Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Otroci naj se kar učijo na pamet!
Lisac Marketing Ekspres
24.07.2008

Otroci naj se kar učijo na pamet!

Pravijo, da so dandanes otroci preobremenjeni. Da se imajo preveč za učit.

Da se morajo učiti na pamet stvari, ki jih nikoli ne bodo potrebovali … Ni res, pravim jaz. Učenja na pamet bi moralo biti še več. Učenje na pamet bi moralo postati vrlina, prirejati bi morali tekmovanja v tem, kdo se na pamet nauči daljši in bolj zaguljen test.

Zakaj?

Yes
Dobre knjige
22.07.2008

Yes

Prepričevanje je znanstvena disciplina. Avtor pokaže vsaj 50 načinov, kako smo lahko bolj prepričljivi. Vse dokazano z eksperimenti.

yes

Eden od eksperimentov je tudi v prejšnjem zapisu opisan primer recikliranja brisač.

Če bi tekstu sporočila dodali še pojasnilo, da večina gostov brisače uporablja večkrat, bi se odstotek gostov, ki brisače ne mečejo na tla, pač pa jih ponovno uporabijo, povečal za 26%. Znanstveno dokazano. Razlog za takšno obnašanje? Ljudje radi delamo tisto, kar delajo drugi ljudje … Zato na McDonald's restavracijah piše: »Billions and billions served«.

Še par zanimivih primerov. Recimo, če na koncu TV oglasa rečemo: »Pokličite, naši operaterji čakajo na vaš klic«, bomo prodali znatno manj, kot pa če rečemo: »Pokličite, če pa bo linija zasedena, pokličite prosimo še enkrat.« Zakaj? Ker v drugem primeru dajemo vtis, kot da je naročil veliko. Ljudje smo pač čredna bitja in letimo tja kjer je gneča … V knjigi je tudi zanimiv dokaz, da prevelika izbira zmanjšuje prodajo. Ko so v trgovini zmanjšali število okusov marmelad, se je prodaja povečala. Ali pa primer napisa, ki naj bi preprečeval vandalizem, pa ga je v resnici vzpodbujal ...

In še veliko, veliko podobnih primerov. Robert Cialdini je napisal že drugo zelo zanimivo knjigo s področja prepričevanja, ki sem jo prebral.
 

Why You'r DUMB, SICK & BROKE …
Dobre knjige
10.06.2008

Why You'r DUMB, SICK & BROKE …

And How to Get SMART, HEALTHY & RICH!

Vam je naslov Randyeve knjige všeč? Mislite, da se knjiga s takšnim naslovom lahko dobro prodaja? Kdo bi vedel. Običajno ni ravno priporočljivo žaliti svoje potencialne kupce. Ampak tisti, ki so v resnici zabiti, brez denarja in bolni, te knjige itak ne bodo brali, kaj šele kupili. Vsekakor je naslov provokativen, v Randyevem stilu.

gage

Enako velja tudi za vsebino knjige. Randy (skoraj) brez dlake na jeziku pove, kar misli. Kaj pravi Randy Gage?

- v vseh kadrih vašega življenja se vedno znova in znova pojavlja ista oseba. Ta oseba, ki nastopa čisto v vseh kadrih vašega filma, ste seveda vi. In vi ste krivi za čisto vse, kar se vam dogaja.

- Filmi so pristranski in poneumljajo. Predvsem pa večina filmov in medijev nasploh, bogate ljudi prikazuje kot zlo. Randy se recimo spravi nad Titanic. V tem filmu je Jack srečen, ker je reven. Rose je nesrečna. Zakaj? Ker se bo poročila z dolgočasnim bogatašem. Filmi, TV, časopisi nas programirajo v smeri, da so bogati ljudje slabi, da so do bogastva prišli na nepošten način.

Turbo marketinška lekarna
Marketing
04.06.2008

Turbo marketinška lekarna

Včeraj sem bil v eni od ljubljanskih lekarn. Šel sem po kapljice za nos za sina. V lekarni, na približno 20 kvadratnih metrih površine, sem naštel 8 velikih plakatov (večina samostoječih) za različna zdravila, kreme za sončenje, dodatke prehrani itd.

lekarna2

Od farmacevtov se seveda o marketingu lahko veliko naučimo. Farmacevtske družbe obvladajo. Zakaj so postavili plakate v lekarno? Ker že prostor sam zvišuje kredibilnost njihovih sporočil. Če potencialna stranka vidi tak plakat v lekarni, si seveda misli: »Tole bo pa že dobra roba, saj jo sicer ne bi smeli oglaševati v lekarni.« Sama lokacija je v tem primeru neke vrste priporočilo.

Članek ali oglas?
Dnevnik guruja
19.05.2008

Članek ali oglas?

Dokazano je, da tisti oglasi, ki so zelo podobni člankom, delujejo bolje kot običajni oglasi. Pri običajnih oglasih je bralcu takoj jasno, da gre za oglas. Bralci pa branje oglasov seveda radi izpuščamo. Tako kot TV gledalci, ko naletimo na oglasni blok, preprosto premaknemo na drugi kanal.

Če naredimo oglas podoben članku, povečamo branost oglasa.

To pa lahko vodi do boljšega odziva. Seveda je vprašanje, če je takšno oglaševanje etično. O tem naj

555 žensk & moških.com v Hali Tivoli
Dnevnik guruja
14.04.2008

555 žensk & moških.com v Hali Tivoli

Kdo pravi, da gledališke predstave ne morete odigrati pred 4500 ljudmi v Hali Tivoli?

Bravo Špas teater. Evo, pa se je našel še nekdo (poleg standardnih koncertov in športnih dogodkov), ki si je upal in uspel. V poslu zmagujejo tisti, ki ne verjamejo v ustaljena panožna pravila in kdaj pa kdaj naredijo kakšno stvar, ki je pred njimi ni še nihče.

In kdo pravi, da gledališče ne sme zato, da se predstava bolje prodaja, za nagrado obljubiti golfa serije 5? Čestitam za polno dvorano, za pogum, za idejo, za itak razrodane predstave. Imam pa občutek, da bodo ostali "resni" gledališčniki vihali nos, se zmrdovali nad tem dosežkom ...

"Ne glede nato kako dobro plešete, nikoli vam ne bodo vsi ploskali." - Bill Cosby

Neizkoriščeno premoženje
Dnevnik guruja
09.04.2008

Neizkoriščeno premoženje

Ste opazili, da so trenutno na mnogih zelenicah pred Petrolovimi bencinskimi servisi, parkirane honde z napisi 99 evrov mesečno? Že kar nekaj časa Petrol prodaja tudi prostor na zelenicah.

Dobičkonosno.

Preden so pred leti začeli s to prakso, so imeli prazne zelenice. Zelenice so bile strošek, trava pač raste ... Danes so te iste zelenice vir dodatnega zaslužka. Vsako podjetje ima neizkoriščeno zelenico, ki jo lahko spremeni v donosno naftno polje (včasih morajo samo najeti kakšnega guruja :)).

Dobro pomislite, kaj bi bila lahko vaša neizkoriščena zelenica. Jaz poznam eno zelenico, ki je v večini podjetij ne znajo izkoristiti. Sploh ne vedo kaj imajo ... Ta zelenica je seznam strank.

Lexus GS 450h
Dnevnik guruja
25.03.2008

Lexus GS 450h

Preizkusil sem prestižno limuzino lexus GS 450h. V salonu niso komplicirali, avto so mi dali za dobrih 5 dni, čez velikonočne praznike, skratka.

Vtisi? Če imate denar, potem je to prava stvar. Avto je res nekaj posebnega. Česa podobnega Nemci preprosto nimajo. GS 450h vam nudi zmogljivost V8 motorja. Poraba pa ostane na ravni motorjev s 4 valji. Povedano drugače, igrate se s 350 konji, poraba pa ostane pod 10 litri!

Kaj obljubiti?
Dnevnik guruja
21.02.2008

Kaj obljubiti?

Kaj se splača obljubiti?

Če ponujate enostavne rešitve za kompleksne probleme, potem boste v prodaji najverjetneje uspešni. Ljudje pač radi kupujemo enostavne rešitve za kompleksne probleme.

To vedo recimo tudi v podjetju Nightingale Conant, ki je največje podjetje na področju produktov za osebnostno rast v ZDA, morda tudi na svetu. Kako recimo prodajajo nov shujševalni produkt?

At last...
The Secret of Long-lasting Health and Fitness - without diet or exercise
(that the health and fitness industries don't want you to know about!)



Dear Customer

Have you ever been on a diet? Or enrolled at a gym or on a fitness course?
If you are anything like me, you will have done both - several times over the years - in an attempt to 'get fit' or try and keep off those extra pounds.
I stick at it for a while - then become frustrated when there's no significant difference - and after a few weeks I'm back to square one!
And yet it always puzzled me why some of my colleagues never diet or exercise - yet stay remarkably slim, fit and healthy. Until very recently...
I was introduced to Marc David, a renowned nutrition consultant and author. Unlike all the health and fitness consultants I'd ever heard before, Marc told me it was possible for me to eat what I liked without worrying about calories or carbs or anything else - and actually lose weight and feel better. What's more, there was no boring exercise program to stick to either!
I admit I was sceptical at first. Yet the more I heard about Marc's theories, the more  ... in tako naprej ...

Današnji nasvet?

Prodajajte enostavne rešitve za kompleksne probleme. In obljubljate tisto, kar si vaše potencialne stranke želijo (recimo shujšati brez, da bi jedli manj in ne da bi telovadili). Seveda pazite, da vse ostane v mejah etike in morale.

Če pa ste v vlogi kupca, potem imam za vas drugačen nasvet …

Bodite skeptični, ko vam nekdo prodaja enostavno rešitev za vaš kompleksen problem.

Vista service pack 1
Dnevnik guruja
11.02.2008

Vista service pack 1

Microsoft je ponosno objavil, da so pripravili prvi paket popravkov za operacijski sistem Vista. Bill Gates je najbogatejši tudi zato, ker ve, da od čakanja na popolni izdelek ni koristi.

Tisto, kar imaš, moraš prodajati. Potem ko ti uspe nekaj napak popraviti, pa ponosno objaviš, da je sedaj napak manj. Do naslednje objave o novem paketu popravkov.

Iz marketinške napake (prodaja nepopolni izdelek, ki ima nešteto pomanjkljivosti) je naredil korist za stranko (brezplačni paket izboljšav in popravkov). Lepo.

Upamo kaj podobnega narediti tudi mi?

Cash Only
Dnevnik guruja
12.12.2007

Cash Only

Danes zvečer bom prespal v hotelu na Češkem. Za rezervacijo sem se odločil, čeprav poslujejo samo na "solarno energijo". Prijatelji z juga bi rekli, poslujejo po sistemu "pare na sunce". Takole pravijo v mailu, ki sem ga pravkar prejel:

Hello again,

payment: cash only.

please if something changes, call us.
with many thanks
Zámeček pod hradem - HOTEL
Starý Jičín 111
74231
tel.: +420 556 752 262
fax.:+420 556 752 261
http://www.zamecek-hotel.cz/

Se bom moral pač ustaviti na kakšnem bankomatu. Hotel s štirimi zvezdicami + restavracija in edini način plačila "cash only". Zanimivo, mar ne?

Jaz njihov način podpiram, čeprav se morda komu zdi, da ni preveč prijazen do strank. Marketinški nauk?

Zdravniki, zdravniki ...
Dnevnik guruja
10.12.2007

Zdravniki, zdravniki ...

V prejšnjem zapisu sem pisal o zobozdravnikih. Sedaj pa še ena kratka zdravniška. Vaš guru je naredil znanstveno raziskavo. V raziskavi sem ugotavljal, v katerih panogah zaposleni vsak dan prepešačijo največ.

Zlato medaljo so si po pričakovanju prislužili (prihodili) poštarji. Bravo poštarji! Sicer zadnje čase tudi veliko kolesarijo, vendar poklic poštarja vseeno zahteva več hoje kot kateri koli drug poklic.

Na drugem mestu so se našle medicinske sestre, tesno za njimi pa so se uvrstili njihovi stanovski kolegi zdravniki. Srebrna medalja torej za medicinske sestre in bronasta za zdravnike.

Dragi starši ...
Dnevnik guruja
29.11.2007

Dragi starši ...

Žena je včeraj naročila 10 otroških knjig. "Padla" je na spodnjo ponudbo. Obešeno na oglasni deski v vrtcu.

vrtec

Dober marketing. Nekdo v založbi, ki na ta način prodaja knjige, ni razmišljal samo o tem kako knjigo narediti, pač pa tudi kako jo prodati. Za razliko od mnogih podjetnikov, ki razmišljajo o izdelku, za razmislek o tem, kako ga prodati, pa jim zmanjka časa.

Zakaj je žena kupila knjige? Takole je rekla:

"Itak potrebujem darila za otroke, pa še dobrodelno je. In še vse je zelo enostavno. Učiteljici dam naročilnico in učiteljica mi bo potem dala knjige. Vse je zelo enostavno, knjige dobim kar v vrtcu. In od vsega skupaj ima tudi vrtec korist. Dobrodelna zadeva in vse je zelo enostavno, priročno."

Založba je na svojo stran pridobila vzgojiteljice. Namesto, da bi plačevali provizijo knjigarnam, raje s knjigami nagradijo vrtec (posredno vzgojiteljice). Starši se dobro počutijo, ker z nakupom pomagajo vrtcu, vse pa je tudi zelo enostavno in priročno. Založba se je tudi postavila na pravo mesto. Otroške knjige kupujejo starši. Starši pa vsak dan pridejo po svoje otroke v vrtec ... Spretno in učinkovito. :)

Dražja Elektrika
Dnevnik guruja
22.11.2007

Dražja Elektrika

Elektrika bo spet dražja. Sedaj, ko je 13.6% gospodinjstev dobilo brezplačno varčno žarnico (ostalih 72.4% gospodinjstev ni našlo dovolj volje in energije, da bi kakšnega člana gospodinjstva poslalo po brezplačno žarnico ...), je čas za podražitev elektrike.

Prodajalci elektrike vedo, da je v vsakem poslu možno zaslužiti samo na 3 načine:

1. pridobiš več strank - to opcijo so v glavnem že izčrpali, vsi smo že priključeni

2. stranko pripraviš do tega, da pri tebi kupuje pogosteje - tudi ta opcija je v glavnem izčrpana, kupujemo ves čas ...

3. stranki prodaš več, tistega, kar prodajaš - in tudi ta opcija je v glavnem izčrpana, čeprav se bi dalo še kaj narediti

Dvig cen, je lepo nadomestilo za točko 2 in 3. Za isto reč pač zaračunaš več. In zaslužiš več. Dolžnost vsakega podjetja je, da tisto kar prodaja prodaja čim dražje. S čim višjim dobičkom. Seveda morajo biti cene takšne, da dolgoročno (preveč) ne odganjajo strank.

Problem nastane, če ni konkurence. Tam, kjer konkurenčen trg deluje, ponudniki elektrike pridobivajo stranke tudi z NIŽJIMI CENAMI. Če ne verjamete, si oglejte spodnji oglas, ki sem ga pred tednom dni iztrgal iz ameriške revije.

elektrika

"very attractive electric rates"

Torej dragi moji, če vam cene elektrike pri nas niso všeč, veste kam morate preseliti svojo tovarno. :) Konkurenca je res lepa in zdrava stvar. V bistvu elektrika sploh ni draga. Ne ni. Če bi bila predraga, bi se vi lepo odpravili po brezplačne varčne žarnice. Tako se pa niste, ker vam je vseeno.

In dokler se kupci ne upirajo, do takrat je potrebno dražiti. Nasvet za tiste, ki imate v vaših podjetjih vpliv na cene. Če se vaše stranke ne pritožujejo nad vašimi cenami, potem ste prepoceni. Preprosto, mar ne? Če se ne upirajo, če ne odhajajo drugam, ste prepoceni. Amen. 

Kisik
Dnevnik guruja
15.11.2007

Kisik

V Las Vegasu prodajajo tudi kisik. Tisti, ki izgubljajo na stotine in tisoče dolarjev, si seveda lahko privoščijo še nekaj deset minut vdihavanja kisika z okusom. Pa da ne boste mislili, da to zadevo prvič vidim. S prodajo kisika je pred leti poskusil tudi eden od bralcev mojih marketinških nasvetov.

kisik

Skupaj sva potem ugotovila, da zadeva pri nas pač ne bo dobičkonosna. V Las Vegasu pa je zgodba drugačna. Če se mimo tvoje stojnice, kjer prodajaš kisik, sprehodi 32 milijonov ljudi letno, je verjetnost, da se bo vse skupaj izplačalo večja, mar ne? Nauk? Preden se lotite katerega koli projekta, si postavite naslednja vprašanja:

1. Koliko želim s projektom zaslužiti?

2. Koliko moram prodati, da bom prišel do zaslužka?

3. Je sploh dovolj kupcev z denarjem?

4. Bom lahko do kupcev prišel dovolj poceni, da se bo vse skupaj izplačalo?

Potem pa globoko vdihnite in če ste dvakrat odgovorili natančno, dvakrat pa pritrdilno, ste na pravi poti.

Ni Madeleine Mccan
Dnevnik guruja
26.09.2007

Ni Madeleine Mccan

»Not Madeleine«

Gledam Sky News. In kaj je trenutno glavna novica? To, da na sliki, ki je bila posneta v Maroku, ni svetovno znana pogrešana Madeleine, pač pa deklica, ki ji je podobna.

madeleine

Mediji bodo neko zgodbo objavljali toliko časa, dokler bo za zgodbo kaj zanimanja. Ne glede na to, ali se je kaj novega zgodilo ali ne. Glavno, da so ljudje pripravljeni prisluhniti, glavno, da napnejo ušesa. Trenutno gledalci Sky News, pa še marsikateri drugi, takoj zastrižejo z ušesi, če le slišijo besedo Madeleine. In dokler bo tako, bodo mediji o poročali o zgodbi … Ne glede na dejstva.

Še pomnite tovariši medijski projekt, ki je slišal na ime »ptičja gripa«? Če vas zanima, kaj sem o ptičji gripi napisal, ko je bila ta izmišljena zgodba v središču pozornosti, kliknite tukaj.

1000 kron za 40 minut?
Dnevnik guruja
11.09.2007

1000 kron za 40 minut?

Bi plačali 1000 kron (40 evrov) za 40 minutno ogledovanje Prage z avtomobilom?

Odvisno od tipa avtomobila, je pravilni odgovor. Kaj pravite na škodo kabriolet, letnik 1934? Ročni nesinhroniziran menjalnik, 3 prestave.

skoda1

Jasno, da se takšni vožnji nisem mogel upreti. Zakaj spada zapis o tej Škodi med marketinške zapise?

Ker so tisti, ki so se spomnili prevažati turiste po Pragi s starimi škodami in tatrami znali iz nič ustvariti vrednost.

Za počasno in hrupno vožnjo v avtu brez strehe zaračunajo desetkrat več kot običajni taksisti. Boste rekli, da to ni dober marketing? Ista zadeva bi delovala tudi v Ljubljani. Že gledam na internetu, če kdo prodaja kakšno staro škodo.

SPAM filter? Ne hvala!
Dnevnik guruja
07.09.2007

SPAM filter? Ne hvala!

Včeraj mi je kolega po pomoti poslal (v bistvu je to naredil program avtomatsko) tale mail;

I use a good spam filter, and you probably do the same.
I have whitelisted you and that means that I will receive all the emails you send to me.
I would appreciate it if you would whitelist my email address in your spam filter.
If you don't have a spam filter, I can recommend SPAMfighter. It is a highly effective free spam filter for Outlook and Outlook Express.
You can get the free SPAMfighter here:
http://www.spamfighter.com/Pro
I hope that you will whitelist me, so we can continue to communicate safely via email in the future.
Best regards
Podpis


Če se vsaj ljubiteljsko ukvarjate z marketingom in prodajo, potem SPAM filtra ne smete imeti! SPAM je

Mičo Mrkaić – guru direktnega marketinga?
Dnevnik guruja
04.09.2007

Mičo Mrkaić – guru direktnega marketinga?

Študirajte kolumne Miča Mrkaića. Pa ne zato, ker je dober ekonomist. Študirajte jih zato, ker zna pisati. Mičo Mrkaić piše besedila, ki jih ljudje berejo. Če želite kar koli prodati, morate najprej doseči, da vaše potencialne stranke tisto, kar napišete, tudi preberejo.

Nekaj marketinških lekcij, ki jih lahko opazimo med prebiranjem kolumn Miča Mrkaića:
Dormeo
Lisac Marketing Ekspres
29.08.2007

Dormeo

Kolikokrat ste se vprašali, ali se TV izdelki tipa »dormeo« prodajajo?

Kako to, da TV prodaja deluje in kako dobro sploh deluje? In predvsem, kaj se lahko vsi skupaj na tem primeru naučimo …

Kdor želi biti uspešen v marketingu in prodaji, mora študirati. Učiti se moramo iz knjig, splača se obiskovati seminarje, splača pa se tudi proučevati uspešne primere.

Oglejmo si danes Studio Moderno in njihova ležišča Dormeo. Odličen primer, iz katerega se lahko vsi veliko naučimo.
Kako zmanjšati branost?
Marketing
22.08.2007

Kako zmanjšati branost?

Izbira pisave je pomembna. Če želite prodati več, potem seveda ni vseeno, ali tisto, kar napišete, bralci preberejo ali ne. Revije v člankih ne prodajajo, vendar je vseeno v interesu revije, da čim več bralcev prebere večino člankov. Revije naj bi prodajale vsebino in če bralci člankov ne preberejo, potem dolgoročno ne bodo zadovoljni.

reverse

Če članek postavite tako, kot je postavljen tale na sliki, boste garantirano zmanjšali branost. Isti članek bi, če bi bile črne črke na beli podlagi, prebralo dvakrat več ljudi. Dokazano in v direktnem marketingu neštetokrat preverjeno. Že David Ogilvy je v svoji knjigi Ogilvy on Advertising! na strani 21 zapisal:

»I recently counted 49 advertisements set in reverse (white type on black background) in one issue of a magazine, long years after research demonstrated reverse is difficult to read«. Enako trdi Drayton Bird, enako trdijo vsi, ki se na direktni marketing spoznajo …

Saj veste, da o direktnem marketingu kar nekaj vem tudi sam, prebral sem kar nekaj knjig in člankov na to temo. In samo lani opravil več kot 150 različnih testov s področja direktnega marketinga. Na največjem svetovnem založniškem dogodku Folio: Show (http://www.folioshow.com kjer se vsako leto zberejo vsi svetovni založniki revij, sem poslušal vrsto predavanj, v katerih je bila omenjena ista reč. Reverse zmanjšuje branost. In pika. Brez izjeme. Mimogrede, na Folio bi se moral prijaviti vsak, ki se ukvarja z izdajanjem revije, vsaj enkrat na 5 let.

Vsi se strinjamo – reverse zmanjšuje branje. Ta oblika poudarka je dobra za krajše odstavke, morda za naslov, nikakor pa ne za celotno besedilo. Vi, ki berete dnevnik marketinškega guruja, veste več. In če boste imeli kdaj priložnost odločati o postavitvi teksta, si zapomnite ta zapis. Tega, kar sem vam povedal sedaj, oblikovalcev v šolah očitno ne učijo. Učijo pa to marketinški guruji, takšno znanje se da dobiti na dragih seminarjih in v veliko cenejših knjigah. Samo malo se je potrebno potruditi.

Aja, zakaj se takšne zadeve vseeno dogajajo. Ker tisti, ki oblikujejo, ne berejo, ker ne hodijo na seminarje, ker posnemajo kolege, ki tudi ne berejo, ker improvizirajo, ker založniki revij vseeno niso tako odvisni od branosti, kot so recimo tisti, ki prodajajo kataloško. Če odprete Neckermanov katalog, takšne postavitve ne boste našli. Ker jim pri Neckermanu ni vseeno, koliko prodajo. Ker vedo, da če bralcu otežiš delo – in svetle črke ne temni podlagi so težko berljive – bralec zadeve ne bo prebral in ne bo kupil izdelka. V končni fazi pa manjša prodaja pomeni manj dobička in dolgoročno lačne otroke.

T shirt
Marketing
12.08.2007

T shirt

majica
Na majicah vidimo res vsakovrstne napise. Ampak, da bi kdo imel na majici natisnjen cenik … Tole sem posnel na vaški veselici blizu Berlina. Če slučajno ne veš, po koliko so palačinke, pogledaš osebje, ki palačinke peče in prodaja. Ideja mi je všeč. Koristno, pa še povečuje prodajo.

Harry Potter
Dnevnik guruja
21.07.2007

Harry Potter

Zakaj so ljudje sredi noči, praktično po celem svetu, čakali na zadnjo, sedmo izdajo Harrya Potterja?

• Ker so kupili že 6 knjig in zbirka brez zadnje – sedme – ne bi bila popolna. Ljudje radi zbiramo vse živo, nedokončana zbirka boli …
• Ker se želijo pohvaliti pred prijatelji, da knjigo že imajo, in da vedo, kaj se je zgodilo z glavnim junakom. Skratka, tisti, ki v svoji družbi prvi pride do pomembne informacije, je večji frajer kot drugi.
• Ker, kdor trikrat kupi Renault, tisti ga bo zelo verjetno kupil tudi četrtič. Gre za konsistenco. Sedmega Harryja Potterja torej kupiš, ker pač kupuješ Harryje …
• Ker želijo med prvimi odkriti skrivnost. Vedeti nekaj, kar drugi ne vedo, pokukati skozi ključavnico – to je vedno zanimivo.
• Ker želijo pokazati, da so del posebne družbe, da pripadajo klanu bralcev, posebni skupini ljudi – združbi, ki ljubi Harryja Potterja. Ljudi, ki so čakali sredi noči v vrsti za knjigo, druži nekaj skupnega – pripadajo istemu plemenu in na to so ponosni.
• Ker sta za histerijo poskrbela odlična PR in marketinška mašinerija …Novica o vrstah pred knjigarnami je obšla svet. O tem so poročale vse TV postaje. Si predstavljate, koliko denarja bi šlo za oglaševanje, če bi ga založniki plačali? Ljudje, ki vodijo PR in marketing projekta Harry Potter, so mojstri. Nobenega oglaševanja do izida – dajmo medijem novico o gneči in oglaševanje ne bo potrebno. No, oglaševanje pride na vrsto po tem, ko mediji o 7 in zadnji knjigi ne bodo več pisali …

Verjetno bi se našel še kakšen razlog, da se sedma in zadnja knjiga dobro prodaja, ampak večino jih sem naštel zgoraj.

Zakaj pa so ljudje pokupili prvo knjigo? To je pa že težje vprašanje. Seveda je bila prva knjiga dobra. No, prebral sem jo tudi sam, vendar me ni navdušila dovolj, da bi nadaljeval z drugo, tretjo … Je pa zato navdušila dovolj drugih …

Izdelek je vsekakor dober, bralcem je všeč. Vendar to še ne pojasni uspeha knjige. Dobrih knjig je še veliko, pa jih nikoli ne bo prebralo toliko ljudi.

Verjetno je šlo za pravi izdelek ob pravem času. Knjiga je bila nekaj posebnega, neki nov žanr. In prebralo jo je dovolj mnenjskih voditeljev. Jaz mislim, da je avtorica vsebino že od vsega začetka marketinško zastavila. Vprašala se je, kaj bi ljudje brali, kaj imajo radi, pa še ni na trgu. In je napisala, kar je napisala. Napisala je nekaj posebnega, nekaj drugačnega. S to drugačnostjo je veliko tvegala. In zadela glavni dobitek! V pravem trenutku je bila na pravem mestu. Kot tisti gospod z Madžarske, kako se je že pisal? Aja, Rubik. :)

Sosed
Marketing
19.07.2007

Sosed

Ko v bloku prvi stanovalec zamenja vrata ali okna, se usuje plaz ... V nekaj letih okna in vrata zamenjajo praktično vsi.

gorenjci

Dobro poglejte zgornjo sliko. Videli boste, da ima praktično vsaka hiša v vasi na strehi sončne kolektorje. Le kako je praktično vsem v vasi prišlo na misel, da bi se bilo pametno greti na sončno energijo?

Premeteni prodajalci vedo, da ljudje radi posnemamo druge ljudi. Če ima sosed, bomo imeli tudi mi, pa naj stane kolikor hoče. Jaz samo poročam o dejstvih dragi moji, pametni trgovci pa te zadeve obrnejo sebi v prid. Marketing in prodaja je zabavna reč, odlični primeri so povsod. Današnja slika je seveda slovenska, gre za eno vasico na Gorenjskem.

Golota & prodaja 2.0
Marketing
05.07.2007

Golota & prodaja 2.0

Moje zapise berejo tudi na Poljskem. Robert iz Poljske mi je poslal tale link http://www.nothing-to-hide.co.uk/ . Rekel mi je, da je tole zelo podobno akciji, ki so jo naredili v reviji O osebnosti. Saj se spomnite, nekaj zapisov nazaj. Kakšen komentar? V spotu podjetja nastopa tudi lastnica podjeta Joanna Gardnier. Upam, da ste starejši od 18. :) 

Poiščite razliko!
Marketing
28.06.2007

Poiščite razliko!

Na slikah v nadaljevanju zapisa, vidite avto vašega guruja. Nakup kabrioleta je seveda nemogoče racionalno pojasniti. Gre namreč za avto, ki je dražji, bolj hrupen, manj prostoren in zahtevnejši za vzdrževanje od enakega modela s klasično streho.

Ampak o tem kdaj drugič, jaz se namreč s platneno streho vozim že od konca prejšnjega stoletja in očitno moram imeti kakšen dober razlog za to. Poiščite razliko slikama v nadaljevanju novice. Avto na eni od slik je vreden 613 evrov več, kot na drugi.

Paprike
Dnevnik guruja
28.06.2007

Paprike

Poglejte si tole trgovino. Ni dvoma, da prodajajo paprike, mar ne?

paprike1

Opazoval sem, kam turisti zahajajo in katera trgovina na ulici ima največ prometa. Brez dvoma ravno ta, ki prodaja paprike. Seveda imajo v tej trgovini tudi vse ostalo, kar turisti kupujejo. Recimo jaz sem kupil, dve steklenici Tokaja, dve pločevinki zmlete paprike, žena pa je dodala še eno vazo.

paprike2


Nauk? V prodaji se vedno izplača poudariti eno samo lastnost, prednost, korist. Čeprav vsi prodajajo prav enako robo, iste spominke, največ proda ta, ki poudarja paprike. Že iz radovednosti greš pogledat, trgovino objeto s paprikami pa itak vsak opazi.

Poudarjajte eno samo stvar, ne glede na to, kaj prodajate. Če želite strankam povedati, da imate vse, vas ne bodo opazile, si ne bodo zapomnile ničesar. Če boste poudarjali eno samo korist, imate nekaj možnosti. Recimo Donat, WD40 ali pa Actimel … vsi poudarjajo eno samo korist.

Golota & prodaja
Dnevnik guruja
19.06.2007

Golota & prodaja

Poglejte naslovno stran revije O Osebnosti.

nagci

O tem imam mešane občutke. Ustvarjalci revije O Osebnosti pravijo, da so se fotografirali goli, "ker želijo sebi in nam povedati, da je naše telo, kakršno je, da ga kljub vsem pomanjkljivostim in težavam, ki jih imamo, sprejemamo, in zato malce lažje živimo".

Grde mačke po 500 SIT
Dnevnik guruja
14.06.2007

Grde mačke po 500 SIT

Sedaj pa še cela zgodba o prodaji grdih mačk. Pri tašči v Radovljici so nenačrtovano dobili 8 malih lepih muck. Ker smo jih želeli oddati, smo v Delu objavli oglas z naslednjo vsebino: "Oddamo mlade lepe mucke." Poklical ni nihče.

In je na pomoč priskočil marketinški guru. Ter malenkostno spremenil tekst: "Grde mačke po 500 SIT". Na klice je odgovarjala ženina sestra Kristina. Odziv je bil bistveno večji, kot pri prvem oglasu. Okoli 20 klicev. Med drugim so klicali tudi iz društva proti mučenju živali. Ko sem jim razložil, da gre v bistvu za prijazen oglas, s katerim želim oddati mucke, še vedno niso bili zadovoljni. Predlagali so, da damo mačko pod nož in rešimo problem prevelike mačje rodnosti. Prijazno, ni kaj.

No mačke smo potem uspeli oddati. Oglas je pomagal, čeprav smo jih po pravici povedano, večino oddali prijateljem od znancev ...

Nauk? Dva nauka. Prvič, z dolgočasnimi oglasi je težko kaj prodati. Moj oglas je bil drugačen, vzbudil je radovednost, zanimanje. In drugič, ideja za vse skupaj sploh ni bila moja. Nekaj podobnega je naredil avtor knjige "Prodaja nevidnega" Harry Beckwith. Mimogrede gre za izjemno dobro knjigo, ki vas bo naučila še bolje prodajati nevidno - storitve torej. Bodite leni - berite knjige in se učite na izkušnjah drugih.

nevidno

Več o knjigi na:  http://www.lisac-lisac.si/knjige_marketing1.php#prodajanevidnega

Zdrava pijača
Dnevnik guruja
12.06.2007

Zdrava pijača

Na dunajskem letališču sem si privoščil zdrav napitek. Embalaža mi je bila všeč.

sok

  • ker so avtorji nekaj znanja iz direktnega marketinga prenesli na oblikovanje embalaže. Priznajte, da "z roko" dopisan tekst pritegne pozornost
  • ker so iz dolgočasnih in 99% strankam nerazumljivim informacij, naredili korist. Običajno drobnega tiska ne beremo, tu pa drobni tisk prodaja, stranko dodatno prepriča, da je pravilno izbrala
  • ker je embalaža drugačna, kot smo je vajeni. Avtorji očitno niso pogledali kaj dela konkurenca in potem naredili nekaj podobnega

Sem imel res občutek, da sem naredil nekaj za svoje zdravje. :)

  • Stran
  •   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  •   
na vrh