Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

<< nazaj Smrt brezplačnih časopisov!?
Dnevnik guruja
Komentarji:   42 06.07.2009

Recimo, da ste šef enega od slovenskih dnevnikov. Na živce vam gredo brezplačniki. Na živce vam gredo zato, ker vam kradejo bralce. Oni vsebine ponujajo brezplačno in zato imate vi manj kupcev za vaše novice, ki seveda niso brezplačne.

Poleg tega pa vam ti zoprni brezplačniki kradejo tudi prihodek od oglasnega prostora. Stvari so šle že tako daleč, da ste recimo prejšnji torek izšli, ne da bi objavili (berite prodali) en sam oglas.

Brezplačni časopisi vam gredo res na jetra. Ampak tu se ne da nič narediti. Nagajajo vam s svojim poslovnim modelom … časopise delijo brezplačno, pokrivajo pa se s prodajo oglasnega prostora.

Za vas, dragi šefi Dnevnika, Dela, Večera, Financ … imam zanimiv predlog. Začnite prodajati oglasni


prostor po drastično nižjih cenah.

Recimo, da stane za vaše stalne stranke oglasna stran 100 evrov, za ostale pa 1000 evrov. S takšno ceno bodo vaši časopisi hitro spet polni oglasov. Ker bodo polni oglasov, bodo celo malo manj dolgočasni, pa tudi za honorarje novinarjev boste plačali manj.

Kaj pa se bo zgodilo z brezplačniki? Koliko časa bodo lahko izhajali, če jim boste vzeli edini vir prihodkov? Jasno, da noben oglaševalec ne bo želel plačati za oglas v brezplačniku, če lahko dobi oglas v eminentnem dnevnem časopisu praktično zastonj.

Kdo lahko zdrži dlje? Vi, ki imate dva vira prihodkov, ali brezplačniki, ki živijo samo od oglasov? Posel je včasih podoben vojni.

Slovenski dnevniki bi s takšno potezo samo vrnili brezplačnikom milo za drago. Itak so oni začeli …

Kaj pravite na to mojo idejo?

Vem, da bi jo moral drago zaračunati, ampak naj bo. Udriham po konkurenci z brezplačnimi nasveti. :)

Pa da ne boste mislili, da je ideja nova. Taisto so v časopisih pravzaprav že izvedli. S tem, ko je na primer Delo začelo brezplačno deliti revije (Ona, Polet, itn.) svojim kupcem, so želeli iztrebiti Jano, Lady in druge plačljive revije. Pa ni šlo. Samo dodatne stroške so si nakopali in s to potezo so zadržali nekaj bralcev.

Res me zanima, kaj bi se zgodilo, če Delo, Dnevnik, Večer ali Finance objavijo nov cenik oglasnega prostora. 0 evrov za oglas! Še bolj bi me potem zanimal odgovor brezplačnih časopisov Dobro jutro, Žurnal in drugih.

Veste, kako sem prišel na to idejo? Prejšnji torek sem prebiral slovenske dnevnike in v enem mi ni uspelo najti niti enega oglasa, v ostalih pa je bilo oglasov za vzorec.

Če ne prodajo nobenega oglasa, potem izpad prihodka tudi ob prehodu na ceno 0 ne bo prehud …

Lisac, tole je pa že preveč drastično … Morda, ampak nekaj je treba narediti. Včasih je čakanje definitivno najslabša odločitev.

Premislite, kako lahko v vašem poslu naredite nekaj, česar ni naredil še nihče.

Razmišljanje je zastonj. Morda pa dobite zmagovito idejo, poletje je pravi čas za to.

Saj boste tako prijazni in mi povedali, kaj si mislite o tem mojem razmišljanju. Kar sem vpišite svoj komentar. Hvala.
 

Komentarji:

06.07.2009 @ 22:15 McF
Aja, pa še to... v "eminentni" izdaji kot je Vikend Magazin lahko dobiš s posputi oglas tudi za 1€, pa vem za primere ko ljudje precej radi dajo neprimerno več za oglas v Žurnalu (tistega z 1€ pa vzamejo samo ker je poceni)
06.07.2009 @ 22:38 Andrej
Hehehe, ja kar g.Aleš svetuje tudi vedno sam v praksi izvaja!
Aleš to mi je pri Tebi všeč.
Vedno si vzeti čas za razmislek> preprosta ideja, ki stane nekaj časa in korajže za test...
Vse pohvale Aleš!!!:):):)
06.07.2009 @ 23:29 Tomaz Korelc
Aleš,

Genialno!

Tomaž
07.07.2009 @ 03:44 DJ Lovro
DJ Lovro bo zmiksal eno CD kompilacijo največjih poletnih hitov in ta bo (v najlonu) priložena najboljšemu časopisu tega poletja - GRATIS! Pri Lisac & Lisac bomo naročili telefonsko anketo, katerega najbolj berejo, potem bomo videli, ... Za isto ceno še dodatek, in potem "kupite, kupite!!!" ... Ja, prav s podobnimi besedami so stari prodajalci časopisov nekoč vabili k nakupu ... Pa še "posebna izdaja, posebna izdaja", pa še kakšnega od glavnih naslovov so znali ti ulični prodajalci prebrat (npr. "konec recesije, od jutri dalje spet vse po starem, vaš € je spet vreden več!" ...). Ker pa so danes malo bolj leni, nimajo glasu ali jim je nerodno, so se v zadnjih sto letih tega odvadili in tako na svoje trafike raje "napopajo" že stiskane reklamne letake časopisnih hiš, ki plapolajo (včasih kaj prebereš z njih, včasih tudi ne) ... Ja, preveč smo se v zadnjih letih zanašali na to, da se nekaj kar samo prodaja ... Nikoli se to ni dogajalo samo od sebe, čeprav nekateri tako mislijo, le, da je lažje, če nekdo drug poskrbi za nekaj, kar bi morali sami pripravit, izvajat in kontrolirat.

Moja kolegica Ines v Kopru dela na podoben način pri prodaji časopisa za brezdomce (Kralji ulice), s šopom izvodov se poda na ulice, pozdravlja ljudi, poklepeta, se poheca, niti slabo vreme je ne ustavi, da bi se skrivala, "ta simpatičnim" časti en izvod, drugič kompenzira za sendvič ali kavico in tako naprej. Zelo hitro razproda mesečno naklado, ki ji je dodeljena (cca. v dveh do treh dneh menda okoli sto izvodov). Pred kakšnim mesecem so jo dali kar na naslovnico, tudi zaradi njene posebnosti ... Mislim, da niti najboljše časopisne hiše nimajo tako dobrih trgovcev, nekatere po trafikah vidim malodane spati, ha, ha,... Kam so izginili (morda je to po novem prepovedano?) tudi prodajalci Salomonovega oglasnika, ki so te z izvodom časopisa v Ljubljani pričakali kar med čakanjem na zeleno luč na semaforjih, dolgo že ne vidim nobenega ...
07.07.2009 @ 08:08 jernej
LP
Saj ideja ni tako zelo slaba, ampak, da je pa tako dobra kot nekateri tukaj navajate se pa tudi ne morem strinjat. Poleg tega, mislim da ni potrebno biti g. Lisac da bi se spomnil česa takšnega. Me zanima kakšne izračue ste naredili, na osnovi katerih ste ugotovili, da naj bi bila to dobra ideja? Edino kar je res je, da bi morali plačljivi časniki ponujati boljše vsebine kot brezplačni in to oglaševati, na takšen način bi posledično zrastla branost in tudi oglasni prostor bi bil za oglaševalce bolj zanmiv. Če pa je vseebina približno enaka v plačljivem in neplačljivem častniku, pa jasno, da bodo oglaševalci posegali po oglasnem prostoru, kjer imajo veliko in to res veliko več potencialnih bralcev, saj je časopis brezplačen in tiska se v drastično višjih nakladah kot plačljivi častniki. Moje mišljenje je, da s tem ne bi kar izkoreninili brezplačnih častnikov, ker se dejansko porodi vprašanje, koliko časa bi lahko zdržali plačljivi častniki z tako niszkimi cenami oglasnega prostora???? Ni nihče preračunal, od vas ki ste tako zelo za ta predlog :) namaste
07.07.2009 @ 09:12 Marko
Mhm, zanimivo. Delam v marketingu večjega Slo. mesečnika in sem direktno vpleten v to. Če se dogovorim za brezplačni oglas - potem zame kruha ni. :-) Je pa problem tam da kljub pomanjkanju denarja blizu 50% večjih oglaševalcev oglašuje tam kjer imajo določene "povezave" ne glede na ceno oglaševanja.
lp
Marko
07.07.2009 @ 09:46 Aleksander
Bravo Aleš,

Sam sem podobno akcijo izvedel novembra meseca 2008 in sem konkurenco pošteno ter na povsem legalen način povozil.

Zanimivo pri vsem skupaj pa je, da če je akcija dobro zastavljena, ko potegnemo pod črto, kljub vsemu nismo v takšnem minusu kot bi bili, če bi sedeli križem rok in ne bi storili nič.

Torej na kratko potrjujem, da takšen recept deluje !
07.07.2009 @ 10:36 Jure Gostiša
Hm, in dve leti za propadom brezplačnikov še sami zapremo štacuno.

Se mi zdi, da je komplet ideja na napačnih temeljih, vsaj kar se nas (Finance) toče - tudi pod razno nas ne ogroža nek brezplačnik. Je konkurenca, tako kot je danes postal konkurenca vsak bloger. Niso pa brezplačniki razlog za težave časopisne industrije. Vsaj ne tiskani brezplačniki :)

Ti bodo večinoma propadli (pred ostalimi časopisi) sami od sebe, če jim pomagamo ali ne.

lp
Jure Gostiša, urednik Finance.si
07.07.2009 @ 11:03 Spelca Morojna
Super ideja se mi zdi. Jaz sem za (r)evolucionarne spremembe v nas samih...to moramo veckrat narediti, p bi nam vsem boljse slo.
Hvala za vas trud, lep pozdrav, Spelca
07.07.2009 @ 11:35 metka
Po mojem je cela zanka vsebovana tem, brezplačnik dobim zastonj. Dnevnika, Dela zato ne kupujem.
Tako torej čisto vseeno, kaj bi bilo oglaševano v plačljivih medijih. Po mojem je treba razmisliti kako bi povečali prodajo plačljivih časopisov.
na vrh