Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
Ste vedeli, da je Janez Vajkard Valvasor poslal letak na več kot 300 različnih naslovov, dobil pa je le 9 pozitivnih odgovorov? Preberite, kaj je ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Poiščite napako!
Dnevnik guruja
26.05.2007

Poiščite napako!

Očitno nisem edini, ki se po trgovinah sprehajam s fotoaparatom in slikam ... Tole mi je poslal Super Tine.

bik

Vi pa uganite, kaj s to embalažo ni tako, kot bi moralo biti. Vprašanje je seveda zelo težko in zahteva dobro poznavanje marketinške, oblikovalske in še kakšne stroke. Tisti, ki prvi ugane, dobi knjigo iz naše založbe zastonj.

Francoz na Nemcu
Dnevnik guruja
24.05.2007

Francoz na Nemcu

Posneto včeraj na ljubljanski obvoznici.

kombi

Evo en zapis kar tako. Kombinacija mi je bila všeč. Zavorne luči na Katrci delujejo!

Aspirin in pralni prašek
Dnevnik guruja
20.05.2007

Aspirin in pralni prašek

Aspirin in pralni prašek

Tole sem poslikal včeraj. V Tescovi trgovini praktično skupaj na isti polici prodajajo pralni prašek in Aspirin.

aspirin

Čistila in zdravila skupaj v samopostrežni trgovini, ki je odprta tudi ponoči. Kako je to možno?

Slika seveda ni nastala v ZDA, ampak mnogo bližje. Na Poljskem. Tudi v Sloveniji se bo prej ali slej zgodilo nekaj podobnega. In krivi so seveda lekarnarji. Zakaj?

Satelitska navigacija
Dnevnik guruja
13.05.2007

Satelitska navigacija

Krasna zadevica, tale Garmin. Brez njega bi bil na Poljskem precej izgubljen. Če imaš na dan tri sestanke v mestu, ki ga ne poznaš, je satelitska navigacija super zadeva. Ali pa moj prvomajski obisk Londona z avtomobilom. Brez navigacije bi bila vožnja v center in iz centra Londona malo daljša …

Vsi seveda vemo, da sem si tole napravo v bistvu kupil zato, ker imam

Smiljan Mori
Dnevnik guruja
09.05.2007

Smiljan Mori

Zakaj Zoran Janković vedno poseka vse tekmece?
Stavim z vami: Ne zato, ker bi bil najboljši! V čem pa je potem njegova skrivnost?
Osebno od: Smiljan Mori

(preberite v nadaljevanju celo pismo, ki sem ga danes dobil na svoj elektronski naslov)
CO2 marketing
Dnevnik guruja
07.05.2007

CO2 marketing

CO2 je očitno postal tudi marketinški trend. Na sejmu direktnega marketinga je računalniško podjetje vsem obiskovalcem delilo sobne rastline. Ker vsak PC na leto proizvede čez 1.094 tone CO2. Rastline pa, to verjetno veste, CO2 »uničujejo«.


co2

Hm, če nimaš nobene druge konkurenčne prednosti, je tudi to, da tvoji serverji porabijo manj CO2, prednost. Ljudje smo čedalje bolj naklonjeni varovanju okolja. Kupujemo avtomobile, ki porabijo manj CO2, sadimo drevesa, ugašamo luči … Pametni trgovci na vsakem trendu nekaj zaslužijo.

Kaj bo naslednji trend? Upam, da se bo nekdo spravil nad preveliko porabo embalaže. Plastičnih vrečk je res preveč.

Sicer pa smo Slovenci v zadnjih petdesetih letih za zmanjšanje CO2 naredili zelo veliko. Ste vedeli, da je bila Slovenija pred drugo svetovno vojno 30% poraščena z gozdom? Sedaj je gozda že približno 60%. Skratka, veliko, veliko več dreves, kot jih je bilo včasih. Res je tudi, da smo imeli včasih več kot 60.000 jablan, danes pa le še okoli 22.000. Skratka več dreves, ampak žal takšnih brez sadežev …

Blogerji
Dnevnik guruja
06.05.2007

Blogerji

Francoski bloger

Blogi so trend. V Londonu sem poslušal predavanje enega od najbolj znanih francoskih blogerjev. Loic de Meur (loiclemeur.com) je imel zanimivo in prisrčno predavanje. Francoz ugotavlja, da so blogi super zadeva, ker ima sedaj vsak priložnost, da pove svoje mnenje.

Francozi radi svoje mnenje povedo zelo glasno, recimo na množičnih demonstracijah, ki so običajno začinjene s pretepom s policijo, molotovkami in podobnim rekviziti. Sedaj, ko imamo bloge, je potreb po nasilnem komuniciranju na ulicah manj.

Loic prizna, da je eden glavnih razlogov, da ljudje pišemo blog, EGO. Ja, blogerji smo egoisti, to si moramo priznati. Blogerji imamo tudi čedalje večji vpliv na tradicionalne medije. Loic je pokazal celo vrsto primerov, ko so tradicionalni mediji lagali, namerno retuširali slike, skratka potvarjali informacije.

libanon

Blogerji so jih takoj dobili. Recimo Reuters je objavil sliko iz Libanona. Poročali so o tamkajšnjih nemirih. Da bi zadeva izgledala »bolje«, so na sliko dodali veliko več dima, kot ga je bilo v resnici. Blogerji so
5 kilogramov manj v petih dneh ...
Dnevnik guruja
05.05.2007

5 kilogramov manj v petih dneh ...

Eden najboljših copywriterjev v ZDA …

Spet ena na temo, če se ne hvališ sam, te tudi drugi ne bodo. Pogovarjal sem se Stevom Wrexlerjem, ki trdi, da je eden od najboljših ameriških tekstopiscev. No, Steve, se na svoj posel spozna. Če ste se kdaj spraševali, kdo piše tekste za »dvomljive« izdelke, potem enega od teh vidite na sliki.

steve

Če recimo prodajate shujševalne izdelke, izdelke za oblikovanje postave, preparate proti plešavosti, mazila proti celulitu, tablete proti staranju, lepšo travo za vaš vrt, seksi ustnice, hujšanje, vedeževanje, afrodiziake in podobno, potem je Steve pravi za vas.

Saj ne rečem, da Steve ni mojster, ampak specializiral se je za izdelke, ki hm … jih je v resnici zelo težko prodajati. Še link, če vas slučajno zamika: http://www.wexdirect.com/

Čisti čevlji
Dnevnik guruja
05.05.2007

Čisti čevlji

Shue shine champ!

Biti najboljši v tistem, kar delaš ... To bi moral biti cilj vsakega zaposlenega. Vsak poklic je nekaj posebnega in biti najboljši v svojem poklicu, to je velika čast. V Londonu mi je čevlje očistil britanski državni prvak v čiščenju čevljev!


cevlji1

Premagati 32 drugih čistilcev čevljev ni mačji kašelj. Kot vidite, britanski »shue shine« prvak svoj pokal za

Direkt 2007
Dnevnik guruja
24.04.2007

Direkt 2007

10. in 11. maja bo v Portorožu 4. srednjeevropski kongres direktnega marketinga - Direkt 2007. V petek 11. maja predavam tudi jaz. Predstavil bom državno prvenstvo v direktnem marketingu. V dveh dneh bomo lahko slišali celo vrsto zanimivih predavanj. Vse v angleščini in vse na temo direktnega marketinga, večje prodaje.

Če nimate kakšne druge zelo nujne obveznosti, udeležbo priporočam. Ker berete moj blog, lahko na tisti dan, ko predavam jaz, prihranite 50%. Če pa boste plačali kotizacijo za oba dneva, boste, ker me poznate, prihranili 25%. Več o kongresu: http://www.zdms.org/direkt. Ko se boste prijavljali, samo povejte, da me poznate ...

Marketinški lažnivci!?
Dnevnik guruja
16.04.2007

Marketinški lažnivci!?

Smrtno nevarna špinača! V ZDA je špinača dokazano ubila eno osebo, šestnajstim so odpovedale ledvice, več sto pa jih je zbolelo. Nič posebnega, se dogaja, boste rekli. No, posebnost je v tem, da je ameriška FDA ukazala, da morajo s polic umakniti 30 blagovnih znamk špinače: Natural Selection Foods, Pride of San Juan, Earthbound Farm, Bellissima, Dole, Rave Spinach, Emeril, Sysco, O Organic, Fresh Point, River Ranch, Superior, Nature’s Basket, Pro-Mark, Compliments, Trader Joe’s, Ready Pac, Jansal Valley, Cheney Brothers, D’Arrigo Brothers, Green Harvest, Mann, Mills Family Farm, Premium Fresh, Snoboy, The Farmer’s Market, Tanimura & Antle, President’s Choice, Cross Valley, and Riverside Farms
Zakaj so morali prenehati prodajati kar 30 vrst špinače?

Ker vse zgoraj navedene blagovne znamke delajo v eni sami kalifornijski tovarni v San Juan Bautisti.

Nastradali so tudi psi. Z ameriških polic so morali umakniti 53 blagovnih znamk pasje hrane. Tudi nekaj znamk, ki jih poznamo pri nas. Za Eukanubo so me na enem izmed seminarjev prepričevali, da je res najboljša za pse, ker jo priporočajo veterinarji …

Celoten seznam zastrupljenih znamk pasje hrane, ki je povzročila smrt na stotine psov si lahko ogledate na tem linku. Ja, vseh 53 blagovnih znamk proizvajajo v isti tovarni …

Ko sem s partnerji 1989 leta v Milanu pri BP-ju kupoval čistila, se mi je zdelo cool, da naše čistilo delajo na isti liniji kot ostala bolj znana čistila. Zdelo se mi je zelo cool, da »farbamo« kupce in jim prodajamo isto čistilo v drugi embalaži, malo drugače obarvano in z drugim parfumom, dražje. Ampak to so bila vsaj čistila. Pri hrani pa res ni lepo, etično in moralno, da isto zmes prodajaš pod 30 različnimi etiketami in po 30 različnih cenah.

Ni prav, ni pošteno, ni moralno – in kot vidite, vse pride enkrat na dan. Ko pa enkrat izgubiš zaupanje kupcev, traja celo večnost, da ga dobiš nazaj. Deny Hatch (avtor knjige Million Dollars Mailings) se v komentarju na takšne dogodke sprašuje, ali je outsorcing ugleda res dobra ideja.

Zato se splača delati ...
Dnevnik guruja
16.04.2007

Zato se splača delati ...

Pride človek takole izmučen ob 19.30 v pisarno in med neprebrano pošto odkrije tole:

Spoštovani gospod mag. Aleš Lisac,

Zares lepa hvala za poslano bogato gradivo za Seminar Joea Sugarmana, 19. aprila 2007 in za Vaše cenjeno pismo z dne 19. marec 2007. Prejet CD sem poslušala že najmanj 10krat – na poti v službo in nazaj in priznam, da pri vsakem ponovnem poslušanju slišim nekaj novega.

Za vse skupaj sem se zahvalila v ponedeljek Vašemu prijaznemu fantu iz Vaše pisarne. Hkrati mu obrazložila, da se seminarja po vsej verjetnosti ne bom udeležila (udeležim se ga lahko le privat – zaradi določenih finančnih obveznosti v naslednjih mesecih se mi ne izide). Zavedam se , da je to enkratni dogodek, slišati iz ust izkušenega gospoda g. Joea Sugarmana – kako prodajati katere koli izdelke.

Še enkrat lepa hvala in veliko zadovoljstva še naprej. 
Lep pozdrav!

In je lep, a naporen dan postal še lepši.


Osebne poštne znamke
Dnevnik guruja
12.04.2007

Osebne poštne znamke

Bravo pošta! V marcu so začeli z izdajanjem osebnih poštnih znamk. Odlična ideja! Pohvaliti moram marketinški oddelek pošte. Tudi sam sem seveda takoj naročil osebne znamke za naše podjetje.

lisac

Pohvaliti pa moram tudi poštni "oddelek za zmanjševanje prodaje". Naročilo znamk so namreč tako zakomplicirali, da grem stavit, da poleg našega podjetja in morda še dveh treh, do sedaj znamk ni uspel naročiti nihče drug. V boj s poštnim "oddelkom za zmanjševanje prodaje" sem poslal študentko Natašo. V 24 korakih in po mesecu dni ji je uspelo kupiti znamke.

Na poti, do znamk, so jo tudi slekli ... Da prav ste prebrali. Mnoga podjetja imajo odlične ideje, potem pa se vmešajo agenti iz "oddelka za zmanjševanje prodaje" in vse uničijo. Škoda.

Preberite Natašino zgodbo, je kar dolga, ampak se splača prebrati. In komentirajte prosim.

Kuhamo.si?
Dnevnik guruja
12.04.2007

Kuhamo.si?

Zavajanje strank se na dolgi rok zanesljivo ne obnese. Kratkoročno pa lahko »marketinški rokohitrci« z dobro skritim drobnim tiskom zaslužijo kak evro. Sicer nemoralno in neetično, ampak nekaterim je vseeno.

Nagradne igre so odlično marketinško orodje. Ker je odziv običajno velik in ker lahko odziv natančno izmerimo. Uporabo nagradnih iger svetujem takrat, kadar želite pridobiti podatke o potencialnih strankah in kadar veste, kaj boste potem s tako pridobljeno bazo strank naredili.

Nagradna igra mora biti za stranke popolnoma brezplačna. Po mojem so vse nagradne igre, kjer morajo stranke nekaj investirati, da lahko sodelujejo, nelegalne, neetične in nemoralne. Ali so nelegalne, sicer ne vem natančno, ker nisem pravnik. Vem pa, da ni v skladu z božjimi zapovedmi, če nekomu rečeš, da je sodelovanje brezplačno, potem pa mu štirikrat na mesec vzameš po en evro.

Sam sem organiziral že veliko nagradnih iger. Na štirih smo za glavno nagrado podelili avto. Ampak nikoli nismo za udeležbo zaračunali niti centa. Poslati si moral razglednico (poštnino smo plačali mi), mail ali pa poklicati na brezplačno št. 080.

Poglejte si »nagradno igro« portala www.kuhamo.si. 1142 besed drobnega tiska. Šele z zelo pozornim branjem (uporaba povečevalnega stekla je nujna, če drobni tisk berete na tiskani razglednici) morda odkrijete, da vas sodelovanje v nagradni igri stane štirikrat po 200 SIT na mesec.

Zaradi takšnih prodajalcev (megle?) ljudje postanejo skeptični in nezaupljivi. Nezaupanje pa povečuje stroške … o tem sem že pisal. Skratka, s takšno prakso snovalci opisane nelegalne (po nestrokovnem mnenju marketinškega guruja) loterije, sebi ne bodo naredili kakšne velike koristi, škodili pa bodo tudi panogi nasploh, ker se bo še povečalo nezaupanje kupcev.
Intimno
Dnevnik guruja
12.04.2007

Intimno

Zelo intimno, zelo Chilly

V bistvu preveč intimno. Videl sem TV oglas za intimno milo Chilly. Oglas sem si zapomnil, ker to milo v oglasu priporoča »Slovensko združenje porodničarjev in ginekologov«. In sem naredil to, kar naredi marsikdo.
chilly

Šel sem na najdi.si, potem še na google in poskušal poiskati kaj o tem milu in Slovenskem združenju porodničarjev. Iskal sem dolgo in praktično zaman …

Milo sem po dolgem iskanju komaj odkril na spletni strani Skupine Bolton Adriatic. Gre za podjetje, ki nam prodaja znane blagovne znamke: Rio Mare, Neutro Roberts, WC Net … Ampak nič o tem, da to milo priporočajo porodničarji in ginekologi. Pa tudi pri porodničarjih in ginekologih nisem našel nič o tem intimnem milu.

Podjetje, ki zastopa takšne blagovne znamke, mora vedeti, kaj dela. Ampak vseeno. Če investiraš denar v TV oglase (veliko denarja), se splača urediti tudi predstavitev taistih izdelkov na internetu.

Splača se poskrbeti, da bodo iskalniki tvoj izdelek našli pred izdelki konkurence ali pa recimo, da bodo izdelek sploh našli. Ljudje takšnih izdelkov ne kupujemo preko interneta, ampak informacije pa iščemo. Dokaz za to so diskusije o intimnih milih na mnogih forumih.

Nasvet marketinškega guruja? Usklajene akcije v več medijih delujejo bolje kot oglaševalske akcije, ki se izognejo tako pomembnemu mediju, kot je danes internet. Več zelo dobrih primerov o tem, kako integrirati klasično oglasno akcijo z aktivnostmi na internetu, sem večkrat slišal na predavanjih Roka Hrastnika. Več dobrih zapisov na to temo pa lahko preberete na blogu Boštjana Cokana.

Sicer pa sem mislil pohvaliti oglas, ki se sklicuje na priporočilo avtoritete – v tem primeru »Slovenskega združenja porodničarjev in ginekologov«.

Ampak, da bi bila zadeva še bolj kredibilna, bi človek moral kaj o tem priporočilu kje najti. Saj veste, ljudje smo čedalje večji skeptiki … V marketingu že dolgo ni več dovolj, da nekaj trdiš, svoje trditve moraš tudi dokazati. Kot na sodišču. Tisti, ki dokažejo, prodajo (še) več.

Blog marketinškega guruja priporoča tudi ZDRUŽENJE ZA LETALSKO IN VESOLJSKO MEDICINO SLOVENIJE SZD!

Lažem … Tole sem si izmislili. Je pa res, da tudi to združenje obstaja. Kompleten seznam združenj Slovenskega zdravniškega društva (lahko vam pride prav, morda kakšna sekcija priporoči, kar prodajate …) lahko najdete na http://www.szd.si/sekcije.shtml

 


Petrolove dobičkonosne besede
Dnevnik guruja
06.04.2007

Petrolove dobičkonosne besede

Petrol ima 348 bencinskih servisov. V povprečju vsak dan, vsako črpalko, obišče 1000 kupcev. Petrol torej vsak dan obišče 348.000 kupcev.

In prijazni prodajalci na vseh bencinskih servisih prijazno vprašajo:

»Gospod je to vse? Boste kaj toplega za pod zob? Kakšna čokolada, kaj za popit?«

In te prijazne besede prodajajo, dobro prodajajo. Do mesta Lodz na Poljskem sem trikrat tankal. V Sloveniji, na Češkem in na Poljskem. Samo pri nas so me prijazno vprašali, če bom še kaj poleg goriva. In samo na Petrolu sem res kupil še nekaj pijače …

Prodati več kupcem, ki so že pri nas … Vsi vemo, da se da tako zaslužiti več. Vemo že … Ampak vedeti ni dovolj, znanje moramo spraviti v prakso. Petrolu je recimo uspelo izšolati in motivirati prodajalce na 348 bencinskih servisih, da vprašajo. Kaj mislite, koliko na dan in na leto zaslužijo s prijaznim vprašanjem, s prijaznim pogovorom s stranko? In koliko ne zaslužijo tisti, ki ne vprašajo ...

67% višji odziv
Dnevnik guruja
05.04.2007

67% višji odziv

Vem, da vas sedaj pa že malo mučim s temi testi ... Ampak, ker gre za zabavno in poučno zadevo in ker testi dokazano dvigajo branost revij, časopisov in verjetno tudi blogov, imam za vas še en test. Tokrat gre za primer testiranja učinkovitosti "landing" strani. Ena spodnjih strani, je bila za 67% boljša, kar pomeni, da je za 67% več tistih, ki so do te strani prišli, tudi izpolnilo obrazec.

Torej A ali B?

babycenter1

babycenter2

Za tiste, ki želite še več takšnih testov, navajam vir:

http://www.offermatica.com/stories-1.16.html?src=apr07nl.

 

Vsi smo radi pohvaljeni!
Dnevnik guruja
29.03.2007

Vsi smo radi pohvaljeni!

Komentar Tomaža Korelca na moje 10 stransko pismo za seminar Joa Sugarmana 19. aprila v Ljubljani:

"Ziv Ales,

Vsaka čast.

Tekst za Slatkornega človeka je fenomenalen.

Za polizat...

Me je ena vprasala kaj mislim o Sugarmanu... pa sem sel brat ...

Bralca ene parkrat tako dobro "zapeljes", da vsak-a postane mokra-er...

Orgazmičen tekst - Samo toliko, da ves.

No, saj itak ves.

Tomaz"

Vsi smo radi pohvaljeni. Jaz recimo naredim prav vse, če me kdo hvali, če pa me graja, pa od mene težko kaj dobi. Tak pač sem ... Posebno pa mi je všeč, mi prija, da me je pohvalil nekdo, ki je v podobnem poslu kot jaz. Večina bi rekla, da me je pohvalil konkurent. A ni to lepo, da ima v Sloveniji nekdo toliko poguma, da je tako odprt, da pohvali nekoga, ki je morda celo konkurenca?

Vsi, ki tole berete, takoj na http://www.creatoor.com/  in kupite vse, kar Tomaž prodaja. :) Resno mislim.

Poker
Dnevnik guruja
22.03.2007

Poker

Spet sem bil s telefonom na WCju ene od primorskih restavracij ... In slikal tale oglas:

poker

Odličen primer odzivnega oglasa, kjer bo naročnik lahko natančno izmeril učinkovitost oglasa.

Sto dolarjev je dovolj velika podkupnina, da vpišeš tudi kodo oglasa (LOKAL). Naročnik oglasa pa bo natančno lahko izmeril, koliko strank in kako dobrih strank, jim je oglas v WCjih prinesel.

Če oglašujete, obvezno merite odziv. Odziv je VEDNO možno izmeriti!

Zahovič
Dnevnik guruja
21.03.2007

Zahovič

Lidl in Zahovič ...

Pred kratkim smo govorili o "celebrity" marketingu - o uporabi znanih osebnosti v marketinške namene. Saj se spomnite, mar ne? Helena Blagne je že drugič kupila kuhinjo Svea ...

Dobra poteza tole z Zahovičem. Z Zahotom bo vse veliko bolj odmevno,  kot bi bilo brez njega. In ljudje govorijo o tem.

Zaho igrica

Nekateri imajo pa še dovolj časa, da igrajo igro "Zaho glavca". Trenutno vodilni je kliknil 2716 krat, da se je prebil na vodilno mesto. To pa je vztrajnost ...

Joseph Sugarman bi rekel, da gre za lepo uporabo psihološkega sprožilca, ki se mu reče "involvment".

Kreativni oblikovalec
Dnevnik guruja
21.03.2007

Kreativni oblikovalec

Včeraj sem predaval v predavalnici G na v stavbi Gospodarske zbornice. Lepa stavba, lepe predavalnice.

Med odmorom sem šel na stranišče. Na vratih sem zagledal tole:

wc

In sem bil v dvomih ... Sem pravega spola, da vstopim skozi ta vrata? Potem sem šel še do sosednjih vrat in s primerjalno analizo ugotovil katera vrata naj bi bila zame.

Potem sem o zadevi vprašal udeležence predavanja. Od 22 vprašanih samo dva nista bila v dvomih, vsi ostali smo imeli isti problem. Nismo vedeli, ali gre za oznako moškega ali ženskega stranišča.

Lepo je, da je lepo, ampak bolj pomembno je, da deluje, da opravlja osnovno funkcijo. To še posebno velja za oglase. Prodajati morajo, če so povrhu vsega še lepi in zabavni toliko bolje. Ampak najprej mora dober oglas prodajati! 

Blato
Dnevnik guruja
12.03.2007

Blato

Vsak dan na Dunajski cesti v Ljubljani. 120 metrov od garažne hiše.

blato1

Se res splača? Kaj pa čiščenje čevljev, pa pranje avtomobila, pa kazen za napačno parkiranje ...

blato2

Plačuje €324 za leasing, noče (nima) plačati za parkiranje. Plačal €4300 za usnje na sedežih, satelitsko navigacijo, zmanjkalo za plačilo parkirnine. Ljudje smo zanimiva bitja ... Kdor pozna psihologijo kupcev, je car. Ljudje nismo racionalna bitja. Kdor zna prodajati, lahko proda kar koli. Ne verjamete? Spomnite se majhnih paketkov, ki jih ljudje kupujejo vsak dan, čeprav na njih piše, da ubijajo ...

Dolžina je pomembna - 2.0
Dnevnik guruja
12.03.2007

Dolžina je pomembna - 2.0

Primerek mojega malo daljšega pisma: http://www.lisac.si/uploads/sugar_pismo.pdf

To ni moje najdaljše pismo ... Vsi, ki ste ga do sedaj videli, ga hvalite. Ampak ali bo prodajalo? :)

Kot rečeno, daljša pisma običajno premagajo krajša!

Dolžina je pomembna!
Dnevnik guruja
08.03.2007

Dolžina je pomembna!

Pravkar mi je moj prijatelj Drayton Bird, poslal e-mail, v katerem je zapisal tudi tole:

"So my next point, number 3, is simple: try running longer copy. Much longer. Because it tends to work better in any medium.

Here are the results of some tests run by a colleague of mine:
Copy Length (words) Response Rate
1,064                             17.08%
1,999                             19.09%
2,763                              24.24%

Now, if an extra profit of 41.9% doesn’t interest you, please stop reading now. You are making far too much money."

Kot vidite je daljše običajno boljše, kot krajše. Če želite, da Drayton kaj pametnega pove tudi vam, mu preprosto pišite na drayton@draytonbird.co.uk. Napišite mu, da bi radi prejeli 51 brezplačnih nasvetov in povejte, da sem jaz rekel, da mu lahko pišete. Poglejte tudi na www.draytonbird.com.

Pravkar sem napisal prodajno pismo na desetih A4 straneh (3,337 besed)! Če, želite vam zadevo pošljem po mailu. :)

Jonas
Dnevnik guruja
02.03.2007

Jonas

Včeraj sem imel 38 vročine, nogometa na TV ni bilo, pa sem malo pogledal Jonasovega milijonarja. In prišel do naslednjega zaključka:

Novega milijonarja se bodo gledalci relativni hitro naveličali. Zakaj?

• Ker je takšen, kot je bil pred leti. Nič novega. Jasno, da smo takrat zadevo vsi gledali. In jasno, da je prvega milijonarja iz nove serije že zaradi velike medijske podpore (Američani imajo lepo besedo za veliko in pretirano navdušenje – hype) gledalo veliko ljudi. Iz nostalgije. Ampak to je podobno sanjarjenju o svoji bivši ljubezni iz mladosti. Dokler sanjariš, je vse super, potem pa, ko po 18 letih v živo vidiš tisto staro tetko, je takoj vsega konec … :)

• Ker se ljudje itak vsega dokaj hitro naveličamo. Proizvajalci pralnih praškov so že zdavnaj ugotovili, da povprečni kupec po treh nakupih ene vrste praška, kupi nekaj drugega, nekaj novega. Zato je potrebno na tri do štiri mesece zamenjati embalažo praška, zamenjati barvo zrnc, skratka, predstaviti »novo in izboljšano« verzijo. Ker pa se nekateri naveličajo tudi novega in izboljšanega, proizvajalci praškov proizvajajo tudi do 20 različnih vrst praška (v glavnem ista zadeva z drugim imenom). Tako da ne glede na to kaj kupiš, kupiš nekaj njihovega …

• Ker je Jonas vseeno figura, ki jo scenarij milijonarja preveč omejuje. Sploh glede na to, kako se je predstavil v Hribarju in tudi sicer v zadnjih časih, bodo ljudje pričakovali več – dobili pa bodo le odlično vodenega, vendar čisto »navadnega« milijonarja.

Škoda, da Jonas ni uspel prepričati ljudi na televiziji, da bi enkrat na teden vodil nekaj podobnega kot vodi Jay Leno vodi vsak dan. To bi mu bilo pisano na kožo, gledalcev pa ne bi manjkalo.

Povzetek oziroma marketinška lekcija tega zapisa? Eden pogostih razlogov, da kupci prenehajo kupovati določen izdelek ali storitev, je preprosto dolgčas.

Poskrbite za to, da ne boste strank dolgočasili, presenetite jih!

A zakaj sem še jaz napisal nekaj o Jonasu, saj vendar o njem ta teden pišejo vsi? Priznam, zato, ker vem, da se Jonas trenutno dobro bere.

Recimo, da je vaš cilj nabrati čim več jabolk. Boste splezali na prazno jablano in tresli kot nori, ali boste raje splezali na polno jablano in samo malo potresli?

Jasnovidka ...
Dnevnik guruja
28.02.2007

Jasnovidka ...

Vedeževalka Viviana – nadaljevanje ...

Evo, samo za vas trošim dragocene evre. Viviana mi je (za €18.79) poslala štiriperesno deteljico. Dobil sem jo ravno dan po tem, ko so lopovi na ženinem avtu naredili za €10.450 škode. Skratka prvi učinki se že kažejo. No, poleg deteljice, sem seveda dobil novo ponudbo.

Viviana je moj primer predala prijateljici Donni Dondani!

donna


Donna mi je napisala: »Vaša astrologinja se je odločila, da vas osreči. To je dokazala že s tem, ko je v celoti financirala študijo, ki sem jo opravila, da bi preverila vašo energijo in analizirala vašo avro. Povedala mi je, da je to storila za vas in da vam ne bo ničesar zaračunala. Kako prijazno z njene strani!«

No, na kratko povedano, je Dona Dondana ugotovila, da sem v težavah in da vse moje probleme lahko reši kamen – avrični kristal.

Bom kupil tudi to, da vam bom lahko poročal naprej. Marketinški nauk? Stranki, ki je vroča, ki kupuje pri vas, morate ob vsaki priložnosti ponuditi še kaj več, kaj novega. Gremo stavit, da bom naslednjič poleg kamna dobil novo ponudbo za še eno magično orodje, ki bo pa čisto za res napravilo konec vsem mojim problemom.

Vedeževalke so pametne … Ko enkrat v svoj primež nekoga dobijo, ga ne izpustijo iz rok. Večina drugih podjetij, ves čas išče nove stranke, na stare stranke pa pozabijo.

Oprsje na katerega boste ponosni!
Dnevnik guruja
25.02.2007

Oprsje na katerega boste ponosni!

Eden najenostavnejših načinov, kako do dobrih marketinških idej, je pogledati, kaj se dogaja v drugih panogah, in potem poskusiti tisto, kar očitno deluje v eni panogi, prenesti v vašo panogo. Vsi vemo, da nagradne igre odlično delujejo. Ker gre v bistvu za loterijo, kjer ti ni potrebno niti srečke kupiti. Zadnje čase pa so čedalje bolj popularni tudi resničnostni šovi.

Predstavljate si, da ste lepotni kirurg. Jasno, da si želite več strank. Najti dekleta, ki si goreče želijo večje in ki si tudi upajo pod nož, verjetno ni lahko. Oglaševanje je drago, razmišljati je potrebno kreativno. Rešitev? Kombinacija nagradne igre in resničnostnega šova.

prsi

Prva nagrada je seveda povečano oprsje … Ko vam bodo naslednjič rekli, da ste šli predaleč, da je vaša ideja preveč revolucionarna, vaše kritike spomnite na lepotnega kirurga. Če lahko nekdo za glavno nagrado obljublja večje joške, lahko vi naredite marsikaj …
"Ali pa vrnemo denar ..."
Dnevnik guruja
23.02.2007

"Ali pa vrnemo denar ..."

»15 minutni marketing«

V nedeljo sem prespal v hotelu Ibis, v poljskem mestu Lodz. Na nočni omarici v sobi me je pričakal ličen prospekt, na katerem je z velikimi črkami pisalo, da bodo prej kot v 15 minutah izpolnili vsako mojo željo.

ibis


Ali pa oni plačajo nočitev!

Nekaj podobnega sem pred leti videl v ZDA, kjer so nam v restavraciji ponudili »15 minutes lunch«. Natakarica je na mizo prinesla veliko štoparico. Če v 15 minutah ne bi dobili naročene hrane in tudi računa, nam kosila ne bi bilo treba plačati.

Dve zelo natančni, jasno in glasno izraženi obljubi.

Prospekt v hotelu Ibis mi je všeč. Ker ni namenjen samo gostom, pač pa tudi zaposlenim v hotelu. Zaposleni vedo, kaj je njihova naloga. Vedo, kaj svojim gostom javno in z velikimi črkami obljubljajo. Vedo, da morajo gostu pomagati – in to prej kot v 15 minutah.

Gostje smo seveda zadovoljni. Ker vidimo, da se trudijo. Ker vemo, da se bodo potrudili, ker vemo, da bodo reagirali hitro, vsekakor prej kot v 15 minutah.

V hotelu Ibis itak kakšnih hudih želja nimaš. Gre za skromen hotel, kjer prespiš, poješ zajtrk in se odpraviš na delo … Ampak skromna oprema in majhna soba vsekakor ne pokvarijo vtisa. Vsi zaposleni se trudijo. Prijazni so, vidi se, da vsi natančno vedo, kaj je njihova naloga. 15-minutna obljuba je le še pika na i.

Lopovi
Dnevnik guruja
22.02.2007

Lopovi

Žena je imela včeraj rojstni dan. Danes zjutraj je prejela "darilo" ...

Prišla je do svojega avtomobila in ugotovila da ga približno 15% manjka! Volan, zračne blazine, motorni pokrov in skoraj cel motor ... Žalosten pogled.

lopovi 

Zavarovalnica prijazna, policija prijazna, tudi na servisu vsi prijazni ... Ampak človek izgubi cel dan in verjetno me bo vse skupaj stalo €5000. Ker je škode toliko, da mi bodo kljub temu, da je avto praktično nov, priznali "ekonomsko" totalko.

Lopove bi seveda z lahkoto polovili. Policaji vedo koliko nesreč je bilo s tem tipom avta (imajo zapisnike, lopovi so dele kradli po naročilu). Enostavno bi se odpravili na obisk k 15 lastnikom Toyot Coroll Verso, ki so imeli v zadnjem času nesrečo. Nato bi jih vprašali, kje avto popravljajo. Nato pa bi od mehanikov zahtevali potrdilo o naročilu in plačilu rezervnih delov ... In hitro bi našli nekoga, ki dela z deli kupljenimi po zelo nizki nabavni ceni :) In tako naprej. Seveda policaji to vedo, ampak ...

sedaj pa sledi marketinški nauk:

Enostavneje in ceneje je pri delu dobiti "kriminalca" Aleša L., ki vozi 69 km na uro, pri omejitvi 50km/h, kot pa se lotiti zgoraj opisanega projekta. Tudi vam svetujem, da se raje ukvarjate s strankami, ki so na dosegu roke, kot pa s tistimi, v katere morate vložiti preveč časa in denarja.

Še en marketinški nauk (vedno je potrebno gledati več korakov v naprej, zavedati se morate dolgoletne vrednosti svojih strank):

Če že policija nima časa, bi se iskanje lopovov splačalo sponzorirati zavarovalnicam. Na zavarovalnici so mi povedali, da so imeli v dveh dneh dve Toyoti Coroli Verso podobno opustošeni. Skupaj škode več kot €19.000. In v prihodnosti bodo ti lopovi naredili vsaj še za desetkrat več škode. Za ta denar, bi bilo celo ekonomsko upravičeno, če bi jih spravili za rešetke. Ja splačalo bi se jim organizirati ekipo detektivov ... Sanjarim?

Vedeževalka Viviana
Dnevnik guruja
19.02.2007

Vedeževalka Viviana

Viviana (jasnovidka, vedeževalka iz tarota, astrologinja, numerologinja, delovanje na daljavo) se me je zopet spomnila. :)

viviana

Pravi, da bo 4. marca polna luna. Pravi, da bo to zame srečen datum. Če, bom seveda sledil njenim nasvetom ...

"Aleš, skrita in skrivnostna moč, vendar kljub temu poznana že 3000 let, vam lahko omogoči, da boste usklajeni s polno luno, ki vam mora prinesti blaginjo in srečo, po kateri že od nekdaj hrepenite!

Hitro odkrijte, Aleš, kaj bo NEVERJETNI SPODBUJEVALEC SREČE takoj naredil za vas!

Veste, Aleš, ko gre za srečo neke osebe, niti najmanj ne oklevam in naredi največ, kar je v moji moči. in prav to sem storila za vas, Aleš, od tega pa je komaj nekaj ur. Verjemite mi,  to je bilo potrebno narediti in ni bilo druge rešitve ... Na vsak način sem hotela vedeti, zakaj vaše vsakdanje življenje ni tako, kot si ga zaslužite, tako, kot bi moralo biti ...

... Potem, ko sem za vas naredila svojo kratko študijo lune, sem se odločila, da ponovno obiščem svojega prijatelja zdravitelja, da mi posebej za vas izroči štiriperesno deteljico. Dal mi je eno zadnjih, ki jih je našel ... Zavedajte se, da je to štiriperesno deteljico veliki zdravitelj našel za vas, nekega večera, ko je bila polna luna.

... Veste, štiriperesna deteljica se ne zavrne, saj so jo imeli v starih časih za amulet, ki prinaša srečo, ljubezen, bogastvo in blaginjo."

Ja, Viviana mi prodaja štiriperesno deteljico. Za samo €16,99. In morda jo bom kupil.

Ker si tudi jaz želim ODREŠITVE. :) Če prodajate (OD)REŠITEV za probleme vaših strank, vam bo šlo dobro. Vivianino pošto rad prejemam. Ker so njena pisma odlično napisana, personalizirana, ker obvlada umetnost prepričevanja.

Edini problem je v tem, da je med prepričevanjem in manipulacijo včasih tako malo razlike ...

na vrh