Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Dobra kava
-
Obujamo spomineKomentarji: 25 15.12.2007
Tokrat v rubriki obujamo spomine, predstavljam Dobro kavo. Še v prejšnjem stoletju sem v Slovenijo uvažal kavo v pločevinkah. Izbral sem dva okusa, se dogovoril za praženje v Italiji, izbral ime in embalažo.
Pločevinke takrat niso bile ravno običajna embalaža, sploh ne v Sloveniji. Veliko časa sem porabil za to, da sem zadevo legalno uvozil, razne inšpekcije in dovoljenja … Na koncu je smo prejeli okoli 7000 pločevink.
Predstavljal sem si, da bom kavo prodajal po sistemu mrežnega marketinga, oziroma kataloške prodaje. Ustanovil sem klub ljubiteljev dobre kave … V bistvu vse niti ni bilo slabo zamišljeno. Naročiš se na mesečni paket kave. Sliši se privlačno, mar ne?
Če bi uspel navdušiti dovolj naročnikov, bi bil projekt donosen. Vendar pa ni šlo. Po tem, ko smo kavo s težavo v dveh letih prodali, bolje rečeno večino smo sami popili, smo zadevo opustili.
Guru seveda ne postaneš samo tako, da veliko bereš. Žal moraš narediti tudi veliko napak. Učenje na lastnih napakah je izjemno učinkovito. Žal tudi drago in zamudno. Moja Dobra kava je bila res dobra, okus je bil čudovit. Šlo je za res kakovosten izdelek.
Kaj mislite kje sem ga polomil? Katera je bila največja napaka, ki sem jo pri tem projektu naredil? Ugibajte, potem bom pa še jaz dodal svojo verzijo.
hvala za mnenje. Če bi zadevo zastavil, kot reklamo za moje seminarje, bi verjetno bil bolj ustvarjalen. Finta tistega mojega zapisa je ravno v tem, da sem napisal, da organiziram DOBRE seminarje, kar je premalo zanimivo in premalo sporočilno.
Moj vpis niti ni reklama, ker trenutno nimam razpisane nobene delavnice. Niti dobre, niti odlične, niti odprtega tipa, niti zaprtega tipa... Aleš s svojimi delavnicami mi ni konkurent, niti jaz njemu nisem s čim mojim. Sem pač tisto napisal z namenom, da opozorim, da naziv DOBRA kava, DOBER seminar, DOBER avto... ni zadeva, ki bi povzročila nek opazen odziv.
Lp, S.
To, da sem preč ukvarjal s kavo in premalo s tem kako jo bom prodal. Tipična napaka podjetnikov. Razmišljamo o izdelku, zaljubljeni smo v svoj izdelek in mislimo (upamo), da bodo tudi stranke pokazale enako dozo zanimanja (denarja). Žal ni tako.
Premalo sem razmišljal o tem kdo bo kavo kupoval, kako jih bom prepričal, kaj bom moral narediti, da bodo za mojo kavo izvedeli, koliko me bo vse to stalo. Večino denarja sem porabil za to, da sem izdelek pripeljal v skladišče, za marketing pa je zmanjkalo denarja … Kako tipično. Guruju je ostal brez budžeta.
Ostali omenjate še nekaj napak. To, da sem želel kavo prodati preko mrežnega marketinga niti ni tako velika napaka. Problem je bil v tem, da nisem imel izgrajene mreže zastopnikov. Problem mrežnega marketinga je v tem, da je prodaja praktično izključno odvisna od števila zastopnikov. Jaz sem imel nič zastopnikov. Vse te nasvete sem si tudi napisal v treh knjiga o mrežnem marketingu, ampak svoje nasvete sem ignoriral, nisem jih preveč resno jemal. Danes si znam veliko bolje prisluhniti.
Klub ljubiteljev dobre kave, je dobra ideja. V svetu je veliko uspešnih klubov ljubiteljev kave. Kar poizkusite v iskalnike vtipkati »coffee clubs«. Itak bi bil projekt dobičkonosen že, če bi imel recimo 1000 naročnikov. Barcaffe ni bila moja konkurenca. Moja kava je bila dražja in boljša (bla bla bla Lisac :)). Ampak tudi 1000 naročnikov je veliko, če nimaš budžeta …
Sama blagovna znamka »Dobra kava« ni bila posrečeno izbrana. Ker gre za generično ime. Verjetno bi bilo bolje »Kava Lisac«. Dobra kava, dobra voda, dobri seminarji … preveč generično. Generične blagovne znamke so na prvi pogled dobra ideja, na dolgi rok pa običajno niso uspešne. Seveda so tu tudi izjeme, recimo Žito, Droga …
Toliko za sedaj. Vidim, da bom moral o tej kavi še kakšno zapisati. Hvala za odlične komentarje. Ste opazili, kako lahko je komentirati napake drugih? Veliko lažje opazimo napake pri drugih, kot pri sebi.
Mislim, da so bile storjene najmanj tri kljucne napake pri projektu.
Prva napaka je storjena ze v samem imenu kave. Blagovne znamke, ki imajo ime sestavljeno iz pridevnikov tipa ( dobra, najboljsa, najvecja ..itd ) po vecini to niso oz. tega ne predstavljajo. Lahko bi izbrali bolj originalno ime. Druga napaka pa je po mojem v nacinu prodaje, saj mislim, da mrezni marketing ni pravi nacin za prodajo kave. Kava je tipicni izdelek, ki ga potencialni kupci morajo zacutiti, poskusati, stestirati, preko raznih degustacij, predstavitev itd.Tretja stvar ki se mi zdi pomembna je tudi, da pri vasem primeru ni bila dolocena ciljna skupina. ( Kdo naj bi to kavo sploh pil ) oz. komu jo ponujati in na kaksen nacin jo plasirati na trg. ( Sirsa populacija, gostinski lokali, bari..itd ).
Lp.
v
Rezultati kvalifikacij bodo kmalu znani, mislim, da imam možnost izvedeti vtise kar neposredno. Torej g. Marjan, kakšni so vaši vtisi iz kvalifikacij?
Marjan je pri pisanju teksta pogrnil. Baje najslabši v svoji skupini. Rezultati bodo kmalu tudi objavljeni. Nekje je potrebno pričeti.
Sem pa boljši pri drugih stavreh :-)).
Po mojem mnenju je vsakdo, ki se je prijavil zmagovalec, ne glede na rezultate.
Je pa res, da si z zanimanjem ogledam "zmagovite naloge", kjer se da izvedeti še kakšno malo skrivnost "velikih mojstrov"...
Tako, zdaj pa na kavo...
AJA! Aleš, imaš mogoče še kakšno pločevinko kave na zalogi; za testirat??
:o)
Projekt je že nekaj časa v končni fazi, ampak ga nisem nadaljeval ravno zaradi straha pred tem kar se je zgodilo g. Liscu :) Mogoče pa bo kdaj.