Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Celebrity marketing
Dnevnik guruja
05.05.2008

Celebrity marketing

Uporaba »celebrities« v marketingu zna biti še kako dobra naložba. Recimo zobozdravniki, ki bodo popravili zobe brezdomcu Marku iz Big brotherja, so že dobro naredili. Odlična naložba.

Kaj pa lahko rečemo za farmacevtsko podjetje, ki je plačalo Ronaldu, da si je pustil rasti lase?

ronaldo

Ronaldo je bil dobra izbira. Prej je bil brez las, odkar ima pogodbo s farmacevtskim podjetjem so mu lasje lepo zrasli. Danes seveda vsi govorijo o Ronaldovem izletu v posteljo s tremi prostitutkami. Prostitutke so očitno uporabljale preveč rasnega hormona, pa jim je med nogami nekaj zraslo. :)

No, kar želim povedati, je to, da je uporaba znanih osebnosti v marketingu tudi tvegana. Nikoli ne veš, kakšno neumnost lahko tvoj »celebrity« naredi. Doping, seksualni škandali, bankrot, alkohol, mamila …

Ampak na koncu kocev je v večini primerov pomembno to, da te opazijo. Kaj pravite, dragi moji, katero bo prvo podjetje, ki bo za svoj »celebrity« izbralo Damjana Murka? Fant je veliko investiral v svojo medijsko prepoznavnost. Sedaj bi bil že čas za kakšno donosno pogodbo. :)

Računalnik mi je poizkušal prodati toner!
Dnevnik guruja
01.05.2008

Računalnik mi je poizkušal prodati toner!

Pravkar sem pregledoval trenutne rezultate glasovanja oziroma glasovanje na www.prvak.si, ko mi je računalnik poskušal prodati toner za tiskalnik.

toner

Dober poskus. Res je, da odkar sem tiskalnik kupil – gre za majhen tiskalnik v moji pisarni – tonerja nisem zamenjal.
Kako hudiča računalnik ve, da je morda čas za zamenjavo? Morda kakšen program beleži število natisnjenih strani? Morda to sporočilo po določenemu številu dni pošljejo vsem kupcem?

Kaj vem … Vsekakor gre za dobro uporabo podatkov o kupcu. Biti v pravem času na pravem mestu je 80% uspeha v prodaji. Kupci kupujemo takrat, ko nam ustreza, in ne takrat, ko ustreza prodajalcu. Tale poskus računalnika je v pravi smeri, dalo bi se zadevo še izboljšati, ampak vseeno, dober poizkus ...

4 hands massage …
Dnevnik guruja
23.04.2008

4 hands massage …

Včeraj sem šel na masažo. Naročen sem bil na masažo z bambusom. Ampak šefica je imela zame presenečenje. Rekla je, da priporoča »four hands massage«. No, pa naj bo, sem rekel. Odločitve seveda nisem obžaloval. Štiri roke so vsaj dvakrat boljše kot dve. Priznam.

Marketinški nauk?

Šefica poljskega masažnega salona je odlično izrabila v tistem trenutku neizkoriščeno premoženje. Imela je maserko brez stranke. Namesto da bi prosta maserka pila čaj, jo je poslala v akcijo. Rezultat? Bolj zadovoljna stranka in 100% izkoriščeni maserki. Saj veste, če prodajaš storitve, je še kako pomembno, da čim bolje izkoristiš vse proste kapacitete. Vprašajte hotelirje – prazne sobe so nekaj, česar ne marajo.

Šefica je s svojo potezo povečala verjetnost, da stranka pride ponovno. Kreirala je nov izdelek, ki si ga bodo stranke, ki ga enkrat preizkusijo, prav gotovo ponovno naročile. Prodajalci lahko vedno ponudijo več tistega, kar prodajajo. Pa naj gre za 30% več zobne paste, 10% več mleka ali pa dve roki več pri masaži. Sploh pa je bolje ponuditi več, kot pa pospeševati prodajo s popustom. Mene popust in navadna masaža ne bi prepričala. Za dve roki več, pa bi sedaj, ko vem, kako zadeva poteka, rade volje plačal več.

Kot vidite, je možno čisto iz vsakega dogodka potegniti kakšno marketinško lekcijo. Bom šel na tole masažo vsaj še enkrat, morda se pa še česa domislim. Aja, čisto mimogrede … Ženo sem tudi povabil, pa se ji na masažo ni dalo iti. Ko bo tole prebrala …

Več kot rokavica
Dnevnik guruja
21.04.2008

Več kot rokavica

Moje poljske sodelavke so takole pomerjale današnji nakup pri Avonovi zastopnici. Ne, ne … to ni navadna rokavica. Na tej rokavici so označene točke, kamor morate pritisniti, če želite pozdraviti kakšen del telesa. Sicer v navodilih piše, da rokavica ni zdravstveni pripomoček, ampak nikoli se ne ve, morda pa pomaga …

rokavica

Včasih dvignete vrednost izdelku tako, da v sam izdelek vtisnete še nekaj znanja iz kakšne druge panoge. Tale rokavica ni nič drugega, kot bolj ali manj posrečena kombinacija izdelka (rokavica) in storitve (zdravljenje z akopresuro).

Podobna kombinacija dveh, na videz nezdružljivih stvari, je recimo v ZDA precej popularen wrestling. Gre za kombinacijo rokoborbe in filma. Rokoborci se ne tepejo čisto zares, vse je zrežirano, otroci in kakšen oči tudi, pa ob tem uživajo.

Še vi se spomnite kakšne čudne kombinacije, ki je prinesla dobre prodajne rezultate. Recimo avtodom je že ena takšna kombinacija. Ali pa rolerji, ali pa ... 
 

555 žensk & moških.com v Hali Tivoli
Dnevnik guruja
14.04.2008

555 žensk & moških.com v Hali Tivoli

Kdo pravi, da gledališke predstave ne morete odigrati pred 4500 ljudmi v Hali Tivoli?

Bravo Špas teater. Evo, pa se je našel še nekdo (poleg standardnih koncertov in športnih dogodkov), ki si je upal in uspel. V poslu zmagujejo tisti, ki ne verjamejo v ustaljena panožna pravila in kdaj pa kdaj naredijo kakšno stvar, ki je pred njimi ni še nihče.

In kdo pravi, da gledališče ne sme zato, da se predstava bolje prodaja, za nagrado obljubiti golfa serije 5? Čestitam za polno dvorano, za pogum, za idejo, za itak razrodane predstave. Imam pa občutek, da bodo ostali "resni" gledališčniki vihali nos, se zmrdovali nad tem dosežkom ...

"Ne glede nato kako dobro plešete, nikoli vam ne bodo vsi ploskali." - Bill Cosby

Toyota ali pacient?
Dnevnik guruja
14.04.2008

Toyota ali pacient?

Kdo ima več možnosti, da pride živ iz »popravila«, toyota ali pacient v bolnišnici?

Pacient ima definitivno manj možnosti, da preživi!

Pravkar berem zanimivo medicinsko raziskavo.* V ZDA zaradi medicinske napake vsako leto v bolnicah umre med 44.000 in 98.000 ljudi. Medicinske napake so 8. najhujši morilec v ZDA.

Kako je s tem pri nas? Pri nas morda vsako leto zaradi medicinske napake umreta dva človeka. Za več kot dva namreč ne slišimo. Če pa ameriške številke preprosto prevedemo na slovenska dva milijona ljudi (Američanov je 300 milijonov), potem lahko sklepamo, da v bolnicah vsako leto pomorimo med 293 in 653 ljudi (pacientov).

Preden se naslednjič odpravite v bolnico, dvakrat premislite. Več možnosti imate, da vas ubijejo v bolnici, kot da umrete na cesti …

Zakaj pišem o vsem tem? Zadnjič me je grobo nahrulil eden od naših kupcev, ker ni dobil knjige pravočasno. Priznam, da smo naredili napako. Knjigo je dobil pozneje, pa še opravičilo in dodatno knjigo za nagrado. Ja, tudi v mojem podjetju delamo napake, veliko napak. Čeprav ga vodi marketinški guru …

Ker vseh napak nikoli ne bomo odpravili, je pomembno, kako se obnašamo potem, ko do napake pride. Stranke vedno odpustijo napako, če jo ustrezno popravimo. Hitro, z opravičilom, s kakšno drugo pozornostjo. In tako iz nezadovoljne stranke naredimo stranko, ki se vrača in vrača. V poslu ni toliko pomembno, da ne naredimo prve napake, pomembno je, da napake ne ponovimo in pomembno je, kako se obnašamo takrat, ko napako naredimo.

Zgoraj napisano seveda ne velja za bolnice. Bolnice, bi predvsem morale delati na tem, da bi bilo napak čim manj. Recimo v tovarnah, kjer izdelujejo toyote, je na vsakih milijon izdelanih delov 50 takšnih z napako. Pri ameriških izdelovalcih avtomobilov je na vsakih milijon delov 1000 takšnih z napako. Zato pa Japonci porabijo samo 3% proizvodnega proračuna za popravilo napak, Američani pa za odpravo napak porabijo od 6 do 24% vseh proizvodnih stroškov.

Ja, splača se delati čim manj napak … Imaš več zadovoljnih strank pa tudi manj stroškov z odpravljanjem napak.

Če si bolnica, potem napak recimo ne priznaš in tako prihraniš stroške za odpravo napak. Itak pa je v njihovem primeru za odpravljanje napak prepozno … Jutri peljem ženinega priusa na servis, na menjavo zimskih gum. Prepričan sem, da bo toyota poseg preživela. Morda bi bilo dobro, če bi država, namesto, da z višjimi kaznimi dviguje prometno varnost, kakše evro več vložila v zmanjševanje števila zdravniških napak.

Marketinški nauk vsega skupaj? Delajte čim manj napak. Vzpostavite sisteme, ki preprečujejo napake. Ko pa do napake pride, jo priznajte, pokesajte se, stranki povrnite vse stroške in še kaj dodajte iz vašega žepa. In poskrbite, da napake ne ponovite, vsaj ne na isti stranki. :)

Kje sem dobil vse te podatke? http://qshc.bmj.com/cgi/content/full/12/5/359

Če boste želeli prebrati celoten članek, se boste morali logirati (brez skrbi, je brezplačno).

*Institute of Medicine2 estimated in 1999 that between 44 000 and 98 000 people die in hospitals each year due to mistakes, and that medical mistakes are the 8th top killer in the nation. In the same report hospital errors alone have also been estimated to cost the nation $8.8 billion a year.

Večerovi najbolj brani članki tedna
Dnevnik guruja
10.04.2008

Večerovi najbolj brani članki tedna

Večerovi najbolj brani članki tedna, trenutni vrstni red:

1. Po nesreči je izginil

2. Spet smrt na cestah

3. Video: Orhideje iz Prekmurja

4. Lepotice ljubijo hokejiste, Werner na Maldivih, bojkot festivalov

5. Deklica z dvema obrazoma

6. Čez polno črto v tovornjak

7. Ženska ugriznila napadalnega pitbula

8. Eva je v dobri formi

9. Vinjete (avtor mag. Aleš Lisac)

14. Cruise ima težave z marihuano

Potrebuje zgornji zapis kakšen komentar? Zakaj že ljudje berejo časopise? :) To, da sem na devetem mestu, 5 mest pred težavami Toma Cruisa z marihuano, je že velik uspeh. Sploh glede na to, da so pred mano praktično same nesreče.

Tudi tole je direktni marketing ... Spremljajte lestvice branosti člankov v časopisih in revijah. Veliko se lahko naučimo o ljudeh, njihovih navadah, željah.

Neizkoriščeno premoženje
Dnevnik guruja
09.04.2008

Neizkoriščeno premoženje

Ste opazili, da so trenutno na mnogih zelenicah pred Petrolovimi bencinskimi servisi, parkirane honde z napisi 99 evrov mesečno? Že kar nekaj časa Petrol prodaja tudi prostor na zelenicah.

Dobičkonosno.

Preden so pred leti začeli s to prakso, so imeli prazne zelenice. Zelenice so bile strošek, trava pač raste ... Danes so te iste zelenice vir dodatnega zaslužka. Vsako podjetje ima neizkoriščeno zelenico, ki jo lahko spremeni v donosno naftno polje (včasih morajo samo najeti kakšnega guruja :)).

Dobro pomislite, kaj bi bila lahko vaša neizkoriščena zelenica. Jaz poznam eno zelenico, ki je v večini podjetij ne znajo izkoristiti. Sploh ne vedo kaj imajo ... Ta zelenica je seznam strank.

Vinjete drugič
Dnevnik guruja
09.04.2008

Vinjete drugič

V ponedeljek sem dobil tale mail: 

Pozdravljen Aleš,

sam sem začel letos uporabljati sistem vinjet na svojem delu in to pali nenormalno. Sicer na mesečne obroke, ampak zadeva je precej podobna. Car si.

S spoštovanjem vas lepo pozdravljam, Igor

Zakaj že pišem dnevnik marketinškega guruja? Ker vam želim pokazati čim več načinov, kako lahko tudi vi zaslužite kakšen evro več. Z idejami, ki jih preberete tukaj, je to še kako možno. Skratka o vinjetah nisem pisal, ker bi vam želel povedati kakšno je moje mnenje o cestnih vinjetah (mimogrede guru podpira nemški sistem vožnje po avtocestah, vključno z njihovimi omejitvami hitrosti :)), pač pa, ker sem vam pokazal poslovni model, s katerim lahko marsikdo zasluži. 

Sedaj čakam prvega frizerja, ki bo preizkusil mojo idejo o uvedbi vinjet. Pa da vidimo. Zanimanje vsekakor obstaja, do sedaj je za vinjete glasovalo približno 370 žensk, od vprašanih približno 500. Vprašanje sem zastavil na nekaj mojih zadnjih predavanjih. Vinjete pa so uporabne skoraj povsod, Igor se recimo ukvarja z izdelavo spletnih strani. 

Vinjete
Dnevnik guruja
07.04.2008

Vinjete

Današnjo kolumno v Večeru začenjam takole:

"Vprašanje za blondinke in ostale ženske: Bi raje, kot da plačujete za frizerja vsakič sproti, kupile "vinjeto" za neomejeno število obiskov pri svojem frizerju? Koliko bi bile pripravljene plačati za takšno vinjeto? 200 evrov, 300 evrov, 349 evrov? Več?"

Govorim o marketinških vinjetah. Preberite, komentirajte, ocenite članek. In seveda razmislite kje vse bi še lahko uvedlli vinjete! Povezava na kolumno v današnjem Večeru: http://www.vecer.si/clanek2008040705311759

Ninini "Nasveti za šoping"
Dnevnik guruja
06.04.2008

Ninini "Nasveti za šoping"

Odlično, Nina Osenar! Oziroma odlično za tekstopisce oddaje Big Brother. Čutite, kako velika je razlika med »… se vidimo po oglasih …« in »... nasveti za šoping …«?

Razlika je ogromna. Nina Osenar je iz nečesa, kar je negativno – kdo pa še rad gleda oglase? – zadevo predstavila v obliki koristi za gledalko. Nasveti za šoping so po mojem mnenju res lepa inovacija. Radijski in TV voditelji vsak dan z bolj ali manj enakimi besedami najavljajo oglase.

Večina uporablja obrabljeno »se vidimo/slišimo po oglasih«. Nekateri radijski voditelji se norčujejo iz poslušalcev in oglaševalcev in oglase najavijo v stilu: »No, sedaj moramo pa še malo zaslužiti, za naše plače poskrbeti …« Ampak to je slabo, ker predstavljajo oglase kot nekaj slabega za poslušalce, ker predstavljajo oglase kot nujno zlo.

Evo, Nini Osenar pa je uspelo. Ne vem, zakaj malo dvomim, da se je tega spomnila sama, ampak stavek izgovarja tako doživeto (čeprav verjamem, da se ženskam ni težko vživeti v šoping …), da sploh ni važno, kdo je avtor ideje. Bravo, Nina Osenar. Marketinška strokovnjakinja, ki ve, nekaj zelo pomembnega. Besede prodajajo! Zato ni vseeno, katere besede uporabimo.

Za konec pa še en nasvet za šoping. Kliknite na www.lisac-lisac.si in končno kaj kupite. :)
 

Ariel časti večerjo!
Dnevnik guruja
01.04.2008

Ariel časti večerjo!

Akcija je žal pravkar potekla. Me prav zanima, koliko kupcev praška, si je pustilo plačati polovico večerje.

ariel

Takšno akcijo bi lahko izvedel vsak slovenski podjetnik! In to zastonj!

Enostavno se dogovoriš z nekaj gostilnami. Rečeš jim takole: "Jaz vam pripeljem novo stranko, vi pa namesto, da mi plačate provizijo, stranki pri prvem obisku, znižate račun za polovico. Častite stranko in še nič vas vse skupaj ne stane.

Mislite, da so praškarji akcijo izvedli po mojem modelu, ali pa so celo kaj plačali gostincem za večerje. Morda so šli pa še korak dlje in so gostincem zaračunali sodelovanje v akciji!!??

Marketing je res zabavna reč, mar ne? :) 

Šaro ima novo ovratnico
Dnevnik guruja
01.04.2008

Šaro ima novo ovratnico

Šaro ima novo ovratnico in nov povodec, njegov lastnik pa nov obesek za ključe. Vse ročno izdelano. Šaro je vesel. Dolgih sprehodov še najbolj, pa tudi ovratnica mu je všeč. Sicer to ni ravno tip psa, ki bi se razumel na visoko modo, ampak dobro izdelana in podložena ovratnica se dobro prileže tudi takšnemu karakterju, kot je Šaro.

saro1

Poiskati pravo tržno nišo, to je tisto, kar prinaša uspeh pri prodaji. Izdelovati in prodajati prestižne ovratnice in povodce za pse? Zakaj pa ne! Lastniki živali so itak nori na svoje ljubjenčke. In za svoje ljubljenčke so pripravljeni seči v žep. Samo pravo stvar jim morate ponuditi.

Imate psa in še nima MODNEGA povodca? Kaj čakate? http://www.petiitpethaus.com/ A kdo, da je Šaro? Ja kuža, ki ga guru sprehaja vsako nedeljo. :)

Saša Lendero
Dnevnik guruja
30.03.2008

Saša Lendero

Prvič sem za Sašo Lendero slišal pred leti. Razlog? Njena masaža za povečevanje prsi. Potem sem za Sašo slišal od svojega sina. V vrtcu namreč pojejo, da ljubijo cigana Jana. In danes je Saška na televiziji spet pokazala, kako se masira prsi. Na Ančki. Ampak ne na tisti Ančki, ki smo jo vsi napihovali na tečajih prve pomoči, temveč na živi Ančki. :)

Zakaj pišem o Saši? Ker je njena masaža prsi šolski primer, kako vzbuditi pozornost medijev, kako doseči, da vsi pišejo o tebi. Američani bi rekli, da je Saša izvedla odličen »PR stunt«. Medije je nahranila s pravo hrano … Sicer glasbene scene ne spremljam, ampak imam občutek, da je bila tale famozna masaža ključna prelomnica v Sašini karieri. 

Lahko noč in lepo razmišljajte, kako boste vi na tak preprost, učinkovit in poceni način prišli v medije. Medijska pozornost v končni fazi pomeni tudi nekaj več evrov, pomeni dodatne priložnosti. Aja, še link do cigana Jana.

Prevara?
Dnevnik guruja
25.03.2008

Prevara?

Elektronsko pošto vsi beremo s prstom na tipki Delete. Hitro in neusmiljeno brišemo vse, česar ne poznamo, vse, kar je sumljivo, vse, kar diši po viiiiiaaagggrrrri in podobnem. Včeraj sem dobil enega boljših, bolj prebrisanih in poskusov (celo slovenski je) prodaje s prevaro.

Dobil sem tole pismo:

Lexus GS 450h
Dnevnik guruja
25.03.2008

Lexus GS 450h

Preizkusil sem prestižno limuzino lexus GS 450h. V salonu niso komplicirali, avto so mi dali za dobrih 5 dni, čez velikonočne praznike, skratka.

Vtisi? Če imate denar, potem je to prava stvar. Avto je res nekaj posebnega. Česa podobnega Nemci preprosto nimajo. GS 450h vam nudi zmogljivost V8 motorja. Poraba pa ostane na ravni motorjev s 4 valji. Povedano drugače, igrate se s 350 konji, poraba pa ostane pod 10 litri!

Lucija ima dva mehka
Dnevnik guruja
15.03.2008

Lucija ima dva mehka

Pravkar gledam viktorje. Eno od nominacij predstavlja Lucija Ćirović. Ja, ona ima dva mehka, tudi vsi v njeni družini imajo mehke. Ampak tudi Janković ima mehkega ... In tako naprej ... :)

Lucija je izvedla kratko stand up comedy rutino. Malo se je pošalila na račun mehkih č-jev.

viktorji

O njenem nastopu pišem zato, ker vam želim povedati, da tega, kar je pravkar povedala, ni povedala prvič. To zadevo na svojih nastopih ponavlja in ponavlja. In ker je rutina preizkušena, jo je upala izvesti tudi na današnjih viktorjih.

Tisti, ki se ukvarjamo z javnim nastopanjem, predvsem pa tisti, ki se ukvarjajo s stand up comedy, tisti, ki morajo nasmejati publiko, vedo, kaj je to "nevaren material".

Nevaren material je preprosto povedano nepreizkušena šala. Jay Leno in ostali pravi profesionalci NE IMPROVIZIRAJO. Če se le da, se izogibajo uporabi nevarnega materiala.

Pravi profiji dajejo vtis, da improvizirajo. V resnici pa poslušate nekaj, kar so na nekem drugem občinstvu preizkusili že velikokrat.

Bravo, Lucija Ćirović! Bravo slovenski stand up komedijanti!

Zgodba o Lexusu
Dnevnik guruja
07.03.2008

Zgodba o Lexusu

Včeraj mi je direktor Lexus Slovenija poslal personaliziran dopis z naslovom »Vabljeni na preizkus popolnosti« in knjigo “Zgodba o Lexusu”.

lexus1

V personaliziranem dopisu direktor Boštjan Trilar pravi:

“Vaš življenjski slog, svobodomiselnost in odnos do okolja so nas prepričali, da Vas povabimo v krog izbrancev, ki bodo lahko na poseben način preizkusili prestižni hibridni vozili Lexus – športno terensko vozilo RX 400h in limuzino GS 450h …”
“… ker ne gre za običajne testne vožnje, ampak za ekskluzivno testiranje, boste imeli za spoznavanje najnaprednejših tehnologij in uživanje v udobju najvišjega razreda na voljo do tri dni.”

Odličen pristop. Poslali so pošto na prave naslove – naslove so prav gotovo skrbno izbrali.

Pošta je personalizirana, ekskluzivna. In to je prejemnikom všeč.

lexus2]

Knjiga, ki je dodana pošti dokazuje, da pri Lexusu niso poceni, radi investirajo v potencialno stranko.

Knjige tudi nihče ne bo vrgel v smeti, vse nas bo leta in leta spominjala na to akcijo. Vse ostale marketinške dokumente (prospekti, pisma, oglasi) prej ali slej vržemo stran. Knjig pa ljudje ne mečemo stran. In knjiga je povrh vsega še dobra. Tudi ponudba je odlična – testna vožnja za 3 dni, kar mamljivo, mar ne? Škoda je ne izkoristiti takšne priložnosti …

Ta poteza ima še en pozitiven stranski učinek. Vsi, ki smo ali bodo to vabilo prejeli, bodo o vsem skupaj poročali svojim prijateljem, sodelavcem, poslovnim partnerjem. Priporočilo pa je najmočnejše marketinško orožje, ki ga poznamo na našem planetu.

lexus3

Po testni vožnji in po tem, ko bom prebral knjigo, pa napišem še kaj več.

Direktni marketing ob pravem času
Dnevnik guruja
04.03.2008

Direktni marketing ob pravem času

Prejšnji teden se je zgodilo nekaj zabavnega. Zgodila se nam je direktna pošta s skoraj 30% odzivom! Z direktno pošto (preprosto pismo) smo prodajali knjige. In skoraj 30% prejemnikov pisma je knjigo naročilo! Naslov knjige, ki smo jo tako uspešno prodajali je Nasilje in varnost otrok v šolah. Knjiga ni nova, prodajamo jo že več let.

Zakaj pravim, zgodila se nam je direktna pošta s 30% odzivom?

Zato, ker smo na to pismo običajno dosegli le nekaj odstoten odziv. Sedaj pa se je zgodila čarovnija, pismo je kar naenkrat eksplodiralo. Prejemniki se mu niso mogli upreti.

nasiljefaksi

Faksi z naročili so prihajali in prihajali.

Uganete zakaj se je odziv tako povečal? Teorija direktnega marketinga pravi, da čas pošiljanja (timing) vpliva na odziv kvečjemu s tremi, štirimi odstotki. Običajno timing res ni zelo pomemben. Ampak tokrat je bil očitno pravi čas. Če vaše sporočilo doseže pravo ciljno skupino (mi smo pisali šolam) v pravem trenutku (zopet se na televiziji govori o varnosti v šolah), potem se zgodi čarovnija.

Dobri oglasi govorijo o tem o čemer trenutno govorijo ljudje, ki jim je oglas namenjen. Dober oglas se preprosto se vključi v pogovor, ki v ciljni skupini že poteka.

Bolje zadenete temo vaše ciljne skupine, več boste prodali.

Tole je en lep primer iz slovenske prakse. Primer iz katerega se lahko vsi veliko naučimo. Še več pa se lahko trenutno naučimo s preučevanjem rešitev 32 najboljših tekmovalcev na državnem prvenstvu v direktnem marketingu.

Že dolgo pa vam tudi nisem povedal, da berete hudo dober blog. :)

V Piranu ne ležijo več!
Dnevnik guruja
22.02.2008

V Piranu ne ležijo več!

Zdrave pameti je v Sloveniji vse več. Lepo državo imamo in veliko pametnih in sposobnih ljudi.

Poglejte kaj sem o Piranu napisal 10. maja 2005. Včeraj sem se zapeljal čez Piran in opazil, da ne ležijo več. Bravo. Sicer so jih menda ukinili po naključju, oziroma zaradi turističnega vlakca, ki pa se itak ni obnesel. No pomembno je, da jih nimajo več. Sicer so potrebovali 3 leta ... ampak bolje pozno, kot nikoli.

Tako, kot je tudi Merkur potreboval nekaj let, sedaj pa delajo tako, kot je priporočil pred leti guru.

Povzetek: napredujemo, vsak dan v vsakem pogledu smo vse boljši. Resno mislim, brez vsake ironije!

Kaj obljubiti?
Dnevnik guruja
21.02.2008

Kaj obljubiti?

Kaj se splača obljubiti?

Če ponujate enostavne rešitve za kompleksne probleme, potem boste v prodaji najverjetneje uspešni. Ljudje pač radi kupujemo enostavne rešitve za kompleksne probleme.

To vedo recimo tudi v podjetju Nightingale Conant, ki je največje podjetje na področju produktov za osebnostno rast v ZDA, morda tudi na svetu. Kako recimo prodajajo nov shujševalni produkt?

At last...
The Secret of Long-lasting Health and Fitness - without diet or exercise
(that the health and fitness industries don't want you to know about!)



Dear Customer

Have you ever been on a diet? Or enrolled at a gym or on a fitness course?
If you are anything like me, you will have done both - several times over the years - in an attempt to 'get fit' or try and keep off those extra pounds.
I stick at it for a while - then become frustrated when there's no significant difference - and after a few weeks I'm back to square one!
And yet it always puzzled me why some of my colleagues never diet or exercise - yet stay remarkably slim, fit and healthy. Until very recently...
I was introduced to Marc David, a renowned nutrition consultant and author. Unlike all the health and fitness consultants I'd ever heard before, Marc told me it was possible for me to eat what I liked without worrying about calories or carbs or anything else - and actually lose weight and feel better. What's more, there was no boring exercise program to stick to either!
I admit I was sceptical at first. Yet the more I heard about Marc's theories, the more  ... in tako naprej ...

Današnji nasvet?

Prodajajte enostavne rešitve za kompleksne probleme. In obljubljate tisto, kar si vaše potencialne stranke želijo (recimo shujšati brez, da bi jedli manj in ne da bi telovadili). Seveda pazite, da vse ostane v mejah etike in morale.

Če pa ste v vlogi kupca, potem imam za vas drugačen nasvet …

Bodite skeptični, ko vam nekdo prodaja enostavno rešitev za vaš kompleksen problem.

Helena Blagne ali Tereza Kesovija?
Dnevnik guruja
21.02.2008

Helena Blagne ali Tereza Kesovija?

Obe gospe imata koncert na dan žena 8. marec. Mislite, da gre za boj dveh konkurentk, ali imata vsaka svojo skupino oboževalcev? Je pametno organizirati koncert na isti dan? Sta to naredili namerno, ali se je pač zgodilo? Katera bo izgubila več?

Morda pa bosta obe prodali več vstopnic, ker sedaj ni več vprašanje iti na koncert ali ne. Sedaj je vprašanje iti na Heleno ali na Terezo.

Konkurenca je zdrava, včasih šele s prihodom prave konkurence naraste povpraševanje po določenih izdelkih ali storitvah. Cena za obe divi je podobna, 25 evrov za Heleno Blagne in 29 evrov za Terezo Kesovijo.

Vsekakor zanimiva zgodba. Bomo videli

Vista service pack 1
Dnevnik guruja
11.02.2008

Vista service pack 1

Microsoft je ponosno objavil, da so pripravili prvi paket popravkov za operacijski sistem Vista. Bill Gates je najbogatejši tudi zato, ker ve, da od čakanja na popolni izdelek ni koristi.

Tisto, kar imaš, moraš prodajati. Potem ko ti uspe nekaj napak popraviti, pa ponosno objaviš, da je sedaj napak manj. Do naslednje objave o novem paketu popravkov.

Iz marketinške napake (prodaja nepopolni izdelek, ki ima nešteto pomanjkljivosti) je naredil korist za stranko (brezplačni paket izboljšav in popravkov). Lepo.

Upamo kaj podobnega narediti tudi mi?

Take Away Sale
Dnevnik guruja
03.02.2008

Take Away Sale

Kako prepričati sina, da poje juho? Recimo, da ni lačen in da noče jest … kar je mimogrede običajno pri nas doma.

Prvi način je, da sinu obljubim nagrado, če spravi juho vase. Na ta način pomisli večina podjetnikov. Če boste kupili, vam damo popust. Če boste kupili, vam damo še nekaj zraven. Skratka povečevanje prodaje s "podkupovanjem" strank.

Drugi način, ki ga Američani strokovno imenujejo »Take Away Sale«, pa je obraten. Sinu recimo zagrozim, da če juhe ne bo pojedel, ne bo šel z mano na bazen. Skratka, če se ne odloči za nakup, mu bom nekaj vzel.

Pri mojih sinovih »Take Away Sale« deluje celo bolje, kot pa razne nagrade.

Oplovih 24 ur je primer »Take Away Sale« načina. Če boste zamudili oplovih 24 ur, ne bo popusta …

latefee

Kako so »Take Away Sale« razumeli moji italijanski študentje?

Saj veste Italijani niso ravno znani po točnosti … In so se študentje sami lepo zmenili, da mora vsak, ki zamudi na predavanje v škatlo dodati 2 evra. »Take Away Sale« metoda, se je dobro obnesla. Glede na to, da sem imel v skupini 30 italijanskih poslovnežev in glede na to, da sem jim predaval dva polna dneva (kazen pa je veljala za vsak odmor), se je v škatli nabralo zelo malo denarja.

Morda pa je šlo (Lisac je spet skromen …) za dvojni »Take Away Sale«. Morda se ni splačalo zamuditi na moja predavanja iz vsaj dveh razlogov. Prvič zato, ker je bila kazen 2 evra in drugič zato, ker če zamudiš tvegaš, da ne izveš vsega, kar sem imel v tistih dveh dneh pametnega za povedat. :)

Oplovih 24 ur
Dnevnik guruja
25.01.2008

Oplovih 24 ur

Samo ta petek imamo enkratno priložnost za izjemno ugoden nakup opla. Akcija »oplovih legendarnih 24 ur« poteka od 12.00 v petek do 12.00 v soboto. Prihranimo lahko vse do neverjetnih 7.000 evrov. K nakupu nas vabi Tadeja Ternar, miss Slovenije.

Zakaj je akcija legendarna?

Ker jo ponavljajo že vrsto let. Oglas za današnjo akcijo sem slišal po radiu. Za vas pa imam seveda tudi članek iz gurujevega arhiva izpred treh, štirih let. Takrat so pri Oplu v 24 urah prodali 600 vozil!

opel600

Marketinški nauk?

Če že ponujate popust, naj bo časovno omejen. Krajši rok imamo kupci za nakup, pod večjim pritiskom smo, večja je verjetnost, da se bomo zmigali in se odpravili do avtosalona.

Če bi takšna akcija potekala na primer dva meseca (enkrat so nekaj takšnega izvedli pri Peugeotu), bi bil učinek slabši. Ker dva meseca zvenita precej manj URGENTNO kot 24 ur.

Za še boljši učinek bi morali kupcem povedati, ZAKAJ ponujajo tako velik popust. Američani bi recimo rekli, da zaradi čiščenja skladišča, ali pa zaradi davčnih razlogov, ali pa … Ups, ravno gledam njihovo spletno stran in vidim, da so tudi oni našli razlog. Praznujejo, ker so v letu 2007 prodali 7051 vozil. Dobro, razlog tudi imamo.

In še en marketinški, precej enostaven nauk se skriva za to akcijo. Ponavljajte tiste akcije, ki delujejo. Opel je poskusil enkrat, prodal 600 avtomobilov in se pri tem ni ustavil. Akcijo bodo ponavljali, dokler se je kupci ne bodo naveličali. Mnogi slovenski podjetniki prekinejo s ponavljanjem uspešnih akcij, ker se jih pač naveličajo. Namesto da bi čakali, da se akcij naveličajo (beri akcija ne prinaša dobička) kupci. 

Tržna niša - drugič
Dnevnik guruja
22.01.2008

Tržna niša - drugič

Odločil sem se, da si kupim nove nogavice za igranje nogometa.

Jasno, da imajo posebne nogavice za nogomet, kaj ste pa mislili. :) Ampak v tej trgovini na Poljskem, jih niso imeli. Imeli so vse druge športe, samo nogometa ne.

nogavice

Imeli so recimo nogavice za trekking. In tudi "multisport" nogavice, ki bi bile verjetno dovolj dobre za igranje nogometa. Mislite, da sem kupil multisport nogavice? Seveda ne.

Toliko časa bom iskal, dokler ne dobim svojih nogometnih nogavic. Ker gre za posebne nogavice, posebej sešite za nogometaše. Na eni piše L (leva noga), na drugi piše R(desna noga). Za te svoje nogavice sem seveda pripravljen plačati petkrat več, kot za običajne nogavice. V bistvu običajnih nogavic sploh nočem.

Če želite prodajati dražje, če želite imeti lojalne stranke, si izberite tržno nišo. To je nauk tele zgodbice.

Po neuspešnem nakupovanju nogavic, sem šel še po špecerijo. Ker sem na Poljskem tokrat sam, brez žene, sem si zaželel študentske hrane. Ampak v tej poljski  trgovini so vsi preveč zares vzeli prejšnji nasvet o tržnih nišah.

studentskahrana

Prodajajo milijon vrst lešnikov, milijon vrst rozin, nihče se pa ni spomnil, da bi vse to zapakiral v eno vrečo, naredil kombinacijo vsega in to potem dražje prodajal pod imenom "študentska hrana".

Nasvet? Če se gredo vsi nišne produkte, potem vi naredite univerzalno kombinacijo. Hm, morda pa tiste "multisport" nogavice niti niso tako slaba ideja. :) Pazite tudi kako poimenujete svoj nišni produkt. Recimo, da prodajate nogavice za nogomet. Če želite še povečati ceno in se iti še bolj nišni produkt, potem se splača uvesti še: nogavice za dvoranski nogomet, nogavice za napadalce, nogavice za levičarje, itd. Odločno pa odsvetujem uvedbo nogavic za začetnike. Ker si pač nihče noče priznati, da je začetnik, da nima pojma. Zato recimo tudi jaz nimam marketinške delavnice za začetnike. Ker nočem nikogar žaliti in ker misim, da se takšna delavnica ne bi dobro prodajala. :) Seveda ni rečeno, da se ne motim, recimo svojo ženo sem spoznal na začetnem tečaju italijanščine (ona je bila učiteljica ...).

Ampak kako naj človek ve, ali bodo šle določene  nogavice in podobno dobro v prodajo? Odgovor je enostaven:

Verujte v enega boga! - Marketinškemu bogu je ime TESTIRANJE. Tale izjava je moja in se pod njo podpišem. Lahko me seveda citirate.

Marketinško predavanje - Info TV
Dnevnik guruja
20.01.2008

Marketinško predavanje - Info TV

Prispevek Info TV o marketinškem predavanju.

Največje slovensko marketinško predavanje!
Dnevnik guruja
19.01.2008

Največje slovensko marketinško predavanje!

Dnevnik marketinškega guruja se vam splača brati. Ker vam na tem mestu odkrijem veliko. Zelo veliko. Marsikdo mi pravi, da celo preveč. Dnevnik marketinškega guruja je vaš pogled v zakulisje. Od leta 1989, ko sem s tremi partnerji ustanovil svoje prvo podjetje, sem videl in izkusil marsikaj. In se tudi kar nekaj naučil.

In večino tega kar vem, kar znam, sem vam pripravljen povedati. Mnogi se bojijo deliti znanje. Ampak zakaj? Ko nekoga nekaj naučite se zgodi dvoje: oseba, ki ste jo nekaj naučili je bogatejša, zna več. Vi pa zato, ker ste nekomu nekaj povedali, ne veste nič manj. Običajno celo veste več. Učitelji (guruji) od samega procesa učenja, odnesejo celo več kot učenci.

Skratka pripravljen sem vam priznati vse kar vem o marketingu. Ker vas cenim, ker vam želim dobro in ker vse to koristi tudi meni. Vse jasno, mar ne?

4000udelezencev

Drug teden bomo prešteli vstopnice (vsak je oddal vstopnico, ali povedal podatke) in povedali natančno število udeležencev. Prvi podatki kažejo, da smo se zelo približali, če ne celo presegli številko 4000! Poglejte sami in presodite.Kliknite na sliko.

Še par besed o četrtkovem seminarju. Šlo je za največje slovensko dobrodelno, marketinško, motivacijsko predavanje vseh časov. Prijavljenih je bilo nekaj čez 4200 udeležencev. Osip je bil, glede na to, da vstopnine ni bilo, zanemarljiv. Bravo, čestitam vsem, ki ste (so) prišli.

Udeleženci so bili z dogodkom zelo zadovoljni. Kako vem? Povedali so mi. :)

podpisovanje

Eno uro po predavanju sem udeležencem podpisoval svojo novo knjigo in so mi povedali. Videlo se jim je v očeh. In preko 3000 udeležencev je oddalo zapiske s predavanja. In mnogi so v zapiskih zapisali, da so se ravno včeraj odločili, da bodo v svojem osebnem ali poslovnem življenju nekaj SPREMENILI. In na to sem ponosen, zelo ponosen.

Seminar je bil dobrodelen. Udeleženci so darovali preko 120.000 evrov. Vsak po svoji vesti in svojih zmožnostih. Lisac tega denarja ni videl. Spet sem v praksi dokazal, da tisto o čemer govori, tudi delam. Naredite obratno, bodite uporniki, sem povedal udeležencem seminarja. In ta seminar je dokaz uporništva, dokaz, da se da narediti vse ravno nasprotno, kot to delajo vsi ostali v panogi in ob tem še zaslužiti.

Kaj smo naredili obratno? Praktično vse.

alesinsmiljan

Slovenci se v poslu pogosto izogibamo sodelovanju. Ne vem zakaj, ampak tako pač je. S Smiljanom sva pokazala, da je sodelovanje koristno, zabavno in neškodljivo za ego enega in drugega. :)

Obratno je to, da vsi ostali za seminarje prodajajo vstopnice, mi pa smo zadevo naredili brezplačno. Obratno je to, da je bilo na seminarju dvestokrat več ljudi, kot na običajnih seminarjih. Obratno je bilo to, da smo vsakemu udeležencu podarili knjigo in CD. Drugačno je bilo mesto prireditve, običajni seminarji se ne dogajajo v Hali Tivoli. Na običajnih seminarjih ni glasbenih vložkov in govora župana. Običajnih seminarjev ne snemajo s 4 kamerami (DVD bo na voljo v kratkem :)). In še kaj bi se našlo.

Marketinška razlaga dogodka? Vse skupaj lahko razumemo tudi kot en velik, dolg, učinkovit oglas. Oglas, ki ga nihče od prisotnih ne bo pozabil. Nikoli. In o svoji izkušnji bodo tudi povedali znancem, sodelavcem, prijateljem. Oglas, ki je trajal dobre tri ure, oglas, ki je bil poučen, na koncu pa še darili za vsakega udeleženca.

O največjem marketinškem predavanju vseh časov bom seveda še pisal. Če ste zadevo zamudili ali pa, če želite vse skupaj videti še večkrat, potem imam za vas dobro novico. DVD s posnetkom bo kmalu na voljo. :) 

Marketinški lažnivci
Dnevnik guruja
14.01.2008

Marketinški lažnivci

V Večeru so danes objavili mojo kolumno z zgornjim naslovom. Če vas zanima, kliknite:  http://www.vecer.si/clanek2008011405283885
 

Lisac ali Lisac?
Dnevnik guruja
14.01.2008

Lisac ali Lisac?

Danes sem bil na kavi pri Romanu Liscu. Tudi Roman je seveda pravi Lisac. :) Obvlada.

Kaj mislite kateri Lisac lahko v Halo Tivoli privabi več ljudi:

a) Aleš Lisac

b) Roman Lisac

Težko vprašanje, mar ne? Morda pa niti ne. No povejte kaj mislite.

Sicer pa iskreno vabljeni na moje zadnje brezplačno marketinško predavanje. Četrtek 17.30, Hala Tivoli. Predavanje bo povezoval Boštjan Romih, pela bo Nuša Derenda, za motivacijo bo poskrbel Smiljan Mori, nagovoril nas bo ljubljanski župan gospod Zoran Janković.

na vrh