Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj "Lažejo vam!"
-
Dnevnik gurujaKomentarji: 21 23.07.2009
V včerajšnjem Jutranjem listu so si končno upali napisati to, kar nas večina tako ali tako že ves čas ve.
»Actimel ne krepi naravne odpornosti organizma.«
»Activia ne pomaga pri odpravljanju prebavnih motenj.«O Actimelu in Activii sem že pisal. Pa tudi o pralnih praških – saj veste, »običajni detergent« ne obstaja, ali bolje rečeno, vsi detergenti so običajni. Tudi kozmetični preparati ne delujejo tako, kot obljubljajo proizvajalci, saj veste, gube in celulit … Pa tudi farmacevtska industrija je daleč od tega, da bi oglaševala pošteno in nepristransko.
Ampak danes ne bomo govorili o tem.
Danes bomo govorili o tem, kako to, da si je Jutranji list to upal zapisati.
Kaj je po vašem mnenju glavni razlog, da se je ta članek pojavil v Jutranjem listu?
Glavni razlog je ta, da Danone oglašuje na televiziji, v tiskanih medijih pa ne (oziroma zelo malo).
Ker Jutranji list s tem zapisom ni tvegal izgube prihodkov od prodaje oglasnega prostora, je urednik dal zeleno luč za članek. In seveda tudi zato, ker zapis o tako dobro znani in oglaševani blagovni znamki, zagotovo pritegne pozornost bralcev.
Iz taistega razloga o Actimelu, o lažnivih oglasih kozmetične industrije, o pretiravanjih prodajalcev pralnih praškov in o zavajanju farmacevtske industrije Uroš Slak nikoli ne bo organiziral Trenj.
Ker so pač praškaji, kozmetična industrija, Danone in podobni glavni financerji POP TV-ja. Če se spravijo nad te oglaševalce, se bodo odrekli belemu kruhu. So pa v Trenjih razpravljali o vedeževalcih … Ker vedeževalci večinoma oglašujejo v tiskanih medijih in manj oziroma nič na televiziji.
Mediji so sicer kar precej neodvisni, vendar ima večina urednikov svoje otroke in nihče od njih ne želi izgubiti službe in pustiti otrok lačnih.
Prav zato se jaz zavzemam za to, da bi bila slovenska nacionalna televizija brez oglasov.
Naj še malo podražijo naročnino, oglaševalcem pa rečejo adijo. Potem bomo gledali bolj neodvisne prispevke. Še vedno se ne bomo na ta način rešili političnega in kapitalskega vpliva na medije, ampak bolje bo pa vseeno.
Pred nekaj tedni me je novinarka enega od slovenskih dnevnikov vprašala, ali bi lahko komentiral oglase vedeževalcev. In če mislim, da ti oglasi zavajajo potrošnike. Seveda sem ji povedal, da so za te oglase krivi mediji, ki jih objavljalo in to zavajanje podpirajo.
Če mediji pri tej igri ne bi sodelovali, zavajajočih oglasov ne bi bilo. Novinarka se mi je zahvalila za odgovore in že kar sama takoj izrazila dvom, da bodo to objavili. Ker sem pač povedal resnico, ki ni preveč prijazna do medijev.
Pa da ne bo pomote. Nikogar ne obsojam, samo o svojih opažanjih pišem.
Podjetniki se moramo okoliščinam prilagajati. Po mojem mnenju na koncu zmaga tisti, ki vse življenje dela pošteno. Marketing je seveda briljantna reč, dobro je poznati vse marketinške trike. Ampak, kot sem zapisal že v prispevku o Šarlatanih, je problem v tem, da se marketinških trikov naučijo tudi prevaranti.
Lagati je v marketingu prepovedano. Prepovedano in pika.
Na določenih področjih (medicina, prehrana, kozmetika, itn.) ljudje zelo težko presodimo, kaj je res in kaj ne. Prav zato nas mora na takšnih področjih država zaščititi. Država mora najeti strokovnjake, ki ocenijo, kaj je res in kaj ne, in o resnici obvestijo potrošnike. Podpiram tudi delovanje društva za zaščito potrošnikov in podobnih organizacij. Ker posameznik nima več dovolj znanja, da bi sam presodil, kaj je res in kaj ni.
Pogosto se dogaja, da se državni uradniki preveč držijo zakonov in iščejo razloge, zakaj jim ni potrebno ukrepati. Vedno najdejo kakšen izgovor za svojo nepristojnost. Dovolj bi bilo, če bi malo spremljali medije in dali pod drobnogled tiste, ki obljubljajo neverjetne učinke. Ampak to je težje, veliko lažje se je spravljati nad podjetnika, ki recimo uvaža kavo, in mu nagajati, ker je nepravilno izpolnil deklaracijo (tole govorim iz lastnih izkušenj …).
Ampak še enkrat poudarjam, podjetniki smo trdoživa bitja. Kot je v filmu Other People's Money izjavil Larry the Liquidator (Danny DeVito): »Spremenijo lahko pravila igre, igre pa ne morejo ustaviti.« V primeru Actimelov, kozmetične industrije, farmacevtske industrije, praškarjev in še koga bi morali malo spremeniti pravila igre. Da bi naštete pripravili do bolj poštene igre.
Kdaj bo torej v Trenjih razprava o zavajajočih oglasih za Actimel, Activio, pralne praške in kozmetične preparate, ki celulita ne odpravijo že v nekaj minutah? Si kdo upa napovedati?
Res, da artikli niso škodljivi vendar, je marketing lažen in to je največja napaka. Še pri www.avto.net imaš pravico skrbniku prijavit lažni oglas, verjetno bi v medijih pravtako morala obstajat podobna varijanta.
www.lazne-reklame.com
Ni slaba ideja. Obiskovalci te strani bi sami prijavljali oglase, objavljali bi lestvice oglasov, ki po mnenju sodelujočih najbolj zavajajo.
TOP 10 najbolj lažnivih, letna konferenca in podelitev pokala največjim lažnivcem, lestvica kazni, ki so jo plačali, intervjui z avtorji teh reklam (no to bo težka), parodije na oglase itd.
Glavni lažnivec bi pa vsako leto lahko dobil kipec s kozo, ki bi bila maskota cele zadeve. Šarlatan ...
Kar se tiče reklam vsaj na internetu pa spet vprašanje, ljudje se navadijo vsega hudega. Marsigdo brez problema poklika tiste x in mirno gleda svoje xxx strani naprej.
Upad prometa 24ur.com z svojimi lebdečimi oglasi tudi nevem če je toliko zaznavna da bi prenehali s tem.
Sicer pa ima vsaka reklama, dve plati jest sem prepričan da Actimel dela, ne dela pa čudežev, in to da nam začnejo prodajat 8 namest 6 kozarčkov je pač bučka za ljudi ki ne razmišljajo.
Nasploh vse zadeve učinkujejo, jest perem vse stvari na 40 skupaj zmešano pa se v 90 % vse lepo opere in lepo diši, ne vidim razloga za delitev na belo in barvno in ne vidim razloga za to da bi moral karkoli prekuhavat in nevem kaj še. Seveda zelo umazane stvari rabijo svoj postopek ampak to je tistih 10 %. Prav tako pač pri teh jogurtih in zadevah, tistih 10 % pomagajo kot dopolnilo k prebavi ostalih 90 % moreš še vedno sam, redna prehrana, pravilna prehrana, aktivnost itd itd.
Torej reklame niso lažnjive (večinoma) samo raztegnejo resnico, koliko pa je odvisno od glave ki jo gleda.
Te napitki, šumeče tablete in podobne zadeve so pa hrana ali prehranski dodatkih, kateri se takim regulacijam izognejo. Kar pomeni da je dovolj da imaš strokovnjaka (dva - da lahko v angleščini govoriš v množini :) ) in že lahko trdiš da "strokovnjaki pravijo da deluje!" čeprav nima zadeva blage veze s podlago v kemiji ali biologiji. Še vedno pa so svetovni prvaki homeopati in podobne kvake, ki obljubljajo vse živo delovanje pa čeprav je le par kapljic navadne vode, da vedeževalcev niti ne omenjam. Opa sem jih že. Kakorkoli že, dokler imajo mediji malo samokritičnosti in se jim zasvetijo oči ob pogledu na denar od oglaševanja, ali pa so od njega celo odvisni bodo pograbili priložnost za zaslužek pa čeprav to pomeni še dodatne plačane PR članke oglaševanega podjetja. Bistven pa je problem ko potrošnik ni samo podlegel nategu, ampak mu produkt prinese dejanske negativne posledice, ki jih drugače ne bi bilo. Zdravstvene, psihične, finančne...
Ravno zaradi tega bi bilo pametno malo dvigniti kritičnost ljudi do navedb ki obljubljajo veliko na lahek način.
PS: Da ne bo kdo rekel da zagovarjam farmacevte. Zdravila delujejo. Še vedno jih pa zanese in v reklamah prepričujejo ljudi da kupijo kaj tudi takrat ko tega ne potrebujejo.
PPS: drago, dobra ideja. Verjetno bi bilo pa treba malo predelati zadeve tudi z odvetniki da si po nepotrebnem ne bi na vrat nakopal tožbe kakih multinacionalk.
Glede spletne strani, je pa to res mogoče dobra ideja. Ljudi bi spodbudili, da izrauijo svoje negativno mnenje do določenih reklam. Potem pa se ustvarijo še profili na socialnih omrežjih, pa bo zadeva zalaufala :)