Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Zakaj je NE odlična novica za prodajalce?
    Mnogi prodajalci so prepričani, da mora stranka v prodajnem razgovoru prodajalcu čim večkrat ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Sarajevo
Dnevnik guruja
Komentarji:   4 01.06.2010

Sarajevo

V petek sem predaval v Sarajevu. V hotelu Hollywood. Občinstvo je bilo odlično, nekaj je bilo tudi udeležencev iz večjih slovenskih podjetij.

sarajevo1

Marketinški principi delujejo vedno in povsod. Ni specifične države in ni specifične panoge. Z marketinškimi principi, s psihologijo prodaje je podobno kot z božjimi zapovedmi.

sarajevo2

Preprosto veljajo in splača se jih upoštevati.

sarajevo3

Po seminarju pa se je prilegla kavica na Baščaršiji.

sarajevo4

Avto pa sem parkiral v zanimivi garažni hiši. Ozka, polna stebrov, brez osvetlitve … Ampak mi je fant, ki pobira parkirnino, rekel: »Ne brini, sve če biti u redu. Katakombe su ti potpuno bezbedne.« In sem pomirjeno odšel na kavo. Strokovno se temu reče – fant zna upravljati s pričakovanji stranke.

Kavica pol evra, parkirnina pol evra.
 

Med.Over.Net - 10 let
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 01.06.2010

Med.Over.Net - 10 let

Ob deseti obletnici spletnega portala Med.over.net je ustanovitelj in lastnik Primož organiziral tiskovno konferenco.

med1

Po tiskovni konferenci sem slabo uro predaval na temo »Brezplačno«. Brezplačno je nova cena, ki se vse pogosteje pojavlja tudi kot poslovni model. Tudi storitve spletnega portala Med.over.net so brezplačne. In zanimivo, tudi zdravniki na tem portalu svetujejo brezplačno. Zelo pohvalno. Na eni strani imamo predrag in ne najbolj učinkovit zdravstveni sistem, na drugi pa zdravnike, ki se še preko neta brezplačno razdajajo za paciente.

med2

Brez torte seveda ni šlo. Čestitam!

Tajna služba, javnost, kamera, Lisac, pornič, Zavrl ...
Seminarji
Komentarji:   3 20.05.2010

Tajna služba, javnost, kamera, Lisac, pornič, Zavrl ...

Glavna tema letošnje Marketinške superkonference je hitrost.

Pogosto se podjetniki izgovarjamo, da nimamo časa za pripravo oglasa, prodajnega pisma, videa itn.

No, pa poglejte, kaj se da narediti hitro!

Tale videoposnetek smo izsekali iz posnetka enega izmed naših seminarjev. V glavni vlogi nastopa Franci Zavrl, ki ga seveda vsi poznamo.

V 30-sekundnem posnetku boste slišali tudi naslednje besede: »posnetki, tajna služba, javnost, Lisac, pornič, kamera, škandali, politika, promocija.«

Prava škoda bi bila, če si tega 30-sekundnega posnetka ne bi ogledali. Franci žal na letošnji Marketinški superkonferenci ne bo nastopil. Nismo bili dovolj hitri in Franci bo takrat nekje drugje ...

Marketinška lekcija?

Hitrost je pomembna. Marsikaj se da narediti hitro. Ta mail sem recimo pripravil v 3 minutah. Samo recikliral sem video in dodal nekaj besedila.

Zaigral sem na marketinški sprožilec, ki se mu pravi radovednost, dodal malo avtoritete, ki jo prinaša uporaba znane osebnosti – Francija Zavrla. In vi sedaj to berete.

Vsak lahko za svoje podjetje in zase osebno marsikaj naredi hitro. Hitrost je tema letošnje superkonference, ki bo na Bledu 15. in 16. Junija 2010. Med ducatom predavateljev bo tudi Drayton Bird, marketinška legenda, ki bo na konferenco prišel iz Londona samo zaradi vas.

Upam, da sta vam bila lekcija in videoposnetek všeč. Franci pa je bil poučen in zabaven – kot vedno.

p.s. Če želite brezlačne povzeteke (v nekaj stavkih od vsakega predavatelja) na svoj GSM, pišljite SMS s ključno besedo »hitrost« na 3131.

Hitrost
Seminarji
Komentarji:   1 20.05.2010

Hitrost

Hitrost je v poslu pomembna. Hitrost sprejemanja odločitev in tudi hitrost izvedbe. V zadnjem času dobivam še več vprašanj podjetnikov kot običajno. Kriza vpliva na vsebino vprašanj, zato trenutno prevladujejo vprašanja z enim skupnim imenovalcem.

Hitrost!

»Aleš, kaj naj naredimo, da bomo hitro dosegli zastavljene cilje?« Poudarek je na besedi hitro.

Marsikaj je mogoče narediti HITRO, predvsem pa učinkovito!

In prav hitrost bo tema naše Marketinške superkonference, ki bo 15. in 16. junija 2010 na Bledu. Več kot 10 predavateljev bo govorilo o hitrosti. Vsi bodo na svojih področjih razkrili, kje je mogoče s hitrimi in poceni ukrepi doseči takojšnje rezultate.

Z Marketinške superkonference boste odšli s fasciklom hitrih rešitev za svoj posel. Več o konferenci, predavateljih in temah preberite na tem linku.

Letos bomo prvič na Marketinški superkonferenci gostili eminentnega gosta iz Anglije. Na Bled bo prišel Drayton Bird, človek s 50 leti izkušenj v marketingu. Človek, za katerega je David Ogilvy rekel, da o direktnem marketingu ve več kot kdor koli drug na svetu … Že samo Draytonove prezentacije se vam ne splača zamuditi!

Oglejte si moje osebno video vabilo na marketinško superkonferenco.

 

Vrhunski prodajalci
Seminarji
Komentarji:   1 19.05.2010

Vrhunski prodajalci

so bili vedno zelo iskano blago. Poglejte si tale oglas, objavljen pred 85 leti. Iskali so starejšega prodajalca, ki govori več jezikov, z reprezentativnim nastopom, izkušenega, ki je že uspešno deloval v podobni panogi ... Iskali so »kapaciteto«.

prodajalci

Dobri prodajalci so zelo iskano blago. Pravi prodajalci ponosno povedo, da so prodajalci. Brez prodajalcev se ne zgodi praktično nič.

V vsakem poklicu dosežeš več, če znaš prodajati. Prodajne veščine so nekaj, kar bi moral znati vsak. Tudi poklici, kjer vam recimo prodaja nazadnje pade na pamet, bi morali več delati na izboljševanju te veščine.

Če bi bili na primer zdravniki boljši prodajalci, bi več pacientov prepričali v bolj zdrav način življenja. Predpisati tabletke je lahko, nekomu »prodati« idejo, da se splača shujšati, da se splača manj oziroma ne kaditi, da se splača bolj zdravo živeti, pa je precej težje.

Vsi bi se morali naučiti bolje prodajati. Potem bi se nam v življenju godilo bolje. Govorimo seveda o etični prodaji, o prepričevanju, ki ni manipulacija in kjer imajo na koncu korist vsi vpleteni. Prodajalec nekaj zasluži, kupec pa dobi nekaj, kar mu polepša, izboljša življenje. Živela prodaja!

Skupaj s podjetjem mojedelo.com smo pripravili zanimiv projekt. Če bi se želeli pridružiti projektu 100 vrhunskih tržnikov, preberite nadaljevanje tega zapisa. 

Ovdje je boravio i radio drug Tito
Dnevnik guruja
Komentarji:   5 11.05.2010

Ovdje je boravio i radio drug Tito

V soboto smo se z barko ustavili na Visu. S skuterji smo se podili po otoku in šli preverit tudi nekdanje začasno Titovo domovanje na Visu. Hm … težko verjamem, da je tovariš Tito dolgo časa preživel v tej neudobni luknji.

tito

Sliši pa se seveda odlično. Tito je bil mojster marketinga in prodaje. Iz sebe je naredil svetovno znano blagovno znamko. Ki je v njegovih najboljših časih res močno sijala. Seveda je treba blagovno znamko vzdrževati, sicer prej ali slej izgubi svoj sijaj.

Kaj je še značilnost odličnih blagovnih znamk? Vse odlične blagovne znamke imajo na eni strani »vernike«, oboževalce, lojalne pripadnike in na drugi strani sovražnike. Prav nobene znane blagovne znamke se ne morem spomniti, ki ne bi imela poleg oboževalcev tudi velike skupine ravnodušnih, celo sovražno nastrojenih ljudi.

Če imaš rad Union, po navadi ne maraš Laškega, če imaš rad saab, se ti zdijo vozniki bmw-ja nastopači postavljači, če voziš bmw, misliš, da so vozniki saabov čudaki, če imaš Apple, če kupuješ v Tušu, če …

Dobre blagovne znamke imajo še eno skupno značilnost. Pripovedujejo zgodbo. Bill Gates je menda začel v garaži, Tito se je skrival v votlinici na Visu, Stenmark je bil zvest Elanu, Messija so v Barcelono vzeli še kot majhnega dečka in ga z zdravili povečali, blejsko kremno rezino so prvič spekli pred …

Dobra blagovna znamka ima svojo zgodbo. Zgodbo, ki jo pripovedujejo znova iz znova. Tito je imel res veliko zgodb …

Prodajanje znanja
Seminarji
Komentarji:   0 11.05.2010

Prodajanje znanja

Jutri imam seminar na temo, kako prodajati informacije. Verjetno ste opazili, da se informacije in razna uporabna znanja čedalje bolje prodajajo. Če na primer gradite hišo … Zakaj bi se učili vsega od začetka, če pa lahko kupite zajeten fascikel z naslovom: »Vse, kar morate vedeti pred in med gradnjo hiše«? V fasciklu pa najdete nasvete o tem, kje najti prave obrtnike, kako delati z njimi, kakšne materiale izbrati in kje jih kupiti, kje in kako do vseh dovoljenj itn.

Ali če imate na primer doma vrt, sadovnjak ali sobne rastline. Se spomnite gospoda Zgonca, ki je po radiu dajal nasvete o tem, kako ravnati z rastlinami? Tudi gospod Zgonc, »guru rožic«, je prodajal informacije.

Danes pa sem po radiu slišal za ločitveni sejem v Milanu. Na tem sejmu seveda prodajajo informacije. Informacije o tem, kako se ločiti. Ker človek tega ne počne ravno pogosto, je morda pametno prebrati kakšno knjigo, obiskati kakšen seminar, sejem, si najeti mentorja …

Prodajanje informacij je zabaven in donosen posel. Posel tudi ni težak, ker vsak od nas nekaj zna, česar drugi še ne znajo. Seveda pa je to tudi resen posel in bolje se je naučiti nekaterih trikov. Zakaj bi delali napake, če lahko na kratkem seminarju izveste, kakšni so poslovni modeli in pasti na tem področju, kako postaviti cene, katere medije uporabiti, v kakšni obliki prodajati znanje … 

Najmočnejše marketinško orodje
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 03.05.2010

Najmočnejše marketinško orodje

Podjetja se najbolj zanesejo na priporočila.

Priporočilo je najmočnejše marketinško orodje. Mnogim podjetjem ravno priporočila prinesejo najboljše stranke. Članek na sliki je iz današnjega Dela FT.

slikapriporocilo

V anketi, ki so jo izvedli na združenju Računovodskih servisov, so ugotovili, da si 80% podjetij pri izbiri računovodskega servisa pomaga s priporočili in nasveti drugih podjetij. Ta odstotek je od panoge do panoge različen. Vseeno pa drži, da je priporočilo izjemno močno marketinško orodje.

Na svojem seminarju z naslovom Priporočila edini v Sloveniji pokažem načine priporočanja, pokažem pa tudi, kaj je treba narediti, da podjetje razvije sistem priporočanja. Večino podjetij stranke in drugi že priporočajo, ampak ne takrat in ne v tolikšni meri, kot bi si podjetja želela.

Število priporočil se da povečati, sam postopek avtomatizirati. Vse za malo denarja. In še enkrat poudarjam, priporočene stranke so boljše, bolj pridne, manj se pritožujejo in več kupujejo!

Hvala, ker voziš zmerno!
Dnevnik guruja
Komentarji:   5 03.05.2010

Hvala, ker voziš zmerno!

Odlična akcija. Ker se razlikuje od običajnih družbenokoristnih akcij, s katerimi večinoma samo strašijo ljudi.

Akcija bo tudi delovala bolje kot pa »strašilne« akcije.

varno

Posebno slabo delujejo strašilne akcije, iz katerih je razvidno, da zelo veliko ljudi dela nekaj, česar ne bi smeli. Primer takšnih akcij so protikadilske kampanje, iz katerih kadilci v glavnem izvedo, da pri svojem početju niso sami in potem raje še enega prižgejo, kot da bi se sekirali …

Dr. Robert Cialdini v svojih knjigah dokazuje, da ima grajanje in kaznovanje pogosto obraten učinek od pričakovanega. Naj omenim samo dva zanimiva primera, ki se ju spomnim. V prvem primeru so v izraelskem vrtcu uvedli denarno kazen za vse starše, ki so prepozno prihajali po otroke v vrtec. Rezultat? Število zamudnikov se je povečalo in je ostalo enako veliko, tudi potem ko so kazen ukinili! Verjetno so si starši mislili, »če že plačam kazen, ni panike, če malo zamudim …«

In še en primer – napisi v naravnem parku so prepovedovali trganje okamnelega lesa (petrified wood). Na tabli, ki prepoveduje odnašanje takšnega lesa, je celo pisalo, da vsako leto obiskovalci odnesejo 14 ton tovrstnega lesa, košček po košček. In seveda, takšna tabla je bila bolj oglas, ki je povečeval število kraj, kot pa jih zmanjševal.

 Psihologija prodaje je zanimivo področje. Prave odgovore dobimo samo, če testiramo. Ampak nekaj knjig se pa vedno splača prebrati.  

L'Occitane uspešno
Dnevnik guruja
Komentarji:   0 03.05.2010

L'Occitane uspešno

L'Occitane uspešno

707 milijonov dolarjev je na hongkonški borzi z javno ponudbo delnic zbralo kozmetično podjetje L'Occitane.

loccitane

Ta podatek me niti malo ne čudi. Seveda imajo dobro kozmetiko. Ampak po mojem skromnem mnenju so k njihovemu uspehu veliko prispevali odlično izšolani in vzgojeni prodajalci. Obiščite kakšno njihovo trgovino in se učite. Prodajalci so prijazni, veliko vedo o izdelkih, ki jih prodajajo, vedno boste odšli iz trgovine s polno vrečko vzorčkov … 
 

Zastonj!
Dnevnik guruja
Komentarji:   6 30.04.2010

Zastonj!

Otroci jedo zastonj!

Tisti, ki imamo otroke, vemo, da z njimi ni ravno veselje hoditi v gostilne. Ker jih je treba krotiti (no, to še nekako gre) in ker nikoli ne veš, ali bodo pojedli, kar jim naročiš.

In potem zagledaš takšen napis. Zakaj pa ne, si rečeš …

otroci

Fotografijo sem posnel pred 14 dnevi v Chicagu. Nekaj podobnega bi delovalo oziroma že deluje tudi kje pri nas. Treba je nekako zbuditi pozornost. Magična beseda zastonj še vedno deluje. Pravzaprav deluje čedalje bolje.

26. maja 2010 bom na prireditvi ob 10. obletnici Med.Over.Net predaval o izjemno popularnem poslovnem modelu, ki temelji na ceni nič evrov. Brezplačno je trend, obstaja več vrst brezplačnega. Glavno vprašanje pa je, kako naj podjetje, ki nudi brezplačne storitve ali izdelke, s tem tudi dobro zasluži.

Pravkar pripravljam prosojnice za to predavanje, ena od prosojnic bo tudi tale fotografija. Za vas pa (žal ni nagradno) vprašanje. Ali veste, od kod izhaja izrek »There is no free lunch?«.

Kaj mislite, »zastonj kosilo« obstaja ali ne?

»Bikini ready« – 14-dnevni program
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 30.04.2010

»Bikini ready« – 14-dnevni program

Marketinška formula AIDA (Attention Interest Desire Action) pravi, da je najprej treba vzbuditi pozornost. Pogosto podjetja na to formulo pozabijo in njihova sporočila ostanejo neopažena.

bikini

Spet drugi pa pretiravajo in obljubljajo zvezde … Ali marketing pretiravanja deluje?

Po mojem mnenju deluje … Žal še predobro. Vsak teden mi vsaj en podjetnik pove svojo zgodbo, ki gre nekako takole: »Naši izdelki so boljši, vendar tega kupci ne vedo, ker naša konkurenca trdi, da so njihovi izdelki vsaj tako dobri kot naši. Ampak ne govorijo resnice, testi kažejo, meritve kažejo, da smo …«

Ljudje pogosto kupujemo enostavno rešitev za kompleksen problem. S pomočjo kosmičev nobena v 14 dneh ne bo »Bikini ready!«, ampak sliši se pa izvrstno in takšna embalaža vsekakor vzbudi pozornost. Kot v mnogih drugih primerih tudi tu ne gre le za nakup kosmičev, temveč za nakup upanja.

Če želimo rezultate, tako v poslu kot v osebnem življenju, se moramo potruditi. Vložiti nekaj truda, časa, denarja …

Mislim, da vsi, ki se ukvarjamo z marketingom in prodajo, lahko kdaj pa kdaj tudi malo pretiravamo. Ampak samo, da vzbudimo pozornost. Potem pa moramo takoj povedati resnico. Navsezadnje je iskrenost še vedno marketinška metoda, ki deluje in se na koncu tudi izplača. Vsaj jaz sem prepričan, da je tako.

Mi to nismo!
Marketing
Komentarji:   4 22.04.2010

Mi to nismo!

Ko boste prebrali ta zapis, boste opisano marketinško metodo večkrat opazili. Obstajajo podjetja, ki, namesto da govorijo, kaj njihovi izdelki lahko naredijo, govorijo raje o tem, kaj njihovi izdelki niso.

nismo

podjetja, ki ponujajo določeno zaposlitev, poudarjajo, da ne gre za mrežni marketing ali da ne gre za prodajo od vrat do vrat.

nismo2

Ali pa podjetja, ki na izdelke, namesto da bi napisala, kaj vsebujejo, raje napišejo, česa izdelki ne vsebujejo.

Pogosto se takšne poteze obnesejo, ker ljudje radi zelo hitro poiščemo razlog, zakaj česa ne bi naredili in zakaj česa ne bi kupili. Če podjetje ugotovi, kaj kupce odvrača od nakupa in potem na embalaži ali v prodajnih dokumentih poudari, da to ni to, temveč nekaj drugega, lahko prav s tem nazadnje povečajo prodajo.

Na blogu marketinškega guruja ne boste našli kuharskih receptov, boste pa našli recepte za povečanje prodaje in dobička. :)

SEO uganka
Dnevnik guruja
Komentarji:   10 22.04.2010

SEO uganka

Za vse, ki se malo spoznate na optimiziranje spletnih strani za iskalnike, imam naslednjo uganko:

»Recimo, da vam uspe spraviti spletno stran kot rezultat generičnega iskanja na googlu z dvajsetega na peto mesto. Super, mar ne? Kako to, da vam je obenem upadel obisk na tej spletni strani?«

Višje mesto med generičnimi rezultati naj bi vam vendar povečalo obisk na spletni strani …

Gneča pred žogo
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 20.04.2010

Gneča pred žogo

Joe Sugarman v svoji knjigi Sprožilci opisuje 30 prodajnih orodij, s katerimi lahko nadzorujete misli svoje stranke, jo motivirate, vplivate nanjo in jo prepričate v nakup.

zoga

Katero od teh 30 orodij so uporabili genialci, bratje Panini, ki so si že pred nekaj desetletji izmislili zbiranje sličic nogometašev? Kot vidite, sem bil včeraj s sinovoma pred Lepo žogo, kjer sta zamenjala približno 30 sličic. Starejši sin je končno dobil Messija … Gneča je bila kar velika, sličice so menjali ljudje vseh starosti in spolov.

Joe Sugarman v 18. poglavju knjige Sprožilci pravi, da v človeški psihi obstaja močna potreba po zbirateljstvu … Uganete, katere druge izmed ostalih 29 psiholoških sprožilcev so uporabili avtorji albuma s sličicami nogometašev, da so naredili tako uspešno akcijo?

Se zavedate, da je za album nalepkic treba plačati najmanj 70 evrov? Kupiti morate namreč kakšno nalepko več, kot pa jih je v albumu …

V času krize, gneča zbirateljev … Tudi to je dober marketing.
 

Šah in posel
Dnevnik guruja
Komentarji:   4 20.04.2010

Šah in posel

Kaj me je naučil šah?

Igranje šaha je koristno početje. Ker je igra podobna poslu in življenju nasploh. Kaj se lahko naučite pri igranju šaha?

- Splača se imeti cilj, splača se osredotočiti na izbrani cilj. Če igrate brez cilja, boste večkrat izgubili kot ne. Če imate cilj – recimo, da z vsemi močmi napadate nasprotnikovega šibkega kmeta ali če vse sile usmerite na napad na kraljevem krilu, boste večkrat uspeli kot ne. Pa še zabavno bo vse skupaj. Vedno in povsod imejte cilj. Postavite si dnevne cilje – pri vsakem projektu si postavite cilje!
- Največja možnost, da pri projektu naredite usodno napako, ki je potem zlepa ne popravite, je na začetku! Tako kot v šahu … Če slabo odigrate otvoritev, se vam napake in slabosti, ki ste jih naredili na začetku, poznajo do bridkega konca.
- Najpomembnejše partije se splača igrati spočit in umirjen.
- Naredite domačo nalogo. Osnovne poteze, otvoritve, končnice itn. se je enostavno treba naučiti. Improvizacija pride v poštev, ko osnove že obvladate.
- Če nimate dovolj časa, da bi vse premislili, preračunali, pač zaupajte intuiciji. Če ne naredite nič, boste izgubili, ker vam bo zmanjkalo časa.
- Podcenjevati nasprotnika je nevarno …
- Vaja dela mojstra.
- Brez mentorja, knjig, seminarjev, šahovskih videov itn. je napredek (pre)počasen. Dve partiji z mednarodnim mojstrom in nekaj njegovih nasvetov se je takoj poznalo v napredku pri moji igri.
- Samo igranje še ne pomeni napredka, splača se analizirati svoje napake in se na njih kaj naučiti. Najbolje s pomočjo mentorja.
- Tudi najboljše figure, če so neaktivne in slabo postavljene, ne pomenijo nič – velja za projekte v podjetjih, za zaposlene, za ostala sredstva …
- »Ni konec, dokler ni konec!« Tudi če vam gre slabo, lahko na koncu zmagate. Vendar morate ves čas igrati zavzeto, imeti cilj, verjeti. Če vidite, da je vaša pozicija slabša in začnete igrati brez načrta in brez prave volje, boste zanesljivo izgubili. Če igrate, igrajte 100%, ali pa raje začnite novo partijo.
 

Always
Dnevnik guruja
Komentarji:   3 13.04.2010

Always

97% žensk, ki so preizkusile Always Infiniti, izdelek priporoča prijateljicam. Ostalim 3% žensk, pa itak ni nič nikoli všeč …

always

Zanimiv oglas mar ne? Seveda ne gre za nič novega. Poglejmo podoben oglas, ki je bil objavljen pred 90 leti. V oglasu trdijo, da tri četrt vseh žensk uporablja določeno vrsto mila.

milo

Takšni oglasi delujejo, ker ljudje radi delamo tisto, kar delajo vsi ostali. Kamor gre čreda … Nauk za podjetnike, prodajalce? Če se vaš izdelek dobro prodaja, če ga uporablja veliko strank, to vsekakor na glas povejte novim potencialnim strankam. Ker boste še povečali prodajo.

Primerjalno oglaševanje
Dnevnik guruja
Komentarji:   7 12.04.2010

Primerjalno oglaševanje

Primerjalno oglaševanje

Kako bi se počutili, če bi na prvi strani Dela zagledali oglas, v katerem vaš konkurent trdi, da je njegov izdelek 6-krat hitrejši od vašega najhitrejšega, ki porabi kar 7-krat več energije kot konkurenčni izdelek?

Kako bi se šele počutili vaši komercialisti, ki že tako ali tako obupujejo in se stalno pritožujejo, da bi morali znižati cene in izboljšati kakovost izdelkov, ki jih prodajate?

ibm

Vsekakor bi vam takšen oglas dvignil pritisk. Kako pa je v resnici s primerjalnim oglaševanjem? Že nekajkrat sem napisal, da nisem pristaš takšnega oglaševanja. Pa ne zato, ker bi bilo prepovedano ali ker bi se bal zameriti konkurenci.

Gre predvsem za to, da s primerjalnim oglaševanjem pol oglasnega prostora plačaš tudi za »oglaševanje« konkurenčnega izdelka. Veste, mnogi bralci po nekaj dneh ne bodo vedeli, ali je bil boljši IBM ali Sun Sparc računalnik. Mnogi si bodo tudi mislili, da ste izbrali iz ponudbe nekaj, kar ustreza vam, IBM pa ima verjetno na zalogi tudi kaj boljšega.

Vedeti morate tudi, da se stvari lahko hitro spremenijo. Skratka, po mojem mnenju je bolje govoriti o koristih izdelka, bolje je povedati vašo zgodbo. Konkurenco pa raje (vsaj v oglasih) ignorirajte.

Kaj pa mislite vi, bi ta oglas objavili, če bi bili odgovorni za prodajo Sun Sparc računalnikov?
Še link: http://www.oracle.com/features/sunoraclefaster.html
 

Denis Avdić show
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 12.04.2010

Denis Avdić show

Ženina prijateljica je v reviji Stop opazila članek o znanem radijskega voditelju - Denisu Avdiću (dobitnik letošnjega viktorja popularnosti za radijsko osebnost). V reviji je avtorica članka Alenka Sivka o Denisu zapisala tudi tole: »Veliko poslovnih prijemov se je naučil iz knjig in seminarjev Aleša Lisca, ki ga zelo ceni.« Kaj naj rečem, seveda sem vesel, da sem lahko to prebral.

Marketinška lekcija?
O tem sedaj pišem na svojem blogu, ker je verjetnost, da članka v reviji Stop niste opazili, velika. Vsak podjetnik, ki zasledi članek v medijih, v katerem o podjetju lepo govorijo, mora poskrbeti, da za ta članek zve še več ljudi.

Kako do več strank z minimalnimi stroški?
Seminarji
Komentarji:   0 08.04.2010

Kako do več strank z minimalnimi stroški?

S priporočili.
Ker je priporočilo dokazano najmočnejše prodajno orodje na tem planetu.

Trenutno vam pišem iz Chicaga. Pri zajtrku sem prebiral Wall Street Journal in opazil tale celostranski oglas.

ipod

V isti številki sta bila dva celostranska oglasa na isto temo. V tem oglasu časopis priporoča Ipod, hkrati pa gre tudi za priporočilo Wall Street Journala s strani podjetja Apple. Podobnega principa priporočanja sem se spomnil prejšnji teden, ko sem v našo staro službeno laguno dolil olje. Dolil sem seveda Elfovo olje, saj že na laguninem pokrovčku, ki ga moramo odviti, če želimo doliti olje, piše Elf. In tudi na zadnjem steklu je napis Elf …

Ali pa danes v nakupovalnem centru. Prodajalec v trgovini Abercrombie&Fitch me je po tem, ko sem pri njih opravil nakup, poslal v trgovino Gilly Girls.

gilly

V roke pa mi je potisnil kupon za 30% popust. Priporočilo je delovalo magično, žena je dobila še dve malenkosti iz te trgovine.

Načinov priporočanja je seveda še veliko več. Vsaj 40 različnih sistemov priporočanja bom pokazal na našem seminarju Priporočila. Na seminar sem res ponosen, izvajal sem ga tudi že v dveh tujih državah.
Vabljeni! (trenutno imamo okoli 50 prijavljenih, sprejmemo lahko še 15 udeležencev)

Akcijska ponudba
Dnevnik guruja
Komentarji:   0 06.04.2010

Akcijska ponudba

Pred dnevi sem od slovenskega hotela na mail dobil naslednjo ponudbo:

»In kakšna je naša akcijska ponudba? Je brez cene, saj jo veste samo vi – namreč ponujamo vam 15% nižjo ceno za primerljivo predavalnico in trajanje najema, kot ste zanjo plačevali pri vaših dosedanjih ponudnikih. Edina omejitev je, da gre za najem med tednom in znotraj termina …«

Drugače povedano, ponujajo 15% nižje cene, kot jih dobim kje koli drugje!

Nekaj dni po tej ponudbi sem dobil ponudbo še enega hotela, ki mi v aprilu ponuja predavalnice brezplačno. Čisto zastonj. Samo če smo pripravljeni preizkusiti še njihove storitve.

Kaj je problem takšnih ponudb?

Če prodajalec začne svoj nagovor s cenami, se bomo pač pogovarjali o cenah.

Podjetniki, ki jamrajo, da jih vsi stiskajo s cenami, so običajno za to krivi sami. Ker kar sami začenjajo pogovor o cenah …

Če pa že znižujemo cene, moramo takšno znižanje narediti nekako časovno omejeno in neponovljivo. Na primer znižanje ob otvoritvi (prenovi) poslovalnice. Tako vsaj ne bo toliko problemov, potem ko bomo poskušali cene zopet dvigniti.

Skratka, ko znižujemo cene, povejmo, zakaj smo jih znižali, znižanje pa naj bo enkratno, neponovljivo. Najbolje pa je seveda, da ne tekmujemo s ceno. Ker v panogi je lahko najcenejši le eden.
 

Šah in demokracija
Dnevnik guruja
06.04.2010

Šah in demokracija

Zadnje čase na internetu odigram kakšno hitropotezno partijo. Šaha sicer nisem igral od osnovne šole, na svojih Mastermindih pa sem naletel na enega mojstrskega kandidata in na mednarodnega mojstra … in po nekaj odigranih partijah sklenil, da moram spet malo priti »in«. Če želi kdo odigrati kakšno hitropotezno partijo z mano, me lahko najdete na www.chess.com (igram pod imenom Ales-L).

Na tej spletni strani so tudi šahovske novičke, izobraževalni posnetki, taktične in strateške vaje. Med drugim pa so obiskovalci te spletne strani med 24. decembrom in 29. marcem igrali šah proti velemojstrici Nataliji Pagonini. V teh treh mesecih, kolikor je trajala partija, je več tisoč igralcev iz več kot 100 držav tekmovalo proti eni najboljših šahistk na svetu. Med tistimi, ki so glasovali, je bilo tudi nekaj mednarodnih mojstrov. Vsaka stran je za potezo imela na voljo en dan. Odigrana je bila poteza, ki je dobila največ glasov.

Skratka, N. Pagonini je vlekla svoje poteze, svet pa je odgovarjal po sistemu – izvede se poteza, ki prejme največ glasov.

N. Pagonini je zmagala po 55 odigranih potezah. Če vas zanima več o tej partiji, si jo lahko ogledate na www.chess.com.

Marketinški komentar? Po mojem mnenju tako v šahu kot v življenju nasploh demokracija ne deluje. Odločitve, ki res naredijo razliko, mora sprejeti en človek. Večina se običajno moti! Tako v politiki kot v poslu – kot v življenju nasploh.

Si predstavljate, da bi o monetarni politiki države ali o kmetijski politiki na primer glasovali z večino? Saj večina sploh nima pojma o tem, kako se vodi monetarna politika države, večina tudi nima pojma o tem, kako se pridelujejo kumarice ali jogurt.

Če vprašate potencialne kupce, kaj si želijo, boste sicer z upoštevanjem njihovega povprečnega mnenja prišli do povprečnih novih izdelkov, nikakor pa ne do preboja. Za preboj potrebujete pogumnega človeka, nobene demokracije, nobenega glasovanja. Kot sem že nekje napisal, v vsakem mestu na tem svetu je kakšen spomenik s konjenikom. Prav nikjer pa še nisem naletel na spomenik skupini ljudi, ki se je z glasovanjem pravilno odločila in svojo odločitev tudi izpeljala.

In študentje niso prepisovali ...
Dnevnik guruja
Komentarji:   11 01.04.2010

In študentje niso prepisovali ...

"Prisega:

»Spodaj podpisani, Ime Priimek: ________________________________________

izjavljam, da ne bom niti za trenutek gledal(a) v izpite sošolcev. Ne bom prepisoval(a) na noben način. Če me predavatelj zaloti pri prepisovanju, se strinjam, da mi izpit vzame, me oceni negativno in obvesti vodstvo šole o mojem neprimernem ravnanju.«

Podpis: ______________________________________________________________"

Takole je izgledala ena od verzij prisege, ki so jo morali moji študentje na Gea Collegeu podpisati, preden so se lotili pisnega izpita.

Rezultat mojega mini eksperimenta? Podpisovanje prisege je delovalo! Vsaj 20 minut ni bilo v razredu niti najmanjšega poskusa prepisovanja.

Kadar pa prisege ni bilo, se je šušljanje po razredu začelo zelo hitro. Seveda študentje pri meni niso prepisovali. Ker sem vsakega, ki sem ga opazil, takoj zelo ostro opozoril. Študentje plonkajo samo, če vidijo, da se da, če vidijo, da profesor bere časopis in ne želi ničesar videti. Ko pa opazijo, da si resen, da s tabo ni šale, niti poskušajo ne več.

Kaj se lahko naučimo iz mojega mini poskusa? Če želimo doseči, da ljudje nekaj naredijo ali ne naredijo, bomo verjetnost tega povečali, če bodo svojo obljubo zapisali na papir. Verjetnost, da nekdo izpolni obljubo, se poveča, če obljubo da javno, aktivno in prostovoljno. V mojem primeru sem s tem, ko sem študentom dal v podpis izjavo, dosegel, da so nekaj aktivno obljubili. Obljuba je bila na nek način tudi javna, ker so to morali narediti vsi in ker smo se o prisegi na začetku vedno pogovarjali. Prisego so študentje podpisali skoraj prostovoljno J , saj so v nasprotnem primeru lahko šli kar takoj domov …

Zanimivo, kaj zmore en sam podipis pod nekaj stavki, mar ne?
 

Zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 01.04.2010

Zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?

Vas zanima, zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?

Poglejte si tale 15-minutni nastop. Se splača.

Ker boste izvedeli veliko o človeški psihologiji, kar lahko uporabite tudi pri prodajanju izdelkov, storitev, sebe. Pozorni pa bodite tudi na to, kako je nastop izpeljan retorično.

Večina nastopov na TED so tudi retorične mojstrovine. Tokrat predvsem opozarjam na to, kako je govorec v sporočilo vključil svojo OSEBNO ZGODBO. Če ne drugega, si bomo iz nastopa za vedno zapomnili, da je bil govorec opečen praktično po celem telesu in da ga je zelo bolelo, ko so mu sestre na hitro menjale obveze.

Skratka, vzemite si 15 minut in uživajte v pripovedovanju zanimivih primerov. Ljudje imamo vsak svojo resnico, ljudje se ne odločamo racionalno. Tudi krademo ne več, če je nagrada (plen) večji.

Sicer pa še moja zgodbica glede goljufanja na izpitih. Moj študent na Gea Collegeu je trdil, da sem izgubil njegov pisni izpit. Tudi sam nisem bil prepričan, ali sem izpit res izgubil ali ne. Zato sem mu rekel, naj pride na naslednji rok in se bova zmenila. Ko je prišel, sem mu izročil kratek izpit s štirimi pisnimi vprašanji: 

1. Vas je na izpitu pazil profesor ali druga oseba?

2. Na koliko vprašanj ste odgovarjali, na 5 ali na 36?

3. Je bila v testu kakšna fotografija?

4. Ste, preden ste začeli pisati izpit, podpisali kakšen drug dokument?

Študent je na vsa štiri vprašanja odgovoril napačno!

Študente je pazil moj brat, vprašanj je bilo 36, slik je bilo veliko, in pred izpitom so študentje podpisali prisego, da ne bodo plonkali.

O tej PRISEGI bom napisal nekaj v naslednjem zapisu. Veste, kaj je potem študent izjavil, ko sem mu rekel, da očitno ni bil na izpitu? »Ja, verjetno sem nekaj zamešal, se mi je pa v resnici zdelo, da sem pisal pri vas …« Me prav zanima, če mu je ukana pri kakšnem drugem profesorju uspela. Ker nisem maščevalen človek, je fant v nekaj poskusih izpit vseeno naredil.

Marketinški manevri
Seminarji
Komentarji:   0 29.03.2010

Marketinški manevri

Marketinški manevri

Mastermindovci so se ta vikend udeležili marketinških manevrov.

Bilo je zabavno, poučno, rezultat pa bodo dodatni evri na računih prisotnih.

Marketinški manevri

Če se želite tudi vi kdaj udeležiti Lisac&Lisac Masterminda, se prijavite na www.lisac-lisac.si. Preverite, ali izpolnjujete pogoje. V letu 2010 bosta samo še dve priložnosti. Prva v aprilu in druga avgusta. 

Navodila
Dnevnik guruja
Komentarji:   3 26.03.2010

Navodila

Zaposlenim, pa tudi strankam, kupcem moramo vedno dati jasna navodila. Ljudje smo kar dobri v upoštevanju navodil, če nam le nekdo natančno pojasni, kaj smemo in kaj ne.

kitajci

Tole fotografijo mi je poslal moj mastermindovec Domen (www.lestroj.si), ki se je pravkar vrnil s Kitajske. Fotografiral je v eni največjih tovarn za lesnoobdelovalne stroje na Kitajskem. 

London taxi
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 26.03.2010

London taxi

V Prištini sem se vozil v pravem londonskem taksiju. Eno od prevoznih podjetij je kupilo 20 novih londonskih taksijev, šoferje pa je obleklo v črne obleke z metuljčki.

londontaxi1

Ko sem v hotelu naročal taksi, me je receptorka takoj vprašala, ali naj pokliče London taksi. London taksiji so v hipu postali najbolj prepoznavno taksi podjetje v Prištini.

To prevozno podjetje je našlo svojo edinstveno prodajno prednost. Imajo londoske taksije in lepo oblečene šoferje. Njihova prednost je tudi v tem, da z lahkoto peljejo 5 oseb.

londontaxi2

Vsak podjetnik se mora spraševati, kako do večje prepoznavnosti podjetja. Prištinski londonski taksiji so odličen primer, kako v čisto običajnem poslu narediti nekaj posebnega.

Lisac v Hollywoodu!
Seminarji
Komentarji:   5 25.03.2010

Lisac v Hollywoodu!

Kdaj ste bili nazadnje v Sarajevu? Jaz bom Sarajevo prvič (tole priznam s težavo) obiskal 28. maja letos. Službeno. Če želite slišati, kako se mučim s srbohrvaščino, potem vljudno vabljeni na seminar. Predaval bom v hotelu Hollywood. Po seminarju pa nam tudi ne bo dolgčas, saj veste, posli v nekdanji Jugi so prvovrstni družabni dogodek.

Č e potrebujete še dodaten razlog za izlet v Sarajevo, pridite poslušat ta seminar. Sicer sem do sedaj predaval že v vseh nekdanjih jugoslovanskih republikah, razen v Črni gori. Prejšnji teden pa sem predaval v Prištini. 
 

Obupna prodajalska taktika?
Dnevnik guruja
Komentarji:   5 25.03.2010

Obupna prodajalska taktika?

Prodajalec IBONA se je mojega brata lotil na zanimiv način. Naročnino na IBON mu je poskušal prodati na običajne načine. Ko brat ni pokazal večjega zanimanja, pa je prodajalec na dan privlekel zanimiv razlog za nakup …

Rekel je, da sedaj naročniki na IBON lahko vidijo, kdo vse si je ogledal njihove bilance. Za dokaz je bratu poslal (po mailu!) seznam podjetij, ki so si ogledovala bilance podjetja Lisac&Lisac. Zanimivo, mar ne?

Nisem prepričan, da je tole legalno, še manj pa se mi zdi etično in moralno. Zadeva v praksi izgleda torej takole. Lisac kupi naročnino na IBON. In potem po bazi brska, gleda bilance podjetij. Potem pa Ibonovci vsa podjetja, katerih bilance sem si ogledal, o tem obvestijo ta podjetja. »Pssst! Samo, da veste, Lisac si je ogledal vašo bilanco …«

Kot bi vam recimo Facebook omogočal, da si na klik ogledate seznam vseh, ki so si ogledali vaš profil … Hm, saj morda pa to že počnejo … 

Saj vem, eden od hudo močnih psiholoških sprožilcev je tudi RADOVEDNOST. Marsikdo bi bil rad muha, marsikdo bi rad pokukal v tujo spalnico, marsikoga zanima, kdo se zanima zanj in za njegovo podjetje.

Ampak, čisto vsega, kar nam je v času »velikega brata« na voljo, pa res ne smemo uporabiti za povečanje prodaje. Kaj pa mislite vi?

Mesec dopusta
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 25.03.2010

Mesec dopusta

Kot ste opazili, mesec dni nisem na blog napisal ničesar. Sem si vzel malo premora. Po seriji velikih seminarjev, ki jih je sponzorirala Toyota, sem se moral malo spočiti.

No, to ne pomeni, da nisem delal. Poglejte slike s predavanj v zadnjih 10 dneh.

pristina

Moje občinstvo v Prištini.

oriflame

V soboto na Jelenovem grebenu.

psihologijaprodaje

Včeraj na Brezovici, seminar Psihologija prodaje.

Naslednjo sredo imamo 125. ponovitev delavnice Nemogoče. Trenutno je še nekaj mest prostih. Sicer pa je moj koledar do konca junija poln. Poleg slovenskih imam na urniku še predavanja v Sarajevu in Bruslju. V začetku aprila grem v Chicago … Ne bo nam dolgčas. Obljubljam, da bom sedaj spet redno, recimo dvakrat na teden zapisal kaj na ta blog.

 

na vrh