Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Facebook prijatelji
Dnevnik guruja
09.07.2009

Facebook prijatelji

V ponedeljek si je mojega FB prijateljstva zaželela tudi erotična maserka Mandy. V svojem opisu pravi: »Privošči si razkošje užitkov, na lastni koži, brez slabe vesti ... info na 041278018 ... samo za resne!”

Facebook je sicer krasna stvar, ampak nekateri v želji po čim večjem številu »prijateljev« rečejo da (v prevodu – kliknejo na) na prav vsakogar.

Pregledal sem seznam prijateljev erotične maserke Mandy. He, he … zanimiv seznam. Med Mandyjinimi prijatelji je recimo tudi en aktualni minister. Me prav zanima, ali je res prijatelj erotične maserke ali jo je samo slučajno. Kliknil, mislim. :)

S socialnimi mediji je tako kot v resničnem življenju. Po pameti, dragi moji, po zdravi pameti.

Mandy pa čestitam za kreativno iskanje novih strank. Sicer ne vem, ali ta zadeva deluje, ampak poskus je pa zanimiv. Sedaj sem ji pa še jaz s tem zapisom naredil malo brezplačne reklame.
 

Prodaja oglasnega prostora in prodaja nepremičnin
Dnevnik guruja
09.07.2009

Prodaja oglasnega prostora in prodaja nepremičnin

Zapis o prodaji nepremičnin in zapis o prodaji oglasnega prostora v tiskanih medijih sem pripravil zato, ker vas želim spodbuditi h kreativnemu razmišljanju. Ker le drugačne, revolucionarne rešitve v resnici prinašajo visoke dobičke, visoke donose.

Seveda pa je drugačne, nove ideje veliko lažje zavreči kot jih uresničiti v praksi. Inercija je huda reč. Če boste želeli v kateri koli veliki firmi narediti nekaj, kar delajo že dolga leta, vam za to ne bo potrebno sklicati nobenega sestanka in nobenega kolegija. In tudi ničesar vam ne bo potrebno razlagati nadrejenim. Če pa boste želeli nekaj obrniti na glavo, se iti nekaj novega, boste naleteli na tisoč ovir. Vsi bodo proti vam, vsi vam bodo dokazovali, da se ne da, da to ne gre tako, da se pri vas tako pač ne dela …

Jaz pa vas rotim, čim večkrat se vprašajte, ZAKAJ mora biti vse tako, kot je sedaj.

Zakaj? Kdo pravi, da mora biti vse tako, kot je sedaj?

Recimo?

Smrt brezplačnih časopisov!?
Dnevnik guruja
06.07.2009

Smrt brezplačnih časopisov!?

Recimo, da ste šef enega od slovenskih dnevnikov. Na živce vam gredo brezplačniki. Na živce vam gredo zato, ker vam kradejo bralce. Oni vsebine ponujajo brezplačno in zato imate vi manj kupcev za vaše novice, ki seveda niso brezplačne.

Poleg tega pa vam ti zoprni brezplačniki kradejo tudi prihodek od oglasnega prostora. Stvari so šle že tako daleč, da ste recimo prejšnji torek izšli, ne da bi objavili (berite prodali) en sam oglas.

Brezplačni časopisi vam gredo res na jetra. Ampak tu se ne da nič narediti. Nagajajo vam s svojim poslovnim modelom … časopise delijo brezplačno, pokrivajo pa se s prodajo oglasnega prostora.

Za vas, dragi šefi Dnevnika, Dela, Večera, Financ … imam zanimiv predlog. Začnite prodajati oglasni

Cene nepremičnin bodo padle za 50% in več!
Dnevnik guruja
06.07.2009

Cene nepremičnin bodo padle za 50% in več!

Moj osebni, priznam, pristranski pogled na nepremičninske agente. Včasih jih ni bilo. Moj oče je recimo kupil stanovanje, ne da bi se v posel vmešal kakšen agent. Nobenih problemov, nobenih provizij.

Potem pa so se, kot se mi zdi, pojavili okoli leta 1989 (v Markovičevih časih) kot gobe po dežju. Bolje rečeno, pojavili so se kot cestninske postaje na avtocestah. Od njih kakšne hude koristi ni bilo, so se pa postavili na pravo mesto, med kupca in prodajalca, in smo jim plačevali provizijo (ki jo lahko imenujemo tudi cestnina, vinjeta, davek, itn.).

Pravzaprav so nepremičninski agenti pobirali dodaten davek. Zaradi njih je bila transakcija dražja. Živeli so v času, ko je bilo kupcev vedno več kot prodajalcev. Edina spretnost, ki so jo morali obvladati, je bila ta, da so se postavili med obe stranki. Se spomnite, kako so nam že takoj na parkirišču, preden so nam sploh pokazali, katero stanovanje lahko pogledamo, v roke potisnili pogodbo v podpis?

Pobiranje davka, cestnine, čemur so nepremičninarji rekli provizija, jim je šlo dobro od rok. Ker je bil

Prisilite stranko v »testno vožnjo«!
Dnevnik guruja
18.06.2009

Prisilite stranko v »testno vožnjo«!

Prisilite potencialne stranke, da preizkusijo vaše izdelke.

prasek

Včeraj sem v poštnem nabiralniku našel običajno zajeten kup letakov in računov. Do stanovanja sem seveda prinesel račune in en sam letak. Ki pa pravzaprav ni letak, ampak vzorec pralnega praška. Škoda mi ga je bilo vreči v smeti …

Odličen način za povečanje prodaje, sploh, če prodajate potrošne izdelke in če ste v njihovo kakovost prepričani, je brezplačno razdeljevanje izdelkov. Pred leti sem pisal o ameriškem podjetju, ki je znatno povečalo prodajo in tržni delež svojih jogurtov. Kako? Brezplačno so razdelili 5 milijonov jogurtov. Delili so jih po poslovnih zgradbah v času malice. Spretno, mar ne? Če želite povečati prodajo, prisilite potencialne stranke, da preizkusijo vaše izdelke.

Prisilite stranke v ponoven nakup!
Dnevnik guruja
17.06.2009

Prisilite stranke v ponoven nakup!

Moj starejši sin je za to sezono končal s treningi nogometa. Na predzadnjem treningu je dobil brezplačen nogometni dres. Številka 9, nad njo pa z velikimi črkami izpisano sinovo ime! Priznam, da so me s to posrečeno potezo še dodatno motivirali, da ga bom k nogometu vpisal tudi jeseni.

Mlajši sin ni obiskoval nogometa, ampak je hodil na telovadbo. Sicer se mi ni zdela nič kaj posebnega – kaj pa naj bi 4-letniki počeli na telovadbi? Vedno, ko sem ga vprašal, kaj so delali, mi je, priznam, da s precej ponosnim glasom, odgovoril: »Saj veš, tati, telovadili smo!« Včeraj pa je s telovadbe poleg »zlate« medalje prinesel še CD s celo množico fotografij. Dokazni material, kako so telovadili skozi celo leto. In sedaj imam vsaj en razlog manj za to, da sina ne bi ponovno vpisal na telovadbo.

Dve spretni in simpatični potezi, s katerimi so svoje stranke »zaklenili« pred konkurenco in povečali verjetnost, da bomo svoje evre spet porabili pri njih. Bravo!

Mobilni marketing
Seminarji
17.06.2009

Mobilni marketing

Mobilni marketing – 2. konferenca mobilnega marketinga

100% sem prepričan, da imate vedno pri sebi ali na sebi naslednji dve stvari: mobilni telefon in spodnje perilo. Vsak Slovenec ima mobilni telefon. Mnogi imajo dva …

Mobilni telefon je medij, ki ga nihče, ki se ukvarja z marketingom, ne sme ignorirati. Ker je izjemno učinkovit medij. Seveda pa ga moramo znati uporabljati. Prav zato, ker gre za zelo oseben medij, moramo biti še posebej previdni.

dvorana

Vsi, ki smo bili na 2. konferenci mobilnega marketinga, smo dobili veliko zelo uporabnih idej in nasvetov za dobičkonosno uporabo mobilnega marketinga. Predavatelji so nam pokazali več kot 100 slovenskih in nekaj tujih primerov uporabe mobilnega marketinga. Vse seveda izpeljano tako, da je etično, moralno, da povečuje prodajo, dobiček in, kar je najpomembneje, tudi zvestobo strank.

Poglejte nekaj fotografij s konference:

Globalno segrevanje ali klimatske spremembe?
Marketing
16.06.2009

Globalno segrevanje ali klimatske spremembe?

V zadnji Mladini sem videl oglas, ki nas prepričuje, da moramo ljudje nekaj narediti v zvezi s klimatskimi spremembami. Morda … Jaz sicer mislim, da moramo z okoljem lepo ravnati, nisem pa čisto prepričan, da takšni in drugačni znanstveniki res vedo, kaj se dogaja s podnebjem na Zemlji.

Jaz sem še iz tiste generacije, ki so jo v osemdesetih letih prejšnjega stoletja učili, da bo nafte v 20 letih zmanjkalo … Ne samo, da je ni zmanjkalo, čedalje več jo odkrivajo …

Ampak tu ne bomo govorili o podnebju, ker o tem nimam pojma. Imam sicer svoje mnenje, ampak mnenje ima pač vsak.

Govorili bomo o pametnem repozicioniranju blagovne znamke »globalno segrevanje«. Al Gore, ki se je menda nekoč pohvalil, da je izumil internet, je izumil še eno, res prebrisano. Globalno segrevanje je prekrstil v globalne klimatske spremembe.

Pametno, zelo pametno.

Zakaj? Ker je govoriti o globalnih klimatskih spremembah lažje, kot pa recimo nekoga, ki zmrzuje, prepričevati, da se zemlja segreva. Tudi če bi se zemlja res segrevala, še ne pomeni, da ne bomo imeli kakšne zelo mrzle zime. Globalno segrevanje je precej težje braniti pred skeptiki kot globalne klimatske spremembe. Če sedaj pride do zelo hladne zime, lahko Gore še vedno reče: »Saj sem vam rekel, gre za klimatske spremembe … Sedaj nikoli ne moremo povedati, kakšno vreme bomo imeli … Dejstvo je, da je lahko enkrat prevroče, drugič prehladno, tretjič pa nas spet preseneti povprečno vreme …«

Pametno in spretno, mar ne? Besede prodajajo, saj veste. Tisti, ki je začel namesto o globalnem segrevanju govoriti o klimatskih spremembah, tega ni storil po naključju. Marketinški strokovnjak!

Sedaj čakam samo še, da McDonald's iz svoje blagovne znamke, ki slovi po hitri prehrani (junk food), spremeni v restavracije, ki slovijo po zdravi prehrani.

Tudi to je mogoče, dragi moji, in tudi to se lahko zgodi. In se tudi bo zgodilo – takoj, ko bodo tisti, ki verjamejo v zdravo prehrano, v večini.

Marketing na konju
Dnevnik guruja
15.06.2009

Marketing na konju

Kako praktično vsako potencialno stranko pripraviti do tega, da se z veseljem poslovi od težko prisluženega denarja in ga izroči vam, ne pa vaši konkurenci ali komur koli drugemu?

alesnakonju

V soboto vam bo, če boste prišli na Mednarodni konjeniški festival, povedal:

- Kako lahko z majhnim vložkom v marketing premagate veliko bogatejšo konkurenco. Ste vedeli, da je na letošnjem Kentucky derbiju (najprestižnejša konjska dirka v ZDA) 2. maja zmagal konj, za katerega so plačali samo 9.800 dolarjev? Verjetnost za zmago na stavnicah je bila 1 proti 50. Pokazal vam bom, kako lahko z malo denarja naredite nekaj teko neverjetnega, kot je naredil neverjetno poceni konj - Mind That Bird na 135. Kentucky derbiju.

- Kako v nekaj dneh, včasih samo v 4 minutah, izboljšati tisto, kar najbolj vpliva na vaš osebni uspeh in uspeh vašega podjetja?

- 3 načine, kako lahko v času krize, garantirano povečate prodajo in dobiček vašega podjetja. Govoril bom tudi (na precej provokativen način) o:

- oglaševanju, podjetništvu, ženskah, konjih, novih tehnologijah, internetu, ukrepih države na področju gospodarstva, medijih, raziskavah, javnemu nastopanju itn.

Skratka, obljubljamo predavanje, ki vam bo (če boste tako hoteli) spremenilo življenje, obenem pa se boste še zabavali. Po predavanju boste hiteli svojim prijateljem in sodelavcem pripovedovati, kako je bilo. Pripravite se na nekaj, česar še niste slišali niti videli.
 

Peter Parks - Affiliate Punisher
Dnevnik guruja
15.06.2009

Peter Parks - Affiliate Punisher

Aprila letos sem na Floridi, na zasebnem otoku (Useppa Island) srečal osebo, ki me je navdušila s svojim znanjem o tem, kako povečati obisk na spletnih straneh.

Več kakovostnih obiskovalcev pride na vašo spletno stran, več boste zaslužili. Kakovostni obiskovalci so seveda tisti, ki tudi kupijo vaš izdelek.

Metode Petra Parksa delujejo. O tem ni dvoma. Res je, da gre za napredne metode, ki jih lahko uporabite tisti, ki se z internetom, s spletno optimizacijo resno ukvarjate. Peter je zame in za vas pripravil brezplačen video, pravzaprav serijo videov. Opozarjam, da gre za zelo napredno zadevo, ki je precej komplicirana.

Ampak splača se pogledati. Ker se boste prav gotovo kaj naučili, lahko pa se tudi odločite in se zadeve resno lotite na Petrov način.

=>http://affiliatepunishercash.com/freemoney

Peter bo tistim, ki vas to področje zanima, razkril zelo veliko. Mnogi, ki mislite, da se spoznate na (SEO) optimizacijo, boste morda po ogledu tega videa, videli, da ste marsikaj spregledali. Prepričan sem, da boste zadovoljni, ker mi je Peter zaupal tale link:

=>http://affiliatepunishercash.com/freemoney

Še naprej vam pomagam zaslužiti več! Pomagam vam uspeti. Lep pozdrav!

p.s. Lahko si tudi pogledate, kako sva se s Petrom Parksom v golf vozičku vozila po zasebnem otoku. Prepričan sem tudi, da bo kmalu prišel v Slovenijo. :)

Rutar informira
Dnevnik guruja
11.06.2009

Rutar informira

Če že daješ popuste, potem moraš strankam natačno pojasniti, ZAKAJ popust.

V Rutarju to pravilo poznajo. Ker praktično vsak mesec zamenjajo ime razprodaje (se morda kdo spomni, da kakšen dan v Rutarju ne bi imeli takšne ali drugačne razprodaje?), se jim včasih bolje, včasih pa malo slabše, uspe držati zgornjega pravila. Tokrat so našli res dober razlog za popust!

rutarpozar

Ker jim je požar "pred nekaj dnevi dokončno uničil 7 etaž pohištvenega velecentra Rutar", imajo sedaj posebno popožarno razprodajo. Na srečo "je ostalo skladišče, ki se nahaja le kak kilometer stran, nepoškodovano." In izdelke iz tega skladišča so sedaj z več kot 70 prikoličarji odpeljali v Ljubljano in Maribor.

Kaj naj rečem ... genijalci. Edini letak, ki sem ga včeraj prinesel v stanovanje, vse ostalo je končalo v košu za smeti zraven poštnih nabiralnikov.

Kako bi vi izboljšali Merkurjevo akcijo?
Marketing
11.06.2009

Kako bi vi izboljšali Merkurjevo akcijo?

Zadnjič sem v Big Bangu kupil »upravljalec prezentacij«. Plačal sem nekaj čez 50 evrov. Pri blagajni sem dobil tale kartonček. Če zberem 6 nalepk, potem dobim ob nakupu, večjem od 50 evrov, 20 evrov popusta. Kar lepo zamišljeno. Vedeti moramo, da vedno obstaja kar nekaj ljudi, ki radi lepijo nalepke in ki radi zbirajo točke.

bigbang

Obstaja pa testiran način, s katerim bi lahko odziv na to akcijo povečali. Recimo z 19% na 32%. Drugače povedano, namesto da nam 19% kupcev prinese izpolnjene kartončke, bi nam z malenkostno spremembo, ki bi bila BREZPLAČNA, kartonček vrnilo 32% strank.

Zanimivo, mar ne?

Še enkrat vam pravim, da se splača izobraževati, da se splača hoditi na seminarje, da se splača pogovarjati s strokovnjaki, z uspešnimi podjetniki.

Na zadnjem seminarju nam je dr. Cialdini pokazal rezultate eksperimenta. Kartonček za zbiranje točk so spremenili tako, da so dodali dva polna krogca. Še vedno je morala stranka osemkrat oprati avto, preden je bilo eno pranje zastonj. Ampak ker je imela stranka občutek, da je zaradi dveh podarjenih točk že bližje cilju, je bil odziv višji.

Morda je bil odziv višji tudi zato, ker je imel takšen kartonček, kjer sta bila dva krogca že polna, višjo zaznano vrednost.

cialdinitocke

No, saj je vseeno. Pokazati vam želim, da je včasih možno z malenkostnimi spremembami prodati veliko več. Seveda pa je pogoj, da takšne zadeve poznamo. Brati se splača! Tudi branje bloga marketinškega guruja, vam lahko prinese kakšen evro.
 

Neizkoriščeno premoženje
Dnevnik guruja
09.06.2009

Neizkoriščeno premoženje

Petrol se je spomnil, da lahko iz nečesa, kar prinaša same stroške, naredi profitni center. Zelenice pred bencinskimi črpalkami!

Včasih so bile strošek, ker je travo potrebno kositi. Danes te iste zelenice prinašajo dobiček - prodali so jih za oglasni prostor.

V Veroni so se končno spomnili kako s pomočjo znamenitega balkona še dodatno zaslužiti. Kako, da se tega niso spomnili že prej? Včasih denar res leži na cesti, na travi, na balkonih ... samo pobrati ga je potrebno.

Žoga z garancijo
Marketing
09.06.2009

Žoga z garancijo

V Hoferju sem kupil nogometno žogo. Ker je bila cena zelo ugodna in ker sem zraven žoge dobil še brezplačno tlačilko. V resnici sem žogo kupil tudi zato, ker sem vedel, da bom o tem mojem nakupu pripravil zapis na blogu.

zoga

Ta žoga je nekaj posebnega. Prodajalec namreč ponuja 3-letno garancijo. No, bomo videli … S prijatelji nogometaši običajno uničimo dve žogi na sezono. Bomo videli, ali bo žoga iz Hoferja res zdržala kaj dlje. In če ne bo, jo bom res vrnil, potem pa vam bom poročal, kaj bodo potem naredili.

Za vsak slučaj preberimo, kaj o garanciji pravijo v navodilih za uporabo žoge:

»Proizvajalec jamči za kakovost oziroma brezhibno delovanje v garancijskem roku, ki začne teči v trenutku, ko potrošnik/končni porabnik prevzame blago. Če popravila ni mogoče izvesti v roku 45 dni, se prodajalec lahko odloči, ali bo izdelek zamenjal ali pa popravil nakupno ceno. Garancijska doba se podaljša za čas popravila. Proizvajalec je dolžan zagotavljati nadomestne dele in opremo vsaj še tri leta po preteku zakonsko določenega garancijskega roka. Če za izdelek v Sloveniji ni zagotovljenega servisa, se za servisno mesto štejejo prodajalne, kjer se izdelek prodaja. V tem primeru vas prosimo, da se oglasite v eni od prodajaln.«

Pa saj mi niso prodali računalniškega sistema za upravljanje space shuttla …

Mogoče vseeno ne bi bilo slabo, če bi bilo besedilo na garancijskem listu za žogo napisano v jeziku, ki ga še nogometaši razumejo.

Direktni marketing - dirka se je začela!
Državno prvenstvo v direktnem marketingu
08.06.2009

Direktni marketing - dirka se je začela!

Na eni od spodnjih slik lahko vidite tretjega državnega prvaka v direktnem marketingu. No, lahko se zgodi, da bo prvak spet prvakinja. :)

direktni marketing1

Seveda še ne vemo, kdo bo zmagal. Na fotografiji so udeleženci tretjega državnega prvenstva v direktnem marketingu, ki so danes prišli po svoje kvalifikacijske naloge v dvorano Smelt na Dunajski cesti v Ljubljani.

direktni marketing2

Prvenstvo boste lahko spremljali na uradni spletni strani državnega prvenstva v direktnem marketingu. Gre za edino marketinško tekmovanje v Sloveniji in na svetu, kjer o zmagovalcu ne odloča  nobena žirija. Zmagal tisti, ki premaga tekmece - premaga pa jih tako, da v vsakem kolu proda več kot njegov nasprotnik. Kot recimo na teniškem turnirju. Na www.prvak.si lahko tudi vidite naloge in rešitve iz prejšnjih dveh prvenstev.

Obleka po naročilu
Dnevnik guruja
07.06.2009

Obleka po naročilu

Marcelo izdeluje moške obleke po naročilu. Cena za obleko je okoli 1.200 evrov. Dela mu ne manjka. Stranke ima v več evropskih državah, vse od Italije, Velike Britanije, Švice, Poljske … Z Marcelom sva se srečala na seminarju dr. Cialdinija. Kaj je delal na seminarju? Z organizatorjem se je dogovoril, da predstavi svojo ponudbo na majhnem improviziranem štantu pred dvorano. Izjemna poteza. Kdo so njegove potencialne stranke? Poslovneži, seveda. In poslovnežem, ki so plačali 350 evrov za seminar, verjetno ni težko plačati 1.200 evrov za obleko, izdelano po meri.

marcelo

Marcelo se je postavil na pravo mesto, postavil se je tja, kjer se nahajajo stranke, ki si njegove storitve želijo in imajo tudi dovolj denarja, da si jo lahko privoščijo.

Seveda v Marcelovem primeru cena ni zelo pomembna. V resnici sploh ne prodaja oblek. Prodaja izkušnjo, prodaja osebno storitev. S tem poslom se je začel ukvarjati pred dobrimi štirimi leti. Danes ima več kot 1200 zadovoljnih strank. Praktično edini način, na katerega pridobiva nove stranke, so priporočila zadovoljnih strank. Marcelo nima pisarne niti trgovine. Obišče vas v pisarni, na letalu, doma … vas izmeri, skupaj izbereta blago, potem pa počakate mesec dni in vaša obleka je gotova. Če sem si prav zapomnil, ima sedaj zaposlenih 15 šivilj. Bi se lahko kaj takšnega spomnila skupinica šivilj iz Mure? Za to idejo ni potreben noben začetni kapital, nobena dotacija države v višini nekaj milijonov evrov. Samo idejo je treba imeti in voljo. Potem pa pot pod noge. In kot je že od nekdaj … na koncu ne zmaga tisti, ki najbolje šiva, pač pa tisti, ki zna prodajati. Zanimivo pa je to, da tisti, ki tega še niso dojeli, še vedno najprej vlagajo v stroje, zidove, računalnike, pohištvo, itn., namesto da bi vlagali v izobraževanje in marketing.

V poslu se zadeve zelo hitro spreminjajo. Če ne gre več tako, kot je šlo včasih, moramo nekaj spremeniti, ne pa jokati in prosjačiti za pomoč državo. Se še spomnite, kako je Crvena Zastava državo prepričala, da so ji odobrili odlog vgradnje vzglavnikov v fičote? Ker se menda ni dalo to narediti dovolj hitro. Kje so danes? Vsi, ki se, namesto da bi se spremenili, zanašajo na tujo pomoč, so obsojeni na propad. Včasih sicer pomoč pride, ampak ne naredi nič drugega, kot da podaljša agonijo.
Marcelo se je prilagodil in zelo dobro mu gre. Vam bom povedal, kako bom zadovoljen z njegovo obleko in z njegovim obiskom v moji pisarni.

Banka s smislom za humor?!
Dnevnik guruja
07.06.2009

Banka s smislom za humor?!

Kliknite na www.redneckbank.com. Nujno kliknite na konjsko glavo. Mar ne bi bilo fino, če bi tudi pri nas obstajala zabavna banka? Ali pa vsaj banka, ki je odprta takrat, ko imamo čas … Zapis povzemam po zadnjem zapisu na Draytonovem blogu. Se mi je zdelo, da bi bilo škoda, če tega ne bi videli.
 

CEO - Chief Experience Officer
Dnevnik guruja
29.05.2009

CEO - Chief Experience Officer

Sidney Barrows

O knjigi, ki jo je napisala Sidney, sem že pisal. Za tiste, ki ne veste, kdo je ta dama, naj povem, da gre za »zloglasno« newyorško madam. Sidney je pet let vodila izjemno uspešno agencijo, ki je gospodom oddajala dekleta za spremstvo. Vodila je podjetje, ki se je ukvarjalo z najstarejšo obrtjo. Pomembno pa je, da je prodajala po najvišjih cenah v mestu in imela je vedno dovolj strank. Zadovoljnih strank, ki so se vračale in vračale …

Principi, ki veljajo v njenem (nekdanjem) poslu, veljajo za vsa storitvena podjetja. In tudi za ostala podjetja.

Dolžnost vsakega direktorja je poskrbeti za to, da bo sleherna stranka zadovoljna z izkušnjo, z doživetjem ob nakupu, pred nakupom, po nakupu. Pomembno je, kako stranke POČUTIJO!

ceo

Poglejte si, kaj piše na vizitki, ki mi jo je izročila Sydney: »CEO – Chief Experience Officer«. Odlično.

Sicer pa je Sidney zelo prijetna gospa. Že ob stisku roke, posebej pa po tem, ko sva spregovorila nekaj besed, sem imel občutek, da se že dolgo poznava. Nekako domač občutek … prav dobro sem se počutil v njeni družbi … :)
 

Bomo podrli svetovni rekord?
Dnevnik guruja
29.05.2009

Bomo podrli svetovni rekord?

V nedeljo grem skupaj s svojim starejšim sinom podirat svetovni rekord. Svetovni rekord v rolanju. To nedeljo ob 9.00 v Portorožu.

Če želite videti guruja na rolerjih … in če želite sodelovati pri podiranju svetovnega rekorda, pridite v Portorož.

Zadevo organizira naša dobra stranka, Mojmir Kovač, in jaz mu s tem zapisom pomagam zbrati 1441 udeležencev. Po mojem mu bo uspelo. Mojmirjevo video vabilo v nadaljevanju te novice.

Moč prepričevanja - Robert B. Cialdini
Dnevnik guruja
29.05.2009

Moč prepričevanja - Robert B. Cialdini

Kako do višje napitnine?

Včeraj sem bil v Vicenci na seminarju Roberta Cialdinija. O knjigah Roberta B. Cialdinija sem že pisal. Vsekakor obvezno branje za vse, ki vas zanima, kako biti prepričljivejši.

Poglejte kratek video, ki sem ga posnel včeraj med prvim odmorom. Na kratko vam opisujem eksperiment, ki so ga izvedli Cialdinijevi raziskovalci. S pomočjo čokoladic so povečevali višino napitnine, ki so jo gostje pustili v restavraciji.

Nauk seveda velja za vsa podjetja, ne samo za restavracije. Robert Cialdini je tokrat na seminarju govoril o 6 načelih prepričevanja. Eno od načel, uporabljeno na primeru restavracije je »reciprocation« - ali če povem po domače: »več daš, več dobiš«. Robertovi principi so nekaj podobnega kot »psihološki sprožilci«, o katerih govori Joseph Sugarman. Samo da je slednji naštel 30 psiholoških sprožilcev, Cialdini pa jih je strnil v 6 načel. V obeh primerih pa gre za orodja, s pomočjo katerih lahko stranke motiviramo, vplivamo nanje, jih pripravimo do tega, rečejo DA, da kupijo!

robert cialdini 1

Robert mi je z veseljem podpisal knjigo in tudi slikala sva se skupaj.

Postavil sem mu tudi dve vprašanji, na kateri mi je seveda rade volje odgovoril. Kaj sem ga vprašal? Vprašal sem ga, kaj narediti s strankami, ki jim ves čas daješ, vedno izkoristijo vse brezplačne ponudbe, kupile pa še niso nič. Vprašal sem ga tudi, zakaj smo mi, udeleženci seminarja (v dvorani je bilo 600 ljudi) prišli na seminar, zakaj smo torej njemu oziroma organizatorju rekli DA. O njegovih odgovorih pa naslednji teden.

Zgodba o odlični trgovki
Lisac Marketing Ekspres
29.05.2009

Zgodba o odlični trgovki

»Po letu 1930 sta zrasli dve konkurenčni podjetji. Pri Kroparju je trgovino odprla Mara Lombar (Narčkova), v Špornovem salonu pa Marija Čebron, ki je salon odkupila in trgovino vodila vse do leta 1948, ko so jo nacionalizirali. Nekaj let po tem se je Čebronova družina izselila iz Leš. Čebronova je bila dobra trgovka. Prodajala je na kredit in zneske vpisovala v posebne knjižice kupcev. Ob koncu leta je vsakemu kupcu glede na znesek priznala določen popust, s čimer je obdržala kupce.«

Takole je v knjigi »Kronika vasi Leše pri Tržiču« napisal Jože Kocijan. Gospod Jože je brat ženine stare mame. Gospod je slep, star je 85 let in se vsak dan še vedno odpravi na vsaj eno uro dolg sprehod s svojim psom.

Odlomek iz knjige mi je pokazala žena. Še en dokaz, da si marketinga nismo izmislili včeraj. Praktično vsi prodajni triki so bili že zdavnaj odkriti. Samo od časa do časa se pozabijo, potem pa jih zopet odkrijemo.

Velika večina slovenskih, predvsem manjših trgovcev, še vedno ne zbira in uporablja podatkov o strankah. Zelo, zelo nespametno in zelo, zelo nedobičkonosno.

O tem, kako tudi v času krize uspešno in dobičkonosno voditi manjšo trgovino, tudi če so vse okoli vas veliki trgovski centri, boste izvedeli na našem seminarju o maloprodaji. Seveda seminar vodi človek iz prakse, lastnik dveh manjših trgovin. Samo praktične takoj uporabne informacije, vse iz prakse, nič odvečne teorije.

Dobičkonosna uporaba elektronske pošte?
Dnevnik guruja
26.05.2009

Dobičkonosna uporaba elektronske pošte?

Mislite, da je možno elektronsko pošto dobičkonosno uporabljati v marketinške namene? Poglejte kaj je o tem, na pijači sredi Ljubljane, izjavil Michael Leander. Michael je strokovnjak za marketing in CRM. O CRMju sem na kratko pisal v prejšnjem zapisu o nepremičninskih agentih, ki za to kratico še niso slišali.

Poglejte Michaelov blog in predvsem spletno stran http://meemoo2.com/. Na tej strani boste našli, polno zanimivih, koristnih, brezplačnih informacij. Če vas seveda zanima marketing ...
 

Nepremičniski agenti bodo izumrli
Obujamo spomine
26.05.2009

Nepremičniski agenti bodo izumrli

Pred nekaj leti sem napisal članek, ki ga lahko preberete v nadaljevanju. Govoril sem o nepremičninskih agentih. Govoril sem o tem, kako grdo - predvsem pa nedobičkonosno delajo s strankami. Nad člankom so bili nekateri tako ogorčeni, da so mi grozili z nekim častnim razsodiščem ... Jaz pa sem jim samo želel dobro ... če bi me takrat poslušali, bi imeli danes več možnosti za preživetje ...

Ker pa se z marketingom niso ukvarali, ker jim je bilo prelepo, ker so samo pobirali DAVEK (oni so temu rekli provizija), bodo sedaj izumrli, kot so izumrli dinozavri. Preberite nadaljevanje zapisa in komentirajte.

PR – odnosi z javnostmi za povečanje prodaje, ugleda in dobička!
Seminarji
15.05.2009

PR – odnosi z javnostmi za povečanje prodaje, ugleda in dobička!

27. maja nam bodo Franci Zavrl, Vida Petrovčič in Nina Orel povedali, kako povečati prodajo, dobiček, ugled podjetja in posameznika s pomočjo spretnega PR-a.

Poglejte tri kratke video posnetke, ki so jih pripravili predavatelji. Predvsem Francijev posnetek zna biti zanimiv. Je malo daljši, ampak v njem nastopa 16 direktorjev, predsednikov uprav, članov nadzornih svetov in predsednik vlade ... Poučno, morda tudi zabavno (odvisno na kateri strani ste).

Franci zavrl v 5 minutnem videu samo 7 sekund prodaja seminar, vse ostalo so koristne informacije, če vas seveda zanima komuniciranje. :)

Več o seminarju boste našli, seveda če boste tako želeli, TUKAJ.

Norci znižujejo marketinške budžete …
Marketing
14.05.2009

Norci znižujejo marketinške budžete …

Tale zapis bo zelo kratek. Ampak tole enostavno moram zapisati.
V mnogih podjetjih znižujejo marketinške proračune.
Ker so v medijih slišali, da je prišla kriza, so se odločili, da bodo po novem manj, ali celo nič, investirali v marketinške aktivnosti. Neumnost!

Zakaj je zmanjševanje marketinških proračunov huda neumnost?

Ker je to, kot bi žagal vejo, na kateri sediš. Pa saj vlaganje v marketinške aktivnosti vendar prinaša denar, veliko denarja … Zakaj bi sedaj vlaganje v nekaj, od česar podjetje v bistvu živi, ukinili?

Veste, kdo v resnici v tem trenutku ukinja marketinške budžete?

Tisti, ki so že pred krizo vlagali denar v marketinške aktivnosti, ki niso prinašale rezultatov. Pred krizo so metali denar skozi okno, sedaj pa ga nimajo več in ga ne mečejo več.

Jaz osebno sem letos v marketinške aktivnosti vložil več kot lani.

Če recimo za direktno pošto plačam 5.000 evrov in kot rezultat te pošte prodam za 20.000 evrov izdelkov in storitev (nabavna cena 5.000 evrov), kaj naj naredim sedaj? Naj preneham z aktivnostjo, ki mi vsakič, ko jo izvedem, prinese 10.000 čistega?

Vse jasno, mar ne? Budžete ukinjajo tisti, ki so že pred krizo metali denar skozi okno, ukinjajo jih tisti, ki niso nikoli merili, kakšni so rezultati njihovih marketinških aktivnosti.

Diskriminacija je nujna!
Lisac Marketing Ekspres
12.05.2009

Diskriminacija je nujna!

Diskriminacija je nujna, lahko tudi reši kakšno življenje!

V zadnjem času se spet veliko govori o voznikih, ki povzročijo eno nesrečo s smrtnim izidom pa potem še eno … kot kaže, pa takšnim ne znamo stopiti na prste.

Ena od rešitev je v poslu znana že zelo dolgo. Podjetniki vemo, da niso vse stranke enake, in podjetja, ki stranke diskriminirajo, zaslužijo več. Kaj bi morale narediti zavarovalnice in država?

Uporabiti bi morale RFM model. Ta model je vsem, ki se resno ukvarjajo z direktnim marketingom, znan in ga tudi uporabljajo. Model preprosto pomeni, da so stranke, ki so kupile pred nedavnim (R – recency), stranke, ki kupujejo pogosto (F – frequency), in stranke, ki za nakup porabijo veliko denarja (M – money), vredne več! Stranke, ki so kupile pri nas pred nedavnim, stranke, ki pri nas veliko trošijo, stranke, ki se pogosto vračajo k nam, so naše najboljše stranke in z njimi moramo ravnati drugače kot z običajnimi strankami.

diskriminacija

Primer diskriminacije strank iz Avstrije. Posebni parkirni prostori za ženske voznice. :)

Uporaba RFM modela na primeru nevarnih voznikov? Zelo preprosto … Tiste, ki so pred kratkim povzročili prometno nesrečo, tiste, ki pogosto povzročajo prometne nesreče in tiste, ki so povzročili nesrečo s težkimi posledicami, bi morali obravnavati drugače kot voznike, ki nismo nikoli povzročili nesreče.

Kaj pomeni drugačna obravnava? Zavarovalnice bi morale slabim voznikom zaračunati res visoke premije (saj imajo z njimi itak najvišje stroške), država pa bi morala voznike, ki so po RFM kriterijih nevarni, kaznovati z daljšo prepovedjo vožnje, ali še bolje s plačanim apartmajem v kakšnem od slovenskih zaporov.

Neumne zavarovalnice, neumne države in leni (ali neizobraženi) podjetniki RFM modela ne uporabljajo. Zavarovalnice imajo višje stroške, država ima nezadovoljne državljane, ki jih terorizirajo nevarni vozniki, podjetniki, ki RFM modela ne poznajo in ne uporabljajo, pa imajo običajno lačne otroke in sodelujejo v svetovni ekonomski krizi. 
 

Lisac v Beogradu
Dnevnik guruja
11.05.2009

Lisac v Beogradu

V petek sem predaval v Beogradu. O marketingu, o direktnem marketingu. Gostitelji so odlično opravili svoje delo. Dvorana v Sava Centru je bila polna. Navdušen sem bil nad udeleženci, praktično vsi so bili direktorji ali vsaj direktorji marketinga.

Kaj pravijo nekateri udeleženci o mojem predavanju? Poglejte kratek video.

Sicer pa sem bil nad gostitelji, udeleženci seminarja in Beogradom navdušen. Srbe je res težko premagati v gostoljubnosti.

Še nekaj, kar je po svoje zanimivo. Po seminarju sem dal izjavo za prvi program srbske nacionalne televizije. In še intervjuje za več revij in časopisov. O mojem prihodu pa so Srbi lahko brali tudi na prvi strani Borbe. Kako to, da sem že ob prvem prihodu v Beograd prišel na nacionalno televizijo?

Iz dveh razlogov … prvi je seveda spretnost organizatorja dogodka. Drugi pa je – v tem je tudi marketinška lekcija tega zapisa – v tem, da so tujci običajno pametnejši od domačinov. Saj veste, strokovnjak je že po definiciji nekdo, ki prihaja od drugod. :)

Obisk Beograda bom nedvomno ponovil. Sicer pa samo za zapis v statistiko: Srbija je bila trinajsta država, v kateri sem do sedaj predaval. Ko pridem do številke 20, pa častim.

V nadaljevanju novice je samo še nekaj slik z mojega prijateljskega in delovnega obiska v Srbiji. Saj veste, kje se začne in konča biznis v Beogradu …

Trump in Lisac
Dnevnik guruja
01.05.2009

Trump in Lisac

Kako prodati 464 stanovanj, za 700 milijonov dolarjev v 8 urah? To bi verjetno zanimalo tudi naše nepremičninarje, mar ne? Ivanka Trump nam je povedala, kako ji je to uspelo. Kupci so v 8 urah podpisali pogodbe, plačali 20% avansa. Vse to za stanovanjske enote, ki še niso vseljive ...

ivanka

Ivanka Trump in Aleš Lisac, Chicago 30. april 2009

Ivanka Trump se največ ukvarja s Trumpovo "kolekcijo" 13 luksuznih hotelov, vodi pa tudi "Trump Jewelry", kjer prodajajo nakit po cenah od 650 do 350.000 dolarjev.

Ivanka je pametna, pridna in sposobna punca. Prav z užitkom jo je bilo gledati in poslušati. Ivanka ima seveda veliko prednost, da je Trumpova hčerka. Ampak to svojo prednost je zelo dobro izkoristila. Zaradi očeta je bila vedno v stiku s sposobnimi in delovnimi ljudmi in se od njih veliko naučila. Ivanka ima v resnici zelo odgovoren položaj v Trumpovi organizaciji.

Ivanka seveda ve kje je Slovenija ... takoj mi je omenila, da je njena mačeha Slovenka. ;)

Zakaj sem v resnici pisal o Ivanki, zakaj sem se slikal z Ivanko Trump?

Da vam še enkrat dokažem, da je uporaba znanih osebnosti učinkovita marketinška metoda, ki jih slovenska podjetja premalo uporabljajo. Povezava z znanimi osebnostmi poveča verjetnost, da kupci podjetje opazijo, poveča kredibilnost podjetja (ob pravilni izbiri znane osebnosti).

Ivanka Trump je neke vrste vaba, na katero ste se ujeli vi, jaz pa tudi. Ivanka je le ena od 20 predavateljev, ki jih bom poslušal ta teden. Ampak vsekakor je pritegnila največ pozornosti in izbranci, ki smo se lahko z njo slikali, smo na to posebej ponosni. Trump je tudi odličen primer pomembnosti in vrednosti blagovne znamke. Ivanka je veliko govorila o tem, da gredo njihove nepremičnine tako dobro v prodajo tudi zato, ker nosijo ime Trump in ker vedno presežejo pričakovanja kupcev.

V Chicagu nisem sam, z mano sta še dva prijatelja in moj brat. V vsakem podjetju si moramo delo seveda pravično (po bratsko) razdeliti

blaz
.
Medtem, ko sem se recimo jaz ukvarjal z Ivanko Trump, se je Blaž Lisac pogovarjal s Petrom Sheo, lastnikom revije Entrepreneur (tretja največja poslovna revija v ZDA). No sedaj pa po pravici povejte, želite še kakšno dodatno podrobnost o s rečanju Trump - Lisac, ali vas bolj zanima pogovor in predavanje s Petrom Sheo? :)
 

Ključna lastnost dobrih oglasov
Marketing
01.05.2009

Ključna lastnost dobrih oglasov

Če govorite o isti temi, o kateri govorijo v tem trenutku vaše stranke, boste prodali več. Če gledate TV, potem ste slišali za medijski projekt, ki se imenuje prašičja gripa. Cilj medijev je vzbuditi pozornost, prestrašiti. Njihovo početje po mojem mnenju ni ravno etično, ampak mnogi prodajalci pač pretiravajo ...

milo

Ok, ampak pustimo to. Poglejte primer podjetja, ki prodja milo. Prepričan sem, da bo temu podjetju, ki je hitro reagiralo na medijski projekt "svinjska gripa", ta oglas prinesel dramatično povečanje prodaje. Za njih po tem oglasu recesije ne bo več.

Ker so se v pravem trenutku vključili v pogovor, ki med njihovimi potencialnimi strankami že poteka. Reagirali so hitro, pripravili so oglas, ki je v tem trenutku še kako relevanten za vse (in teh je veliko), ki so nasedli projektu svinjska gripa. No ampak umivanje rok je vedno dobra ideja, tako da temu oglaševalcu res ne moremo zameriti, ker je medijski projekt izkoristil za povečanje prodaje.

Pri pripravi oglasa se moramo podjetniki vedno vprašati, o čem se danes pogovarjajo naše stranke. in potem se samo vključimo v pogovor, ki že itak poteka. O čem se pa vi, dragi moji pogovarjate danes? Sem se s tem zapisom uspel vsaj malo vključiti v pogovor, ki v vaših glavah, ali pri kavi z vašimi prijatelji, sodelavci že itak poteka?

Chicago, prašičja gripa, pirati, recesija in zdrava pamet
Dnevnik guruja
01.05.2009

Chicago, prašičja gripa, pirati, recesija in zdrava pamet

Včeraj sem bil na košarkarski tekmi, ki je trajala 4 ure. Chicago je premagal Boston po 3 podaljških! Res dobra tekma, ki je v končnici NBA še ni bilo. Dve moštvi nista bili še nikoli tako izenaćeni. Trenutno je rezultat 3 proti 3. V sedmi tekmi bomo v soboto dobili moštvo, ki se bo uvrstilo naprej.

Poglejte kratek video, ki sem ga posnel na tekmi. Zakaj sem v poročilo o tekmi dodal še prasičjo gripo, recesijo, pirate? Ker so to medijski projekti, s katerimi si televizijske postaje višajo gledanost. Strašijo ljudi ... V resnici zelo, zelo, zelo pretiravajo. Poln stadion navdušenih navijačev je na tekmi užival, vsi smo navijali, jedli in pili. Nobene sledi o prašičji gripi in nobene sledi o recesiji.

Prašičja gripa, pirati, recesija, nore krave, ptičja gripa ... no ja, mediji prodajajo zgodbe. Če pravih zgodb ni, potem si jih je potrebno izmisliti. 

Jutri pa še marketinški nasvet in ameriški primer, kako lahko tudi s pomočjo prašičje gripe povečate prodajo. Za podjetnike krize ni, so samo spremembe in nove priložnosti. 

na vrh