Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Marketing USA
-
Lisac Marketing EkspresKomentarji: 7 06.03.2009
Včeraj sem vzel svojega mlajšega sina (februarja je dopolnil 4 leta) v trgovino. Obešal se je na voziček, med drugim je tudi polizal držalo vozička. Česa vse otroci ne dajo v usta …
In sem se vprašal, kako pogosto Mercator, Tuš, Spar, Leclerc, Hofer, Liedl in podobni očistijo, dezinficirajo vozičke. Verjetno vozičke kompletno operejo vsaj enkrat na teden, mar ne? He he he …
Glede na to, koliko ljudi se dotakne vsakega vozička in če pomislite na to, kaj vse so tisti, ki vozičke vozijo, imeli v rokah in kdaj so si jih nazadnje umili … Uf, saj v bistvu nočete vedeti, kako pogosto umivajo vozičke, mar ne? Mimogrede, že pred časom sem v vrtcu vprašal, kako pogosto umivajo igrače. Tudi v tem primeru vam odgovora raje ne povem. Da se ne boste preveč sekirali.
Američani se zavedajo, da imajo nekateri ljudje radi čistočo. In so ponudili preprosto rešitev za tiste, ki neradi prijemljejo za umazano držalo. Idejo so verjetno dobili v kakšnem solariju. Pa saj ni pomembno, od kod ideja. Pomembno je, da so se vprašali, kaj lahko še naredijo za kupce, in so potem to tudi naredili.
In še en primer vam bom danes pokazal. Iz iste trgovine. V mnogih ameriških trgovinah vam pri vsaki blagajni nekdo pomaga zlagati kupljeno špecerijo v vrečke.
Ta storitev je brezplačna, tudi nobene napitnine ne pričakujejo zanjo. Zelo prijazno. Tudi pri nas bodo morali, predvsem v Mercatorju, Tušu in Sparu, razmišljati o podobnih ukrepih za povečanje zadovoljstva kupcev. Prej ali slej bo namreč večina Slovencev ugotovila, da lahko v Hoferju in Lidlu ceneje kupuje zelo kakovostne izdelke.
Stavim, da nam čez nekaj let tudi sadja v trgovinah ne bo treba tehtati. Za nas bodo to naredile trgovke pri blagajni. Kot je v ZDA v navadi že ves čas. Pa to ni zato, ker bi bili Američani tako nespretni, da ne bi znali sami tehtati sadja. To je zato, ker si tam trgovci še bolj prizadevajo narediti vse, kar se le da, da bi stranka odšla iz njihove trgovine zadovoljna. Prelaganje dela na kupce (kovanci v vozičkih, tehtanje sadja, zaračunavanje vrečk) sicer zmanjšuje stroške, dolgoročno pa zmanjšuje tudi zadovoljstvo kupcev. Kupci pa za razliko od volivcev glasujemo kar z nogami. Če nam nekje ni več všeč, se sprehodimo še kam drugam. In o svojem nezadovoljstvu le redko poročamo (nekdanjemu) dobavitelju.
O takšnih in podobnih primerih bom predaval 16. aprila na seminarju z naslovom Marketing USA. Pogledali bomo, kako prodajajo Američani in kaj se na njihovih primerih lahko naučimo. Ameriški primeri so koristni zato, ker prej ali slej večina njihovih pogruntavščin pride tudi do Evrope in Slovenije. Večino zadev se da neposredno uporabiti v Sloveniji – zgornja primera sta že takšna – pri nekaterih primerih pa njihove metode pač malo prilagodimo.
Seminar bo zanimiv, zabaven, poučen. Vabljeni.
brisačke za vozičke tudi jaz pogrešam, pa koga, da mi ne le spakira nakupljeno goro v vreče, ampak tudi pomaga odpeljati v avto, ker običajno šlepam v trgovino štiriletnico in dojenčka.... da o valet parkingu ne govorimo - kako rada bi videla, da bi mi pred kakim lokalom kak prijazen mladec spravil karavana v tesen, kratek, evropsko odmerjen, za fičote namenjen parkirni prostor... ja, kdaj pa kdaj bi se morali zgledovati tudi po američanih!
Graščakinja! Pred lokalom v Portorožu je bil pred kratkim še v rabi "valet parking", a kaj, ko ljudje še ne vejo, kaj je to. Pri nas so potrebni pač meseci razlage in v tem času ponudniki praviloma obupajo nad nezanimanjem strank. Poleg tega so vale-ji bili študentje in študentke, ki so bili slabo označeni (nič posebne obleke od lokala, ne veš, če so pravi. ali ti avto ukradejo ...), tako, da verjamem, da nekdo z bolj "močnim" avtom ni želel zaupati, da mu ga odpeljejo (v garažno hišo). Mislim, da je problem teh, ki kupijo avto "za se kazat" tudi ta, da ga želijo imeti na vidnem mestu, saj je to, kot pravijo, podaljšek "njihovega" (se razumemo) in tako naprej. V Italiji sem doživel, da je pred diskoteko stal postrešček v obleki ala "hotel 5 zvezdic", v belih rokavicah, star kakšnih 60 in temu že lahko več zaupaš ...
Tudi v Tušu NM ti sadje in zelenjavo stehtajo trgovke.
pa lep pozdrav.
Upam da se zavedaš, kakšne plače imajo zaposleni v trgovinah in kok se matrajo, da sploh do tega denarja pridejo. Toliko živcev in fizičnega napora, kot ga imajo zdaj v trgovinah (nanaša se le na te velike nakupovalne centre ala city park interspar), ni vredno tega denarja. Srečni so tisti, ki imajo možnost najti zaposlitev v kakšnih manjših trgovinah.
Če bi pa še dodal več "nepomembnih" zaposlitev, kot je recimo 'zlaganje v vrečke', bi se tiste plače prodajalcev zagotovo še bolj zmanjšale.
Nevem kakšne imajo plače v ZDA, vendar je tam število kupcev na trgovino precej večje, kot je pri nas- saj nas je le 2 miljona...
Sej ideja je vredu in zaželjena, vendar razmišljaj iz stališča trenutnih zaposlenih, za kaj bodo prikrajšani.
Kar se pa čistoče tiče pa no comment. To je že v defaultu katastrofa pri nas - krivi za to so pa tisti na višjih položajih.
DjJuvan - število kupcev na trgovino je v ZDA manjše kot v Sloveniji. Tam imajo več trgovin na prebivalca, kot pri nas. Dodatni zaposleni bi seveda samo olajšali delo tem, ki že sedaj tam delajo in povečali zadovoljstvo strank. Marže trgovcev so dovolj velike, da si kaj takšnega lahko brez težav privoščijo, samo v tem trenutku jim še ni potrebno.
Načeloma pa se vsekakor premalo dela za kupce, tudi odnost prodajalcev je na zlo nizkem nivoju (tukaj bi lahko rekel kar za večina trgovin, namesto da bi pomagali se skrivajo med policami ter izmikajo...).
Sem pa dobil eno idejo, predstavljajte si da vozite voziček z majhnim displejčkom, ko daste notri kakšen izdelek se vam znesek avtomatsko prikaže na displeju. Ko daste notri več stvari se vam avtomatsko sešteva, tako da lahko po končanem nakupu že takoj vidite koliko biste morali plačati na blagajni :)