Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

<< nazaj "Lažejo vam!"
Dnevnik guruja
Komentarji:   21 23.07.2009

V včerajšnjem Jutranjem listu so si končno upali napisati to, kar nas večina tako ali tako že ves čas ve.

jutranji

»Actimel ne krepi naravne odpornosti organizma.«
»Activia ne pomaga pri odpravljanju prebavnih motenj.«

O Actimelu in Activii sem že pisal. Pa tudi o pralnih praških – saj veste, »običajni detergent« ne obstaja, ali bolje rečeno, vsi detergenti so običajni. Tudi kozmetični preparati ne delujejo tako, kot obljubljajo proizvajalci, saj veste, gube in celulit … Pa tudi farmacevtska industrija je daleč od tega, da bi oglaševala pošteno in nepristransko.

Ampak danes ne bomo govorili o tem.

Danes bomo govorili o tem, kako to, da si je Jutranji list to upal zapisati.

Kaj je po vašem mnenju glavni razlog, da se je ta članek pojavil v Jutranjem listu?


Glavni razlog je ta, da Danone oglašuje na televiziji, v tiskanih medijih pa ne (oziroma zelo malo).

Ker Jutranji list s tem zapisom ni tvegal izgube prihodkov od prodaje oglasnega prostora, je urednik dal zeleno luč za članek. In seveda tudi zato, ker zapis o tako dobro znani in oglaševani blagovni znamki, zagotovo pritegne pozornost bralcev.

Iz taistega razloga o Actimelu, o lažnivih oglasih kozmetične industrije, o pretiravanjih prodajalcev pralnih praškov in o zavajanju farmacevtske industrije Uroš Slak nikoli ne bo organiziral Trenj.

Ker so pač praškaji, kozmetična industrija, Danone in podobni glavni financerji POP TV-ja. Če se spravijo nad te oglaševalce, se bodo odrekli belemu kruhu. So pa v Trenjih razpravljali o vedeževalcih … Ker vedeževalci večinoma oglašujejo v tiskanih medijih in manj oziroma nič na televiziji.

Mediji so sicer kar precej neodvisni, vendar ima večina urednikov svoje otroke in nihče od njih ne želi izgubiti službe in pustiti otrok lačnih.

Prav zato se jaz zavzemam za to, da bi bila slovenska nacionalna televizija brez oglasov.

Naj še malo podražijo naročnino, oglaševalcem pa rečejo adijo. Potem bomo gledali bolj neodvisne prispevke. Še vedno se ne bomo na ta način rešili političnega in kapitalskega vpliva na medije, ampak bolje bo pa vseeno.

Pred nekaj tedni me je novinarka enega od slovenskih dnevnikov vprašala, ali bi lahko komentiral oglase vedeževalcev. In če mislim, da ti oglasi zavajajo potrošnike. Seveda sem ji povedal, da so za te oglase krivi mediji, ki jih objavljalo in to zavajanje podpirajo.

Če mediji pri tej igri ne bi sodelovali, zavajajočih oglasov ne bi bilo. Novinarka se mi je zahvalila za odgovore in že kar sama takoj izrazila dvom, da bodo to objavili. Ker sem pač povedal resnico, ki ni preveč prijazna do medijev.

Pa da ne bo pomote. Nikogar ne obsojam, samo o svojih opažanjih pišem.

Podjetniki se moramo okoliščinam prilagajati. Po mojem mnenju na koncu zmaga tisti, ki vse življenje dela pošteno. Marketing je seveda briljantna reč, dobro je poznati vse marketinške trike. Ampak, kot sem zapisal že v prispevku o Šarlatanih, je problem v tem, da se marketinških trikov naučijo tudi prevaranti.

Lagati je v marketingu prepovedano. Prepovedano in pika.

Na določenih področjih (medicina, prehrana, kozmetika, itn.) ljudje zelo težko presodimo, kaj je res in kaj ne. Prav zato nas mora na takšnih področjih država zaščititi. Država mora najeti strokovnjake, ki ocenijo, kaj je res in kaj ne, in o resnici obvestijo potrošnike. Podpiram tudi delovanje društva za zaščito potrošnikov in podobnih organizacij. Ker posameznik nima več dovolj znanja, da bi sam presodil, kaj je res in kaj ni.

Pogosto se dogaja, da se državni uradniki preveč držijo zakonov in iščejo razloge, zakaj jim ni potrebno ukrepati. Vedno najdejo kakšen izgovor za svojo nepristojnost. Dovolj bi bilo, če bi malo spremljali medije in dali pod drobnogled tiste, ki obljubljajo neverjetne učinke. Ampak to je težje, veliko lažje se je spravljati nad podjetnika, ki recimo uvaža kavo, in mu nagajati, ker je nepravilno izpolnil deklaracijo (tole govorim iz lastnih izkušenj …).

Ampak še enkrat poudarjam, podjetniki smo trdoživa bitja. Kot je v filmu Other People's Money izjavil Larry the Liquidator (Danny DeVito): »Spremenijo lahko pravila igre, igre pa ne morejo ustaviti.« V primeru Actimelov, kozmetične industrije, farmacevtske industrije, praškarjev in še koga bi morali malo spremeniti pravila igre. Da bi naštete pripravili do bolj poštene igre.

Kdaj bo torej v Trenjih razprava o zavajajočih oglasih za Actimel, Activio, pralne praške in kozmetične preparate, ki celulita ne odpravijo že v nekaj minutah? Si kdo upa napovedati?

Komentarji:

  • Stran
  • 1
  • 2
  • 3
  •   
23.07.2009 @ 10:36 drago
Se strinjem v popolnosti. Jutranji si je upal, lai obstaja v Sloveniji podoben veliki dnevnik, ki bi to naredil za osveščanje svojih bralcel.
Res, da artikli niso škodljivi vendar, je marketing lažen in to je največja napaka. Še pri www.avto.net imaš pravico skrbniku prijavit lažni oglas, verjetno bi v medijih pravtako morala obstajat podobna varijanta.
23.07.2009 @ 10:38 drago
Naredimo webside, kjer se bodo takšne reklame prijavljale in še tržimo jo lahko
www.lazne-reklame.com
23.07.2009 @ 11:24 Aleš Lisac
Hm ... Drago.

Ni slaba ideja. Obiskovalci te strani bi sami prijavljali oglase, objavljali bi lestvice oglasov, ki po mnenju sodelujočih najbolj zavajajo.

TOP 10 najbolj lažnivih, letna konferenca in podelitev pokala največjim lažnivcem, lestvica kazni, ki so jo plačali, intervjui z avtorji teh reklam (no to bo težka), parodije na oglase itd.

Glavni lažnivec bi pa vsako leto lahko dobil kipec s kozo, ki bi bila maskota cele zadeve. Šarlatan ...
23.07.2009 @ 12:47 Urban
Pa tudi Aleš očitno ne išče naklonjenosti praškarjev, ali pač samo opozarja tudi praškarje nase? Nikoli ne veš :)
23.07.2009 @ 13:18 Ljubo
Trenj ne bodo organiziral ker so ji ukinil... baje po politični poti ;)

Kar se tiče reklam vsaj na internetu pa spet vprašanje, ljudje se navadijo vsega hudega. Marsigdo brez problema poklika tiste x in mirno gleda svoje xxx strani naprej.

Upad prometa 24ur.com z svojimi lebdečimi oglasi tudi nevem če je toliko zaznavna da bi prenehali s tem.

Sicer pa ima vsaka reklama, dve plati jest sem prepričan da Actimel dela, ne dela pa čudežev, in to da nam začnejo prodajat 8 namest 6 kozarčkov je pač bučka za ljudi ki ne razmišljajo.

Nasploh vse zadeve učinkujejo, jest perem vse stvari na 40 skupaj zmešano pa se v 90 % vse lepo opere in lepo diši, ne vidim razloga za delitev na belo in barvno in ne vidim razloga za to da bi moral karkoli prekuhavat in nevem kaj še. Seveda zelo umazane stvari rabijo svoj postopek ampak to je tistih 10 %. Prav tako pač pri teh jogurtih in zadevah, tistih 10 % pomagajo kot dopolnilo k prebavi ostalih 90 % moreš še vedno sam, redna prehrana, pravilna prehrana, aktivnost itd itd.

Torej reklame niso lažnjive (večinoma) samo raztegnejo resnico, koliko pa je odvisno od glave ki jo gleda.
23.07.2009 @ 13:30 Goldi
Farmacevte niti ne bi preveč vmešaval. Prodajajo zdravila, in kakor hitro si pri zdravilih, si podvržen težkim regulacijam in zahtevam zaradi katerih moraš v povprečju z nekaj letnimi konkretnimi raziskavami dokazati učinkovidost.
Te napitki, šumeče tablete in podobne zadeve so pa hrana ali prehranski dodatkih, kateri se takim regulacijam izognejo. Kar pomeni da je dovolj da imaš strokovnjaka (dva - da lahko v angleščini govoriš v množini :) ) in že lahko trdiš da "strokovnjaki pravijo da deluje!" čeprav nima zadeva blage veze s podlago v kemiji ali biologiji. Še vedno pa so svetovni prvaki homeopati in podobne kvake, ki obljubljajo vse živo delovanje pa čeprav je le par kapljic navadne vode, da vedeževalcev niti ne omenjam. Opa sem jih že. Kakorkoli že, dokler imajo mediji malo samokritičnosti in se jim zasvetijo oči ob pogledu na denar od oglaševanja, ali pa so od njega celo odvisni bodo pograbili priložnost za zaslužek pa čeprav to pomeni še dodatne plačane PR članke oglaševanega podjetja. Bistven pa je problem ko potrošnik ni samo podlegel nategu, ampak mu produkt prinese dejanske negativne posledice, ki jih drugače ne bi bilo. Zdravstvene, psihične, finančne...

Ravno zaradi tega bi bilo pametno malo dvigniti kritičnost ljudi do navedb ki obljubljajo veliko na lahek način.

PS: Da ne bo kdo rekel da zagovarjam farmacevte. Zdravila delujejo. Še vedno jih pa zanese in v reklamah prepričujejo ljudi da kupijo kaj tudi takrat ko tega ne potrebujejo.

PPS: drago, dobra ideja. Verjetno bi bilo pa treba malo predelati zadeve tudi z odvetniki da si po nepotrebnem ne bi na vrat nakopal tožbe kakih multinacionalk.
23.07.2009 @ 14:03 Matej Žagar
Hja... tudi mene zelo jezijo reklame o praških, kjer vsak obljublja ne vem kakšne rezultate. Celo "v živo" prikažejo pranje in obleka je spet bela - skoraj boljša kot nova :). Ne vem no, zavajanje ljudi bi moralo biti kaznivo dejanje, ker to kar se dogaja ni fer - goljufija! Vprašanje pa, če se bo kaj naredilo v tej smeri.

Glede spletne strani, je pa to res mogoče dobra ideja. Ljudi bi spodbudili, da izrauijo svoje negativno mnenje do določenih reklam. Potem pa se ustvarijo še profili na socialnih omrežjih, pa bo zadeva zalaufala :)
23.07.2009 @ 14:18 Jan
:) Ravno tako spletno stran sem imel že dalj časa v mislih tudi jaz... Naredimo že konec zavajanju! Gre za naše zdravje!
23.07.2009 @ 14:36 Igor
Aleš, hotel sem prebrati članek na EFSA strani, katere link si pripel. Ta kaže na stran, kjer ni nič o tem. Iskanje Activia in Actimel ne da rezultatov, Danone pa kaže na strani o vplivu sira na rast kosti. Kje je torej članek na opisano temo?
23.07.2009 @ 17:17 Aleš Lisac
Igor, tole stran, inštitucijo so navajali za vir v Jutranjem listu ... sedaj tudi jaz iščem ...
  • Stran
  • 1
  • 2
  • 3
  •   
na vrh