Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
Kdaj ste nazadnje v gostilni pili malinovec? Leta 1989 v Bolgariji, je moj odgovor. Natakar mi je v kozarcu prinesel mlačen malinovec. Takrat so imeli v ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

L'Occitane uspešno
Dnevnik guruja
Komentarji:   0 03.05.2010

L'Occitane uspešno

L'Occitane uspešno

707 milijonov dolarjev je na hongkonški borzi z javno ponudbo delnic zbralo kozmetično podjetje L'Occitane.

loccitane

Ta podatek me niti malo ne čudi. Seveda imajo dobro kozmetiko. Ampak po mojem skromnem mnenju so k njihovemu uspehu veliko prispevali odlično izšolani in vzgojeni prodajalci. Obiščite kakšno njihovo trgovino in se učite. Prodajalci so prijazni, veliko vedo o izdelkih, ki jih prodajajo, vedno boste odšli iz trgovine s polno vrečko vzorčkov … 
 

Zastonj!
Dnevnik guruja
Komentarji:   6 30.04.2010

Zastonj!

Otroci jedo zastonj!

Tisti, ki imamo otroke, vemo, da z njimi ni ravno veselje hoditi v gostilne. Ker jih je treba krotiti (no, to še nekako gre) in ker nikoli ne veš, ali bodo pojedli, kar jim naročiš.

In potem zagledaš takšen napis. Zakaj pa ne, si rečeš …

otroci

Fotografijo sem posnel pred 14 dnevi v Chicagu. Nekaj podobnega bi delovalo oziroma že deluje tudi kje pri nas. Treba je nekako zbuditi pozornost. Magična beseda zastonj še vedno deluje. Pravzaprav deluje čedalje bolje.

26. maja 2010 bom na prireditvi ob 10. obletnici Med.Over.Net predaval o izjemno popularnem poslovnem modelu, ki temelji na ceni nič evrov. Brezplačno je trend, obstaja več vrst brezplačnega. Glavno vprašanje pa je, kako naj podjetje, ki nudi brezplačne storitve ali izdelke, s tem tudi dobro zasluži.

Pravkar pripravljam prosojnice za to predavanje, ena od prosojnic bo tudi tale fotografija. Za vas pa (žal ni nagradno) vprašanje. Ali veste, od kod izhaja izrek »There is no free lunch?«.

Kaj mislite, »zastonj kosilo« obstaja ali ne?

»Bikini ready« – 14-dnevni program
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 30.04.2010

»Bikini ready« – 14-dnevni program

Marketinška formula AIDA (Attention Interest Desire Action) pravi, da je najprej treba vzbuditi pozornost. Pogosto podjetja na to formulo pozabijo in njihova sporočila ostanejo neopažena.

bikini

Spet drugi pa pretiravajo in obljubljajo zvezde … Ali marketing pretiravanja deluje?

Po mojem mnenju deluje … Žal še predobro. Vsak teden mi vsaj en podjetnik pove svojo zgodbo, ki gre nekako takole: »Naši izdelki so boljši, vendar tega kupci ne vedo, ker naša konkurenca trdi, da so njihovi izdelki vsaj tako dobri kot naši. Ampak ne govorijo resnice, testi kažejo, meritve kažejo, da smo …«

Ljudje pogosto kupujemo enostavno rešitev za kompleksen problem. S pomočjo kosmičev nobena v 14 dneh ne bo »Bikini ready!«, ampak sliši se pa izvrstno in takšna embalaža vsekakor vzbudi pozornost. Kot v mnogih drugih primerih tudi tu ne gre le za nakup kosmičev, temveč za nakup upanja.

Če želimo rezultate, tako v poslu kot v osebnem življenju, se moramo potruditi. Vložiti nekaj truda, časa, denarja …

Mislim, da vsi, ki se ukvarjamo z marketingom in prodajo, lahko kdaj pa kdaj tudi malo pretiravamo. Ampak samo, da vzbudimo pozornost. Potem pa moramo takoj povedati resnico. Navsezadnje je iskrenost še vedno marketinška metoda, ki deluje in se na koncu tudi izplača. Vsaj jaz sem prepričan, da je tako.

SEO uganka
Dnevnik guruja
Komentarji:   10 22.04.2010

SEO uganka

Za vse, ki se malo spoznate na optimiziranje spletnih strani za iskalnike, imam naslednjo uganko:

»Recimo, da vam uspe spraviti spletno stran kot rezultat generičnega iskanja na googlu z dvajsetega na peto mesto. Super, mar ne? Kako to, da vam je obenem upadel obisk na tej spletni strani?«

Višje mesto med generičnimi rezultati naj bi vam vendar povečalo obisk na spletni strani …

Gneča pred žogo
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 20.04.2010

Gneča pred žogo

Joe Sugarman v svoji knjigi Sprožilci opisuje 30 prodajnih orodij, s katerimi lahko nadzorujete misli svoje stranke, jo motivirate, vplivate nanjo in jo prepričate v nakup.

zoga

Katero od teh 30 orodij so uporabili genialci, bratje Panini, ki so si že pred nekaj desetletji izmislili zbiranje sličic nogometašev? Kot vidite, sem bil včeraj s sinovoma pred Lepo žogo, kjer sta zamenjala približno 30 sličic. Starejši sin je končno dobil Messija … Gneča je bila kar velika, sličice so menjali ljudje vseh starosti in spolov.

Joe Sugarman v 18. poglavju knjige Sprožilci pravi, da v človeški psihi obstaja močna potreba po zbirateljstvu … Uganete, katere druge izmed ostalih 29 psiholoških sprožilcev so uporabili avtorji albuma s sličicami nogometašev, da so naredili tako uspešno akcijo?

Se zavedate, da je za album nalepkic treba plačati najmanj 70 evrov? Kupiti morate namreč kakšno nalepko več, kot pa jih je v albumu …

V času krize, gneča zbirateljev … Tudi to je dober marketing.
 

Šah in posel
Dnevnik guruja
Komentarji:   4 20.04.2010

Šah in posel

Kaj me je naučil šah?

Igranje šaha je koristno početje. Ker je igra podobna poslu in življenju nasploh. Kaj se lahko naučite pri igranju šaha?

- Splača se imeti cilj, splača se osredotočiti na izbrani cilj. Če igrate brez cilja, boste večkrat izgubili kot ne. Če imate cilj – recimo, da z vsemi močmi napadate nasprotnikovega šibkega kmeta ali če vse sile usmerite na napad na kraljevem krilu, boste večkrat uspeli kot ne. Pa še zabavno bo vse skupaj. Vedno in povsod imejte cilj. Postavite si dnevne cilje – pri vsakem projektu si postavite cilje!
- Največja možnost, da pri projektu naredite usodno napako, ki je potem zlepa ne popravite, je na začetku! Tako kot v šahu … Če slabo odigrate otvoritev, se vam napake in slabosti, ki ste jih naredili na začetku, poznajo do bridkega konca.
- Najpomembnejše partije se splača igrati spočit in umirjen.
- Naredite domačo nalogo. Osnovne poteze, otvoritve, končnice itn. se je enostavno treba naučiti. Improvizacija pride v poštev, ko osnove že obvladate.
- Če nimate dovolj časa, da bi vse premislili, preračunali, pač zaupajte intuiciji. Če ne naredite nič, boste izgubili, ker vam bo zmanjkalo časa.
- Podcenjevati nasprotnika je nevarno …
- Vaja dela mojstra.
- Brez mentorja, knjig, seminarjev, šahovskih videov itn. je napredek (pre)počasen. Dve partiji z mednarodnim mojstrom in nekaj njegovih nasvetov se je takoj poznalo v napredku pri moji igri.
- Samo igranje še ne pomeni napredka, splača se analizirati svoje napake in se na njih kaj naučiti. Najbolje s pomočjo mentorja.
- Tudi najboljše figure, če so neaktivne in slabo postavljene, ne pomenijo nič – velja za projekte v podjetjih, za zaposlene, za ostala sredstva …
- »Ni konec, dokler ni konec!« Tudi če vam gre slabo, lahko na koncu zmagate. Vendar morate ves čas igrati zavzeto, imeti cilj, verjeti. Če vidite, da je vaša pozicija slabša in začnete igrati brez načrta in brez prave volje, boste zanesljivo izgubili. Če igrate, igrajte 100%, ali pa raje začnite novo partijo.
 

Always
Dnevnik guruja
Komentarji:   3 13.04.2010

Always

97% žensk, ki so preizkusile Always Infiniti, izdelek priporoča prijateljicam. Ostalim 3% žensk, pa itak ni nič nikoli všeč …

always

Zanimiv oglas mar ne? Seveda ne gre za nič novega. Poglejmo podoben oglas, ki je bil objavljen pred 90 leti. V oglasu trdijo, da tri četrt vseh žensk uporablja določeno vrsto mila.

milo

Takšni oglasi delujejo, ker ljudje radi delamo tisto, kar delajo vsi ostali. Kamor gre čreda … Nauk za podjetnike, prodajalce? Če se vaš izdelek dobro prodaja, če ga uporablja veliko strank, to vsekakor na glas povejte novim potencialnim strankam. Ker boste še povečali prodajo.

Primerjalno oglaševanje
Dnevnik guruja
Komentarji:   7 12.04.2010

Primerjalno oglaševanje

Primerjalno oglaševanje

Kako bi se počutili, če bi na prvi strani Dela zagledali oglas, v katerem vaš konkurent trdi, da je njegov izdelek 6-krat hitrejši od vašega najhitrejšega, ki porabi kar 7-krat več energije kot konkurenčni izdelek?

Kako bi se šele počutili vaši komercialisti, ki že tako ali tako obupujejo in se stalno pritožujejo, da bi morali znižati cene in izboljšati kakovost izdelkov, ki jih prodajate?

ibm

Vsekakor bi vam takšen oglas dvignil pritisk. Kako pa je v resnici s primerjalnim oglaševanjem? Že nekajkrat sem napisal, da nisem pristaš takšnega oglaševanja. Pa ne zato, ker bi bilo prepovedano ali ker bi se bal zameriti konkurenci.

Gre predvsem za to, da s primerjalnim oglaševanjem pol oglasnega prostora plačaš tudi za »oglaševanje« konkurenčnega izdelka. Veste, mnogi bralci po nekaj dneh ne bodo vedeli, ali je bil boljši IBM ali Sun Sparc računalnik. Mnogi si bodo tudi mislili, da ste izbrali iz ponudbe nekaj, kar ustreza vam, IBM pa ima verjetno na zalogi tudi kaj boljšega.

Vedeti morate tudi, da se stvari lahko hitro spremenijo. Skratka, po mojem mnenju je bolje govoriti o koristih izdelka, bolje je povedati vašo zgodbo. Konkurenco pa raje (vsaj v oglasih) ignorirajte.

Kaj pa mislite vi, bi ta oglas objavili, če bi bili odgovorni za prodajo Sun Sparc računalnikov?
Še link: http://www.oracle.com/features/sunoraclefaster.html
 

Denis Avdić show
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 12.04.2010

Denis Avdić show

Ženina prijateljica je v reviji Stop opazila članek o znanem radijskega voditelju - Denisu Avdiću (dobitnik letošnjega viktorja popularnosti za radijsko osebnost). V reviji je avtorica članka Alenka Sivka o Denisu zapisala tudi tole: »Veliko poslovnih prijemov se je naučil iz knjig in seminarjev Aleša Lisca, ki ga zelo ceni.« Kaj naj rečem, seveda sem vesel, da sem lahko to prebral.

Marketinška lekcija?
O tem sedaj pišem na svojem blogu, ker je verjetnost, da članka v reviji Stop niste opazili, velika. Vsak podjetnik, ki zasledi članek v medijih, v katerem o podjetju lepo govorijo, mora poskrbeti, da za ta članek zve še več ljudi.

Akcijska ponudba
Dnevnik guruja
Komentarji:   0 06.04.2010

Akcijska ponudba

Pred dnevi sem od slovenskega hotela na mail dobil naslednjo ponudbo:

»In kakšna je naša akcijska ponudba? Je brez cene, saj jo veste samo vi – namreč ponujamo vam 15% nižjo ceno za primerljivo predavalnico in trajanje najema, kot ste zanjo plačevali pri vaših dosedanjih ponudnikih. Edina omejitev je, da gre za najem med tednom in znotraj termina …«

Drugače povedano, ponujajo 15% nižje cene, kot jih dobim kje koli drugje!

Nekaj dni po tej ponudbi sem dobil ponudbo še enega hotela, ki mi v aprilu ponuja predavalnice brezplačno. Čisto zastonj. Samo če smo pripravljeni preizkusiti še njihove storitve.

Kaj je problem takšnih ponudb?

Če prodajalec začne svoj nagovor s cenami, se bomo pač pogovarjali o cenah.

Podjetniki, ki jamrajo, da jih vsi stiskajo s cenami, so običajno za to krivi sami. Ker kar sami začenjajo pogovor o cenah …

Če pa že znižujemo cene, moramo takšno znižanje narediti nekako časovno omejeno in neponovljivo. Na primer znižanje ob otvoritvi (prenovi) poslovalnice. Tako vsaj ne bo toliko problemov, potem ko bomo poskušali cene zopet dvigniti.

Skratka, ko znižujemo cene, povejmo, zakaj smo jih znižali, znižanje pa naj bo enkratno, neponovljivo. Najbolje pa je seveda, da ne tekmujemo s ceno. Ker v panogi je lahko najcenejši le eden.
 

Šah in demokracija
Dnevnik guruja
06.04.2010

Šah in demokracija

Zadnje čase na internetu odigram kakšno hitropotezno partijo. Šaha sicer nisem igral od osnovne šole, na svojih Mastermindih pa sem naletel na enega mojstrskega kandidata in na mednarodnega mojstra … in po nekaj odigranih partijah sklenil, da moram spet malo priti »in«. Če želi kdo odigrati kakšno hitropotezno partijo z mano, me lahko najdete na www.chess.com (igram pod imenom Ales-L).

Na tej spletni strani so tudi šahovske novičke, izobraževalni posnetki, taktične in strateške vaje. Med drugim pa so obiskovalci te spletne strani med 24. decembrom in 29. marcem igrali šah proti velemojstrici Nataliji Pagonini. V teh treh mesecih, kolikor je trajala partija, je več tisoč igralcev iz več kot 100 držav tekmovalo proti eni najboljših šahistk na svetu. Med tistimi, ki so glasovali, je bilo tudi nekaj mednarodnih mojstrov. Vsaka stran je za potezo imela na voljo en dan. Odigrana je bila poteza, ki je dobila največ glasov.

Skratka, N. Pagonini je vlekla svoje poteze, svet pa je odgovarjal po sistemu – izvede se poteza, ki prejme največ glasov.

N. Pagonini je zmagala po 55 odigranih potezah. Če vas zanima več o tej partiji, si jo lahko ogledate na www.chess.com.

Marketinški komentar? Po mojem mnenju tako v šahu kot v življenju nasploh demokracija ne deluje. Odločitve, ki res naredijo razliko, mora sprejeti en človek. Večina se običajno moti! Tako v politiki kot v poslu – kot v življenju nasploh.

Si predstavljate, da bi o monetarni politiki države ali o kmetijski politiki na primer glasovali z večino? Saj večina sploh nima pojma o tem, kako se vodi monetarna politika države, večina tudi nima pojma o tem, kako se pridelujejo kumarice ali jogurt.

Če vprašate potencialne kupce, kaj si želijo, boste sicer z upoštevanjem njihovega povprečnega mnenja prišli do povprečnih novih izdelkov, nikakor pa ne do preboja. Za preboj potrebujete pogumnega človeka, nobene demokracije, nobenega glasovanja. Kot sem že nekje napisal, v vsakem mestu na tem svetu je kakšen spomenik s konjenikom. Prav nikjer pa še nisem naletel na spomenik skupini ljudi, ki se je z glasovanjem pravilno odločila in svojo odločitev tudi izpeljala.

In študentje niso prepisovali ...
Dnevnik guruja
Komentarji:   11 01.04.2010

In študentje niso prepisovali ...

"Prisega:

»Spodaj podpisani, Ime Priimek: ________________________________________

izjavljam, da ne bom niti za trenutek gledal(a) v izpite sošolcev. Ne bom prepisoval(a) na noben način. Če me predavatelj zaloti pri prepisovanju, se strinjam, da mi izpit vzame, me oceni negativno in obvesti vodstvo šole o mojem neprimernem ravnanju.«

Podpis: ______________________________________________________________"

Takole je izgledala ena od verzij prisege, ki so jo morali moji študentje na Gea Collegeu podpisati, preden so se lotili pisnega izpita.

Rezultat mojega mini eksperimenta? Podpisovanje prisege je delovalo! Vsaj 20 minut ni bilo v razredu niti najmanjšega poskusa prepisovanja.

Kadar pa prisege ni bilo, se je šušljanje po razredu začelo zelo hitro. Seveda študentje pri meni niso prepisovali. Ker sem vsakega, ki sem ga opazil, takoj zelo ostro opozoril. Študentje plonkajo samo, če vidijo, da se da, če vidijo, da profesor bere časopis in ne želi ničesar videti. Ko pa opazijo, da si resen, da s tabo ni šale, niti poskušajo ne več.

Kaj se lahko naučimo iz mojega mini poskusa? Če želimo doseči, da ljudje nekaj naredijo ali ne naredijo, bomo verjetnost tega povečali, če bodo svojo obljubo zapisali na papir. Verjetnost, da nekdo izpolni obljubo, se poveča, če obljubo da javno, aktivno in prostovoljno. V mojem primeru sem s tem, ko sem študentom dal v podpis izjavo, dosegel, da so nekaj aktivno obljubili. Obljuba je bila na nek način tudi javna, ker so to morali narediti vsi in ker smo se o prisegi na začetku vedno pogovarjali. Prisego so študentje podpisali skoraj prostovoljno J , saj so v nasprotnem primeru lahko šli kar takoj domov …

Zanimivo, kaj zmore en sam podipis pod nekaj stavki, mar ne?
 

Zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 01.04.2010

Zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?

Vas zanima, zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?

Poglejte si tale 15-minutni nastop. Se splača.

Ker boste izvedeli veliko o človeški psihologiji, kar lahko uporabite tudi pri prodajanju izdelkov, storitev, sebe. Pozorni pa bodite tudi na to, kako je nastop izpeljan retorično.

Večina nastopov na TED so tudi retorične mojstrovine. Tokrat predvsem opozarjam na to, kako je govorec v sporočilo vključil svojo OSEBNO ZGODBO. Če ne drugega, si bomo iz nastopa za vedno zapomnili, da je bil govorec opečen praktično po celem telesu in da ga je zelo bolelo, ko so mu sestre na hitro menjale obveze.

Skratka, vzemite si 15 minut in uživajte v pripovedovanju zanimivih primerov. Ljudje imamo vsak svojo resnico, ljudje se ne odločamo racionalno. Tudi krademo ne več, če je nagrada (plen) večji.

Sicer pa še moja zgodbica glede goljufanja na izpitih. Moj študent na Gea Collegeu je trdil, da sem izgubil njegov pisni izpit. Tudi sam nisem bil prepričan, ali sem izpit res izgubil ali ne. Zato sem mu rekel, naj pride na naslednji rok in se bova zmenila. Ko je prišel, sem mu izročil kratek izpit s štirimi pisnimi vprašanji: 

1. Vas je na izpitu pazil profesor ali druga oseba?

2. Na koliko vprašanj ste odgovarjali, na 5 ali na 36?

3. Je bila v testu kakšna fotografija?

4. Ste, preden ste začeli pisati izpit, podpisali kakšen drug dokument?

Študent je na vsa štiri vprašanja odgovoril napačno!

Študente je pazil moj brat, vprašanj je bilo 36, slik je bilo veliko, in pred izpitom so študentje podpisali prisego, da ne bodo plonkali.

O tej PRISEGI bom napisal nekaj v naslednjem zapisu. Veste, kaj je potem študent izjavil, ko sem mu rekel, da očitno ni bil na izpitu? »Ja, verjetno sem nekaj zamešal, se mi je pa v resnici zdelo, da sem pisal pri vas …« Me prav zanima, če mu je ukana pri kakšnem drugem profesorju uspela. Ker nisem maščevalen človek, je fant v nekaj poskusih izpit vseeno naredil.

Navodila
Dnevnik guruja
Komentarji:   3 26.03.2010

Navodila

Zaposlenim, pa tudi strankam, kupcem moramo vedno dati jasna navodila. Ljudje smo kar dobri v upoštevanju navodil, če nam le nekdo natančno pojasni, kaj smemo in kaj ne.

kitajci

Tole fotografijo mi je poslal moj mastermindovec Domen (www.lestroj.si), ki se je pravkar vrnil s Kitajske. Fotografiral je v eni največjih tovarn za lesnoobdelovalne stroje na Kitajskem. 

London taxi
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 26.03.2010

London taxi

V Prištini sem se vozil v pravem londonskem taksiju. Eno od prevoznih podjetij je kupilo 20 novih londonskih taksijev, šoferje pa je obleklo v črne obleke z metuljčki.

londontaxi1

Ko sem v hotelu naročal taksi, me je receptorka takoj vprašala, ali naj pokliče London taksi. London taksiji so v hipu postali najbolj prepoznavno taksi podjetje v Prištini.

To prevozno podjetje je našlo svojo edinstveno prodajno prednost. Imajo londoske taksije in lepo oblečene šoferje. Njihova prednost je tudi v tem, da z lahkoto peljejo 5 oseb.

londontaxi2

Vsak podjetnik se mora spraševati, kako do večje prepoznavnosti podjetja. Prištinski londonski taksiji so odličen primer, kako v čisto običajnem poslu narediti nekaj posebnega.

Obupna prodajalska taktika?
Dnevnik guruja
Komentarji:   5 25.03.2010

Obupna prodajalska taktika?

Prodajalec IBONA se je mojega brata lotil na zanimiv način. Naročnino na IBON mu je poskušal prodati na običajne načine. Ko brat ni pokazal večjega zanimanja, pa je prodajalec na dan privlekel zanimiv razlog za nakup …

Rekel je, da sedaj naročniki na IBON lahko vidijo, kdo vse si je ogledal njihove bilance. Za dokaz je bratu poslal (po mailu!) seznam podjetij, ki so si ogledovala bilance podjetja Lisac&Lisac. Zanimivo, mar ne?

Nisem prepričan, da je tole legalno, še manj pa se mi zdi etično in moralno. Zadeva v praksi izgleda torej takole. Lisac kupi naročnino na IBON. In potem po bazi brska, gleda bilance podjetij. Potem pa Ibonovci vsa podjetja, katerih bilance sem si ogledal, o tem obvestijo ta podjetja. »Pssst! Samo, da veste, Lisac si je ogledal vašo bilanco …«

Kot bi vam recimo Facebook omogočal, da si na klik ogledate seznam vseh, ki so si ogledali vaš profil … Hm, saj morda pa to že počnejo … 

Saj vem, eden od hudo močnih psiholoških sprožilcev je tudi RADOVEDNOST. Marsikdo bi bil rad muha, marsikdo bi rad pokukal v tujo spalnico, marsikoga zanima, kdo se zanima zanj in za njegovo podjetje.

Ampak, čisto vsega, kar nam je v času »velikega brata« na voljo, pa res ne smemo uporabiti za povečanje prodaje. Kaj pa mislite vi?

Mesec dopusta
Dnevnik guruja
Komentarji:   1 25.03.2010

Mesec dopusta

Kot ste opazili, mesec dni nisem na blog napisal ničesar. Sem si vzel malo premora. Po seriji velikih seminarjev, ki jih je sponzorirala Toyota, sem se moral malo spočiti.

No, to ne pomeni, da nisem delal. Poglejte slike s predavanj v zadnjih 10 dneh.

pristina

Moje občinstvo v Prištini.

oriflame

V soboto na Jelenovem grebenu.

psihologijaprodaje

Včeraj na Brezovici, seminar Psihologija prodaje.

Naslednjo sredo imamo 125. ponovitev delavnice Nemogoče. Trenutno je še nekaj mest prostih. Sicer pa je moj koledar do konca junija poln. Poleg slovenskih imam na urniku še predavanja v Sarajevu in Bruslju. V začetku aprila grem v Chicago … Ne bo nam dolgčas. Obljubljam, da bom sedaj spet redno, recimo dvakrat na teden zapisal kaj na ta blog.

 

Kje so najboljši koncerti?
Dnevnik guruja
Komentarji:   4 25.03.2010

Kje so najboljši koncerti?

Že vsaj mesec ali celo dva gledam tale plakat na Celovški ulici pred nekdanjim Kino Šiška. Plakat je – kako primerno – postavljen nad cvetličarno.

cvetlicarna

Kot vidite, plakat obiskovalce, ki hodijo na koncerte CUK, opozarja, da so na napačnem mestu. Na plakatu piše, da so najboljši koncerti še vedno v Cvetličarni.

Zanimiv primer primerjalnega oglaševanja. Sam sicer nisem pristaš oglaševanja, v katerem podjetje govori o svoji konkurenci. Zakaj ne? Ker na ta način stranke opozarjate na konkurenco, ker konkurenci poklanjate del svojega oglaševalskega proračuna, ker lahko takšna akcija deluje na prodajo celo negativno.

No, ampak ta zadeva s Cvetličano se mi zdi kar posrečena. Predvsem zato, ker so dali na plakat stavek, ki ga njihovi pristaši itak uporabljajo. In še nekaj … Cvetličarne do sedaj nisem opazil, sedaj ko so dobili konkurenco v CUK-u, pa vidim njihove plakate povsod. Včasih potrebuješ konkurenco, da se zganeš. Kaj pa vi mislite o takšnem oglaševanju?

Pospeševanje prodaje za 50 centov
Dnevnik guruja
Komentarji:   6 01.02.2010

Pospeševanje prodaje za 50 centov

Na nemških avtocestah vam na bencinskih črpalkah zaračunavajo uporabo stranišča. Plačati morate 50 centov. V zameno greste lahko na stranišče, iz avtomata pa vam tudi natisnejo bon za pol evra.

wcbon

Ta bon lahko potem unovčite v restavraciji. Kako zadeva deluje? Ljudje seveda nismo preveč srečni, da moramo plačati za uporabo stranišča. Saj smo vendar kupili gorivo … Ker pa nam podarijo bon za (teh naših) 50 centov, se mnogi potem odpravijo v restavracijo in popijejo kavo za 2 evra in pol ali pa še kaj pojedo.

Samo da jim ne gre v nič bon za pol evra.

Strah pred izgubo je eden najmočnejših psiholoških motivatorjev. Ljudje smo pripravljeni narediti marsikaj, samo da nečesa ne izgubimo.

Podobno »finto«, kot jo vidite na nemških avtocestah, uporabljam sam na velikih brezplačnih seminarjih. Seminarji so brezplačni, vendar pa morajo udeleženci za rezervacijo sedeža plačati €50.

Teh 50 evrov udeleženci dobijo po predavanju nazaj. V denarju. Nakup ni obvezen, tudi kave ne zaračunavamo. :)

Nekaj let smo prirejali seminarje brez plačila rezervacije, sedaj pa že dve leti zaračunavamo. Posledice, te do strank precej neprijazne politike?

- malenkost manj prijav;

- tisti, ki se prijavijo so bolj resni;

- praktično vsi, ki se prijavijo na seminar, tudi pridejo

Kot je meni znano, takšnega sistema nima nihče. Sploh ne v Sloveniji, drugod pa tudi nisem nikjer zasledil česa podobnega. Ta inovacija se je za nas izkazala kot izjemno pozitivna. Našli smo način, da omejimo število prijav, na seminarje prihajajo tisti, ki nas imajo radi in nam zaupajo ter razumejo, zakaj to počnemo.

Seveda pa morajo biti stranke na koncu zadovoljne! To je seveda tudi cilj vsega našega početja.

5 strani nakupnih pravil
Dnevnik guruja
Komentarji:   9 02.01.2010

5 strani nakupnih pravil

Saj vem, da ne boste verjeli … Iz večjega slovenskega podjetja smo dobili naročilo za dve knjigi. Naročilo v vrednosti 125 evrov. Faksu z izpolnjeno naročilnico so priložili 5 strani drobno tipkanih »Splošnih nakupnih pogojev«.

nakupna

V teh »Splošnih nakupnih pogojih« na petih gosto tipkanih straneh pojasnjujejo, kako oni kupujejo. Morda je kaj takega smiselno, če kupiš tunel pri SCT-ju ali če kupiš jedrsko elektrarno. Če pa kupiš dve knjigi …

Oddelki za zmanjševanje prodaje delujejo v vseh podjetjih. Ti splošni pogoji sodijo pod »oddelek za zmanjševanje prodaje«. Zakaj? Jasno, da smo jim knjigi vseeno poslali, tu težav z naše strani ni bilo.

Je pa prav gotovo res, da s 5 gosto tipkanimi stranmi nikjer, kjer kupujejo, ne naredijo dobrega vtisa. Vtis, ki je ostal, je, da jim manjka zdrave pameti in da so zakomplicirani birokrati. Tudi našega zaupanja si niso pridobili … Človek pomisli, da nekaj že mora biti narobe – morda pa ne bodo plačali??? – če ti ob naročilu pošljejo 5 strani drobnega tiska.

Me prav zanima, če njihov šef ve za to neumnost? Me prav zanima, če je njihov predsednik uprave že kdaj poizkusil kaj kupiti pri lastnem podjetju.

Vsak kontakt s potencialno stranko šteje. In s temi 5 stranskimi nakupnimi pogoji delajo slab vtis. To pa na koncu zmanjšuje ugled podjetja, prodajo in dobiček.

Bodimo prijazni
Dnevnik guruja
Komentarji:   4 02.01.2010

Bodimo prijazni

Prijazni zdravniki nimajo težav s tožbami strank

Dr. Brecelj (ime leta po izboru poslušalcev Vala 202) je za Novice izjavil: »Punkcija pred operacijo je pokazala rak dojke. Pacientko sem operiral. Dokončen pregled tumorja je pokazal, da ne gre za rakasto obolenje. Na zahtevo pacientke sem na srečo operiral manj, kot sem hotel. Pozneje sem jo vprašal, zakaj me ni tožila. Odgovorila je, da zato, ker sem bil prijazen.«

Nekje sem prebral, da ameriški zdravniki, ki se v povprečju pogovarjajo 5 minut dlje kot njihovi kolegi, nimajo problemov s tožbami pacientov. Zanimivo in nič kaj presenetljivo, mar ne?

Bodimo prijazni. V poslu in v osebnem življenju. Tudi zato, ker se splača in tudi zato, ker prijaznost nič ne stane. 
 

Vzemite denar ...
Dnevnik guruja
Komentarji:   3 02.01.2010

Vzemite denar ...

Frizerki kadilki

Žena je ob 14.45 želela na hitro ostriči najina sinova. Vprašala je frizerki, ki sta kadili pred lokalom, če lahko na hitro uredita frizuro najinima fantoma. Frizerki sta rekli, da žal ne, ker zapirajo.

V času recesije sta gospe kršili osnovno marketinško pravilo, ki pravi: »Če ti stranka ponuja denar, ga vzemi!«

Če bi bili frizerki lastnici salona, bi seveda z veseljem vzeli denar od moje žene. Tako pa sta si raje privoščili en čik na mrazu. Marketing običajno sploh ni tako komplicirana zadeva. Če ti ponujajo denar, ga vzemi …
 

A ste vi tud not padl?
Dnevnik guruja
Komentarji:   13 15.12.2009

A ste vi tud not padl?

V nedeljo sem gledal Juretovo in Ladovo oddajo. Tisto, v kateri sta gostila Damjana Murka in kopico podobnih slovenskih »zvezdnikov«. In veste, kaj sem ugotavljal?

Kvantiteta ne pomeni nujno tudi kvalitete. To, da imamo danes desetkrat več revij kot pred desetimi leti, da imamo 150 TV-programov namesto desetih, da imamo Facebook, you tube, bloge itn., še ne pomeni, da imamo tudi kvaliteto.

Prej obratno.

V »starih dobrih časih« si moral biti res zvezdnik, da si lahko prišel v film ali na televizijo. Če si želel objaviti članek, si moral biti pismen in prebiti si se moral mimo strogega uredniškega sita. Če si želel biti pevec, je še najbolj pomagalo, če si res znal peti …

Danes, ko lahko vsak poje, ko je lahko vsak igralec, ko lahko vsak piše blog, vsak objavlja v revijah in ko se lahko prav vsak pojavi v resničnostnih šovih, je težje najti nekaj res kakovostnega. Pa ne glede na to, kdo je razsodnik, kaj je kakovostno in kaj ne.

Verjetno se boste strinjali z mano, da je zato, ker se je povečala količina vsega, na voljo tudi zelo veliko nekvalitetne robe.

Ne vem pa, ali je sedaj kakovost tistih najboljših višja ali nižja. Je morda večja ponudba tudi izboljšala kakovost tistih najboljših? Ne vem. Vem samo, da je kakovost v gneči kvantitete vse težje najti.

Juretov in Ladov predlog, da bi jih bilo treba (luzerje nekakovostne) razstreliti, verjetno ni pravi. Sedaj vsaj vemo, da sta Jure in Lado v čisto drugi ligi, da se z Damjanom Murkom in kompanijo nikakor ne moreta primerjati.

Ampak Murko je zopet dokazal, da je mojster … Celo Lado in Jure se nista mogla upreti tisočim gledalcem, ki so gledali njuno oddajo samo zato, ker so prebrali, da bo v njej nastopil Damjan Murko. Tudi jaz sem iz radovednosti gledal TV.

Iz znanstvenih razlogov, seveda. :)
 

Zakaj se svinjska gripa slabo prodaja?
Dnevnik guruja
Komentarji:   18 01.12.2009

Zakaj se svinjska gripa slabo prodaja?

Trenutno smo priča novi prodajni ofenzivi svinjske gripe. Država v sodelovanju z mediji in seveda pod rahlim pritiskom farmacevtov in medicinske stroke (ki je tudi pod rahlim vplivom farmacevtov) agresivno prodaja cepivo proti novi gripi.

Minister je včeraj skorajda za roke peljal na cepljenje predsednika vlade. Predsednik vlade je žal ponovil isto napako, ki jo je naredil že pri čiščenju kopačk naših zmagovitih reprezentantov. Iz vsega skupaj ni naredil velikega »publicity stunta«. Zakaj se ni dal posneti med potiskanjem igle v roko, zakaj ni kopačk čistil pred TV kamerami vsaj uro ali dve? Izgubljena priložnost …

Če bi predsednik vlade res iskreno želel prodati cepljenje, bi se pustil slikati med cepljenjem. Tako pa je izpadlo, da vse skupaj počne, ker so ga v to malodane prisilili.

Kako to, da se cepivo kljub neverjetni medijski podpori tako slabo prodaja?

Nekaj deset tisoč prodanih cepiv je v primerjavi z nabavljeno količino (govorili so o 800.000 kupljenih dozah) seveda izjemno skromna prodaja.

Ker je to marketinški blog, bomo pogledali nekaj marketinško-prodajnih razlogov.

Če želiš prodati kar koli, mora biti nakup enostaven. Če bi želeli prodati več cepiva, bi morali stopiti bližje h kupcem. Če bi cepljenja organizirali v večjih trgovskih centrih in na podobnih krajih, kjer se zbira veliko ljudi, bi imeli večji uspeh. Saj veste, priložnost dela tatu. Če bi na primer Mercator vsakomur, ki bi se cepil v ali pred njihovo trgovino, ponudil še bon za 30 evrov in dvojne pike, bi bil učinek še večji. Američani že dolgo cepijo na letališčih, o čemer sem pisal lani. V prodaji se je običajno bolje približati kupcu kot pa zahtevati, da se kupec oglasi pri nas. 

Glavni problem celotnega projekta je INERCIJA. Ljudje smo lena bitja in raje, kot da bi kar koli naredili, ne naredimo ničesar. Zaradi inercije na primer praktično nihče ni zamenjal dobavitelja električne energije, čeprav so nam ponujali mesec brezplačno in 10% popust. Če je problem prodaje inercija, se proti temu težko borimo z boljšo ponudbo. Na primer cenejše cepivo ne bo povečalo zanimanja za cepljenje. Proti inerciji delujeta samo strah in bolečina. Tu so se mediji zadeve lotili pravilno. Strašijo nas s poročanjem o smrti pacientov, ki so bili kronični bolniki … Taktika je torej pravilna, izvedba pa slaba. Zakaj? Berite naprej.  

Tretji problem je nezaupanje. Pred 50 leti so lahko mediji s ponavljanjem iz vsake laži naredili resnico. Ker je bilo medijev malo. Danes v času socialnih medijev, interneta in elektronske pošte pa je vedno težje »prodajati« za črno nekaj, ker je v resnici belo ali vsaj sivo. Mnogi ljudje so spregledali medijsko igro. Vedo, da mediji živijo od prodajanja slabih novic in da so pripravljeni storiti vse za večjo gledanost, branost in poslušanost. Medijem zaupamo manj, kot smo jim včasih. Ker vemo, da je večinoma vse skupaj samo biznis, ki kaj malo stavi na poslovno etiko. Resnica že dolgo ni prvi cilj poročanja medijev. In ker medijem ne zaupamo, se tudi cepimo ne.  

S statistikami se da dokazati marsikaj. Ljudje so naivni, da se jih prestrašiti, ampak vse ima svoje meje. Ste vedeli, da v Sloveniji vsak dan za rakom umre 16 ljudi? Ste vedeli, da je razlog za 38% vseh prezgodnjih smrti v Sloveniji rak? Zakaj mediji torej ne poročajo o vsakem bolniku, ki umre za rakom? Morda pa bi bilo dobro, da bi začeli o tem poročati. Potem bi se zdravstvo in farmacija morala lotiti težave, ki nas v resnici vsak dan pobija. V Sloveniji je recimo leta 2007 za rakom umrlo 5624 ljudi, mlajših od 65 let. Ampak mediji imajo raje gripo … Nekako nevarnejša se zdi tale gripa … 

Zaključek? Cepiva bi lahko prodali več, če bi se postavili tja, kjer so ljudje. Cepiva bi prodali več, če bi kupce dodatno stimulirali z nagradami, s podkupovanjem. Cepiva bi prodali več, če bi prodajalci iskreno verjeli v to, kar prodajajo (te iskrenosti ni čutiti, niti pri predsedniku vlade, niti pri zdravnikih, ki se sami ne cepijo …). Iskrenost je namreč izjemno močno marketinško orodje. Cepiva bi prodali več, če bi še bolj strašili, ampak za to je potrebno imeti več dokazov, mar ne?

Mislim, da se bodo prodajalci še bolj oprli na zastraševanje, pričakujte še več poročanja o strašni novi gripi. Včasih je bil običajni pralni prašek, potem pa je prišel na trg novi in izboljšani … Novo in izboljšano se vedno prodaja bolje, kot staro, ki smo se ga že naveličali in se ga ne bojimo več. Novo je res močna beseda, mar ne?

Slišati in uslišati ...
Dnevnik guruja
Komentarji:   6 29.11.2009

Slišati in uslišati ...

Slišati in uslišati …

Predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) gospod Dušan Semolič je politik. In od politikov se lahko vsi, ki se ukvarjamo z marketingom in prodajo veliko naučimo.

Zadeva, ki je politikom še kako jasna je ta, da si ljudje ne bomo nikoli zapomnili nobene izjave, ali govora v celoti. Če si kaj iz kakšnega govora zapomnimo, je to »marketinško reklo«. Američani govorijo o »sound bites«

Gospod Dušan Semolič je predstavnik delavcev, ampak to še ne pomeni, da nima pojma o (političnem) marketingu … Že kar nekaj časa (vsaj od poletja letos) ponavlja, da upa, da »ga bomo slišali in uslišali«. Verjemite, da ta »slišati in uslišati« nista iz njegovih ust prišla po naključju. Gre za dobro naštudirano in nikakor ne po naključju uporabljeno marketinško reklo.

Marketinška rekla uporabljajo politiki, novinarji in uspešna podjetja. Dobro marketinško reklo vam lahko prihrani veliko denarja in poskrbi, da nas

Minimalna plača – 800 evrov
Dnevnik guruja
Komentarji:   37 26.11.2009

Minimalna plača – 800 evrov

Po mojem mnenju bi morala biti minimalna plača 800 evrov. Zakaj? Ker bi na ta način v vseh podjetjih, kjer trenutno zelo slabo plačujejo zaposlene, morali nemudoma nekaj narediti.

Vem, mnoga podjetja bi morala odpuščati, ukiniti bi morali določene programe, ampak tako je tudi prav. Če prodajaš nekaj, kar ne prinaša dobička, je nujno nekaj spremeniti.

Ne pozabite, tudi sam sem delodajalec. In če ne bom imel denarja za to, da bi si izplačal plačo, ali če ne bo denarja za plače sodelavcev, je torej prišel čas, da nekaj NAREDIMO. In to takoj! Če pa bodo država in zaposleni rekli, da je dovolj tudi 450 evrov, kot lastnik, delodajalec in direktor pač nisem prisiljen v spremembe.

Kdaj ljudje v resnici kaj spremenimo? Takrat, ko smo prisiljeni. In prav nič prej. Inercija je huda reč … Vsi mi bi radi spremembo, ampak samo pod pogojem, da sami ničesar ne spremenimo.

Vem, da zna biti za mnoge sprememba boleča. Ampak zakaj vztrajati v službi, ki ti prinese 450 evrov mesečno? Prepričan sem, da se bo v nekaj letih večina delavcev, ki bodo letos izgubili službo, znašla. Dobili bodo boljše službe z boljšim plačilom in srečnejši bodo.

In ker je to marketinški blog, še marketinški zaključek. Večina podjetij tudi v svojem marketingu nekaj spremeni šele, ko jih v to prisili upad prodaje in dobička. Takrat in nič prej. Večino podjetij v ukrepanje prisilijo slabe novice. Najuspešnejša podjetja pa gredo v spremembe zavestno, načrtno in leta, preden jim začne teči voda v grlo.

Nogomet in Podjetnik leta 2009
Dnevnik guruja
Komentarji:   2 18.11.2009

Nogomet in Podjetnik leta 2009

Danes zvečer bo razglasitev Podjetnika leta 2009. Kaj bi bil po vašem mnenju glavni izgovor, da se podelitve ne udeležite, tudi če ste med povabljenci?

Večerna nogometna tekma seveda!

V reviji Podjetnik se očitno spoznajo na direktni marketing. Glede na to, da je bilo v njej objavljenih vsaj 50 mojih člankov, med njimi kar nekaj na temo direktnega marketinga, je to seveda razumljivo.

Kako lahko organizator poveča udeležbo, kaj lahko stori, da bodo povabljenci res prišli na raglasitev?

podjetnik

Odpraviti mora glavni razlog, glavni izgovor za neudeležbo. In izjemno dober izgovor je današnja večerna nogometna tekma.

Pri Podjetniku so se znašli. Vsem povabljenim so poslali dodatno pismo (ponavljanje deluje, hkrati pa je dober način, da povabljence še enkrat nevsiljivo spomnijo na prireditev), v katerem sporočajo, da si bomo tekmo lahko ogledali kar na mestu prireditve. Velik zaslon, družba podjetnikov. Izgovor torej odpade.

Marketinški nauk? Vedno moramo pomisliti, kakšen bi bil lahko glavni razlog za to, da nekdo ne kupi našega izdelka in storitve. Potem pa moramo oviro odpraviti in potencialnim strankam to tudi na primeren način povedati.

Žal na podelitev ne pridem, čeprav je eden od kandidatov za podjetnika leta naša dobra stranka … Moram v Zagreb, kjer jutri organiziramo še drugi seminar s Terri Levine. V zvezi z mojim izgovorom v Podjetniku ne morejo narediti praktično nič. Ampak tudi tu je marketinška lekcija. Vsi, ki kaj prodajamo, se moramo sprijazniti z dejstvom, da vseh, ki bi potrebovali naše storitve in izdelke, vseh, ki jim je to, kar prodajamo, všeč, žal ne bomo nikoli dobili.

 

Kako zakleniti stranko pred konkurenco?
Dnevnik guruja
Komentarji:   2 07.11.2009

Kako zakleniti stranko pred konkurenco?

Kako lahko preprečimo odhod strank h konkurenci? Obstajajo vsaj trije preverjeni načini s pomočjo katerih lahko stranke zadržimo..

V tem videu posnetem danes zjutraj v Atlanti, govorim o treh načinih za "zaklepanje" strank pred konkurenco. Pred časom sva z bratom na to temo "Kako zakleniti strane pred konkurenco?" posnela tudi webinar, ki si ga lahko še vedno ogledate na blogu marketinškega guruja.

Publicity stunt
Dnevnik guruja
Komentarji:   9 23.10.2009

Publicity stunt

V nedeljo so pri poročilih na večini svetovnih televizij pokazali zasedanje maldivske vlade. Zakaj so o zasedanju vlade neke otoške državice poročali praktično vsi svetovni mediji?

Zato, ker je vlada Maldivov izvedla »publicity stunt«.

Kaj je publicity stunt? Gre za marketinško naravnano aktivnost, katere namen je brezplačna publiciteta, objava v medijih.

Maldivska vlada je bila zelo uspešna – o zasedanju vlade, ki je potekalo pod vodo – vsi so bili v potapljaških oblekah – so poročali praktično vsi mediji. Samo sporočilo akcije je bilo zelo zgovorno – če ne bomo ustavili globalnega segrevanja, bodo celotni Maldivi v kratkem pod vodo.

Kje je vlada dobila to idejo? Morda od prve podvodne restavracije, ki je seveda tudi na Maldivih.

Še nekaj primerov za publicity stunt: Ste vedeli, kako je nastal Tour de France? Henri Desgrange je organiziral prvo dirko, da bi povečal prodajo svojega časopisa. Prvi izbor za Miss Amerike so organizirali v Atlantic Cityu, da bi privabili več gostov v igralnico.

Še en slovenski primer. Podjetje Lectus, ki prodaja vodne postelje, je pred približno desetimi leti, ko je v Ljubljano prišel cirkus, izvedlo odličen publicity stunt. Dogovorili so se s cirkusom, da se bo njihov slon usedel na vodno posteljo Lectus. In se tudi je. O tem so pisali in poročali praktično vsi slovenski mediji. Postelja je ostala cela …

Upam, da se bo tudi slovenska vlada domislila kakšnega publicity stunta, da bodo o njej pisali vsi mediji. No, poskus v tej smeri je že nakazal premier Pahor. Če naši nogometaši zmagajo proti Rusom, jim bo čistil kopačke. Ko se bo to zgodilo (saj ne dvomite, da se bo, mar ne?), mora vladna služba poskrbeti, da bodo ta mega dogodek pokrivale vse televizije in da bomo posnetke hitro poslali po vsem svetu. Morda pa bo kakšna objava …

Vsako podjetje si lahko domisli kakšen publicity stunt. Če narediš kaj odmevnega, je to zelo poceni in učinkovita reklama. Samo pravo idejo je treba dobiti.
 

Zdravniki ne znajo šteti, ali zdravniški sex ...
Dnevnik guruja
Komentarji:   7 19.10.2009

Zdravniki ne znajo šteti, ali zdravniški sex ...

V intervjuju za Mag je gospod Samo Fakin povedal, da zdravniki namesto da bi pacientom predpisali 4 ali 5 škatlic zdravila, raje predpišejo 6 škatlic. Zakaj zdravniki predpišejo več zdravil, kot bi bilo potrebno?

Razlog je čisto preprost. V latinščini je precej lažje napisati 6 (sex), kot pa 4 (quattuor ) ali 5 (quinque).

Zdravniki enostavno ne znajo niti šteti v latinščini. Pozabili so, kako se napiše 4 ali 5, in zato predpisujejo napačne količine zdravil. Davkoplačevalce to zdravniško neznanje veliko stane.

Seveda se človek vpraša, zakaj jim ne dovolijo, da napišejo pet po slovensko, ali pa kar s številko, recimo 5. Tako bi se zdravniki lahko izognili sramoti, ker ne znajo šteti po latinsko, mi vsi pa bi za zdravstvo plačevali malo manj.

V čigavem interesu je štetje po latinsko? Verjetno samo v interesu prodajalcev zdravil. Ampak ne bomo razpravljali o tem. To je vendar marketinški blog.

Je v tem zapisu kakšna marketinška lekcija?

Seveda! Vsaj dve.

Prvič. Ne glede na to, kaj prodajate, poskrbite za to, da bo nakup pri vas ENOSTAVEN.

Zapomnite si, da zmedene stranke ne kupujejo, zmedene stranke nakup odložijo za kdaj drugič (ali morda za vedno). Stranke, ki nečesa ne vedo, stranke, ki jim je nerodno, stranke, ki ne poznajo vašega slenga itn., bodo kupile manj, ali pa sploh ne bodo kupile.

Dovolj je že malenkost (še posebej pri prodaji preko spleta), da stranka ne kupi. Vsaka beseda je pomembna, vsak korak v postopku nakupa je pomemben. Če ne pomislite na vse malenkosti, lahko izgubite stranke, izgubljate lahko pri velikosti naročila. Skratka, podrobnosti so pomembne.

Drugič. Verjamem, da je izjava gospoda Sama Fakina pravilna. Ker jo z lahkoto preverimo. Enostavno moramo preveriti, kolikokrat se na receptih pojavijo latinske besede za števila od ena do sedem. Potem pa rezultat primerjamo s številkami, ki bi se morale pojavljati, če bi zdravniki predpisovali toliko zavojčkov zdravila, kot je predpisano. V vsakem podjetju lahko veliko zaslužimo in odpravimo veliko napak že samo s pravilnim spremljanjem podatkov.

Ja, zdravnike imam res malo na piki, ampak očitno si to zaslužijo. Je pa res, da današnjega zapisa ne bi bilo, če jim ne bi bil tako zelo všeč latinski zapis številke sex. :)

na vrh