?

taksi

Za »Balkance« morda že, ne pa tudi za Američane. Taksist mi je namreč povedal, da je že ob treh zjutraj na letališče peljal Američana, ki je potem letel z istim letalo v Ljubljano kot jaz. Američan si ni pustil dopovedati, da je odhod ob treh zjutraj čisto brez veze. Ampak danes je bilo letališče ob 3.20 vsaj odprto. Letos pozimi je moj taksist z drugim Američanom ob treh zjutraj čakal pred vhodom na letališče. Vratarja namreč še ni bilo v službo in tudi sicer na letališču ni bilo nikogar. Američani se pač slabo prilagajajo na razmere v drugih državah …

Marketinški nasvet?

Prihaja. Povedati sem vam želel, da se je taksist Valentin oglasil pred vhodom hiše, kjer sem spal, že en večer prej. Ker ni želel ničesar prepustiti naključju. Ni namreč natančno vedel, kje ta hiša stoji in se je raje en večer prej prepričal, da potem zjutraj ne bi iskal. On namreč »še nikoli ni zamudil«. Seveda je ob tem svojem preventivnem obisku tudi pustil vizitko pri mojem prijatelju. In tudi meni je posebej ponosno povedal, da je mojo lokacijo preveril že dan prej. To je primer taksista, ki zna delati s strankami. Primer nekoga, ki je dober v svojem poslu in ga jemlje zares. Bravo!

Sedaj pa še zgodba drugega taksista, s katerim sem se tudi vozil včeraj po Skopju. Pogovarjala sva se o nogometu. Povedal mi je, da je igral v prvi makedonski ligi, ampak je prenehal igrati, ker so ga vrgli iz kluba.

Zakaj so vas vrgli iz kluba, sem ga vprašal.

»Takole je bilo …« je začel pripovedovati, »moje moštvo je igralo dogovorjeno tekmo. Zmenjeno je bilo, da moramo izgubiti. Mi točk nismo potrebovali, bi pa s svojim porazom izpada iz lige rešili našega nasprotnika. Sam nisem igral, ker me trener ni maral. Da pa bi proti koncu tekme pridobili na času, me je trener vseeno v igro poslal v 89. minuti. In sem šel v igro. Nekaj sekund po mojem vstopu se je skoraj na sredini igrišča žoga odbila do mene. Brez razmišljanja sem od prve udaril proti golu in neubranljivo zadel. Niti nisem ciljal, majke mi, kar udaril sem … To je bila moja zadnja ligaška tekma … Jebi ga.«

Če se človek vozi s taksisti, vsaj nikoli ni dolgčas. :)

Lisac & Lisac Mastermind
Seminarji
Komentarji:   7 31.08.2009

Lisac & Lisac Mastermind

Od srede do nedelje, 14 podjetnic in podjetnikov. Posestvo Herk.

mastermind_lisac1

Misija? Narediti čim več zase in za svoj posel. Misija je uspela. Vsak izmed nas ima sedaj v svojem mobilnem telefonu 13 novih prijateljev, v zapiskih in v računalniku pa konkretne rešitve za svoj posel. Da o pohodih, nabiranju gob in masažah niti ne govorimo. Imeli smo se fino.

Prav vsak podjetnik bi moral investirati v nekaj podobnega. Saj ni nujno, da sem jaz zraven, pomembno je, da se nekje stran od civilizacije s skupino pametnih in izkušenih ljudi vodeno pogovarjate o poslu. Vam bom v kratkem napisal še kaj več o našem prvem Lisac&Lisac Mastermindu. Če vas morda zanima, če želite sodelovati pri naslednjem, je datum med 2. in 6. decembrom. Za največ 12 udeležencev. 
 

Na treh kolesih
Dnevnik guruja
Komentarji:   13 17.08.2009

Na treh kolesih

V prejšnjem zapisu sem pisal o tem, da se da v poslu uspeti tako, da narediš nekaj drugače kot konkurenca.

No, prejšnji teden sem se vozil s čudom, ki ga vidite na spodnji sliki. Ni niti motor niti avto.

spyder

Gre za mešanico med roadsterjem in motorjem. Kako se zadeva pelje?

Po pravici povedano je s tem trikolesnikom vse narobe. Ni preveč udoben, ne daje ravno občutka stabilnosti, majhen prtljažnik … Voznik je na hudem prepihu. Priznam, nisem motorist in zato me veter moti.

Če vsaj dobro potegne? Ja, zelo dobro, sodelavec po enem samem krogu na sopotniškem sedežu vsaj mesec dni ne bo kupoval rdečega bika … Menjalnik je tudi prijazen, sekvenčni avtomatski. Zavora je samo ena in sicer nožna, plin pa dodajamo z desno roko. Skratka neuporabna igrača za moške.

Če bi imel to čudo?

Jasno, da bi ga imel!

Marketinška lekcija?

Saj to že itak poznate. Obstajajo nakupi, kjer razum ne igra nobene vloge. Dobri prodajalci vedo, kaj njihove potencialne stranke v resnici kupujejo, in jim to tudi ponudijo. Vsak normalen moški bi imel v garaži en takšen tricikel pa verjetno še ferrarija pa tudi hummerja. Zakaj pa ne? Vse to imata moja sinova (4 in 7 let). Jaz bi imel vse, kar imata sinova, samo večje primerke.

Rdeči bik ali počasna krava?
Marketing
Komentarji:   4 14.08.2009

Rdeči bik ali počasna krava?

Naredite obratno!

Vsak podjetnik bi si moral postaviti naslednje vprašanje: »Kako bi se dalo zaslužiti kakšen dodaten evro s tem, da naredim vse obratno, kot to dela moja konkurenca?«

Primer iz panoge pijač. Na trgu je poplava energijskih pijač. Rdečega bika seveda (še dolgo) ne bo nihče prehitel. Ker so bili prvi, ker so naredili nekaj drugače kot ostali. Kaj pa sedaj?

Počasna krava bi znala biti pravi odgovor v stilu »naredimo vse obratno«. V pločevinki vam postrežejo s pomirjevalno akupukturno seanso.

Še več zanimivosti inovativnih idej na »your daily fix of entrepreneurial ideas«.

David Ogilvy
Guruji
Komentarji:   2 13.08.2009

David Ogilvy

David Ogilvy se je rodil 23. junija 1911, v Angliji. Zakaj sem se tokrat spomnil ravno nanj? Ker se mnogi, še posebej v času recesije, sprašujte, ali se splača oglaševati, kje oglaševati in kaj v oglasih povedati.

David Ogilvy je bil mojster oglaševanja. Če zanj še niste slišali, vam lahko z enim samim stavkom povem, kdo je bil Ogilvy in kaj njegovo ime pomeni v svetu oglaševanja. V svetu oglaševanja je Ogilvy približno to, kar je bil Josip Broz Tito za Jugoslavijo, le da pri tem britanskem oglaševalskem geniju ne moremo govoriti o kakšnih negativnih predznakih.

Njegovo skrito orožje je bil direktni marketing. Z direktnim marketingom je tudi začel – za stranko je napolnil hotel tako, da je za $500 poslal razglednico z vabilom na otvoritev vsem podjetjem iz telefonskega imenika …

Nujno poglejte tale video. Klasika. Posebej mi je všeč kako David Ogilvy govori o direktnem marketingu. Vsak, ki dela v marketingu, bi moral najprej delati v dirketnem marketingu! Direktni marketing je bil Davidovo skrito marketiško orožje.

David Ogilvy je vedno verjel v izdelke, ki jih je pomagal prodajati! Naredil je prve oglase za Schweppes in vedno je pil Schweppes. Ustvaril je blagovno znamko Dove. Prava mojstrovina je Davidov oglas za rolls royce. Stavek At 60 miles an hour the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the electric clock (Pri 60 miljah na uro je najglasnejši zvok v novem rolls-royceu zvok električne ure) iz naslova oglasa je eden najboljših oglasnih naslovov vseh časov.

In za konec še Davidov nasvet o oglaševanju. Oglašujte samo takrat, kadar imate kaj pametnega za povedati. Dobri oglasi vsebujejo novico, pomembno informacijo, skratka nekaj, o čemer je vredno govoriti. Oglasi, ki samo prepričujejo v nakup, se izgubijo v množici, takšni oglasi sporočajo, da vam prodaja ne gre dobro in da morate nujno prodati.
Oglašujte torej samo, če imate kaj povedati, kaj takšnega, kar je vredno objave. David Ogilvy je umrl leta 1999 na svojem dvorcu Chateau de Touffou, v francoskem kraju Bonnes.

Obvezno poglejte tudi zapis, ki govori o postavitvi oglasov. Ogivlyeva postavitev je še vedno najboljša. Tole bi moral videti vsak, ki postavlja oglase! Rok, hvala za link!

Direktni marekting - v živo z državnega prvenstva
Direktni marketing
Komentarji:   0 13.08.2009

Direktni marekting - v živo z državnega prvenstva

Če vas zanima prodaja, psihologija prodaje, marketing, pisanje tekstov, ki prodajajo, priprava oglasov, ki delujejo …

… potem imam za vas nekaj aktualnega, ekskluzivnega, uporabnega, BREZPLAČNEGA!

Na spletni strani državnega prvenstva v direktnem marketingu smo objavili 37 oglasov, prodajnih pisem, ki jih v tem trenutku testiramo.

Preglejte oglase in poskušajte uganiti, kateri so (bodo) delovali bolje. Preizkusite svoje marketinško znanje, svojo marketinško intuicijo.

Vpišite komentar pri oglasih, ki so po vašem mnenju zelo dobri in tudi pri tistih, ki po vašem mnenju ne bodo dobro prodajali.

Skupaj se bomo učili na realnih, aktualnih slovenskih primerih! Vabljeni na www.prvak.si!

na vrh